Bandy

1904 inlägg · 143 ämnen

Elitserien 2008-2009

« · 1085577 Till forumet


Sv: Elitserien 2008-2009
Jäkla upphackad omgång,så trist när de inte är full omgång..ska det bli som Allsvenskan Svensk korpfotbolls högsta serie med en match om dagen typ *värdelöst*
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Guinness:
Det gick ju inge vidare i premiären. Bara att bryta ihop och komma igen.

För egen del hoppas jag att mina grabbar skjuter skarpt imorgon.
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Robban_Brynäs: En konstig artikel...Gripen tippat sist? Allt hänger tydligen på Misja Paskin, men jag tror att vi fått en riktigt god ersättare i Daniel Svedberg jag.

Stefan Holm? Hoppade inte han höjdhopp???
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Gripen - Broberg/Söderhamn start: Lördag 15:00

Idag börjar allvaret, vädret är dimmigt och +8 grader =/

Ifjol slutade denna match 2-0 till GBK och det var en bedrift utan desslike...inte av GBK utan av Broberg, det var nog det värsta jag sett. 2-3 ramträffar 6-7 frilägen massor av hörnor men inga mål. Nu gjorde iofs GBK´s målvakt ett par gigantiska räddningar med det som man kommer ihåg mest är Brobergs ineffektivitet.

Jag hoppas naturligtvis att detta kan hålla i sig ytterligare 90 minuter idag =)

Mitt tips: Gripen - Broberg 6-4
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
RavenLord: Ang. Sporbladets ranking... Var kommer Stefan Holm som har skrivit artikelen från?? Inte konstigt att hela artikeln handlar om Vetlanda!! ;)
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Aftonbladet *se länk* Verkar ha 0 koll här med då dom tror SAIK framför många andra ska vara en av de största ihop med VSK och Vetlanda att utmana Edsbyn.
Som SAIKare fattar jag inte hur utomstående har sån tro på årets lag*av tradition kanske ;) *

Som man skrev i Lokaltidningen skulle en Semifinal vara grymt stort att ta sig till i år
" SAIK har under de senaste 21 säsongerna spelat slutspel, och alla gånger utom en gått till minst semifinal. Det är en unik svit. VSK och Edsbyn har tagit fler guld – men ingen har haft en så jämn och stabil aktiekurskurva."

Förlust i dagens match men ändå starkt jobbat med tanke på att 2-3 man var borta från start och man lånade in Marcus Wedin
från Skutskär som gick rätt in i startelvan som ytterhalv.
Och en bit in i första halvlek utgick Hagberg
Aarni brände 3 frilägen(Nilsson ist och det varit 3mål)
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Rätt väntade resultat i kväll! Villa slår Bollnäs, rätt väntat med tanke på att Villa har tränat i Surte hela hösten. Bajen slår Örebro väntat värre. VSK åker upp till Sandviken och slår dem med 4-3. Ska bli intressant och se hur SAIK;s ungdomar klarar av detta år. I morgon smäller det i Din Arena. Vetlanda med 10-20 "Kullen Fans" finns på plats! Ni minns väll alla Kvarten förra året....
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Frisco: Faan om man stavar Karlsson med C i Hammarby, då finns man inte...

Hammarby - Örebro 7-3
L Karlsson 25 Knutson 68
D Karlsson 49 Hellström 77
D Karlsson 52 Knutson 78
L Karlsson 66 str
L Karlsson 69
D Karlsson 79
L Karlsson 84

Kämpa på SSK..........
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Då var vi igång då....

Hammarby - Örebro 7-3
Sandviken - Västerås 3-4
Villa - Bollnäs 4-1
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Frisco: Att dom inte får den start 2år i rad...om jag inte har helt fel tog de alla poäng i inledningen för att sedan gå rätt rassligt men lyckades klamra sig kvar på slutspelsplats iaf där de var chanslösa mot SAIK
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Motala kom 7:a i elitserien förra säsongen. Varför tror alla att de ska vara så mkt sämre i år?
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Borde inte Tippset lags in i en tråd för sig där bara tipsen ligger och inget annat snack kring det så man snabbt kan gå in senare och få en överblick på alla tips.
Ex
Bandytipset <--- Bara Tipsen
Tipskomentarer <---- Snack kring Tipsen

Eller kanske ensam om att tycks det vore smidigt ?
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Guinness: Tror och hoppas på att dom blir 3a 4a men det kan ta tid spela ihop laget med så många nya unga spelare och vem ska ösa in de 100 målen Nilsson skulle gjort ?
Så jag la dom 6a i mitt tips för jag försöker att inte ha så stora förväntningar på dom i år.
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Guinness: Här kommer facit från Boz....

1 Edsbyns IF
2 Västerås SK
3 IK Sirius BK
4 Sandvikens AIK
5 Hammarby IF
6 Broberg Söderhamn
7 Vetlanda BK
8 Gripen Trollhättan BK
--------------------------
9 IFK Vänersborg
10 Bollnäs GoIF
--------------------------
11 IFK Motala
12 Villa Lidköping BK
--------------------------
13 IFK Kungälv
14 Örebro SK
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Metal Guru: Mmm...och jag är beredd att hålla med dem, Eskhult är gigantisk på mitten. En spelare gör inget lag säger man men Eskhult är jävligt nära på den punkten.
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Robban_Brynäs: Tar för givet att Gripen (som inte nämns, Broberg x2) trillar in på 6:e platsen i ditt tips =)
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
RavenLord: Just därför som jag tippar dem som 3:a...SAIK´s ungdomar håller hög klass och de kommer vara hungriga hela serien igenom...tror att flera lag (som vanligt) inte vaknar till liv första halvan av säsongen.
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Robban_Brynäs: Slänger ihop ett TIPS utan att ha så stor koll på lagen
Hoppas jag inte skrivit upp lag mer än 1 gång och glömt något som du gjort trots allt tänkande ;)

1.Västerås
2.Edsbyn
3.Vetlanda
4.Hammarby
5.Broberg
6.SANDVIKEN
7.Villa Lidköping
8.Bollnäs
----------
9.Sirius
10.Vänersborg
-----------
11.Motala
12.Gripen
-----------
13.Kungälv
14.Örebro
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Guinness: Tänkt klart nu... tror jag! Mitt tips för 2008-2009

1. Edsbyn
2. Västerås
3.Vetlanda
4. Hammarby
5. Sandviken
6. Broberg
7.Bollnäs
8. Villa
9. Broberg
10. Sirius
11. Vännersborg
12. Motala
13. Örebro
14. Kungälv.

Sm-Guld... Skräll eller?? Edsbyn
Till semi. Vetlanda, Västerås, Edsbyn och Sandviken/Hammarby
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Guinness: SAIK som 3a Hmmm med dom spelare man tappat och alla unga spelare man har nu när man är i en generationsväxling tror jag man får det svårt att bli bland de 4a översta.
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Guinness:
På min arbetsplats höjer de rättrogna förståsigpåarna ett varningens finger för Sirius.
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Här kommer ett riktigt vasst tips...

1 Västerås SK
2 Edsbyns IF
3 Sandvikens AIK
4 Vetlanda BK
5 Broberg Söderhamn
6 IK Sirius BK
7 Hammarby IF
8 Gripen Trollhättan BK
--------------------------
9 Bollnäs GoIF
10 IFK Vänersborg
--------------------------
11 Villa Lidköping BK
12 IFK Kungälv
--------------------------
13 IFK Motala
14 Örebro SK

För vi hejar på GBKååå, hejar på GBKåå, GBK är bäst, GBKååååå
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Man kan tippa bandy på bandysidan.nu

Bara att regga sig (GRATIS) och tippa. Det är ganska mkt
att tippa men det är ett roligt tips.

En del ändringar har skett till iår. Ryska serien tippas lite annorlunda, fler frågor i del 3 och frågorna med "antal mål" i del 3 får bredare poängtrappa. Sista inlämning för Bandytipset är torsdagen den 6:e november kl 23:59, tippa i tid, du kan ändra ditt tips ända till sista inlämning.
Kommentera

Elitserien 2008-2009
Nu är det bara dagar kvar till premiär för Elitserien. Spelarna måste väll vara något nöjda efter ca 6 månaders försässongs träning. Måste vara världes längsta. Ska lurar i några dagar till, innan jag ger mitt tips för Elitserien i år. Men att Edsbyn tar guldet i år igen, lär väll inte bli någon överraskning!
Kommentera

« · 1085577