Brynäs IF

715068 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 1938795 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A propósito de nada
Back: I SHL? Skeptisk.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stefan R 63: Nej jag har inte spelat i Gefle. Men bollar och puckar studsar in på de mest otroliga sätt även för dåliga lag. Mål som t ex tar på två ben innan...menar du på fullt allvar att bra lag har större chans att göra såna mål på ett skott? Statistiskt sett?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Förstakedjan måste splittras. Det håller inte att de är de enda som hotar. Byt plats på Kellman och Sallinen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ludde Nilsson ska ALDRIG spela högre än i en fjärdekedja.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: Det beror väl på hur man ser det. Men så här uddlöst var det längesen det var.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: haha...du måste skoja!! Är man på tårna ..påkopplade ..så får man ju resultat med sig..Aha nu förstår jag du spela i Gefle
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Back: Och du tror plågan stannar där du...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Man längtar ju nästan efter Jensen! Andra femman är sämre utan honom!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lång plåga fram till silly season väntar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stefan R 63: Ja det har jag. Fotboll i Allsvenskan i många år...

Och det är slump. Inget annat.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: Nope.

Kolla på Anaheims första mål ikväll. Enkel chip mot kassen, studs och mål. Är det så svårt för Brynäs att göra nåt liknande?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pfr: Men om du sett alla matcher de senaste åren, då har du väl sett betydligt värre än detta?'

Du måste tillbringat halva hösten i tvättstugen
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: har du spelat lagidrott..det är inte slump att man får medstuds...ska det va så svårt att fatta???
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: FÖR I HELVETE NILSSON!

Nu är du min hackkyckling märker jag men fy fan va dålig du är idag...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Alltså Ludvig Nilsson
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Blixt1980: vi börjar med att göra 1 mål nu i powerplay 🙂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Jag har sett samtliga matcher de senaste åren, men nån måtta får det väl ändå vara? Men det är väl inte laget man ska vara irriterad på antar jag, snarar hen som byggde det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Många har det goda omdömet att inte skriva inlägg i stridens hetta utan vänta tills efteråt när man har samlat sig och kan göra en rimlig analys av insatsen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pfr: Jag tycker att det alltid är värt tid att titta på Brynäs, laget i mitt hjärta.
Men som medgångare förstår jag att du inte håller med.
Och tvättstugan då, fick du snuttefilten tvättad, eller?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chanzone: ”Varför är vi så sjukt dåliga i andra perioden!?? Bör ju vara sämst i SHL va?”

Därför att vi alltid spelar 60% av tiden i egen zon. Och när vi har långt till båset för att kunna byta blir det väldigt långa byten vissa stunder.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pfr: Jag slösar gärna min tid på Brynäs. Hoppet är det sista...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic:

Sen drog ju en Djurgårdare en slashing på Forslund ca 30 sekunder innan
Djurgården gjorde 3-0. Och det visar ju inkonsekvensen hos domarna
i SHL. Då de tagit ut Blomqvist för en slashing som de gjorde 3-0 på.

Men dif-iplinnämnden är väl rätt nöjda nu. De 5 matcherna på Andersén
passade ju väl in i spelschemat. Och ser man hur många matchers
avstängning som matchstraff i andra matcher efter det gett, Då blir
man ju ännu mer förbannad. En crosschecking i ansiktet som en
FBK spelare fick matchstraff för. Gav ju hela noll matchers avstängning.
Men det togs väl inte upp av Cmore studion antar jag,

Och sen stal ju dif-iplinnämndens förlängda arm ("situationsrummet")
en poäng från oss i går. Det så kallade "situationsrummet" är väl
någon avdankad Djurgårdare eller Stockholmsdomare antar jag.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Vi vänder detta!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Inte ens du kan väl tycka att detta är värt att slösa sin tid på? Skärp dig.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Back: Håller med. Möjligt att Sunkan är en lite för defensivt inriktad tränare i grunden och inget fel med det. Allt ska börja bakifrån sas, problemet blir då att det offensiva kommer lite i andra hand, vilket iofs Sunkan i princip har tvingats till då han tog över i ett läge när just defensiven hade prio ett.
Nu ska man ändå inte måla fan på väggen bara för att vi haft det jobbigt nu i några matcher, tror att mkt handlat om mentala saker. Vi ligger på i första och skapar mkt, får ett par ramträffar , mål där och det blir en helt annan matchbild.
I 5 mot 3 går tempot ner nåt enormt och vi skapar i princip ingenting under 2 minuter.
Där avgörs den här matchen, bara att gnugga på och ta nya tag i nästa match.
Halmstrået är väl en reducering nu i PP, kanske kan få Djurgården att fundera och bli lite passiva.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Äh, det kommer vända för oss snart...förmodligen inte i denna matchen dock. Bara att bita ihop.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: Vi kommer ha minst 2 lag efter oss - inget snack om saken. Om du tar och tittar på lite SHL-statistik som kommer du att finna att det i stort sett räcker att ställa in skridskorna återstående 18 matcher och ändå hänga kvar......


Jag gissar att vi landar på en 8:e plats med 78 inspelade poäng.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Klockare absolut men Bert, nej det går inte.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: Det är inte vad man utläser från det här forumet. Kanske du och Huge, och de stackars själar som tagit sig till Hovet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Måste nog säga att det är ganska lusigt tempo i den matchen än så länge, trots 3 mål..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Fortsätt titta du...vi andra härdar ut här i vått och torrt ;-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kan rekommendera NJ Devils - Anaheim som sänds på SVT 2 och Play. Redan 3 mål och allmänt bättre underhållning.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stefan R 63: Nu ska jag svära i kyrkan.
Men varför inte Bert och Klockare?

Jag skiter i om han har lipat mot oss. Det betyder bara att han ställer krav
Lyssnade på podd med Erik Forsell.

Han höll Bert väldigt högt för sitt engagemang och vilja att bli bättre och vinna.
Det tillsammans med en kunskap om bra spel är det Brynäs behöver.
Bara inte någon gammal Brynäsare.
Måste in nytt blod.

Jag skulle till å med hälsa Palushaj välkommen tbx nästa år. Alla som är bra passar i mitt Brynäs.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stefan R 63: Jaså? Tar gärna ditt rivna medlemskort mot Rönnberg som huvudtränare.
Tycker iofs att Sundqvist gjort det bra med tanke på förutsättningar. Han har trots allt skapat ett lag som bevisligen varit väldigt svårslagna under ordinarie tid. Ett lag som har vår forwardsida skulle nog varit skapligt nöjda med den poängutdelningen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pfr: "Går ner i tvättstugan istället. Kan lika gärna titta på torktumlaren."

Ja, det är väl där som alla medgångare brukar hålla till, så fort det tar emot det minsta. Passa på att tvätta snuttefilten också, när du ändå är där....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stefan R 63: Tur är väl inget man jobbar sig till. Tur är slump. Likaså otur...

Har inte sagt något om att vi är värda poäng. Vi spelar skitdåligt. Men i tre avgörande lägen har vi otur.

Ska det vara så svårt att fatta?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pilen32: kommer rönnberg då river jag medlemskortet..sån äcklig tränare
Kommentera

Sv: A propósito de nada
OJOJOJOJ vilket spel vi visar upp i 15 sekunder....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: nä det är det inte...man jobbar till sig även tur..vi är 7 på varje puck..o då förtjänar får man inte med sig nåt...vi har återigen ca 15 skott på två perioder...sett över 3 perioder igår o två idag så är vi inte värda nåt
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: Glöm inte att det ska kännas rätt .
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Satt och tänkte på Hulström, med tanke på att Gunderson verkar lämna efter säsongen. Hade varit ett bra nyförvärv.
Sen kom jag på att en sådan spelare antagligen inte vill spela i ett lag som Brynäs.

Tycker verkligen Sundquist har gjort ett bra jobb i Brynäs, men till nästa säsong behöver vi desperat en annan typ av tränare. En Robert Ohlson, Rönnberg, Berglund osv. Någon som kan bygga ett lag och ett spel över tid. Skiter faktiskt totalt i om det går piss nästa säsong så länge vi iallafall kan se positivt på framtiden. Över tid fungerar inte tränare som Melin, Sjödin, Sundquist.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stefan R 63: Fast det är väl en annan diskussion...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Solklar puck out.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: ja men se på spelet....vi har ingenting ingenting...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tycker ändå fjärdekedjan gnuggar på bra, synd bara att totalvikten är under 100 kg.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Forsberg 1978: Håll ut. Snart börjar silly...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
FYFAN vad våldtagna vi är!!! Detta är BZ fel då laget är så felbyggt så klockorna stannar men å andra sidan så börjar jag tvivla på Sundqvist för jag har nog inte sett ett Brynäs med en sådan här avsaknad av eget spel ...
HELVETE JÄVLA PISSÄSONG!!!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hur långt kontrakt har Ludvig Nilsson?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jan Grismöbel: Snabbare än så här kan även detta lag spela hockey. Mental härdsmälta nu. Varför inte timeout och hårtork...?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stefan R 63: Jo två ramträffar och så DIF:s 3-0 mål är lite oflyt.
Kommentera

« · 1938795 · »