1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736893 inlägg · 7967 ämnen
« · 2577737 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Vad är det för jävla pryozebra?

Och där blir det matchstraff och avstängning på Larsson....

SuneMangs: tacklingar ger utvisningar i dagens hockey 🤣

Filmar de till sig en 5a nu?

Hahaha, vad är det för domarnivå?! Räcker det med att ramla vid minsta kontakt har vi problem med svensk ishockey.

Alvin : en riktig jävla hockeyfest :-)

Lemp: Nonchalant spel första 5-6 minuterna.

Forsberg 1978: Vilken tur att det är en massa tid kvar då :)

Brynäsgubbe: tycker det ser mer ut som en klassisk första match efter ett uppehåll

Allt annat än bra inledning🙈

Silfverkroken: Kommentatorerna sitter väl intryckta i en skrubb på Gärdet i Stockholm? Speciellt i Hockeyallsvenskan. Extra tydligt den här matchen om inte annat.

Ingen övertygande inledning...

Erat: Dom allsvenska sändningarna är oftast usla, bisarrt hur dålig nivån är när man tänker på priset som cmore kräver.

Jäkla dålig energi

Erat: Låter som en svensk NHL-sändning där kommentatorerna inte är på arenan. Bedrövligt alltså.

Otrolig dålig ljudupptagning från matchen...

Tv 4 sportkanalen 💪👍

Seger med färre än 5 mål måste ses som ett misslyckande. 😄

J-S: Tråkigt att Scott inte spelar. Blir intressant att se om Indrašis åstadkommer mer ikväll nu när han har Larsson vid sin sida igen.

Äntligen är vecka över o match ikväll!!! Vilken kanal kan man se ? Det blir nog inte en enkel vinst ikväll... men minst 2 p ska vi ha =)

Vi vinner
10-1

Davey85:

Laget idag..........

Målvakter: #20 Damian Clara/#39 Anders Lindbäck.

Förstafemman:

#19 Tyler Kelleher-#23 Tyler Vesel-#18 Anton Rödin

#15 Simon Bertilsson-#28 Johannes Kinnvall

Andrafemman:

#70 Miks Indrasis-#10 Johan Larsson-#52 Jack Kopacka

#74 Chad Billins-#2 Anton Johannesson

Tredjefemman:

#24 Linus Lindblom-#36 Linus Ölund-#11 Oliver Tärnström

#59 Karlis Cukste-#4 Theo Lindstein

Fjärdefemman:

#76 Oskar Kvist-#44 Jacob Blomqvist-#43 Noel Nordh

Extraspelare: #22 Kasper Larsen och #40 Anton Ohlsson.

Ej med idag: Greg Scott.

Hoppas vi tar 3 poäng och slipper skador. Klart vi är storfavoriter ikväll, men det är i såna lägen som bottenlaget ofta ställer till det.

Hårt jobb och ödmjukhet så får vi troligen en bra kväll.

DoNaka: "... Jag tippar på slutresultat 6-2..."

Jag tror Brynäs vinner med 7-2 idag. Vid det här laget är man van med mycket mål framåt och gör dom inte minst 5 skulle man nästan bli förvånad. Sticker ut hakan och tippar att Kopacka gör ett hat trick.

SuneMangs: Ok, tack för info. Samtidigt kanske det bästa för Kalmar vore att sälja honom efter halva säsongen om man befinner sig på säker mark, men det är väl ytterst tveksamt att de kommer ha den marginalen till botten av tabellen.

Peja: Kalmar har, vad jag förstått, ett eget kapital på runt en miljon kronor. Det är bra med tanke på att det bara var några år sedan dom var i division 3. En oerhört välskött förening enligt rykten, med en bra och noggrann ordförande och en bra sportchef.

Silfver: Jag tänker att det är lite samma som med Brickley i Västervik när MoDo plockade honom. Han måste ju bevisa sig i en toppklubb i HA innan SHL-klubbarna chansar och plockar in honom. Om man inte är väldigt desperat, som t.ex Nubben brukar vara.

Edit: Såg att Peja redan varit på Brickleyspåret och nosat.

Silfver: Theocharidis säsongsstart påminner mycket om Brickleys förra säsongen. Brickley hamnade i Modo. Västervik har i princip som affärsidé att sälja av spelare under säsongen, kanske har Kalmar tillräckligt bra ekonomi för att kunna behålla honom säsongen ut, det har jag ingen insyn i. Nästa säsong kommer nog inte Theocharidis att spela i Kalmar.

Herre P: Svar från Brynäs:

16:00 för Skybar, restaurang och Loge.

16:30 för övriga 😇

Varmt välkommen!

Vet någon när arenan öppnar idag?

SuneMangs: Vad är oddsen att en sådan spelare väljer Brynäs före de SHL lag som garanterat har ögonen på honom? Det är bara att vänja sig vid att vi har en ny roll i hierarkin tyvärr.

bradberry: eller hur 😉? Men samtidigt, vi är många avtrubbade fans som vant oss att förlora mot Oskarshamn, Malmö o dylikt.

DoNaka: Jag hoppas att Clara står i kvällens match. Kan vara bra att lufta honom också så inte han själv och FBK blir frustrerade och letar ny klubb i jakt på istid. Undviker gärna en målvaktscirkus likt den förra året.

Jag tror Clara står i kvällens match. Jag tippar på slutresultat 6-2. Mål av Rödin, Vesel, Indraśis x2, Scott & Kelleher.

Tigerhjärta: Det viktigaste är att vi är med och hugger på backarna. Våra mest skadedrabbade spelare är två nyckelspelare som spelar back, då måste vi se till att få in spelare där för att säkra upp.

Tim Theocharidis i Kalmar är jag helt såld på, tre nya poäng mot SSK igår. Han har 11 poäng på 5 matcher, varav 5 mål, som back. Hoppas det går att få in honom på något vis framöver. Känns som en garanterad poängmaskin vid det här laget.

Peja: Ja det är en jäkla balansgång det där. Att se till vad vi själva behöver samtidigt som det kan vara smart att stjälpa ens konkurrent genom att ”stjäla” en värvning.

bradberry: spelar nog ingen roll vilken veckodag eller vilket motstånd, vi kommer gå bananas vid varje förlust.

Tigerhjärta: Jag håller med, men även förra säsongen fanns en problematik med Djurgårdens backsida. Det är väldigt svårt att bygga ett bra spel om backsidan är för dålig. Det var ju därför som Danielsson fick gå ner och spela back, eftersom hans spelskicklighet skulle hjälpa laget i uppspelsfasen. Även den här säsongen är det väldigt stor stor skillnad i nivå mellan deras back- och kedjeuppsättning.

Brynäs är också ett framtungt lag, men man har ändå en fullt kapabel backsida som är en av seriens bästa. Och framförallt har man en stabilitet, medan Djurgården försöker sparka 3 backar och har andra skadade. Den kalabaliken finns inte i Brynäs. Det känns väl som att Brynäs säkert kommer att behöva addera 1-2 backar under säsongens gång för att täcka upp för kommande skador och framförallt bredda inför slutspelet, men det blir ingen total makeover som Stoppel i princip måste få till. Stoppel skulle väl helst behöva värva 3-4 helt ordinarie backar när de 3 olycksbarnen har hittat nya klubbar.

Kanske vore det rent av vårt att ge sig in i dragkamp mot DIF om de är på väg att värva en klassback, för det skulle göra stor skillnad om typ Ahnelöv hamnade där. Dels skulle Brynäs få en bra back, dels skulle Djurgården inte få en bra back.

Trallgöken: Flygis har jobbat som snickare efter tränaruppdragen. Har sett honom på läktarna i Gavlerinken många gånger.

Tigerhjärta: Man kan vrida och vända på det i all evighet. Usel ledning, absolut. Det där pappret är dock helt värdelöst i slutändan. Tycker Krüger var genomgående imponerande, men i övrigt var det överskattat. Backsidan direkt svag dessutom.

Utan Lindbom är det inte ens säkert att de hade spelat slutspel i mina ögon - så många matcher vann han enskilt åt laget. Hockeylabbet hade ju en utläggning om att han presterade på en nivå som inte setts i Sverige, någonsin. Vi gjorde dock ganska många mål på honom.

Silfver: Nä de kommer närmare och närmare första förlusten, så är det ju… Men jag bara föreställer mig klockorna i detta forum efter en fredagskväll, hemmamatch och 2-5 mot Almtuna…

Huge: Så är det ju 👍

bradberry: Förlorade inte Brynäs mot Almtuna på försäsongen? Det är väl ingen vid sina sunda vätskor som tror att Brynäs kommer gå rent en hel säsong…

Björklöven förlorar mot Almtuna hemma med 2-5..

Samma Björklöven som många Brynäsanhängare håller som bättre än Brynäs…

Samma Brynäsanhängare som förmodligen skulle gå fullständigt bananas om Brynäs skulle råka ut för något liknande…

Ibland är det långt till logiken… 😝

Tigerhjärta: Vet inte om DIF var bättre på pappret ens, deras hemvändare var och är överskattade förutom Kruger då.

Peja: Djurgården hade ett fantastiskt målvaktsspel blandat med Sveriges bästa forwardstalanger och överkvalificerade hemvändare.
Skulle nog säga att Fagerwall gjorde ett fullkomligt uselt jobb som HC snarare än att Garpen gjorde det nå vidare bra.
Med en bra HC hade Djurgården spelat i SHL idag. MoDo vann pga en bättre HC med en mer genomtänkt spelidé sett till lagbygget. DIF var bättre på pappret.
I mitt tyckte får Djurgården mer än gärna köra vidare med Garpen som HC. Han är precis lika överskattad som Montén.

Greg Scott i GD: ” Sonen August har hunnit bli fem år och utbrast "Vi gjorde det igen, pappa! Vi kom tillbaka", när de svängde in i Gävle på torsdagskvällen.” 😍

Trallgöken: ”whoever smelt it - dealt it”

Trallgöken: Jag säger som farsan. Den som försten fisen bliver var den är fisens far.Skål.

{10381}: Ja var tog Flygis vägen?

« · 2577737 · »