1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743536 inlägg · 7967 ämnen
« · 2695663 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{10491}: Håller inte med. Inte nära huvudet. Dock kan jag hålla med om Kinnvalls axelrörelse. helt onödigt oavsett. Men tror inte de tar den på vår hemma is.

Har vi sandlins samuraj-tal inspelad på vhs så vi kan spela upp den i omklädningsrummet innan andra?

Brynäsgubbe: Dom såg ut som DIF gjorde i 1a matchen i ERP men skillnaden är att dom trots skitmålet i diffens PP fick en annan rytm i hela spelet så trots skitmålet var kanske ett BP det som behövdes för att vakna till. Så ser fram emot resten nu.
Sen köper jag 2an på Kinvall trots sent beslut för axeln gåt upp i gallret på fjunisen och kan vara så att dom där gallren inte skyddar 100 mot större smällar utan trycker ner mot halsen för det var där fjunisen tog sej mot i båset.
Bara en tanke ang det sista.

Domarna står emot bra faktiskt. trots gap-gården på läktarna försöker.

TV4 mår inte dåligt nu, när dom får plocka in Bengan och stå och vurma för difen hela periodpausen.

TIK_TIK: Ja, när vi kastar bort både matchstraff kryddat med en puck out så får DIF så klart energi och tar över rent fysiskt och får sitt pp mål. I fem mot fem är det helt jämnt. Nästan lite övertag för Brynäs skickligare spelare.

Mickesgolf: Som sagt, besviken att vi inte står upp i närkamper. inte att vi ska jaga som patetiska DIF gör, men ändå vara starka på puck. Var är Larsson och Rödin?? de måste visa vägen. och de gjorde de tyvärr genom att vika undan i 5 mot 3. det satte tonen tyvärr.

DIF är ett så jävla mycket sämre lag. Och desperata. Lyckades dockad sin plan i första, skärra Brynäs. Hoppas att vi kommer tillbaka i andra.

Kunde ”tänka mig” en förlust i denna matchen, och ta nästa, men nu vill jag verkligen krossa dem. Då har de absolut inget kvar att komma med till nästa match.

Ut och tysta Hovet nu!

Peja: Exakt. Tålamod, Jag är inte ett dugg orolig att vi inte vänder detta. Pressen är på DIF, de gör mycket misstag. Kommer straffa sig i slutändan.

Vi ska pumpa på, öka tempot och trötta ut DIF. Sen smäller vi in ett par snabba och stänger matchen

Thellen: Målchansmässig hade det inte varit konstigt med 2-1-ledning för oss denna perioden, trots att det är mycket som sett lite sådär ut. Detta kan vi absolut rätta till, och jag tror vi gör det.

Jan Grismöbel: Det sjuktaste jag varit med om. Fusk och överfall. Brynäs kan INTE vara tysta efter matchen, oavsett utfall!

Peja: Skansen offrar Nilsson . Han var tänkt som 13 de forward .Vinsten för skansen kunde vara en skadad Berra . Så djävla grisigt så solklart medvetet . Berra är viktig å skulle bort ..

Sofialäktaren : ”är inte ute för att provocera” haha vilken jävla clown du är😂😂

Behövs att BIF rycker upp sig rejält med närkamperna, spela hårt när tillfälle ges och proppa när man tjänar på det.
Gå inte i deras fälla med att leta proppar så dom får ner farten i spelet vilket dom söker.
Sen måste våra brunkare jobba färdigt situationerna mycket bättre. Dom har sätt ut som vägkoner första 20..

Jaha, ännu en halvflintis Djurgårdare som vi ska få njuta av i paus...härligt!

Mickesgolf: Det handlar om att behålla lugnet och inte luras in i Djurgårdens fulspel. Precis som mot Karlskoga.

I spel <5 mot 5 är Brynäs klart bättre. Kopacka borde ha gjort minst 1 mål i första perioden, men det kommer. Andrén har haft en del flax första 20.

SuneMangs: det fick man inte skriva här för då blev det ett jävla liv. Pinsam nivå på många här inne. Är inte ute för att provocera men om jag hade varit det hade det inte varit svårt

SuneMangs: Jag litar på att Bertilsson själv och staben vet vad dom gör.

Klart underkänt att ligga under mot ett mediokert dif. Kan inte bli sämre nästa period.

Jag är fan ändå inte så orolig över att vi inte tar denna match. Att Berra får den tacklingen efter 12 sek gör sitt på laget, ilska. Brukar aldrig funka att få PP tidigt i en match.

Domarna vet nog att Brynäs utvisning var för lätt, de kommer nog rätta till trots hovet.

Tror vi kommer tysta hovet! Jag hade tagit 0-1 i baken alla dagar i veckan första perioden på Hovet. Vi är starka ju längre matchen går

Sofialäktaren : Du behöver nog inte oroa dig för förstärkningar och filmningar av Bertilsson. Han är reko i allt han gör. Däremot borde läkaren säga att han får vila matchen ut.

Tycker vi behåller lugnet. Visst jävligt dåligt 5v3. Men forsätter vi så här kommer vi ta en match på Hovet.

Som vanligt är alla här så jävla kritiska, vi spelar borta på ett fullsatt Hovet. Blir inte mer press än så i svensk hockey.

Sofialäktaren : Bertilsson spelar inte powerplay, så han kom inte in i bytet efter.

Kom från Umeå nu och slog på tv:n och ser att DIF leder. Rättvist?

mattias - 74: Kanske inte, men det är ytterst sällan man ser en spelare till synes göra allt för att medvetet skada en motståndare. Senaste gången var nog Rahimi mot Västerås förra säsongen.

lapad: fortfarande har sagt det några gånger här nu men för er som inte kan läsa skriver jag det en gång till.

Wictor Nilssons tackling är ful och han kommer absolut bli avstängd och det med all rätt. nDäremot så begår Brynäs lagläkare tjänstefel som kastar ut en uppenbart groggy spelare på isen igen i byter efter, eller så förstärker Bertilsson extremt mycket. nnOavsett vad så är det fel

Blå grottan: Vi har sett det förut. Tålamod och malande. Till slut viker sig benen på djurgårdarna.

Peja:

Jo jag förstår det men det ursäktar inte iaf att sänka sig till denna låga nivån som många gör

Men som sagt idrott engagerar =)

Davey_85: Som uppenbarligen inte ens är i den där sunkiga ladan själv.

Peja: Brynäs är på väg in i den här matchen

Peja: Brynäs såg chockade ut första 10 min men sen börjar vi komma igång lite. Måste upp och matcha jyrgården fysiskt och sätta rena frilägen.
Nu vill jag se höjning i andra så vänder vi det här.

BIF Kungen: Så fort vi får vita tröjor på, då blir vi bleka, sen ännu blekare när vi får möta Djurgården borta.

Usch? Ingen respekt alls kvar över till Djurgården..

Slaven82: stängt av ljudet. Det är helt sjukt.

Sofialäktaren : "Välkomna till hovet".. Haha...tufft sagt. Du är en jättecool internettuffing.

Peja: Exakt så!

Sofialäktaren : Om du inte kan se skillnad på tacklingar då tycker jag du ska börja följa en annan sport. Kanske curling skulle passa dig bättre?

mattias - 74: Blir tyvärr för känslosamt för en del när det första Djurgården gör i matchen är att till synes göra allt för att skada en Brynässpelare.

Det är jävligt tydligt vad gameplanen för skansen va. Skada Brynäs bästa back och rida ut BP med publiken i ryggen. Fyfan

Vilken pajas Klasen är.

Peja: precis min tanke….

Schysst tackling, ingen filmning, ingen utvisning…

"Nått helt annat". Ja fusk och totalt överfall. Är thonberg dum i huvudet på riktigt? Eller bara så mycket upp i djurgården att han på riktigt tror det han ser.

Sofialäktaren : Han låtsas få en huvudsmäll fast han inte får det.

SuneMangs: Brynäs har klart fler heta målchanser i den här perioden, trots en ganska uselt genomförd period. Fortsätt mala på och det blir seger ikväll också.

Vad är det för jävla debattklimat här inne, man häpnas över alla personangrepp. Vad fan är det för fel på en del av er?

Jävla dagisnivå.

Är ni vuxna människor eller?

Herregud, ta det lugnt.

Rödin1912: att ni blir så arga av en liten fråga gör att jag tänker stanna matchserien ut. Alltid oavsett

Blå grottan: Jag är inte så säker på att Eklund filmar, det kan vara så att han helt enkelt förlorar närkampen mot Kinnvall sådär grovt.

Sofialäktaren : Försvinn idiot. Du kommer enbart in för att provocera.

Kan folk lugna sig med domedagsprofetiorna? Ja, vi gjorde ett uselt 5v3 och 5v4, men det är två jävla perioder kvar av matchen. Vi har sett det här förut. Sen får vi nog räkna med att torska en av matcherna på Hovet sett till historiken också.

Sofialäktaren : Men håll dig på apberget ohyra!!! SCHAS 🤬🤬😈

Sofialäktaren : Haha du kan krypa tillbaka till det lilla hål du kom från tror ingen vill se din fula logga här

« · 2695663 · »