Bandy

1904 inlägg · 143 ämnen

SANDVIKENS AIK 08/09

1163019 · » Till forumet


Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
en ny Bandysida kan jag tipsa om här är adressen bandyforum.forum24.se/

Som SAIKare skulle jag hellre se Nilsson i SIRIUS än i Edsbyn Bajen VSK iaf
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Snart är arenan klar,hoppas man kan få till sig Nilsson nu bara :)
Den 60 kvadratmeter stora bildskärmen skulle man ha för hemmabio :)
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
spud: Ja med de ungdomar om har på G och med Nilsson i Ryssland väntandes på att få äran att återvända och spela i nya arenan så ser det rätt bra ut...
Minst semifinal senaste 10-15 åren så att nå en final inom närmsta åren vore ju ingen knall direkt
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
RavenLord: Ja spelar inte saik på stundeternas de närmaste åren är något allvarligt fel.
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Christoffer Edlund spelar i SAIK Bandy kommande säsong.

Den 22 åriga anfallaren delade skytteligasegern (44 mål) med Magnus Muhrén i årets elitserie
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Christoffer Edlund spelar i SAIK Bandy kommande säsong.

Den 22 åriga anfallaren delade skytteligasegern (44 mål) med Magnus Muhrén i årets elitserie
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
All heder åt grabbarna som stog upp och stundtals spelade ut Edsbyn.
Kul att se så många unga spelare ta för sig när nyckelspelare är borta.
Ser jäkligt bra ut för framtiden :)
Synd på de många missade chanserna,,bättre skärpa där och man vunnit idag med några mål.
Surt med förlust men är inte så deppig just på grund av det jag skrev upptill...
Bandygymnasiet och Sveriges bästa inomhusarena så är FRAMTIDEN VÅR ! ! ! ;)
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Ser ut som Muhren blir borta en längre tid,han frukta att hela den här och nästa sässong var i fara om det var diskbråcket igen som han fick i Ryssland enligt den lokala tidningen.
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Bannerreklamen först i Sverige om den blir verklighet

Så nu har ALLA SAIKare här lite att läsa...är ju så grymt många fler än jag här ;)
(tror fan jag är själv att vara SAIK supporter bland alla Hockeysnackare)
Kommentera



Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
spud: Menar naturligtvis skatter och inte skattelättnader.
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Robban_Brynäs: Vilka skattelättnader är det du menar som ett kommersiellt företag slipper men som ideéla föreningar måste pinka upp?
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Frisco: Är detta Bajens sista chans... Sedan ska man tänka på att Bajen är det ända Bandylag som "drivs" som ett företag, så många gör inom fotbollen idag. Detta innebär vissa skattelättnader osv och på så sät så kanske de har råd.... Det lär vi får se i mars...
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
RavenLord: Vilka pengar ska man betala av skulderna med? Förhoppningsvis de extra pengarna dessa nyförvärv ger.
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Frisco:Borde inte pengarna gå till att betala skulder först och främst ;)
Men men de har väl lagt upp nån betalningsplan med kronofogden som följs så att de får behålla Elitlicensen :)
Men som någon skrev i SAK supporters GB
Bajen bandy har skulder
Bajen AB värvar spelare

(Personligen betalar jag av mina ev skulder innan jag köper något nytt)
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
RavenLord: I en artikel från DN häromdan:

Värvningarna har finansierat med hjälp av sponsoravtal genom Hammarby Bandy AB.
- Många kanske tror att vi har en stor sopsäck med miljoner. Men så är inte fallet. De här spelarna har inga fantasilöner. Men om sponsorerna ser hur mycket bättre Hammarby blir med dessa spelare och att publiken ökar inser de att spelarna blir dem till godo och investerar då extrapengar.
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Robban_Brynäs: X;et klar för Bajen...frågan är hur dom har råd med sina hemvändare,har inte dom skulder upp över öronen ?
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Robban_Brynäs: Själv hoppas jag att jultomten kommer med hela säcken full av jävlar anamma till grabbarna i Gripen. Dags att kriga för varje poäng nu, annars är det adjöss och good bye.
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
RavenLord: Nu hoppas jag bara att något företag i Vetlanda går in och betalar för X;et. Eller väntar Vetlanda på att Uffe Einarsson ska komma hem... En mittfälltare till i Vetlanda och sedan Sami på topp... Mot Studenternas!!
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Härligt att se att det finns sponsorer som stöttar trots kris inom allt
Så tack till Fortress Axalux som fixade Mossberg till SAIK,något som inte skulle ske här i öststaten Gävle ;)
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
RavenLord: såg att Nilsson gjort 9mål på de två första matcherna i Ryssland.

18mål nu på 4 matcher :)Nu för Nilsson medans Edsbyns skyttekung Jocke hedqvist ryssbesök verkar bli kort då han redan ger upp och återvänder hem..Verka fått lika behandling som murren dvs sitta på bänken och inte få någon ärlig chans
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
5-3 hmmm ja väntat mot Edsbyn borta som nog va taggade efter tagit stryk mot VSK.
Men vad hände med SAIK mellan 60-66minuten tro då man släpper in 4mål
Man får glädjas över att man drog in rätt resultat på bandytipset iaf och drog in tredje fullträffen och 8p
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Magnus Muhrén gjorde 3 igår och leder både poäng och skytteliga så vem saknar Nilsson :) Jodå den saknaden kommer nog snart,såg att Nilsson gjort 9mål på de två första matcherna i Ryssland.
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
8 1 - 0 Mål (hörna) Marcus Sixtensson-Ottosson, Gripen/Trollhätt. BK
27 1 - 1 Mål (spelmål) Rickard Koch, Hammarby IF/BF
Passning Gustav Björkman, Hammarby IF/BF
38 2 - 1 Mål (spelmål) Martin Apelqvist, Gripen/Trollhätt. BK
Passning Daniel Svedberg, Gripen/Trollhätt. BK
45 3 - 1 Mål (straff) Marcus Sixtensson-Ottosson, Gripen/Trollhätt. BK
50 3 - 2 Mål (hörna) David Karlsson, Hammarby IF/BF
54 3 - 3 Mål (spelmål) Rickard Koch, Hammarby IF/BF
Passning Johan Östblom, Hammarby IF/BF
60 3 - 4 Mål (spelmål) Gustav Björkman, Hammarby IF/BF
85 3 - 5 Mål (spelmål) David Karlsson, Hammarby IF/BF
Passning Johan Östblom, Hammarby IF/BF
92 3 - 6 Mål (spelmål) David Karlsson, Hammarby IF/BF
93 4 - 6 Mål (spelmål) Daniel Svedberg, Gripen/Trollhätt. BK
Passning Jonatan Rask, Gripen/Trollhätt. BK
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Guinness: Muhrens sågning verkar ha hjälpt :) 3-1 i halvlek (var nog baktanken med det hela)
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Guinness: Håller med dig! Det hade varit värre mot Örebro eller Kungälv. Men 12 mål mot sig... Är aldrig bra....
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Robban_Brynäs: Gripen har värre förluster på sin meritlista (tyvärr). Tror inte denna "kalkylerade" förlust gör varken till eller från, men hade de förlorat mot t.ex. Kungälv med 12-0 hade det nog tagit styggt på självförtroendet.
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Frågan är hur Gripen tar förlusten... 12-0... 10-0 i andra halvlek.... Viktigt match både för Gripen och Bajen på onsdag.
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Klinth: Mendet finns en liten extra krydda i sammanhanget numer...jag tror att Muhren´s uttalanden blir ganska mycket tändvätska för GBK. De måste ta tillvara på chansen att slå Hammarby imorgon för att visa bandyvärlden att de inte viker ner sig hur som helst...som Muhren påstod!
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
RavenLord: Yepp, och hemma på slätta dessutom, så kan de spotta upp sig, bryta ihop och komma igen osv så kanske, kanske de kan ta poäng. Men inte alltför mycket talar för det nu...
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Klinth: Ja de är ju inte matcherna mot Edsbyn VSK SAIK direkt som de ska ta poäng i utan mot de lag som de kommer slåss med där nere...Men målskillnaden kan ju bli viktig i slutet.

Möter Gripen Bajen nästa ? isf ta gärna alla poängen :)
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
RavenLord: Tyvär tror jag att dom inte räcker till fullt ut. Det ska de väl kanske inte heller göra mot ett lag som SAIK t.ex.

Nu hoppas ju jag att dom kan spotta upp sig och skaffa sig något spel värt att kalla anfallsspel, defensiven har ju verkat hyfsad i tidigare matcher i alla fall. Vi får se de kommande 3-4 matcherna.
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
– Gripen försökte inte ens. Det syntes redan i första halvlek, de bjöd inte upp alls, säger Muhrén en kvart efter utskåpningen.

– Det försökte bara grisa och verkade bara gå in för att förlora med så lite som möjligt. De försökte inte ens gå till anfall.

– Visst, i bandy kan det ju lätt rinna iväg om man tappar energi och det blir stora ytor. Men Gripen ville inte vara med från början.
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Guinness: Nu ska vi repa mod och försöka sno poäng hemma mot Hammarby, en uppgift somkan se svår ut trots hemmaplan då man verkligen inte rosatmarknaden hittills, och inte heller verkat speciellt sugna på att näta.
Därefter har vi två bortamatcher på rad, Bollnäs och Mottala som med lite flyt borde bli segrar båda två.
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
RavenLord: Ja, ja 12-0 eller 18-0 spelar just nu ingen större roll...att det rinner iväg i andra halvlek tycker jag ändå är lite logiskt på något sätt, denna match är inte direkt prioriterad för GBK och allt annat än förlust hade varit århundradets bragd!!! Man är liksom inställd på en förlust och att man kämpar till en viss nivå...i detta fall tills det stod 5-0 på tavlan, först efter det som det rinner iväg...
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Sannes: Det var ju tur att de höll igen i en halvlek och bara hade 2 mål i baken och att raset kom sent i matchen annars skulle det kanske slutat med målrekord för SAIK i en match.
10 Mål i en halvlek kanske är något klubbrekord det med för dom
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
RavenLord:
Det var en rejäl seger må jag säga.
Nu har Gripen på fyra matcher släppt in 27 mål, känns som de borde träna lite försvarspel, å andra sidan bör nog anfallspelet också bli bättre, 5 mål framåt är heller inte så bra.

När det gäller mitt Vänersborg, så känns det inget vidare heller. Plats nio/tio tycker jag känns som en bra placering för Vänersborg.
Bara att inse att man inte är bättre än så.

Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
SAIK-Gripen 12-0 :)
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Seger med 5-2 men verkar ha varit jämt länge då de stog 1-1 länge i matchen och då Lukkarila(Luktarilla - kul namn) gjorde 2-1 till Bollnäs i 52 blev man lite nervös.
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
RavenLord: Jag tror Wedin är fostrad i SAIK´s ungdomsled...sen att han hamnade i GBK var väl ett sätt att få speltid och fortsätta utvecklas. Han vantrivdes tydligen i dessa sydliga breddgrader och flyttade hemmåt igen.
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
Guinness: Ja det är det och har ingen koll på han alls men antar SAIK ser möjligheter i att få ordning på han tillslut...en vilsen själ som inte förstått bättre än att ska man bli något lär man till rätt lag ;)
Kommentera

Sv: SANDVIKENS AIK 08/09
RavenLord: Kan det tänkas vara Marcus Wedin som går in i laget igen?

Tänk att det är en gammal Gripenspelare som går in och "förstärker" SAIK...det värmer gott de =)
Kommentera

SANDVIKENS AIK 08/09
Återigen 3-4 spelare borta och därmed tvungen låna in en spelare från Skutskär som senast mot VSK
Bollnäs ja dom vet man aldrig var man har, det har blandats förluster med enorma storsegrar mot dom genom åren.
Kommentera

1163019 · »