1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 735939 inlägg · 7967 ämnen
« · 2877981 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SM-final 6 - Luleå - Brynäs
Ja, då är säsongen slut. Vi presterar över alla förväntningar, vi slappnar av och tappar spelet på slutet samtidigt som våra målvakter släpper in allt. I det hela fantastiskt. Det enda som saknas nu när vi förlorat matchen är att någon sänker Shinnimin

Zappaholic: Håller med om det. Men den här förlusten kommer ta tid att smälta. Inte lika mycket som 2017, men nästan. Hatten av för vår säsong.

Jockster : Ludde hade kunnat ge oss guldet. Men han blev skadad.

Sånt man inte kan kontrollera. Ibland har det vinnande laget tur.

Peja: Då hade Brynäs fått utvisning….

Fantastisk säsong, vi gör det ingen nykomling gjort tidigare och går till final, hatten av för Brynäs!

Lite bitter eftersmak ändå, jag såg första finalmatchen på plats och tyckte vi såg starka ut. I övriga matcher spelar vi slarvigt och odisciplinerat i egen zon. Special teams, mv-spel, Luleås effektivitet och ”smartness” avgör tyvärr…

Samsung: Det är inte bara målvakt som är problemet utan inställningen och jävlar anamma som falerar idag...men sett på hela säsongen så är Brynäs dom stora vinnare.....Var stolt och ge dom all kärlek i alla forum för dom har gjort en bragd dom sista 2 säsongerna🤘🤘🤘

Peja: Ser oerhört mycket fram emot silly season nu. Vi har en bra FW-stomme att bygga laget på. Mycket som känns positivt i Brynäs tycker jag.

Backsidan är ju mycket mer osäker eftersom vi inte vet hur det blir med D'Astous och Söderström (vi alla anar väl att de sticker mot NHL dock). Dessutom med en Bertilsson som är skadad långt in i nästa säsong.

Utöver detta har vi en stabil förening med bra ekonomi, en tränare som inte tänkt dra (får jag hoppas). Vi har två sportchefer som sitter tryggt och lugnt och knappt har missat en värvning (Schroeder kanske med tanke på förväntningarna och Indrasis håller inte i SHL men följde med från HA). Och så Källgren så klart, inte ens jag tänker säga att det är en lyckad värvning. Men jag vet inte om jag vill lägga precis allt det på Alcén med tanke på meriterna från SHL tidigare. Lätt att sitta här och kritisera med facit i hand (nej, försvarar inte Källgren här).

Målvaktssidan ska också bli intressant att följa hur den blir. Clara och Källgren känns ju inte som en drömduo direkt. Även om jag älskar allt Clara gjort för oss. Vi vet ju inte om Källgren ens vill vara kvar i Brynäs eller om Brynäs vill ha kvar honom (mycket hysch hysch kring sånt där med all rätt).

Tror Alcén och Gälla med mer erfarenhet från SHL och slutspelet förstår vad det är som brister de också (och vad som saknas). Det är ju lite svårt att göra något åt nu i slutspelet dock. Sen satt man väl fast med Indrasis också vilket inte gjort det lättare. Tror och hoppas också att man inte gör samma misstag som efter 12 och 17 där man trodde man var oövervinnerliga (inte en chans för detta som jag ser det).

Jag hoppas på en bra nästa säsong också. Att vi kan etablera oss som ett topp 6-lag vilket är målet skulle vara otroligt skönt. Tänker fortsätta stå med rak rygg och vakna upp glad i morgon även om vi förlorar i dag. För just nu är det mycket som känns positivt med Brynäs.

Trots allt har vi gjort en "rätt okej" första säsong som nykomling i SHL. Nu hoppas vi på en bra och spännande silly och att vi etablerar oss på övre halvan av tabellen i SHL. Tänk hur bra detta laget hade varit om vi hade haft lite mer bredd, två bra målvakter (istället för 1) och ersatt Indrasis och Schroeder med bättre spelare?

Blir kanske lite paus för mig här inne nu när hockeysäsongen går mot sitt slut. Kommer in och pratar lite silly och sånt så klart. Men negativitet efter denna säsong kommer jag nog inte vara så sugen på att läsa om. :) Sen får andra göra precis som de vill för det. Tack till alla som är här inne och sprider bra stämning och är goa att snacka med även om man inte håller med alla om precis allt.

OveJärnkrok: Håller med. Grymt kul att följa laget den här säsongen.

Zappaholic: Den situationen med Gustafsson som vräker ner Silfverberg framför kassen är ett bra exempel på hur Brynäs backar borde ha spelat framför egen kasse i den här matchserien.

Det har varit jävla härligt att vara Brynäsare den här säsongen. Det tackar jag laget för! Absolut, en del saker kunde gjorts annorlunda, men jag är jävligt stolt över kafet och säsongen. Respekt.

Vilken säsong vi gör! Luleå är bra men domarna ger oss aldrig chansen.

Domarna, försvarspelet och målvakterna blev vårat fall.

Franschimpans:
Brynäs har haft enorma problem med alla målisar sista 10 åren.
Målvaltstränarens roll i detta?
Stor vill jag påstå!

Peja: Nurmi bölar efter varje avblåsning. Han ger sig in i situationerna men gråter när han får mothugg

Jag älskar Brynäs! Tack för denna fantastiska säsong trots allt! ♥️

Nu blir det hockeypaus för min del. Kommer skippa VM också om det är så det är nå foster från Luleå som är med. Tack!

Lindström: att behöva se nr 3 i brynäs i 4 år till känns ju som en evighet.

Brynäsaren05: Det fanns matcher som förlorades på grund av målvakterna i finalen. I final 6 släppte Sandström exempelvis in 3 av 5 skott innan han blev utbytt. Faktum är att ingen kunde lista ut vem som skulle starta final 7 eftersom både Rautio och Sandström släppt in billiga puckar.

Brynäsgubbe: Han hade gjort det bättre idag. Källa gör några fina räddningar. Men kommer ut alldeles för långt ut på flera av målen samt släpper en helt oskymd. Det håller inte.

Skalman13: Varför åkte han ut? 🤣

Franschimpans: Det är Björk och Holm som dömer. Öhlund är nog redan på plats där guldfirandet går av stapeln.

Peja: Persson är minst lika bra som Ward men är såklart skadad.

Sjukt bittert att vi blir för vingklippta för att kunna göra fight av detta. Vi faller till Luleå av samma anledning som Frölunda. Ser inte alls dem som bästa laget i Sverige.

Men rena tillfälligheter avgör, den här gången i Luleås favör. Vi såg hur lagen emellan stod sig under grundserien.

Peja: Också sjukt korkat av Öhlund att inte ta den nu när matchen redan är avgjord. Fegt kräk. Hoppa han får vita jeans och guldhjälm efter matchen

Att se 70 på isen gör att man förstår ett och annat, sämre än sämst men får istid.
HURFAN KAN MAN SPELA HAN NÄR DOM JAGAR??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Gälla förfan, ett glidande skithus är bättre än vad han är.

JanT: vilka hjältar silverberg o larsson är, dem kämpar in i det sista.
Resten kan åka hem och skämmas

Bisset: Ja dom brukar spela dåligt när han står , kallas dåligt självförtroende. Kolla statistiken på matcherna i slutspelet

Peja: Inte ens nära att vara lika dåliga hahaha vi vann ju till och med en match med 2-0 i finalen.. Både Rautio och Sandström hade över 90% räddningsprocent.. Rautio var ju jätte bra...

Det där är en solklar utvisning på Gustafsson.

Först solklar utvisning och sedan puckout

bradberry: På ett sätt finns paralleller med 2017. Då hade Brynäs också ett målvaktsspel som var för dåligt.

Rip Emosteveoo.
Uppladdat:

500x0-img6710.png

JanT: Varför ska jag gratulera Bulan? Ni kvartssupportrar är för roliga.

Ovärdigt pinsamt är vad detta är efter en annars så bra säsong, som nu förevigas ganska så befläckad av finalinsatsen. Trist...

X-Län: Fast i den situationen stod han och tittade och försökte inte ens ta position i målet igen. Pinsamt att inte se det.

Jag måste ändå säga att detta suger så klart men förlusterna 95 å 17 var ju betydligt värre.. Nu är vi helt under isen och luleå är bättre än oss.. inget snack om saken..

Farsang: Moreno verkar vara trevlig men jag förstår inte varför så många bryr sig om den där personen.

Brynäsaren05: ingen aning, han skrev bara på sin story på Instagram att han blivit det

Tack för i år!

Grundserien ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Kvart ⭐️⭐️⭐️
Semi ⭐️⭐️⭐️
Final ⭐️

Lite ”sämst när det gäller” kastar lite smolk i bägaren… Med lite annat flyt hade det kunnat vara annorlunda.
• Bertilsson skadefri
• En vinnarmålvakt
• Ytterligare en fysisk back

Vi är för blöta för slutspelshockey men tar oss ändå till final tack vare sjuk skicklighet. Bästa spelande laget i serien. Men alldeles för fromma för slutspel för att gå hela vägen…

Å under 80% på målvakterna i finalspelet liknar inget jag upplevt tidigare…

Källaren har alltså ca 70% I årets viktigaste match, går inte.
Vi behöver en målvakt som kan vinna matcher åt oss och det har vi inte.
Samtliga våra spelare har underpresterat medan Luleås har överpresterat.

aplusb: Verkligen. Att Luleå varit klart bäst när det gäller är svårt att argumentera emot. Bara bita ihop och komma igen nästa år där JA behöver helrenovera målvaktssidan , reparera backsidan och bredda forwardssidan.
Men att vinna ligan som nykomling? Galet bra!

OveJärnkrok: Kan också känna mig stolt och nöjd med säsongen. Men finalserien är tyvärr riktigt uselt genomfört.

Farsang: Varför?

OveForShow: Det kan finnas okända omständigheter som förklarar Källgrens svaga form. Exempelvis skada. Men sånt har ju tränarna koll på i sin analys.

Så där ja Theo - ett typiska Luleå mål
Lite sent har polletten ramlat ner, eller var det tillfällighet?

Tråkigt avslut Steve Moreno fick i Sverige.

Utsparkad från matchen uppe i Luleå…

Brynäsgubbe: Lägg ner gnället och ta förlusten med högburet huvud. Bara att gratulera Bulan, Kyrö och hela LHF till en väl genomförd finalserie.

Tycker du på allvar att vi har hängt med i svängarna?

Bockensdricka: Nu kommer vändningen😂

Att bryta med Kellgren måste va prio nu.
För båda part! Han mår inte bra här..

Ska vi vara nära i framtiden så behövs en galen etta.. Luleå är bajs utan Ward. De säger en del .

Lunkan: Precis så. Luleå har en bred spets vilket också är en stor förklaring till deras effektivitet.

OveJärnkrok: Jag har följt laget aktivt sedan mitten på 70-talet och insatsen i den här finalserien är det sämsta jag sett. Visst är säsongen godkänd med råge men man får inte uppträda så här i en finalserie.

När man ska vara som bäst tappar man allt . Försök få iväg Källgren till nästa säsong , laget spelar som sämst när han står.

« · 2877981 · »