Bandy

1904 inlägg · 143 ämnen

Elitserien 2008-2009

1146139 · » Till forumet


Sv: Elitserien 2008-2009
Grattis VSK
Som att välja mellan pest eller kolera,men bra för sporten med ny vinnare.

Med SAIK utslaget orkade jag inte ens se finalen på tv.
Med vår nya hall nästa år och junisarn mer erfarna ska det bli kul att se hur man står sig.
Och som återvändare till viken ska det bli många fler matcher än under de åren som gävlebo

VSK ser ut att ha några bra år framöver med många unga spelare likt SAIK
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Clubsport: I övrigt var kuben väldigt tydlig igår efter matchen i en intervju med SR, där uttryckte han att de var väldigt sugen på sex igår.
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
65selander:

Tummarna hölls för SAIK här med, men det räckte inte.
Bara att gratta VSK som gjorde en lysande match.
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
spud:
Får väl skylla på det grön-vita fyrverkeriet på kvällen...
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Clubsport: Då blev det nog för mycket för dig igår.

Grattis!
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
65selander:
Himlen är Grönvit..!
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Tubest: Får väl säga grattis till VSK trots man höll på Byn. Mellan pest och kolera... Är väl bra för Bandyn på ett sätt att inte Byn vann.

SAIK får slicka såren och återkomma nästa år.
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Bissett19:
Ja, det verkar helt sjukt ju:-)
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Tubest:

Ojoj vilken match!!
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
mattias - 74:

Hejja Edsbyn!!
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
mattias - 74:

Nej men det vore fint med ett trendbrott,annars har vi ett nytt Boltic på gång;)

Apropå Boltic så fick man lite nostalgivibbar när man gick igenom Svt:s play,jag såg faktiskt min första Sm-final i bandy på Söderstadion 1979  när Boltic slog Broberg efter en makalös vändning,har för mej att Broberg ledde med 4-1 i paus,men Bempa o Boltic vände på steken....det var tider det;)
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Bissett19:

För en gångs skulle håller jag med dig men det blir inte lätt.
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Kom igen VSK!!
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
RavenLord: Hörnorna har haft för stort inflytande i bandyn helt klart... Får se vad utvärderingen efter säsongen säger. Att stå mot en hörna med 3 man på utvisningsbänken är tufft! Kör hårt på söndag... VSK har aldrig varit någon favorit....
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Robban_Brynäs: Ja den hörnregelsvarianten vet jag SAIK spelare har velat ha i många många år och kanske skulle skapa en lite roligare bandy så de iaf lär gå mot mål,sedan kan jag tycka deräcker med en hörna som nu så man slipper de långa avbrotten som jag upplever det som då det blir 2-4 hörnor i följd.
Hoppas SAIK står emot VSKs hörnor idag,VSK gjorde 3 senast
Starkt vända 4-0 underläget senast till 4-4 och förlägning där man ite orka stå emot på en hörna med 3man utvisade.
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
RavenLord: Idag fick Sirius bekänna färg... Men men... De kan mycket väl vända på det här.

Håller med dig fullt ut... Edsbyn spelar riktigt tråkig bandy.... Som en av de mest hängivna Vetlanda supportrarna sa i Uppsala till mig..."Det finns bara ett lag som kan slå Edsbyn i år och det är Vetlanda för vi spelar lika tråkigt..." :P

Hörnorna i bandyn i år...är jag lite klvuen till... Jag skulle vilja göra om regeln en gång till och bara får hörna innanför straffområdet och fritt antal hörnor...
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
RavenLord:

Hoppas på ny skalp ikväll. Kan ju inte fatta att Sirius är nära en final på sin egen hemmaarena. Skaplig skräll det vore ! Skall nog inhandla mig en matchtröja och börja bli nån slags lokalpatriot i Uppsala nu :)
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Robban_Brynäs: Trodde inte Sirius skulle ha mycket att säga till om i den här semin,men 2 förlängningar och 1-1 i matcher är roligt.
Tycker Edsbyn spelar otrolig trist bandy och jag hoppas ett mer spelande lag vinner SM
Bort med hörnbandyn,inför hörna enbart då bollen går ut inom straffområdet som jag vet många SAIK spelare vill ha.
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
mattias - 74: Tror inte Sirius eller något lag har någon chans i bäst av 5 matcher mot Edsbyn
Okej att Sirius som det nu blev i semin kanske kan streta emot och vinna 1 match.

Så frågan är om det blir EIF-VSK eller EIF-SAIK i finalen...troligen det förstnämda och i en final kan allt hända..se bara på SAIK senast som klappa ihop helt,kanske Edsbyns tur i år *hoppas* :)

Får vara nöjd i år med att laget tagit sig till semin,något man inte trodde då det hela började..och att spelat ut Bajen i två raka kvartsfinaler är underbartskönt och något man lever på länge.
Blev iofs uddamålsvinnst i kvart 2 men med 4-5 ramträffar och hur man stundtals spelade ut ett tråkigt hörnspelande Bajen var det inget snack om vilket lag som förtjänade en plats i semifinalen :)
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Robban_Brynäs:

Kul med lite uppsving för bandyn i Uppsala. Idag är det Sirius - Edsbyn kl 1545 och Almtuna - Lakers klockan 17. Snacka om taskigt planerat. Hockeyn hade kunnat starta kl 19 istället så uppsalaborna hade kunnat gått på båda !
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
mattias - 74: Får väll säga Grattis till Sirius även om det känns såååå tungt.... Men nu torskar ni i 3 raka!! :P
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
RavenLord:

Nu blev det semi mot Byn med start imorgon. Nu ökar väl chanserna eller ?
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
mattias - 74: Borde man inte tagit Bajen och fått en rejäl publikfest eller ev två ;)
10-4 igår för SAIK och imorgon lär man ju försöka ta sig iväg på matchen.
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
RavenLord:

Vetlanda i kvarten för Sirius.. Tror man skall bege sig til studenternas på måndag och kolla. Kul att uppsalaborna får vara med om detta. Edsbyn i en sventuell semifinal smakar bra för både publiken och klubbkassan :)
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
mattias - 74: Ta Edsbyn i en semifinal gör dom inte ,men okej säg att de har 5% chans nå finalen för att vara snäll ;)
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Vad ger ni Sirius för chanser att nå en Final ?
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Robban_Brynäs: Ja det behöver man nog om man ska hänga med in i framtiden som Elitserielag.
Längtar till nästa vinter och sitta/stå inomhus i den här vackra 200+ miljoner kroners Arenan :) *se länk*

Ser mäktig ut nu då man åker förbi den ,nu då den tagit form (hittar inget nytaget foto utifrån)
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Nu är det nästan klart att det blir en hall även i Vetlanda. Idag tog Kommunstyrelsen i Vetlanda ett possitivt beslut till hallen. Nu ska "bara" kommunfullmäktige ta sammabeslut! Äntligen säger vi som har följt debatten i Vetlanda!!
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Edsbyn Edsbyn röd o blå..Byn-Bollnäs 8-2 =)
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Frisco:

Trist att man har andra planer idag annars hade jag gått på Bandy på studenternas. Det väntas storpublik. Heja Sirius :)
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
RavenLord: Rätt rolig omgång det här.... Både SAIK och VSK får stryk på hemma plan...

Var och såg på Bajen-Vetlanda i fredags. Tror att Jesper Eriksson kommer att bli mycket viktigt för Bajen. Matchen i sig är inget att säga om 90 min i hel regn.. Som vanligt när jag är på Zinken typ... Samma sak när jag var och såg på Winnerbäck det i augusti ihop med bla. två Bajen lirare var av en numera har en "Kullen Fans" t-shirt!! ;)
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Sannes: Ja först nära ta poäng av VSK och sedan spelar man ut SAIK borta(inte sett matchen men siffrorna tyder ju på det),inte illa alls och kul för Bandyn men trist som SAIKare ;)
Vore kul om EIF och VSK fick däng så serien hålls jämn
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Sannes: jadu, där skulle man ha spelat en 1000lapp på =)
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Nämen, nämen, nämen, vad hände?
Vänersborg vann med 8-2 på bortaplan mot Sandviken.
Jösses vilken skräll alltså.
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Mossberg nästa att vända hem efter att fått sparken..Ekonomin inte så bra längre i Ryssland :)
Hoppas verkligen SAIK fixar fram pengar för det vore avskyvärt att se han i något annat lag än SAIK
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Frisco: Många som får vända hem redan nu med svansen mellan benen
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Tre Ryska proffs tillbaka i Hammarby!

Det blev idag torsdag helt klart att Jesper Eriksson, Kalle Spjuth och Robin Sundin med omedelbar verkan är klara för Hammarby.

De ekonomiska problemen i Uralskij Trubnik blev för stora. Därför valde de tre att återvända till Hammarby och Elitserien.


Det här är givetvis fantastiska värvningar för Hammarby som blir att räkna med på allvar.
Nu jobbas det stenhårt på att få de tre spelklara till nästa match, Villa borta på onsdag den 10/12.
Och nästa fredag väntar Jonas Claessons Vetlanda på Zinken. Det lär bli en publikmatch.

www.twdns.se/clients/doc_hammarbybandy2_se/index.php?action=readnews&nid=182&sida=15&id=
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Nu får vi se hur bra Vetlanda egentligen är i år - Västerås borta är inte den lättast matchen. Men jag tror på att att Vetlanda kan ta poäng i Västerås!
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Sjukt att en så enögd artikel får läggas ut på en oberoende sida som Svenska bandyförbundets.
Många SAIKare som är upprörda i olika forum.
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Läste pongfördelningen för Matchtipset här på HS


Poängsättning
1p vid rätt tipstecken (exkl. X)
2p vid rätt krysstecken.
3p om slutresultatet blir rätt.

Vad är skillnaden på punkt 1 och 2 ???

Då är Bandytipset mer logiskt :)

Poäng utdelas enligt följande:

3 poäng för rätt vinnare
2 poäng för rätt vinstmarginal
1 poäng för rätt antal hemmamål
1 poäng för rätt antal bortamål
1 poäng för rätt antal mål totlat
Dessa poäng adderas (totalt max 8 poäng per match).
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
RavenLord: Rätt i 2 matcher i rad nu :) Örebro SK - IFK Kungälv 4-5 och 8poäng..Totalt 22p
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Man drog då in rätt resultat på den enda sketna matchen som var med på bandytipset dvs Vetlanda - Bollnäs 4-3
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Bandytipset på bandysidan lär jag ju säga måste gjorts av någon klåpare...
2 av alla matcher som spelats tills idag är med på tipset och 1 av matcherna av de 7matcher som spelas i kväll är med.


Vad är de som gör att enbart dessa 2 matcher gått tippa och inte de övriga i inledningen tro.
Gripen/Trollhättan BK - Brobergs IF
Örebro SK - Gripen/Trollhättan BK

Ett riktigt tips ska ha alla matcher från alla omgångar.
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Så där - Vetlandas första seger i år! Känns bra att den kom dirket efter förlusten borta mot Edsbyn. Nu tar vi Bollnäs hemma på Kullen av bara farten på fredag!!
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Klinth: Eller så får Misja helt enkelt peta Kurre! Då hade Broberg inte fått en passning på bladet framför Gabbe i mål...
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Guinness: Med tanke på hur grymt Gripens anfallsspel var mot Broberg så är han mer än välkommen. Bara att tjöta in Jojo nu oxå samt komma överrens med kung Bore att det är helt ok att kyla ner kära Svedala, så kan det bli åka av i vinter....
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
RavenLord: Bara att dra igång, så får vi se om folk lägger in sina tips och sina kommentarer på rätt ställen ;-)
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Sannes: Ja så kan man se på saken...eller också välkomnar man Misja Pasjkin tillbaka till laget och hoppas på att han är i stor form. Ryktet säger att han är i sitt livs form nu när han fått en försäsong i Ryssland och dessutom är skade fri (ryggen). Vad som hände i Ryssland vill jag vara osagt men som det ser ut just nu är Misja klar till onsdagens match mot Örebro.
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
RavenLord: Håller med dig... Och ingen match visas på Tv heller. Så vi kan inte skylla på det! ;)
Kommentera

Sv: Elitserien 2008-2009
Guinness: Denna Stefan Holm är född och uppvuxen i Vetlanda! ;)
Kommentera

1146139 · »