Vetgirig.nu

3612 inlägg · 31 ämnen

HS-Raketen

« · 1071582 · » Till forumet


Sv: HS-Raketen
Red-line:

Egna tävlingar visar bara länkar till tävlingar som du varit med i.

W_G har nog rätt, men jag har faktiskt inte läst något om en sådan regel tidigare...

Tycker att administratören /ägaren av ligan borde få sköta sådant, kan ju vara någon som fått "dispens" till w.o just pga t.ex utlandsresa...
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Wayne Gresky: Men varför står det då att jag är kvar i HS-raketen när jag loggar in? I så fall borde den väl försvinna från listan?
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Red-line: Skriver jag med osynlig skrift eller är ni blinda?
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Gidde: Nej, jag har inte gått ur ligan...tror jag.

Enligt listan på "egna tävlingar" som kommer upp på vetgirig när jag loggar in så är jag med i HS-raketen fortfarande, men VAR ÄR JAG? Skumt! Det börjar kännas som Twillight Zone... :-)
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Red-line:

Det kan inte vara så tokigt så att du av misstag tryckt på knappen att gå ur ligan??

Det är det enda jag kan komma på, eftersom raset ner till Division 4 ju stämmer bra med en veckas frånvaro ungefär...
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Red-line:

Är inne och kollar i adminläget nu, och det är helmyskjo, du finns ju ingenstans.
Minns ju att du var i Division 2 och stångades med mig nyss...
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Red-line:

Man kan bli utkastad om det nu finns en administratör som är lite grinig.

Men jag har inte gjort något alls med din användare i ligan, så det där låter mycket underligt.
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Red-line: Jag tror mig ha sett något på forumet på Vetgirig om en regel att man blir utkastad från en liga om man lämnar wo i alla matcher två säsonger i rad. I en så här snabb liga så får det ju förödande konsekvenser.
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Kan man bli utslängda från ligor? Åkte till Rhodos en vecka, och när jag kom tillbaka hada jag rasat från div 1 till div 4. Inga större konstigheter där, tänkte jag, det är bara att jobba sig upp igen. Jag väntade och väntade på att jag skulle få någon match men ingenting hände, och nu när jag kollar så finns jag inte i någon division. What has happened?
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Trusse:

Hehe, du har redan smiskat till mig ett antal gånger i diverse ligor och lagmatcher, så jag är redan van ;-)

Vänner har väl mest den fördelen att man enkelt ser vilka "kompisar" som är online, samt kan bubbla dom utan att hoppa omkring för att leta rätt på deras "hemsida".
Kommentera

Sv: HS-Raketen
.....och där hamnade Gidde och Gurun på min "Spelare-jag-gärna-smiskar-lista". :) Kan sätta en ganska ansenlig summa på att det blir många fler förluster i allehanda ligor. Att det tog ett antal omgångar innan jag torskade kan kanske bero på att det hittills i stort sett bara varit w.o-matcher. Nästan svårt att förlora då. :)

F ö har jag ingen autologin på HS, jag vet inte ens hur det fungerar.....så det kanske är bäst att jag låter det vara som det är. En fråga bara: Vad innebär vänner på HS? Vad är fördelen (eller nyttan) med att ha sådana? Ser att nån förvirrad själ råkat skicka en vänförfrågan men tar gärna en förklaring. (kanske finns det nån förklaring på sidan men jag är både lat o blind)
/T
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Starkt gjort av Jensen_12 att stoppa Trusses raket-fart (hepp!) mot toppen!

Inget ont om dig Trusse, men du måste förstå oss andra att det är väldigt roligt att spöa just dig ;-)
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Metal Guru: Grattis Gurun, där bröts sviten.
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Metal Guru: Hehe..
Det verkar som att ju längre ner i systemet man halkar, desto mer idiotiska blir frågorna.
Håller just på att ramla ur 3:an om inte ett under inträffar i sista omgången och datorn börjar hitta normala frågor.
För "Fru Fortuna" verkar ha övergivit mig helt och hållet när det gäller att gissa.. :-)
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Metal Guru:

Skönt att även du tyckte det var luriga frågor... :)

Jag svarade på dom efter 5 pints öl i Edinburgh, rätt sent på kvällen.
Kunde också dom två sista, de andra var bara chansningar, och där var du mer lyckosam än mig som sagt.


Grattis! ;-)
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Salle:
Om jag kommer ihåg rätt var valen: 1, 2, 4 och 'Inga, såklart'.
Sett från min synvinkel var det prick 25% chans att pricka rätt.

Var inte speciellt kaxig då fråga 5 uppenbarade sig. Ännu en Goddag Yxskaft-fråga. Den lyckades jag dock pricka, tippade ryskt. Se'n fick jag två rätt ytterligare...

Puh.
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Metal Guru:
Fråga 1. 2 öar

och dom 2 sista var ju enkla också.
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Metal Guru: På fråga F svarar jag What is love. På det övriga passar jag nog.
Kommentera

Sv: HS-Raketen

(en tråd som är bättre för Stigsson att skrävla i... :o)

Vikka jävvla frågor det var idag;

Grand theft auto
Hur många huvudöar finns det på GTA Vice City?

Half-Life Generation
Hur många skott har Mp5 i Half-Life?

Kinesiska tecken
Vilket tecken? (en bild på lite bläckstreck)

Tv-serien Scrubs
Vem är det som spelar 'Janitor' i Scrubs?

Svensk skola
Många olika pedagogiska strömningar har påverkat skolans undervisning. Vem var det som hävdade att barnet lär genom aktivt samspel med omgivningen?

23:e februari
Den brittiske synthpoparen Howard Jones föddes på denna dag 1955. Han var framgångsrik i mitten av 1980-talet och nådde som bäst en andraplats på den brittiska singellistan (1984). Med vilken låt?

Insekter
Vad använder insekterna sina trakéer till?


De två sista kunde jag faktiskt.
Se'n var fru Fortuna mer med mig än Gidde.

Kommentera

Sv: HS-Raketen
Gidde:

Såja!
Nu har jag tryckt på startknappen!
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Gidde: Äh, kom igen nu, fegis. Tryck, tryck, tryck! ;) *säger han som har bränt allt krut*
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Gidde:

Va snällt ;) Håller med att vänta tills skolorna startar igen, inte så långt kvar ;)
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Stigsson:

Okidoki!

Då låter jag väl bli att trycka på knappen några veckjor till.
Allt för att göra er andra lyckliga! :)
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Alisandali: Yes, jag är också på den linjen. Skolorna börjar väl v.34 så då kör vi igång igen v.35.
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Metal Guru: Håller med dig , tycker vi väntar ett tag till .
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Gidde:
NEEEJ - vänta tills skolorna dragit igång!!!!!
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Dags att starta upp efter sommaren igen?

Jag trycker på knappen nu, så får vi se om det startar inatt eller imorgon natt.
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Gidde: Bemöter med en garvad sportfloskel: -Tabellen ljuger aldrig.
Wayne Gresky: Även undertecknad har lämnat WO, bl.a. på midsommarafton då jag föredrog att vara social istället för att hänga framför datorn.
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Stigsson: Det har du ju rätt i! Till verket! ;-)

Tack!
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Dream Team: Tror att det brukar finnas med en avregistrera länk med när du får mail om en match.
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Frisco: Nu är just den ligan av intresse så det låter du så vackert bli ;-)
Men gällande andra ligor (som inte är knutna till HS) måste man alltså ta kontakt med någon som är typ ledare eller motsvarande i resp. liga?
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Dream Team: När det gäller HS-ligan kan jag avregistrera deltagare.
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Rent allmänt för alla Vetgirig-tävlingar, är det nån som vet hur man går ur en liga? Brist på tid/intresse känns som en rätt bra anledning att slippa nån liga som just känns totalt ointressant.
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Wayne Gresky: Ja, när katten är borta dansar råttorna på bordet... :-)
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Wayne Gresky:

Ta nu inte bort glädjen för oss andra W G ;-)
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Metal Guru: Det är väl ganska logiskt att nya tar sig upp då många lämnat wo på slutet? Själv har jag bara hunnit svara på två frågor per match. Det räckte dock för att kvar i trean efter DTs wo.
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Metal Guru: Tack för den pressen! Hur ska jag nu kunna koppla av på semestern? ;-)
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Red-line:
Jag passar på att gratulera det friska blod som nyligen strömmat upp i Raketen, Gidde och Herminatorn som nyss tagit sina första segrar, samt RedLine som tänker ta sin första direkt efter sommaruppehållet då vi andra är rostiga i kalsongerna.
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Gidde: Lite taskigt, kan jag tycka, som precis var på väg att kliva upp i division 1. Jag hade liksom tänkt att försvara kvinnornas heder...
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Nu startar jag inte någon ny säsong förrän efter sommaren. Märker dessutom att det får den effekten att jag kommer att stå som regerande mästare ända tills jag trycker på knappen igen, så risken finns att det kommer att dröja lång tid innan jag gör det ;-)


Trevlig sommar på er alla tävlande.
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Gidde: Hade varit lättare ifall man frågat om Volvo Sonett är svensk eller italiensk... :-)
Drar till Skåne imorrn för golfspel i 4 dagar.
Men nån dator ska man väl lyckas leta upp nånstans.
Vill ju inte lämna w.o i onödan...
Kommentera


Sv: HS-Raketen
Gidde: Är det sex växlar på en Merca?
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Huge:

Japp, var luriga frågor där jag hade lite flyt på några av dom.

Svarade också fel på rått-frågan, däremot vet väl alla hur många växlar Mercedes har?! :)
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Metal Guru:

Bra idé!
Men tyvärr tror jag det blev försent, så vi kör en sista omgång innan sommaruppehållet. Om den nu inte skulle dra igång så får jag väl leva med att stå överst i sådana fall ;-)
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Gidde:
Dags att ta ett snabbt sommaruppehåll i Raketen, nu då..? ;0)
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Gidde: Grattis till vinsten. Alltid kul med lite friskt blod och imponerande med 5 rätt i en marig omgång.
Blandade ihop biskop Brask med Trolle men det var väl i stort den enda frågan jag borde ha kunnat i övrigt.
Annars innehöll omgången en sedvanligt tvetydig Vetgirigfråga:

"Är det Ok att ha en ensam råtta?"

Svarade JA, men det var fel.
Det rätta svaret är NEJ, du måste ha minst 2. Men om dom två inte kommer överens så är Ok med 1 råtta.
Dvs: det är Ok, men samtidigt inte... :-))

Sen borde man ju ha koll på hur många växlar Mercedes nya automatiska låda har... :-/
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Gidde: Grattis! Och du kommer visst att stå överst länge:)
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Metal Guru:

Jag säger bara en sak:

ÄNTLIGEN!!!
Kommentera

Sv: HS-Raketen
Metal Guru:

Kan varit så att jag nolla med flit, men vi kan kalla de bugg med ;)
Kommentera

« · 1071582 · »