1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753469 inlägg · 7967 ämnen
« · 2569382 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{9233}:

Han är vidrig, jag brukar inte önska att spelare blir skadade men nu får han nog sluta med sina dumma tilltag annars kommer det smälla, äcklig spelare

1-0 DIF

Tack AIK för idag. Ni hördes mellan varven så länge ni var med i matchen, annars skämdes ni mest ut er med att bränna bengaler etc. Ses i december eller när ni nu börjar känna för att bry er om hockey igen.

SPOODI: haha, Rahimi åker fram och yxhugger på målvakten och åker sen iväg och gömmer sig när gårdarna vill markera. Såååå feg och äcklig spelare. Oerhört skönt att slippa honom.

SuneMangs: Säga vad man vill om kommentatorer och kvalitet i TV4 men dom har steppat upp ordentligt i allsvenskan. Kan det bero på Brynäs intåg? Troligen.

Tillägger till allas tidigare omdömen om spelare: Ölund tycker jag också var bra ikväll.

SuneMangs: ja men Rahimi bombar snart in 0-1 oavsett efter stuts på 4 spelare. Så löven funkar. Välkomna till HA

Löven ser ut som ett division 1-lag.

Farsang: Nä men jag tycker de är roligt att Öik spelar hyfsat bra!

Blomgrens: DIF inleder oerhört starkt. Och snabba på rören.

Tigerhjärta: Och snart Scott och Larsson tillbaka.

SuneMangs: Samma här, kollar också! Jag kan ha fel men själv tycker jag att det känns som att det är oerhört mycket mer fart i den här matchen.

Tigerhjärta:
Härligt med tre poäng i ett utsatt läge... och det bästa av allt... Man chansade inte med Johan Larsson! Forza Brynäs!

{10364}: Var ju en intervju med Gällstedt.

Är det fler härinne som stannar kvar och kollar in matchen mellan våra tänkta toppkonkurrenter? Är fortfarande inte tillfredsställd efter hockeysvälten under sommaren, så all hockey är bra hockey just nu.

Viktig seger framför allt är det viktigt att Limpan får en bra start på säsongen,
Sen har vi Larsson och Scott som reservkapital,
Känns bra som första match och skönt att säsongen äntligen startat med en vinst.

Tigerhjärta: Oerhört kul att båda Gävlegrabbarna Lindblom och Ohlsson får göra mål. Bra för deras självförtroende framöver.

Blir det inga intervjuer efter matchen? Tv4 play bytte till Djurgården-Björklöven för mig.

Blomgrens: klasslirare i allsvenskan.

Stark premiär där all press var på Brynäs!
Kul att ynglingarna tog chansen med två baljor, Lindbäck bra i målet, och våra spetsspelare visade vägen!
Trevlig fredag alla Brynäsare och övriga forumbesökare!❤️🖤💛

RommeTigern: Jo tack, han har ett jävla skott! Dock tror jag att hans passningar och åkning har minst lika hög klass som det där skottet.

SuneMangs: Skön start! Inte självklart att vi ska vinna första matchen i HA. Hemmapubliken är inte alltid en fördel, nerver, press mm kan spöka.
Nu stöttar vi vårat Brynäs o jobbar vidare!
Trevlig helg! ❤️💛🖤

{10364}: Haha

SuneMangs:

HAHA jag ogillar inte Brynäs, aldrig gjort. matcherna mellan våra lag behövs

Ingen vidare hockeymatch vi vinner på spetskompetens, Lindbäck gör sin obligatoriska tavla men det håller i allsvenskan. Individuella spelet avgör men som lag har Brynäs mycket att vässa på.

ellis: Det sker väldigt ofta från alla lag. Idrottspsykologi…

Thias30: inte ditt iallafall.

Blomgrens: Sniper delux?

Vilket nr i 50/50 lotteriet.
Missade det

mattias - 74: Tack Mattias!

Jag håller med föregående talare, jag gillar dig som individ. Dock hoppas jag för alltid på att det går åt helvete för Leksand.

Rödin1912: Det ser bra ut för er!

Coolt ändå att Brynäs har vunnit 100% av matcherna de spelat i HA.

Zappaholic:Nja, det är inte att rekommendera när man dominerar en match, släppa över initiativet till motståndarna. Det har vi sett tillräckligt mycket av från det här laget i SHL.I Allsvenskan får det absolut inte ske.

SuneMangs: ja😂😂 ”tavla i varje match” när det är första serie matchen för säsongen och det syns på Lindbäck att han har självförtroende.

VAD bra av vissa fans att sänka hans självförtroende i en match där man leder med 5-2 med en minut kvar 😂

Det var ju inte ett liite kyligt avslut🤩🤩🔥🔥🔥

SuneMangs: Visste väl att de satt och väntade på minsta lilla haha!

Blomgrens: Ja jävlar!

Farsang:

Bra start på säsongen, snyggt mål av Kellerher

Grattis Brynäs

Blomgrens: VILKET. JÄVLA. AVSLUT.

SuneMangs: Vilket jäkla mål av Kelleher!

JonteD: det säger mig inte så mycket! För tycker inte Karlskoga såg bra ut alls i dem två träningsmatcher vi spelade mot dem. I första matchen låg vi efter i matcher och var inte redo. I andra knep vi dem med 7-2. Tror faktiskt inte Karlskoga blir topp 6 i år alls

Farsang: Klart att han varit bra, men det håller ju inte med helt värdelösa tavlor i varje match. Mot AIK håller det, men knappast mot Löven, VIK, DIF...

ellis: Nu fungerar sällan lagsport så. Man slår vakt om ledning och släpper över initiativet till motståndarna.

Helt jämn match

Farsang: Skräll att Lindbäck får skit för en tavla, fast han varit skitbra genom hela matchen. Så länge vi gör ett mål mer än motståndaren får han gärna göra en tavla per match för min del.

TheMacamush: där kände man mer igen honom, men överlag har han gjort en bra match!

Forsberg 1978: Tycker inte detta som helhet varit speciellt övertygande. Leder man med 4-0 ska det ösas på mer och inte tvärtom.

Blomgrens: Tur studs, sånt händer

{10381}: tjena Pettis

Farsang: Det är inte det jag säger. En tavla!

Den där ska Lindbäck ha men vi får inte glömma att han har haft en riktigt bra match!

Danne66: Den skrattande målvakten har presenterat sig 😂

« · 2569382 · »