1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736831 inlägg · 7967 ämnen
« · 2273352 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Djurgården och Växjö hittar back direkt sällan Brynäs tittar på och aldrig agerar

Auchinleck:
spelsystemet heter ”4-0 4-0 4-0”… 🙂

Avsluta högt:
"Dessutom har det slagits fast hur Brynäs i stort skall spela."

Men berätta!

{8399}: Givetvis måste det bli poäng

Avsluta högt: Det tror jag inte, skulle det bli poäng så skulle laget hyllas.

{8399}: Poänggivande bra spel kan se olika ut. Skulle BIF spela ryggsäckshockey à la FBK då har man övergett Brynäs spelidentitet. Gävlepubliken skulle bli besviken. Dessutom har det slagits fast hur Brynäs i stort skall spela.

Tigerhjärta: Lol, det är ju poänggivande spel som är bra spel och ingenting annat.

Blå grottan: Spot on! Färjestad spelar nog bland ligans sämsta och tråkigaste hockey. Förlitar sig helt på sin spets och utan någon som helst spelidé är verkligen känslan när man möter dem. Helt otroligt att dem kan ligga 5:a med det spelet.

Tigerhjärta: gratispoäng för FBK, de spelar sjukt fult och ”ryggsäckar” hela matcherna. Domarna blundar. De väntar på nån grov miss, och sen vips - mål. Därefter är det hacka och slå igen till visslan ljuder. Tråkigaste matcherna att se.

Man blir livrädd när man ser den här bilden på sociala medier.
Uppladdat:

500x0-20220107143806.jpg

Charles: Känns som vi mött Färjestad 10 gånger den här säsongen! Aja 4:e gången gillt, dags att vinna mot dem nu!

Silfverkroken:

Landeskog gjorde också hattrick

2 svenskar som gör hattrick samma natt. Kul

Tjurn : Haha verkar som jag jinxade det där rätt ordentligt!

Tjurn : J.Larsson ja! Han kan vi nog glömma ett tag till.

Silfverkroken: gjorde hattrick inatt så😅

Vino: Det är väl inte säkert att Frölunda har plats för honom, de har det ju ganska knökat på backsidan.

Zzz: Han kommer gå till Frölunda 100%, hans performance-coach och rådgivare har gjort ett antal säsonger hos dem.

LKV: Aha missförstod texten, tyckte det stod att han inte fick stort förtroende längre i Davos. Men ser nu att jag tolkade texten fel.

Till nästa säsong hade det varit en bra värvning, men om det skulle vara aktuellt till årets säsong så är det ju kanske inte den profil vår nuvarande backsida behöver kompletteras med.
Gissar på att Rögle och Frölunda är klubbar som kan locka till sig en sådan spelare med tanke på deras historik.

Peja: spännande liten spelare

LKV: Tycker också det låter som en bra värvning. Han borde ju vara betydligt bättre än t.ex Björk som får mycket istid nu.

Zzz: Verkar som han platsar då det skrivs i artikeln att han "fått stort förtroende". Var även med i NLAs allstar lag som 21-åring 19/20. Jag hade varit positiv om Brynäs lyckades värva honom. En ung back på uppgång med ambitioner att utvecklas.. Ja tack.

Tigerhjärta: Håller med, känns inte som backen vi behöver. Lite Henrik Larsson vibbar…

Zzz: Enig! En jäkligt spännande spelare minst sagt, dock kanske inte det mest optimala för oss! Som du säger, en Folin/Melart typ.

Zzz: En tunn och lätt back som vill utveckla sitt försvarsspel i SHL med sikte på NHL. Tack, men nej tack...

Rodrigo: Är han backen vi behöver? 173cm och 77kg. Snittar 0,5 poäng per match så offensiven är det inget fel på, så hur är defensiven iom att han har svårt att platsa i Davos? Vi skulle behöva en rejäl tvåvägsback..

Egli kan vara en intressant spelare för Brynäs. Skulle inte förvåna mig om det är en av klubbarna han haft kontakt med.

Rumpelstiltskin: Så de fall som testade positivt på tisdagen blev helt plötsligt negativa nästa dag?

Silfverkroken: Gött! Hockeylördag att se fram emot, eventuellt…

Silfverkroken: där ser man! Men man vågar inte ta ut något i förskott här.

Silfverkroken: Härligt, äntligen match att se fram emot igen. En match som vi måste ta 3p i!

Forsberg 1978: LHC är tillbaka i träning och matchen på lördag är planerad att spelas.

Forsberg 1978: troligtvis, då Linköping har pausat sin verksamhet.

Är matchen mot LHC på lördag inställd?

I brist på annat så sitter jag och kollar Frölunda-Luleå. Jäkligt tråkigt att vi inte lyckades landa Lepistö, klassback!

Svensson_62: Stig Salming, hårdare en hårdast.! Den mannen vek aldrig ner sig mot nån, inte ens mot fan själv. RESPEKT!!!

Ida Björnstad och Mattias Ekholms son Willam är Brynäsare 💪
Uppladdat:

500x0-screenshot20220106-013909instagram.jpg

Re-postar en gammal favorit:
” Phil Esposito var känd som ”Sverige-hatare” men sa själv många år senare att han inte hatade svenskar - utom just Stig Salming.
Varför blev han så arg på just dig?
– Jag tycker det är roligt att jag gjort sådant intryck på honom. Men jag visade väl inte den respekt han ville ha. Han tyckte att jag hånade honom. Men jag var inte rädd för kanadensarna. Jag kunde svara upp mot dem. Det kunde inte hända något mer än att de skulle slå mig. Så jag backade inte och i ett läge när han stod där och gapade så ryckte jag till mot Esposito så han trodde jag skulle kasta handskarna och han vacklade ett par meter bakåt. Då hånflinade jag åt honom och åkte därifrån. Det var nog för mycket för honom och de andra kanadensarna kanske retade honom för det där. ”
Som sagt en legend.
Uppladdat:

500x0-1a621bc3-5f99-4622-b77e-92356846e2ab.jpeg

Stigge på 2:a vepan från vänster i taket.
Ser väl inte ut att vara någon man får att vika undan i första taget…
Uppladdat:

500x0-fa466e5a-54b5-4b8f-a5a5-b983f916a752.jpeg

Svensson_62: ni har ju haft några legender, men Stigges tröja måste väl hänga i taket?

Zzz: Man förstår att Stigge inte var rädd för Phil Esposito i VM några år senare…

Svensson_62: Tack för att du postar detta, grymt kul att läsa.

Verkar ha varit en skapligt rövargäng kanadensarna..

Undra hur många matcher Börje Salming fått idag för att först åkt på 5min för spearing och sedan kört klubban i sidan på domaren 😊.

Många Brynässpelare fick kliva av och rapporterades skadade för en tid framöver. Stigge bröt näsan men fullföljde matchen och skulle spela nästkommande match utan snack. Vissa myter är sanna.

Hittade den här på twitter:
Stig Salming fick näsan knäckt - men fullföljde ändå matchen…
Börje Salming var så arg efter matchen att han inte kunde prata…
5 minuters utvisning (en av många i matchen) redan efter 18 sekunders spel…
”Vi kan väl inte åka omkring som scouter en hel turnering” sa en kanadick… 😂
Sandlin tackade inte för matchen efteråt…
O s v…

Nån som minns denna holmgång?

(Brynäs vann med 9-1)
Uppladdat:

500x0-8484f454-1209-42fb-a57e-f3729b16d430.jpeg

Forsberg 1978: Sitter och kollar repris av Philadelphia-Anaheim. Roligt att se våra killar där borta. Både Silfverberg och Lindblom är ju killar som man önskar allt gott med tanke på vad de gjort för Brynäs.

Hoppas Lindblom hittar tillbaka till formen. Han var ju på väg mot ett jättegenombrott innan den där jävla cancern..

Silfverkroken: Mitt inlägg var inte riktat att han skulle tillbaka till Brynäs utan att han går riktigt dåligt i NHL och Anaheim att han inte kommer tillbaka till brynäs nu fattar nog alla.

Silfverkroken: Johan gör sin klart bästa säsong i NHL med en istid mellan 16-20 min/match. Även om hans roll kanske är defensivt inriktad tror jag hans nuvarande kontrakt har en cap hit på $1 400 000 fungerar som en bra tröst..

Mattson: Den rent utsagt skitartikeln åldrades inte väl....
Sjukt glad över Veini! :D

« · 2273352 · »