Vetgirig.nu

3612 inlägg · 31 ämnen

Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt

« · 1138769 · » Till forumet


Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Wayne Gresky:
Men jag känner inte igen skribenten!
Människan öser inte en skopa övett över Wayne!!!
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Wayne Gresky: Prova att läs med SF-Journal röst ala 30-tal så får man det riktiga flytet i inlägget, (c;
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
En liten gissningslek!

Vem sa följande?
"Man blir ju mörkrädd för folks tålamod nuförtiden."

1. Arne56
X. ladyflanders
2. sportmats


Och rätt svar är:
www.vetgirig.nu/phpBB2/viewtopic.php?t=2729&sid=a4b19ef5710775152a1d23f6b70d4dd7
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt

Wayne Gresky:
För övrigt noterar vi att utrensningen icke har varit geografiskt hundraprocentig - nicket 'Habobo', som skyltat med att han finns i den Västgötska kommunen Habo får vara kvar.

Ring landsfiskalen!

Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Metal Guru: Har vi förresten noterat att Quizlover lämnat Team Småland?
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Metal Guru: Jag vet inte vad jag öppnat - men obehagligt är det!
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Wayne Gresky:
När man läser eftersnacket i din [SM i Frågesportfusk] så undrar man ibland om du inte öppnat Pandoras Box.
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt

K70:
Från denna säsongs Div3:

lojset - HVblue 4 - 1 (0:27 - 0:22)

Lite dålig tid i den andra matchen lojset spelade här, med tanke på att han själv redan kunde frågorna.

Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Gidde: Wow, tänkte först att det var en hel klan dubletter som bara imploderat av sig själv:-) Men det var nog en hel del som ströks av geografiska skäl också. Men First Division destroyed (utom moderskeppet då förstås), då var det lite stake i lojset för jag har svårt att tro att något av namnen togs bort självmant...
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
K70:

Det verkar ju försvinna massor med spelare i de olika divisionerna i alla fall.

Däremot tycker jag det är lite lustigt att kalla ett seriesystem för Cup?
Jaja, inte så viktigt kanske....
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
K70: Lojset aviserar att han ska göra sig av med dubbelnick i Smålandscupen. Ska bli spännande att se hur han tänker lösa det med tanke på att moderskeppet m fl förefaller fullständigt opåverkbara av yttre hot. Nu får han ju själv bestämma sig för om de är fem frågesportsfanatiska bröder eller inte (Jag spammar ner mina funderingar här, för att skona deras chatt).
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Wayne Gresky: Men nu är det ditt fel om jag inte lyckas bibehålla mitt strikta tävlingsfokus i kommande Fastleaguematcher mot whoever.
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt

Ouch, Wayne Gresky:
Är det där Brallisen..?

Tar till flaskan med en gång.

Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Wayne Gresky: Jag bugar ännu en gång för en imponerande research! Borde kanske ha anat detta när lojset valde att, under stark indignation, låta Mick29 Den Gode vara kvar och kicka ut stackars quizlover ur Teamet. Kanske därför som mina kommunikationsförsök inte har nått fram?

Metal Guru: Jag har för mig att brallisen körde sina matcher mitt emellan grabbarna igår, så jag tippar att makeupen och pumpsen får följa med hela vägen.
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Metal Guru: Jag hjälper dig att illustrera dina fantasier.
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt

K70:
Undrar om Mick/Ljungby sminkar upp sig, och sätter på sig strumpebandshållaren då han/hon spelar som Brallisen..?
Hinns det med?

Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Wayne Gresky: Trivia förresten...snygg pik här:
"Sommaren 2007 insåg vi att det saknades en bra och rolig sida för att tävla mot sina vänner i populärvetenskap på ett underhållande sätt. Det fanns visserligen frågesportssidor, men de var både tråkiga och deprimerande. Därför valde vi att skapa något som är lite mer färgglatt, lite mer funktionellt och mycket mycket mer roligt."
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
K70: Inte för att vara petig, men Mick29 är moderskeppet.

www.royalquiz.se/members/mick29

www.trivia.se/?user=774

Där är iaf två sidor till han finns på.
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Metal Guru: Earth: "We have a Problem. Double Nick Squad has recruited new agents. Angry like hell. They're all around and heavily armed. First division Smålandscupen is going down. I repeat, First division Smålandscupen is going down." :-)
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt

K70:
"moderskeppet ljungby1"

Jag ser framför mig en uppsvälld insekt i gigantiska propotioner som svävar över Småland, Sverige - ja Europa - och pluppar ut små multipla nick wherever its stekelliknande bakdel riktas.

"Mothership Control to Earth. Mothership Control to Earth. New Multiple Nick to be Received."

"Earth Calling. We have a Problem."

Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Metal Guru: Hehe, det var en ren slump igår - det plingade upp ett "match avslutad"-mail som visade att jag nyss fått stryk i min Fastleaguematch, då mot MAIP (idag revansch mot mick29). Jag såg att inga av de andra hade spelat någon av matcherna i samma liga, gjorde en snabb koll och noterade att ingen varit inloggad. Sedan spejade jag lite över de andra ligorna (Burners, La liga och Smålandscupen) och kunde följa MAIPs tysta ban genom dessa. Därefter bara att vänta in nästa - brallisen tror jag det var - scanna av att de andra fortfarande inte var inloggade, och så vidare.

Trist och skitigt spaningsarbete, helt enkelt. Idag hade ingen varit inloggad vid 18-tiden och alla kört sina Fastleaguematcher någon gång före 19. Det gladde mig särskilt att moderskeppet ljungby1 gick på pumpen mot spn2002:-)
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
K70:
Hur gör du när du spionerar på 'Something Rotten in the State of Smaland'?
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
K70: Lite färre ligor idag tydligen, för nu gick det snabbare. Men ljungby1, alltså....: Stånga mig! Hoppa på mig! Gör NÅNTING!:-(
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Wayne Gresky: Självskriven tolkning!:-) Nu återstår frågan om MAIP o co ska köra ännu en sejour kl 18-19 som om inget hänt.
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Wayne Gresky:Vi ska införa ett 'etiskt råd'.
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
K70: Helt rätt tänkt. Läge att ligga lite lagom lågt. Med tanke på den onödiga svadan som följer de etiska reglerna om hur omöjligt det är att säga att någon bryter mot dessa så gissar jag som du att ytterligare press snarast skulle vara kontraproduktivt.

"Bevis" tolkar jag som någon form av antydan om att ojuste spel förekommer. Dvs att man kan peka på att något verkar misstänkt, samma logga t ex.
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Metal Guru: Väl kämpat i forumstriderna, alla deltagare! Vi tycks åtminstone ha pressat fram några etiska riktlinjer angående VGs officiella hållning i svart på vitt. Med tanke på att sådana har efterlysts gång på gång på gång under mer än två års tid så är det ju alltid något.

Jag skulle gärna fråga Conth hur mycket bevis som behövs för att man ska få lov att anklaga någon för fusk, men jag är rädd för att hans kvot av mer eller mindre rättshaveristiska forumskribenter är fylld just nu. Dessutom anar jag att han egentligen tycker att allt annat än ett erkännande, kombinerat med helt överväldigande bevisning i form av blooperinlägg under fel namn, är otillräckligt. Och jag vill ogärna provocera honom att skriva det, speciellt angående ljungby1 och co....
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt

K70:
Kryper ned under min sten, och önskar att jag aldrig hade stuckit upp huvudet. Verbalt blod komer flyta innan denna storm kommer lägga sig.

Voine, voine.

Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Wayne Gresky: Lojset, lojset..... kallar du en länk till en forumdebatt för spam, så har du inte sett mycket ännu.... Vänta inte uppe på mitt inlägg. Men räkna med att det kommer, och känn fruktan. Ty mig muckar man inte ordkrig med ostraffat:-)
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
K70: Den som väntar på något gott! :)
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
K70:
Lojset har avreggat sitt ofuskande extranick HVblue, samt spammas av intagna Kerstin70.
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Alisandali: Gallinago är en för mig fullständigt anonym figur... men förefaller ha samma intresseområden och kunskaper som Mr Lorentz... väl scoutat! Det finns hopp för de goda, med alla dessa argusögon:-) Men nu måste lojset ha hoppat ut och in från forumet minst 20 gånger - hur svårt kan det vara att få fram sin mening egentligen?!
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
K70:Jag skulle inte bli förvånad om Bolorentz och Gallinago i samma liga också är samma person .
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt

K70:
Påminner lite grann om Lex Lördagskväll:
"Om jag inte kommer ihåg vad som hände igår kväll, så har jag heller ingenting att skämmas för..."

Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Metal Guru: Jag utdelar dock ett litet stilpoäng till den avslappnade attityden att bara låtsas som att det regnar, och sedan langa in ett eget inlägg som om det förra inte fanns. I sann strutsstil, som det anstår en djur- och naturexpert:-)
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
K70:
Sic! Hur många multinick finns egentligen...
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Poffa: Hihihi! För att hålla er vakna kan jag meddela att en ny eller i alla fall för mig okänd dubbelnicksscout just skickade mig en liten hint om en blooper i Naturettans eftersnack:-) (nej, Caddis hade INTE 60 rätt, innan han plötsligt fann för gott att avregistrera sig....)
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Metal Guru: Wooohooo. Skriv, så jag får sova nån gång.
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Poffa:
Nu är lojset inloggat - tillsammans med oss andra... :o)
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Meeen va faan. Kom igen nu, jag ligger här på hotellrummet och väntar idogt på att få läsa lojsets inlägg. Trots trötthet och tidig morgon i morgon så väntar jag innerligt.
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
K70: Undrar om Godot är ett av lojsets nick...gäsp!
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Metal Guru: Aaah. Kom igen nu lojset, bjud oss på trogna läsare på lite entertainment innan mina popcorn svalnar. Han började åtminstone med att tokcensurera eftersnacket till Smålandscupen, efter att jag hade envisats med att lägga in en länk till aktuell forumdiskussion. Så nu är det slutsnackat där, rakt av. Stasi skulle applådera:-)
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt

Poffa:
Ser snarare ut som om vi sitter på första parkett, och väntar:

Användare som är på forumet just nu: Alisandali, MGuru, Poffa, Wayne_Gresky

Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Metal Guru: Det kanske författas en uppsats?
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt

Poffa:
I en bubbla till Wayne:

"Barnen verkar ovanligt sena att natta. Kanske är de 15 och 17, så de stretar emot väldans..?"

Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Poffa: Det ska helt klart bli intressant! :)
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Metal Guru: Det har tydligen gjort lojset arg. Riktigt jävla arg. Nu väntar vi med spänning på att barnen sover så vi får se ilskan.
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Vacker småländsk pentanicksstudie av K70:
i aktuell tråd på VG-forum.
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Wayne Gresky: Najs. Då avvaktar vi ljungby1s inträde i diskussionen och hoppas att Conths tystnad är tillfällig och beror på en koll i medlemsregistren. I annat fall, trappas mailkriget upp.....
Kommentera

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Wayne Gresky:
helt ok!
Kommentera

« · 1138769 · »