1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 759348 inlägg · 7967 ämnen

« · 2100200 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{8975}: Det är dags för spelarena att ge upp sin prestige nu, jag är less på att tränaren får all skit varje år.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
mk: Japp, PA måste ta ett steg tillbaka. Finns inget spelsystem i världen som funkar om inte spelarna köper spelidén.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{8399}: Är det så så kicka dom åt H-E!!!

Skiter fullständigt i vem det är, hur stort "hjärta" man säger sig ha. Det har man ju isf inte för då hade man ju inte tyckt, tänkt, agerat som man gjort.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{8975}: Nu kanske jag är fel ute.
Men var inte Tomas Bulans spelsätt så med? Press över hela banan, inte tackla?
Det funkade iaf..

Är det så att de spelarna du räknar upp vill bestämma hur de vill spela?
Isf så behöver ju Brynäs ingen tränare, då kan ju dessa herrar sköta det själva.
Ja du fattar själv vem som måste ge sig...

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{8975}: Synd att detta bara händer i Brynäs, spelarna har ju inte köpt spelsystemet på många år trots massor av olika tränare med olika spelsystem.
Denna gång lägger jag hela skulden på spelarna faktiskt och de får helt enkelt se till att skärpa till sig och göra som tränaren säger.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{8975}: Tror ni hade behövt en Rönnberg typ som tränare... han lyckas bra med både stjärnor och brunkare ... vilket även ÖHK coachen lyckas med ... ÖHKs tränare är vältalig och kunnig och analytisk.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Tror faktiskt inte ett dugg på PAs spelsystem med nuvarande trupp. Syns tydligt hur Rödin, Berglund, Scott, Bertilsson med flera inte köper systemet.

Ett system där det ska sättas extrem hård press över hela banan kräver ingen större individuell skicklighet utan vi kunde ha en trupp full av Solem typer och vi hade haft större framgång med nya spelsystemet.

Nu måste PA och övriga ledningen backa ett steg, prata med spelarna, justera spelet så det bättre anpassas till våra bärande spelare och göra en omstart.

Om inget ändras pga prestige så kommer vi inte ha ett SHL lag nästa säsong.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Läser att Leifby på Aftonbladet njuter av att ett SHL-lag kommer "gå under" efter denna säsong.
Sen jämför han fotboll och hockey, när det gäller att fotbollsklubbarna klarar av att åka ur ekonomiskt.

Ja vi får väl svaret på hur bra vissa fotbollsklubbar som åker ur, kommer klara sig.

Men sen finns det ju faktiskt en stor skillnad mellan hockey och fotboll.
Inom fotbollen kan du lyckas sälja en talang för 15-30 mkr. Och därmed
rädda upp ekonomin ganska bra. De kan till och med få ett par miljoner
flera år efteråt, i utbildningsersättning, då spelare säljs vidare.

Medans inom ishockeyn får en klubb max 2,5-3 mkr hur stor talang det än är.
Inom hockeyn kan det t.o.m. vara så sjukt att har du fått betalt för en spelare
en gång från NHL. Och spelaren har kommit tillbaka, men sen går över till NHL
igen, ett par säsonger senare. Då får klubben inte ett öre betalt, oavsett om
spelaren har kontrakt i flera år till.

Det ironiska är att de pengar klubbarna tappar i att dela tv-pengarna
på 16, i stället för 14. De tjänar de typ igen på de 4 extra hemmamatcher
som det blir med 16 lag i stället för 14 (när man får ha normal publikkapacitet).

Sen ligger ju de flesta bottenlagen i allsvenskan på en mycket lägre
nivå, när det gäller intäkter och utgifter, än de flesta lag i SHL.
Vissa kanske ser det som ett sundhetstecken. Men så är också
svensk klubbfotboll på en mycket lägre nivå, rent kvalitetsmässigt,
än vad lagen inom svensk hockey är. Visst, om man nöjer sig med
att SHL skulle bli en lika lågt rankad liga som fotbollsallsvenskan.
Ja då skulle ju en rejäl sänkning av utgifterna kunna göras.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Mattson:

Det finns nog ett antal fler lag som också skulle gå i konkurs, om de åker ur SHL.

Jag bygger det på att de flesta lag kommer göra jätteförluster ekonomiskt,
redan den här säsongen, fastän de spelat i SHL. När då sen Malmö tidigare
uttalat att de räknar med att tappa 80-90 mkr vid spel i allsvenskan.
Ja då förstår man ju att det är många lag som riskerar konkurs vid en degradering.

För var ska liksom klubbarna skära bort dessa summor, på en säsong?
Sparka i princip alla och bli en klubb av enbart idéellt arbetande personer
på typ division 2 nivå? Jonas Andersson på SVT tror ju att en del SHL-klubbar
till och med kommer få svårt att klara den här säsongen. Och den här säsongen
kommer ju ta ett antal säsonger att hämta sig från ekonomiskt, för de flesta klubbarna.

Så jag ser det som att bottenlagen i SHL slåss om att överleva som klubb
den här säsongen. För det lag som åker ur, den klubben kommer få väldigt svårt
att klara sig utan att gå i konkurs. Men om de likväl skulle lyckas skära bort
kostnader i sån omfattning att de lyckas undvika konkurs. Då kommer de den första
säsongen i allsvenskan enbart få försöka hålla sig kvar. Det finns inte en sportmössa
att den klubb som åker ur kommer kunna ha ett konkurrenskraftigt lag.

Även under mer "normala år" är det ju en stor smäll ekonomiskt att åka
ur SHL. Och det är ju ytterst få lag som åkt ur SHL som är ett topplag
säsongen efter de åkt ur. Det dröjer oftast ett par säsonger.

Så med tanke på de tider som råder, så har det aldrig stått mer på
spel för bottenlagen i SHL. För många kommer det bokstavligen
vara klubbens existens, som står på spel. Och det gäller inte
bara Brynäs.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Morningstar: dagens match är mycket pga matchstraffet

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
majk: Spelade ni internmatch mitt i säsongen? ;-)

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{9179}: Hade varit otroligt intressant att få se Victor Persson. Även om han inte är en långsiktig lösning (college?) så tror jag att han kortsiktigt skulle göra oss bättre. Björk är verkligen inte bra.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{9179}: Håller med om att prova Gunler högre upp och att ev peta in Ljungkrantz någonstans men tycker även att Descheneau gjort de bra dom 2 senaste matcherna framförallt i de fysiska spelet, kanske spela han med persson å p.Berglund? Tung kedja att möta.
Sen undrar ja vad som hänt med scott? Gillar han inte spelíde/tränare? (Se länk)

twitter.com/betterthanamnky/status/1326995188636659717?s=21


twitter.com/betterthanamnky/status/1327684614819868674?s=21

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Skrubben: Mötte vi oss själva?

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Till nästa match K - R - Ä - V - E - R jag att Peter ställer upp med detta lag!!!!!!! Det får fan vara nog nu!!! Och slutdaltat med skiten!!!!

Ersson

Bertilsson - Hedberg
Nyberg - Ingman
Andersén - Victor Persson

Rödin - Scott - Gunler
Ljungkratz - Sallinen - Kvist
Persson - Ölund - Berglund
Solem - Molin - Descheneau

Resten kan trampa cykel!!!!!

Usch och fyfan vad jag spyr av Brynäs!

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
2-7 idag var såklart stora siffror som inte speglade matchbilden. Vi blev långt ifrån utspelade. Enligt xG var matchen jämn. Och då mötte vi ligans sämsta lag, och vi var i underläge från matchminut 4 (det normala är att laget som ligger under pressar på och skapar fler målchanser). Det är illa nog.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Rödin1912:
".matchstraff: Greg Scott fick 5+20 för en klubba i ansiktet på Adam Brodecki. Ett hårt straff för en olycklig situation. "Han använde klubban på ett obehärskat och våldsamt sätt och då valde vi fem minuter" sa domaren Morgan Johansson till Cmore efteråt."
Källa: Arbetarbladet

När man sett bilderna i Expressen, så förstår man inte vad Morgan Johansson menar...

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Rödin1912:
Trots att domaren hade jumbotronen att tillgå, så kunde han inte bedöma händelsen.

Filmbilderna som Expressen lägger ut visar att det handlar om en ren olyckshändelse. Bra att många i Sverige nu sett domarstandarden i dagens SHL.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja: "Skämt åsido, man blir ju lite less på att Brynäs har blivit ett så gammalt lag. Jag tror det är en stor del orsaken till varför det ser ut som det gör."

Håller helt med dig där.

Missförstå mig rätt nu, men det är ganska illavarslande när en spelare som Gunler kommer till Brynäs och utmärker sig betydligt mer på ett positivt sätt än våra "stjärnspelare" som kanske tjänar ca 6-8ggr mer i månaden.


Tyckte Gunler gjorde det riktigt bra, han törs ju skjuta på mål åtminstone, måste väl ha haft en 5-6 skott på mål iaf. Hade ju även bra puckkontroll och skridskoåkning.

Sen var det ju synd att att det inte blev någon utdelning, men fortsätter han på denna inslagna väg så kommer han göra en del mål denna säsong.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{7044}: En bra start?

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{7044}: Inkompetens!

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
JanT: Brynäs har haft en av de högsta lönebudgeterna i SHL 4-5 år i rad. Vad säger det?

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Kollar på LHC-FHC, löjligt vilken annan inställning LHC visar upp.
Driver på mål
Har en spelidén
Håller rent framför egen kasse
Spelar framåt INTE i sidled

Nu torska dom ifs men dom är betydligt närmare poäng än vad vi var. Dessutom mot ett topplag...

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Får trösta sig med att sjuan satt på V75. Dock lite smådrygt att spricka på Örebro - Rögle när man har 1,2 på
Powerplay och Örebro bränner friläge och har ett stolpskott med två minuter kvar.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Bången: för mkt fokus läggs på en bra start och dam hockey, vi måste tillbaka till kärnan.
Sparka PA är absolut ingen lösning, det är spelarna som är problemet. Dem måste ta ansvar.
Alltså p berglund är ju en katastrof, jag som trodde så mkt på honom.
Sedan är Brynäs numer en klubb som före detta duktiga spelare kommer till för att förlänga sin karriär hos. Där dem kan glida omkring och ändå vara välbetalda.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Blå grottan: Läser lite nyhetsrubriker på Aftonbladet.

"Skott avlossade på Brynäs" - nu jäklar är det någon som vill ha bra corsi.

"Skattgömma hittad – 100 välbevarade sarkofager" - Brynäs stomme som gömde sig efter matchen?

"Mynt från vikingatiden hittade på Gotland" - Tog Brynäs en avstickare till Gotland efter matchen och lät spelarna betala med mynt från början av sina karriärer?

Skämt åsido, man blir ju lite less på att Brynäs har blivit ett så gammalt lag. Jag tror det är en stor del orsaken till varför det ser ut som det gör.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{8399}: Smart kommentar - Vad baserar du det på?

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Enaranger: fast det sa även boork... anledningen till kickarna var att dom som kickades inte skulle sno istid från dom yngre...

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Enaranger:
apropå ingenting,,
hur kan ett ihopslag leda till matchstraff..
Brodecki är medskyldig till att Scotts klubba träffade över munnen,,,,,,,,har kört bilderna ett antal ggr

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{8399}: Det är slut då. Lägg ner en bra start och fokusera på hockeyn. Både Dam och Herr. Brynäs är ett hockeylag inte ett kommunalt socialt projekt. Sparka hela ledningen inklusive Dackell, Campese och Sundlöv. Klarar inte ordförande av det avgå och utse en ny.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Forsberg 1978: Egentligen gör ni ju en bättre match än flera matcher ni har vunnit. Nu är Malmö effektiva i PP och Ersson är inte övermänsklig.

Fan jag som hoppades vi skulle dra ifrån er men så gör vi en av årets sämsta matcher borta mot den vidrigaste klubben i SHL.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Enaranger: Varför skulle Brynäs gå i konkurs vid Allsvenskt spel?

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{8399}:

Ja, i alla fall inte under Brynäs IF antar jag?
Vet inte hur det funkar vid en konkurs.
Fick inte Västerås spela under namnet VIK Ungdom eller liknande när de gick i konkurs?
Vet inte vad deras officiella namn är nu.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Enaranger: Visst var det så...någon dylik har vi inte att plocka fram..

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Bäckis, järnkrok silfverberg dags att komma hem nu NHL är inställt

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{8399}: Tror inte på det. Troligare att Brynäs åker ur och går upp igen än att Brynäs vinner ett SM-guld.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
JanT: Blir Brynäs degraderade så är det över, det blir aldrig mer SHL

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{8783}: att PA pratar positivt om den här matchen får mig att spy!!!

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
JanT:

Fast den här gången finns det ju inte någon Bäckström i kulisserna, som kan rädda upp det.
Och om sanningen ska fram, så var det ju tack vare att Bäckström fanns där i "bakfickan".
Och inte att det var något slags genidrag från Boork (även om han själv vill tro det).

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Tigerhjärta: På något vis känns det hela logiskt - kräftgången fortsätter! Hur vänder vi detta? Det kanske inte är möjligt? Har det redan tagits allt för många felbeslut? Det enda raka kanske är en degradering och en medföljande nystart på riktigt. Det första som lär försvinna är de reklamfria tröjorna....

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Skrubben: Utklassade av seriens sämsta lag idag! Lill-Prosten gråter nog tårar i sin grav när han ser Brynäs uppträdanden på isen idag. Vidrigt sätt att hedra en legendars minne bara timmar efter han lämnat jorden. Var är Brynäs Heder???

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{8783}:Träna barn= fokusera på prestation , i Shl tycker jag resultat
blir viktigare. Här och nu, inte sen.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Enda sättet att ta sig ur denna knipan är tråkigt nog att få laget att börja tro att detta går att vända och tro på det fullt ut. Vi vinner inte fler matcher varken av att sparka PA eller sparka spelare, tyvärr...


Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Korplagets upplägg dagen efter utklassningen:

”Har ni pratat igenom matchen nåt redan?

– Nej, vi har inte gjort det än. Nu ska vi käka och sedan åka buss hem. I morgon är vi lediga.”

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Va fan ska brynäs göra? Ser bara att man måste bryta med spelare det är de enda lösningen jag ser Spelare jag gärna bryter med är Ingman, Andersen, alcen direkt Finns ju fler men ska vara rimligt också tänk att vissa spelare tjänar pengar som inget annat lag vill betala

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Jeppe: Presskonferensen efter matchen.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Rödin1912:
Något borde göras åt domaruttagningarna i SHL.
Ljungbydomaren har nu fått liite väl många chanser, att döma bort Brynäs..

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja: Systemet satt klockrent,ändå
2-7 . Men dåså👍Då ett lugnt.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja: jag håller iaf betydlig mer med GDs Sandström än jag håller med dig!

”Flera av Malmös mål kom förvisso i power play. Men flera av Brynäs utvisningar är en frukt av att laget är helt borta i egen zon och får åka runt och jaga motståndare”

« · 2100200 · »