Brynäs IF

714344 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 2229067 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A propósito de nada
Stenis: Faktum kvarstår att spelet var katastrof under PAs ledning. Om det berodde på hans playbook, spelarnas oförmåga eller stjärnornas placering i himlen låter jag vara osagt.

Men nu spelar laget bättre, matcherna är skottmässigt jämnare, statistiken är förbättrad. Om förändringen beror på Mikko Manner eller tidvattnet får vi inte veta.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk:
Förlåt men nu är ni allt lite jobbiga. Tycker ni inte det själva?
Byt blöja och pudra rumpan killar så känns det nog tillräckligt bra för att kunna vara kompisar igen ;-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Bertilsson missar ju vanligtvis ett 20-tal matcher per säsong.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bifbiffen: Klart det är lagliga grunder, det är väl ingen som sagt något om det. Finns miljoner sätt att komma runt. Det gör dock Brynäs till en väldigt otrygg arbetsgivare om man i detta fall inte står på sin anställdes sida utan kastar honom under bussen fram tills dess att rätten haft sin gång.
Kämpa mk!

Men om Du VET att Brynäs har gjort bort sig.
VET du även om PB inte har bett om att bli entledigad?

Brynäs kanske är en jättefin arbetsgivare som hjälper sina anställda?
Vet du nått om detta?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Bertilsson och Molin riskerar missa nästa match, here we go again.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: alltså det har jag gjort massor av gånger, enbart sporten har funkat men inte filmer/serier.
Visst 1,5 år sedan snart så det kanske inte funkar längre.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Blå grottan:
Rödin hade väl sin fotproblematik och även scott var väl skadad inledningsvis ifjol?
Så även om det såg tokigt ut redan på försäsongen som du säger så går det väl inte endast att klandra PA för det?
Eller hur menar du?
Sedan periodvis långt mellan matcher med dålig matchträning och sedan in med billins och Harper strax innan det blir tufft spelschema med liten chans att spela ihop nya laget. Palve kommer också och tränger sig in i laguppställningen.

PA får mycket skit, och visst är det delvist befogat, men det finns förmildrande omständigheter också som kan förklara att vi aldrig hittade riktigt rätt förrän mot slutet då man kunde göra en nytändning.
Jag tror att lika mycket som PA för oförtjänt med skit, så överskattar vi boom boom lite som coachhjälte.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Inte utanför EU tyvärr…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Qvarre: jag var i UK på jobb i samband med premiären. Fick inte heller ExpressVPN att funka, däremot funkade PrivateVPN
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jämförelse
Brynäs efter 3 omgångar säsongen 20/21
Brynäs efter 3 omgångar säsongen 21/22

20/21
BP = 30% <> PP = 40% <> Corsi 40,24% = 13e plats
Defensivt: Skott eget mål 98 <> skottsektor eget mål 51.
Offensivt :Skott mot mål 64 <> Skott mot mål skottsektor 44.
skotteffektivitet 17,19% lika styrka

21/22
BP = 62,5% <> PP = 9,09% <> Corsi = 49,29% = 6e plats
Defensivt: Skott eget mål 76 <> skott eget mål skottsektor 41
Offensivt : Skott mot mål 83 <> skott mot mål skottsektor 58
skotteffektivitet 9,64% lika styrka

Detta är en liten ljusglimt i den annars så negativa atmosfären när det gäller Brynäs-prat.
Sen finns det såklart saker som behöver förbättras och allt är inte frid och fröjd, det är absolut inte det jag menar. Däremot att Brynäs kanske har tagit något steg i rätt riktning gällande sitt sätt att spela.

Som jag ser det måste BP och PP upp samt att målvaktsspelet bör höja sig något snäpp, vilket jag tror är fullt möjligt. Truppen är försvagad sett till förra säsongen, och jag hoppas att en dörr öppnas för en ersättare för P.Berglund i och med att publiktaket slopas och därmed att intäkterna borde bli gynnsammare för att möjliggöra en värvning. Även om ekonomin är ansträngd, så borde ju swish-miljonen finnas kvar?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Blå grottan: förra säsongen kändes som att vi spelade box play hela tiden, jag minns bla någon match mot leksand som hade typ över 50 skott på mål mot oss. Det är ju en oerhört hög siffra
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Qvarre: kör utan VPN bara, inga problem
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Blå grottan: Det är ganska så stor skillnad på spelet. Försvarsspelet t ex är markant bättre. Tror snittet på skott mot oss landar på ca 25 på de tre första matcherna, eller ca 8 per period i snitt. Det klart att det ökar våra chanser till poäng i fler matcher.

Sen räcker det kanske inte till att nå några höga placeringar i tabellen, eller att klara undvika kval, men det beror ju på att truppen är felbyggd.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ove Myling: Håller med dig på vissa punkter. Som att det inte funkar att torska hemma mot Timrå. Men att spelet ser likvärdigt ut som förra säsongen kan jag inte alls hålla med dig om. Såg du ens förra säsongen? Eller körde du text-tv?

Redan på försäsongen såg man att nåt var tokfel. Allt kulminerade med den ökända 60-skottsmatchen.

Med ett annat spelsystem/playbook är det svårt att jämföra med förra säsongen på det sättet du gör. Var detta leder får vi se. Jag tror dock också att klubben behöver förstärka med en bra forward.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Är det någon som känner till något något VPN som fungerar med Cmore utanför EU?
ExpressVPN fungerar inte..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Fuskade Brynäs med pandeminåtgärder senaste hemmamatchen? Blir det konsekvenser av det mot Växjö?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hank81: om han är oskyldig så ja, ganska ändå. Vi får se vad du själv tycker
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bifbiffen: det är verkligen synd om stackars Berglund, kastad under en buss kan inte vara skönt. Få hoppas han överlever.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Blå grottan: "Tycker du det ser bättre eller sämre ut än förra säsongen?"

Enligt mig ser det likvärdigt ut. Grundproblemet är, som jag ser det, att Brynäs har alldeles för dålig trupp för att kunna lyfta i tabellen. Jag tror inte att Melin och framförallt PA eller för den delen MM är dåliga tränare utan att dom inte kan uträtta mirakel med en undermålig trupp.

Även om MM visar sig bättre än PA, så hade man en starkare trupp förra året och det går isf jämnt ut i slutänden.

Utan fler nyförvärv är mitt utgångstips att Brynäs kommer sist eller näst sist i tabellen. En räddning kan vara att andra lag misslyckas totalt, som HV71 ifjol.

Men då håller det inte att torska hemma mot t ex Timrå som kan vara en av dom där räddningsplankorna.

Ett annat orosmoment är att de ledande spelarna; Rödin, Scott och Bertilsson inte sett så dominanta ut som dom behöver vara. Stora frågetecken för målvaktssidan dessutom.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Haha, ja lycka till säger jag till det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bifbiffen: Palve, Scott och Rödin kanske
Kommentera

Sv: A propósito de nada
lapad: RIngmärkta pengar kan de inte använda till annat. Dock så finns det inga pengar kvar som sagt, och därför kommer han inte ersättas. De går till PB:s ficka. Helt rimligt, men ett idiotbeslut från Brynäs sida om han visar sig lika oskyldig som den andre tidigare misstänkte. Dessa 13 mål + Jaedons + Shanes ska göras av någon annan, vem? Olesen? Nej skulle inte tro det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Klart det är lagliga grunder, det är väl ingen som sagt något om det. Finns miljoner sätt att komma runt. Det gör dock Brynäs till en väldigt otrygg arbetsgivare om man i detta fall inte står på sin anställdes sida utan kastar honom under bussen fram tills dess att rätten haft sin gång.
Kämpa mk!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bifbiffen: Du börjar komma upp i samma klass snart som vissa Läksingar och Timråtroll.

Imponerande..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bifbiffen: Det är mycket skriverier kring PB och eventuella ersättare m.m. Att man förmodligen inte väljer att ersätta honom beror (tror jag) på att Brynäs har extrem dålig ekonomi. Så länge intäkterna inte ökar har man ett krav på sig att spela med dom namn man har och inget annat. Visar det sig att publiksnittet ökar (utifrån budgeterade) efter att restriktionerna upphört så kanske man värvar framöver. Mina åsikter och nu väljer jag att avsluta diskussioner kring detta
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bifbiffen: Tror Du på allvar att man inte kollat upp detta på lagliga grunder.

Då är du dummare än jag trodde va möjligt..
Tror Du man chansar?

Om detta med utköp. Hörde på lokalradion idag om en rektor som blev utköpt med 15 månadslöner.

Så du ser . Det går till så i världen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JanT: Har den skiten kommit till staden? Gynge och Rosen kan du inte fånga i den fällan för de åker så långsamt ;)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
För övrigt helt hjärndött att man inte kan stå för att pengarna för PB inte finns kvar utan att man mörkar det istället. Supportrar som swishat in har rätt att veta.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ove Myling: Om vi bara fokuserar på spelet på isen en stund - Tycker du det ser bättre eller sämre ut än förra säsongen?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp:Ganska övertygad om att media inte släppt detta. Hoppas och tror Brynäs får stå till svars för sin inkonsekvens.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hank81: Det kan man absolut tycka. men det är ju en HELT annan diskussion huruvida han är bra eller dålig.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ove Myling: Befogad undran.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: "Om han gått med på en lönesänkning eller om Brynäs tvingats bita i det sura äpplet och betala ut full lön är det ingen som vet.
Ja, förutom Bifbiffen då som VET att PB fått igenom alla sina krav enligt kontraktet och inte varit intresserad av nån kompromiss.
Hur han vet det är det dock ingen som vet..."

Jag förstår inte ditt raljerande och din sarkasm i inlägget. Du har ju tidigare skrivit:

"och det kan mkt väl också vara så som Bifbiffen påstår"

Uppenbarligen VET ju även du något som ingen annan vet:

"Brynäs och PB har insett att situationen blivit ohållbar, där båda parter sannolikt haft en önskan om att gå skilda vägar och att PB därmed måste kompenseras på nåt sätt."

Hur kan du veta att det gått till på det sättet?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bifbiffen: Okej, men det svarar ändå inte på frågan vad du vill att vi övriga ska göra i forumet? Vi har sett massor av dina inlägg.

Som sagt, du har ett öppet forum inför medlemmarna på det extra insatta årsmötet att ställa Kangas och styrelsen mot väggen i den här frågan. Rekommenderar att du riktar din uppmärksamhet dit istället.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Har för mig att fbk startade säsongen dåligt. Rätta mig om jag har fel.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: I know. En halvvärmlänning och rumpmas ;-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bifbiffen: man börjar mer och mer förstå varför aldrig berglund fick vinna något, blir det lite jobbigt och motigt så viker han ner sig. Fruktansvärt dålig scouting av Sundlöf som bara gick efter namnet.
Visst han gjorde några mål men hade sämst plus/minus statistik av samtliga (-18), säger rätt mkt om honom som spelare. En lyxlirare
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ove Myling: Det kanske inte säger så mycket då vi mött olika lag iofs.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: "Erfarna och kunniga statistiker på SCB kan ha svårt att se mönster baserat på resultat/fakta som insamlats under många år.
Mylingen däremot, har inga som helst problem med att se ett mönster utifrån 3 spelade matcher förra säsongen och 3 spelade matcher den här säsongen."

Ja, det mönstret kan nog alla se; 3 matcher har gett 1 vinst, 1 förlust och en oavgjord, med OT-torsk, båda säsongerna. 3 matcher den här säsongen och förra har gett samma utfall.

Är det NÅGON som INTE kan se det mönstret? Utom möjligtvis du då!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Nämn inte spelare 2 vid namn. Han är inte namngiven. Därför.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: Ja att Brynäs som förening står upp för sina anställda tills motsatsen bevisas, ja då kan man bryta, dessutom slipper man betala.
Istället så springer man medias ärende, vilket gör Brynäs till en riktigt otrygg arbetsgivare, skäms ihjäl för den hanteringen. Och att man gör skillnad på den andre spelaren, hoppas det blossas upp i media igen och man får bita ordentligt i det sura äpplet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Blå grottan: Jag skulle säga att vi inledde med två riktigt katastrofala insatser förra säsongen och en riktigt bra (FBK-Borta). Jag vill minnas att vi stundtals dominerade i Karlstad och att vinsten på intet sätt var orättvis.
Svårt att säga om vi är bättre denna säsong.

Det där med Leksand och 0 poäng är härligt att se i alla fall. Vi får se hur Leksandsspelarna hanterar hårtorken efter varje match.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bifbiffen: "och ja, det är på tok för många som går fria, men det är inget vi i ett Brynäsforum kan göra något åt tyvärr."

Exakt, så vad försöker DU uppnå i det här forumet? Vi fattar vad din åsikt är, men vad vill du att vi ska göra? Om du känner såhär starkt kan du väl ta upp det på årsmötet i november? Det känns mer produktivt än att tjata på oss i ett anonymt forum.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: Både PB och TH blev avstängda pga misstankar om våldtäkt.
TH friades och blev spelklar.
PB friades men var fortfarande misstänkt för våld i hemmet och avstängningen kvarstod.
Brynäs och PB har insett att situationen blivit ohållbar, där båda parter sannolikt haft en önskan om att gå skilda vägar och att PB därmed måste kompenseras på nåt sätt.
Om han gått med på en lönesänkning eller om Brynäs tvingats bita i det sura äpplet och betala ut full lön är det ingen som vet.
Ja, förutom Bifbiffen då som VET att PB fått igenom alla sina krav enligt kontraktet och inte varit intresserad av nån kompromiss.
Hur han vet det är det dock ingen som vet...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Blå grottan: Det är inte jag som fokuserar på det. Det är andra skribenter som ältar om det här, försöker få ett stopp på det. Men enklaste kanske är att ignorera.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Treklövern1912: Ja, men Berra och Boqvist handplockades från andra distrikt. De är inte gästrikar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Även Berra och Boqvist spelade i juniorer.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Treklövern1912: Skillnad på kvinnor och kvinnor?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: Sluta fokusera på det där - Börja fokusera på att Leksand har 0 poäng.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bifbiffen: Så har inte LAGET Brynäs if resonerat.
Kommentera

« · 2229067 · »