BIK Karlskoga

HockeyAllsvenskan · 2306 inlägg · 470 ämnen
« · 376764 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: BIK-VIK Ungdom
Bafucin: Sicken första period de var t o m lyriska på sportradion mellan allt tjöt om några lag från 08 området. Bra spelat

Bafucin:
Egentligen inte, men som den här tragiska säsongen har sätt ut så får man vara nöjd med 2 p mot Halmstad i lingonserien :-(

Joinzzon: Så dåligt gick det väl ändå inte idag. Två pinnar på bortais får väl duga.eller?

Bafucin:
Det är bara att gratulera :-)
Sedan är det ju kul för Jensa att när han äntligen får chansen så tar han den. Att Måssa gjorde poäng är ju numera en självklarthet ;-)

Det är ju kul för er att det går bra utan Kåberg, alltså så är det inte därför som det går dåligt för Rögle ;-)

Joinzzon: Ack, vilken torsk vi åkte på:-)
Härligt att se inställningen ikväll. 3-0 och 14-3 i skott i första perioden och matchen var avgjord. Efter det var det aldrig oroligt och BIK kunde koncentrera sig på att hålla tätt bakåt vilket ju lyckades bra. Jensa visade stabilitet i målet. Några svettiga räddningar fick han göra fast inte slet han ut sig.
Bra spel av Steen kedjan oxå. Calle ser ut att trivas med brorsan och Juha.
Man kan dock kräva lite bättre effektivitet i vissa lägen. Matchen kunde likaväl ha slutat 7-0 om man satt alla chanser.

Undrar vad VIK tränaren Bäckman hade att säga om Joachim Leijon som med 6.29 kvar drar på sig en femminutare efter en spearing när man ligger under och jagar?
Idiotiskt, säger jag, fast det var väl frustrationen som visade sig.

Tre härliga pinnar. Utan Emil. Det du, Joinzzon.

Bafucin:
Citat från dig Bafucin
"Nivån sjunker i takt med RBK. Om ni hade haft en spelare som Emil så hade ni inte legat där ni ligger."

Alltså så torskar ni i kväll.

Joinzzon: Möjligt, men knappast troligt. Inget lag lever på en spelare.

Strax dax att ta sig till templet för att håva in tre pinnar. Börjar bli nervöst nu.

Bobcats 4ever!!

Bafucin:
Eftersom nu Emil inte är med så lär ni ju förlora eller ..... ;-)

BIK-VIK Ungdom
Dax för ännu en match mot VIK. Hitills denna säsongen så har det ju inte gått så bra. BIK har haft väldigt svårt mot just VIK av nån anledning. Tid att det svänger nu alltså. Full fart från början och ett par måls ledning efter första perioden leder till en ganska säker 5-2 seger. Det är mitt tips. Hoppas att det inte är helt uppåt väggarna.

Hoppas på mycket publik oxå. Det borde väl kunna bli i alla fall 3500.

Bobcats 4ever!!

Videoklipp från Sundsvall-BIK
Dessa finns på Sundsvalls hemsida. Följ länken och klicka på webb TV.

Sv: Sundsvall-Bofors IK
En poäng borta mot Sundsvall, f-n, det borde varit tre. Verkade som BIK dominerade hela tredje. Då måste man kunna avgöra.
Jaja, det är historia nu. Nu ser vi fram emot VIK på söndag istället.

Mattias - 74: Kommit ifrån ämnet en aning kanske?

Färjesta_Flicka:

Han är inte dalmas föressten så är de flesta spelare rädda för Holm!

Alisandali: joo...som om inte Tobbe e liten?? grönvall ville inte förstöra övertaget i matchen genom ett matchstraff till sig själv...men råbjer fixa ju de åt han...ibland e de bra att inte slås tebax...holm e ju en galen liten Dalmas som bara sitter i utvisningsbåset!!

Färjesta_Flicka: Grönvall tuff ??? Vek ner sig totalt när Tobbe Holm kastade handskarna I Lördags . Han verkar mest vara en som är tuff mot juniorer + killar som är mycket mindre .

metal guru: han spelar i FBK mot DIF i globen imöra.....han e riktigt bra den pöjken!! En tuff en...de behövs i FBK...vi har ju bara Hannes, Grönvall och Frögga som verkligen tar i å så...

metal guru: Han spelar med BIK ikväll och sen drar han västerut.

Bafucin:
Spelar Kåberg ikväll, eller är han redan i FBK?

Bafucin:

Ja det märks väl om inget annat...

jo1: Bra fråga. Jag såg inte matchen eftersom jag inte var hemma då så jag kan inte säga om det var enkelt eller inte. Fast hur det nu var jå spikar han igen ikväll.

Bafucin:

Det var ju inte direkt svåra skott som han släppte in sist... av det jag kunde se på tvsporten så såg det tämligen enkelt ut! Eller hur var det?

Sundsvall-Bofors IK
Superallsvenskan fortsätter med bortamatch mot Sundsvall. Dax för den första trepoängaren månne? Sundsvall är ett lag som jag inte vet ett dugg om. Hur bra är dom? Har BIK nåt att hämta där?
Det tror jag. Om alla gör sitt jobb så skall det inte vara omöjligt att vinna. En seger på bortaplan skulle vara värdefullt inför fortsättningen. Hoppas att alla är på tå direkt ifrån början så det inte blir som mot SAIK senast med 0-2 direkt i inledningen. Då får man jaga och då kan det bli jobbigt.
Räknar med att Emil visar vägen tillsammans med Månsson, Oscar, Böna, Bull och de andra.
Dessutom kommer ju Calle Steen in i laget idag och skall tydligen spela med brorsan och Viinikainen. Skall bli spännande.

Micke fortsätter i målet. Håll tätt!!

Sv: Kåbergs insatser i FBK
Bafucin:
Tack!
När var hur ;-)

Joinzzon: Välkomna till ordmärkarklubbens årsmöte:-)

Bafucin:
Ja jag lovar jag ska saxa på Torsdag ...... Frågan är bara vad f#n gör man då? Ända gången jag har saxat (vad jag vet) var i skolan när man skulle hoppa höjdhopp .....

Bafucin:
Öppnar du ögonen med en sax?
Intressant.

Mattias - 74: nja beror på hur inteligent han är....och vad vi har sett förut så va han ju inte de :)

Zcootah:

Tror inte Kåberg vill slåss med svenssaon ;)

Joinzzon: Jasså, har du aldrig "sätt" det? Kanske sax att öppna ögonen och börja titta då:)

Mattias - 74:
Jaså Kåberg kan spela ishockey ..... Intresant för det har jag aldrig sätt.

"Han har ju vita skridskor och kallas sig för tuff, men bakom alla skydden så är han ju en bluff, Han vågar inte tacklas han vågar inte slåss, nej fete Emil Kåberg är ingenting för oss!"

Kåberg egen lilla sång, från oss alla till er alla :-)

Zcootah:

Svensson är också en jvla fjant!

jo1: joo ja längtar....till matchen Svensson - Kåberg :) holm kan man ju inte lita på för han blir avstängd hela tiden

Bafucin:

Succé? tjena..

Kåberg kommer att göra succé i ES. Var så säkra.

Mattias - 74:

Jo tillskillnad från Holm så hamnar ju Kåberg i målprotokollet !

jo1:

Jag var positiv för ett tag sedan om spelare som han, men Leksands motsvarighet Tobias Holm visar ju bara vad han kan när det gäller att slåss.....

Kåberg kan ju dessutom spela Ishockey....

Citerat Hockeymagasinet: "och är mest känd för att vara hatad närmast överallt utom i den egna hemmarinken på grund av sin tuffa och ibland vårdslösa spelstil. "

Undar hur hatad Kåberg kommer bli i elitserien=?

Eltifoso:
Själv tycker jag att det är värdelöst :-(
Att det ska vara så j##la svårt att ta dit Måssa istället. Då får man verkligen en sådan spelare man vill ha.

Hofnar:

Byter med Steen under resten av Januari. Sen får vi se.

Själv tycker jag att det ska bli kul med Kåberg i LilaGult igen några matcher.

Källa: www.farjestadsbk.se

Sv: Hockeynews
Åttan:

Kan bara hålla med föregående talare! Den är mycket mycket läsvärd och genererar fina pengar till de som säljer den. Nästa nummer kommer imorgon den 13/1

Hockeynews
Imorgondagens nummer av Hockeynews (utkommer en gång per vecka och är ca 35-40 sidor) Som lösnummer kostar den 20 kr och finns tillgänglig på pressbyråer och ATG ombud. Skulle någon vilja prenumerera kan man anmäla sig på www.hockeynews.se under fliken prenumerera. Första numret fick väldigt bra kritik och detta lär knappast bli sämre. med i numret finns alltid statistik och denna gången ryktas det om en stor målvaktsspecial.

Kanske dags för Bofors fans att börja sälja den, enligt väl insatta källor är det klart att Färjestads supoorterklubb Wolfpack ska sälja den och dessutom sägs Lakers Lakejer vara heta på det också. Kommer innebära 25% av intäkterna till dem som säljer den. Köp tidningen imorgon, tror inte att ni hockeyälskare lär bli besvikna..........

Välkommen!
Kommer det några Bofors fans hit upp på Onsdag eller? Alltid kul med lite motsånd även på läktaren!

jaja Väl mött på Onsdag iaf!

ÄLSKA SUNDSVALL HOCKEY!!!

Robin tillbaka
Robin Jonsson kommer att spela med BIK under januari månad enligt FBK:s hemsida.
Är med redan på söndag mot Skellefteå.

Sv: IKO-BIK
Bafucin: Sicken kämpainsats bra jobbat :-)

Sv: IKO-BIK
Bafucin: Grattis från Ängelholm till bortapoängen, som du vet lider vi just nu.

IKO-BIK
Yes!!! Vilken pärs. Det är värre att sitta vid radion än att vara på plats, var så säker.
Starkt att Bofors kan vända borta mot IKO och avgöra på straffar. Det visar på mental styrka och att laget är bra tränat och orkar tiden ut. Precis den start på SA som vi behövde. Man blir nästan lite norrman när man hör att Holtet gör två mål. Nu kan vi koncentrara oss på Skellefteå hemma på söndag, ett Skellefteå som lite överraskande fick stryk av AIK hemma.

Sv: SA starten närmar sig.....
Bafucin: En får önska er lycka till. Buss på dem bara.

SA starten närmar sig.....
Sitter på jobbet och filosoferar om framtiden. SA börjar imorgon. Äntligen!
BIK börjar med en svår bortamatch i Oskarshamn. Svår, ja men inte omöjlig. Det brukar vara jämnt därnere så låt oss hoppas att BIK kan knipa tre pinnar. Det vore en utmärkt start och skulle säkert locka ett antal extra åskådare på söndag mot Skellefteå.
Hur kommer då BIK att klara sig i SA? Ganska bra, tror jag. De svåraste matcherna blir väl Skellefteå och Hammarby borta. Om man får tro resultatet i allsvenskan. Alla matcher blir givetvis tuffa. Västerås har ju BIK haft svårt för denna säsongen men jag tror på en vändning nu. Frågan är väl hur bra är AIK? Jag tror inte att de är bra nog för att vara med i toppen av SA. Sundsvall har jag ingen kunskap om men de kan väl inte vara omöjliga.
Verkar jag lite svammlig beror det på att jag jobbat hela natten och att tröttheten börjar komma krypande.

Nåväl, snart är väntan över...Kör hårt, BIK!!

Sv: Har ni fått höra Månsson sjunga?
Gunilla: Det kanske kommer....i SA:)

« · 376764 · »