Vetgirig.nu

3612 inlägg · 31 ämnen

HS GeoLiga.

« · 1029984 · » Till forumet


Sv: HS GeoLiga.
knaskamilla: Det står ju att Spelprogram slumpas fram denna säsong i denna division. Skyll på slumpen.
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
knaskamilla: Någon inbyggd ingrediens av utnötningstaktik, kanske?
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Paddan:

Äh, jag förlorar mot alla i den där ligan, men jag fattar inte varför man möter samma person flera gånger i rad.
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
knaskamilla: Tja, så stor har jag inte blivit än att folk möter mig hela tiden, men fyra raka förlustmatcher förstår jag kan förta lite av nöjet. Själv tycker jag det är helfestligt.
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
knaskamilla:
Vetgirigs slumptalsgenerator är inte på hugget för närvarande.

Var glad för att det inte är som i en annan liga där jag mötte nån atrep (eller nåt sånt) i de tre inledande omgångarna, medan Gidde/AGF fick spela det femte hjulet under samma tid - och stå över gång på gång på gång.

Inte lätt att försöka avancera då.
Jag menar atrep är fet-tuff...
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Jag tycker att det känns som att jag möter Paddan hela tiden i den här ligan. Vad är grejen med det?
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Metal Guru:
Härligt. Då är allt glömt denna säsong, och blickar framåt.
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Mike Skinner:
"Dock tog jag ju mig till slutspel i cupen ändå, fast nedflyttning i GeoLigan. Livet är hårt."

Jag har nu verkställt borttagningar av de fem nämnda nicken. Så du klarade kontraktet på galgbacken.

Det blir inte heller en Div 4 kommande säsong, utan vi HS:are räcker bara till för tre (nästan) fulla serier.
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Stigsson:


Sv: HS GeoLiga.

Jag tror att jag kan hälsa jumu01 välkommen hit från HS GeoLiga.


Metal Guru @ 127.0.0.12008-03-30 00:30
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Blev dessutom medlem i förrgår så det är väl troligtvis för att få fortsätta vara med i våra fantstiska ligor på vetgirig.
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Gidde: Usch då, inte konstigt att jag försöker stänga den/det ute då ;-)
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Stigsson:

Har du provat att söka här på HS?
En sådan där hemsk FBK-are verkar det vara ;-)
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Metal Guru: Du nämner inte jumu01. Är den individen identifierad som HS-medlem?
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.

Sista omgången pågår i GeoLigan.
Från meddelande-fältet däri:

Hej, följande användare kommer tas bort inför nästa säsong, om ni inte reggar er på Hockeysnack enligt nedan: cambridgekuren, Handfast, kudvig, pannben, poolare

Finns ni redan registerade, men under ett annat nick, säg hej i www.hockeysnack.com/arena/Vetgirig.nu/inlagg.php alternativt bubbla Metal Guru.

Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Stigsson:
Du jag blev nästan sur där, har för mig att jag gjorde riktigt bra ifrån mig i den matchen. :) Hade ju velat mäta mig på allvar mot dig, men det fick jag ju inte. Osportsligt, Stigsson, osportsligt. :)
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Mike Skinner: Du är väl medveten om att ditt avancemang i cupen ENDAS berodde på att jag klumpade fram en wo seger åt dig i näst sista omgången? ;-)
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Den här veckan har Linnea/Fruitdrop allt sopat banan med mig med totalt 7-2 :/

Dock tog jag ju mig till slutspel i cupen ändå, fast nedflyttning i GeoLigan. Livet är hårt.
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.

Jag tror att jag kan hälsa jumu01 välkommen hit från HS GeoLiga.

Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Paddan:
Å andra sidan så har han stått och varit ensam i den divisionen länge, så han kanske har en ringrostighet som gör att han kanske inte ens går igång.
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Metal Guru: Efter lite pikande så anslöt jag mig till GeoLigan. Klickade nyss in mig på den första matchen mot Bissett och klickar i mitt svar på första frågan, sedan så var det dags att Rätta frågan... vad händer? Givetvis låser sig datorn fullständigt och kräver en omstart vilket gör att tiden givetvis gått ut innan jag återkommit till tävlingen.

Grattis Bissett till en oerhört enkel seger.
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Det tycker jag är overkill, Frisco:
Om den inte visas, har man ju minimerat möjligheten för allmogen att slentriananmäla sig.

Frågan är ju mer hur hanterar vi de som sladdrar in från sidan, samt kör vi samma regler för alla fyra ligor?

a) accepterar utan att bry sig.
b) ok om de registrerar sig här, om inte matchstraff.
c) direkt matchstraff.

Problemet (om det nu är ett problem) är störst i HS GeoLiga - eventuellt beroende på att jag flaggat för cupen öppet hos en fyra-fem av oss i deras vetgirig-profiler. Så skulden (om man nu kan prata om skuld) är nog mest min egen.
Paddan är en av dem. (länk)
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Metal Guru: HS-ligan visas inte på Vetgirig men är öppen för alla registrerade. Ska man fylla i: Tillåt EJ fria anmälningar
(du sköter det själv)??
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.

Jag tycker att vi borde ha samma regler i ligorna, men å andra sidan borde jag då ha förankrat GeoLigans förändringar här.

Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Metal Guru:

Det tycker jag.
Det är väl iofs upp till den som administrerar ligan att sätta upp reglerna, men eftersom vi kallar dom för HS-ligor så bör dom väl vara öppna bara för HS-medlemmar?
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Gidde:
Ska vi ha samma regel i våra andra ligor?
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Metal Guru:

Bra!
Tycker det är lite lurigt hur de "icke-öppna" tävlingarna kan ha fått så många deltagare utifrån. Finns väl någon till HS-liga där det är så om jag inte minns helt fel?
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.

Info om HS-GeoLiga, som också givits i tävlingens gästbok:

-------------------
Det här är en liga enkom för Hockeysnackare. Ombord i tävligen har vi idag en handfull nick som snubblat in från annat håll, alternativt inte givit sig tillkänna på HS. Inför nästa säsong tänker jag rensa bort icke kända nick härifrån.


Ni som känner er träffade, men vill fortsätta vara med, registrera er på www.hockeysnack.com

Medlemsskap är gratis. Använd gärna samma nick som ni använder här. Om ni vill kan ni sedan babbla vetgirig med oss andra i vetgirig-delen av siten.

Direktlänk: www.hockeysnack.com/arena/Vetg ... g.php


Plus en sista not:
En person = Ett nick = En tävlande.
En person kan alltså inte tävla under flera nick.

Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Wayne Gresky:

Inget fel på självförtroendet iaf.
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
mattias - 74: Det är sällan jag har chansen att göra det eftersom jag oftast leder mina serier.
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Wayne Gresky:

Jag brukar jubla när jag spöar arvidhx, det är verkligen en merit! :)
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Wayne Gresky:

Alltid stort att slå en serieledare
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
mattias - 74: Stort att vinna mot den 15-årige författaren till ämnet MU Online.
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Metal Guru:

Så kom min första seger och den kom inte mot vem som helst :)
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Mike Skinner:
Har precis lyckats förhandla mig till ett plusmedlemsskap. (Tips: 200 spänn under bordet så löser sig allt), och nu behöver jag bara en stund för att bli kompis med editorn - se'n så blir det en big remake på en skog med undersidor...
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Känns lite surt att inte avancera i ligan, för att återvända till ämnet. Ser ju nu att jag måste bli mer tidseffektiv, 15.42 mot ettans 12.18 duger inte...
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
El Maco:

Jag hoppas sannerligen det. Men du har så klart rätt, jag finner mig i att bära vattenflaskor och hämta puckar ett tag till, jag är inte bättre än någon annan.
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Mike Skinner: din finnige nykomling. Din tid kommer.
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Mike Skinner: Var inte ledsen, jag är inte heller medräknad :(
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Metal Guru:

Jag känner mig lite kränkt över att inte finnas med i nick-matrixen här på boken. Är jag inte lika mycket värd som er andra? :)
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
El Maco: Grattis!! :D :D
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
El Maco:
Bryt inte vristen bara, så att du måste rehabba hela nästa säsong.
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Tack för gratulationerna! Jag springer runt och gör små hoppsasteg här hemma i glädjen över att äntligen vinna något!
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Metal Guru: Cambridgekuren känner jag igen från Duellen.
Grattis ElMaco. Snyggt jobbat!
Trots tidsstrulet.
Försökte hålla igen där, men tyvärr.... ;-))
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Metal Guru: Ja, det är bara att ge El Maco ett stort grattis.
GRATTIS!!
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Paddan:
Jag spelar i samma serier just nu som flera av gossarna här.
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Metal Guru: Den första signaturen tycker jag mig känna igen från någon av mina senaste lagmatcher.
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.

Hoppsan, det har slattat in en massa nytt folk i Div 3 idag.
Är skeptisk till att någon av dessa är HS-are:

cambridgekuren, kudvig, poolare, jumu01, Handfast, pannben

Nån som har en aning om hur detta nya blod hittat hit? Eller är någon av er nya här bland oss?

Kommentera

Sv: HS GeoLiga.

Första säsongen är ännu inte riktigt klar, men vi kan ändå gratulera El Maco till sin första HS-titel. Trots ett litet handicap i första omgången, där han pga administrativt strul bara fick 20s att försöka nita Huge/PAW som hade ordinarie 2:20 att spela på, vinner han i stor stil.

Även Salle i Div2 verkar inte ha lidit i det långa loppet av tvångstiden, eftersom han vinner sin serie och får gå upp och brottas med de stora geograferna.

Grattis än en gång.

Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Metal Guru:

Det var en laginsats, alla gjorde ett bra jobb, vi kämpade för varann, ingen ska ha mer ära än någon annan, osv osv. Glöm aldrig klyschorna i intervjun mellan perioderna. :)
Kommentera

Sv: HS GeoLiga.
Mike Skinner:
Ja, inte berodde det på mig. Fanken vad datorn laggar ikväll här på hotellrummet...
Kommentera

« · 1029984 · »