Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Köpte öl av Bert på skara sommarland för ca 100 år sedan. Då kom en i personalen o sa att starkölen va slut. Sätt in folköl i pumpen sa han o till mig sa han att hålla käften o inte berötta så fick vi alla öl gratis resten av kvällen :)
+ 1
Sv: A proposito de nada
mattias - 74:
GD la ur en kort intervju.
www.gd.se/sport/alcen-har-en-hektisk-sommar-framfor-sig/
Känns en smula stressat där, men det är väl egentligen framåt nästa vecka det börjar bli spännande.
GD la ur en kort intervju.
www.gd.se/sport/alcen-har-en-hektisk-sommar-framfor-sig/
Känns en smula stressat där, men det är väl egentligen framåt nästa vecka det börjar bli spännande.
Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Vi tar Carlson, Ovie och Benn, alla med någon koppling till Brynäs, men vi kan nästan kalla oss för PRO-Brynäs
+ 2
Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Appropå farten. Läste en rolig sak av Per Bjurman. Han delade hiss med Bert Karlsson i samband med Melodifestival.
Bert skulle av på tidigare våningsplan, släppte en brakskit precis innan han lämnade hissen och sa : här får du för all skit du skrivit genom åren!
Bjurman tvingades åka resten av våningarna i oset. :-)
Bert skulle av på tidigare våningsplan, släppte en brakskit precis innan han lämnade hissen och sa : här får du för all skit du skrivit genom åren!
Bjurman tvingades åka resten av våningarna i oset. :-)
+ 6
Sv: A proposito de nada
DIFFEN:
Åldern hög. Farten låg. Stort behov av generationsväxling. Bieffekt av äldre hemvändare.
Åldern hög. Farten låg. Stort behov av generationsväxling. Bieffekt av äldre hemvändare.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Auchinleck:
Jag förstår inte riktigt vad du menar, ni har väl haft en del hemvändare i ert lag senaste åren? Silfverberg, Bäckström, Söderström, Larsson, Rödin, Djoos, Lindblom och säkert några till.
Jag förstår inte riktigt vad du menar, ni har väl haft en del hemvändare i ert lag senaste åren? Silfverberg, Bäckström, Söderström, Larsson, Rödin, Djoos, Lindblom och säkert några till.
Sv: A proposito de nada
Peja: Så är det absolut, användare av ett forum måste förhålla sig till lagen och forumets regler.
Sv: A proposito de nada
Peja: Fast den där tar man med en nypa salt.
Har svårt att fatta logiken hur vissa HA spelare går före etablerade SHL spelare eller spelare från Liga ärligt talat.
Minns hur Hållander typ var bland de lägsta rankade nyförvärven säsongen han kom tillbaks...
Har svårt att fatta logiken hur vissa HA spelare går före etablerade SHL spelare eller spelare från Liga ärligt talat.
Minns hur Hållander typ var bland de lägsta rankade nyförvärven säsongen han kom tillbaks...
+ 5
Sv: A proposito de nada
DIFFEN:
Tyvärr (?) blir Brynäsare ofta kvar tills de närmar sig pensionering. Bra för deras hushållskassa men inte bra för Brynäs önskade vårfirande på Stortorget.
Tyvärr (?) blir Brynäsare ofta kvar tills de närmar sig pensionering. Bra för deras hushållskassa men inte bra för Brynäs önskade vårfirande på Stortorget.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Peja: Skulle vara intressant att se en lista med de bästa förlängningarna också. Gissar att att Brynäs skulle ha betydligt fler på den topp 30-listan.
+ 7
Sv: A proposito de nada
magr: Intressant men reglerna på forum behöver inte exakt densamma som lagen. I så fall får någon betala jurister för att moderera 24/7. Vi som modererar på HS kan inte sätta oss in i varenda juridisk detalj kring sånt här, det blir ett common sense approach utifrån HS regler.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Peja: Det finns dock något som kallas citaträtt vilket gör att du kan klippa ur delar från en artikel och dela med andra under vissa förutsättningar. Om man skriver ut hela listan så kan man nog tycka att det går över en gräns. Jag försöker vara återhållsam själv, men det händer att jag går över gränsen ibland.
"Citat i andras texter är tillåtna om källan anges och upphovspersonens ideella rätt inte kränks. Citatet får användas för att till exempel förstärka eller belysa ett påstående, men endast inom eget skapat arbete. Ett citat får inte vara längre än vad som är motiverat av ändamålet. Det betyder att man inte får använda citat bara för att göra en text mer läsvärd."
"Citat i andras texter är tillåtna om källan anges och upphovspersonens ideella rätt inte kränks. Citatet får användas för att till exempel förstärka eller belysa ett påstående, men endast inom eget skapat arbete. Ett citat får inte vara längre än vad som är motiverat av ändamålet. Det betyder att man inte får använda citat bara för att göra en text mer läsvärd."
Länkar:
Så får du använda upphovsrättsskyddat material | JournalistförbundetUpphovsrätt: Regler för citat och kopiering av texter - PRV
Så får du använda upphovsrättsskyddat material | JournalistförbundetUpphovsrätt: Regler för citat och kopiering av texter - PRV
Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Nej. Vi respekterar deras copyright, finns även i HS regler.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Själv sitter och hoppas att man få läsa om ny värvning medans dricker en kall vid medelhavet men inte då bara en massa gny och om JA
+ 1