1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736293 inlägg · 7967 ämnen
« · 2348745 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Jugge: :--) god natt

{9873}: Godnatt…

Uppenbarligen läser du inte vad man skriver eller har svårt med läsförståelsen. Är du dyslektiker är du så klart förlåten. Men skriv det då så vi andra vet.

BIF Kungen: Det är ju för fan en guldmusch, det ser du väl? Jävla svårslagen!

Jugge: Hej kompis förstår inte vad du pratar om ? har sagt hela tiden att Järnkrok är mer av en tvåvägs forward än Larsson läs föregående inlägg ,älskar Brynäs .

brynäs08: vidhåller att när Grönborg valde att inte skriva nytt kontrakt så gjorde förbundet det enkelt och bekvämt för sig att signa ass. Garpenlöv.. Svenska hockeyförbundet under Anders Larsson är ett j-a skämt. Hur han kan vara ordförande är en gåta om du frågar mig. Vad gör karln, mer osynlig ordförande har vi väl aldrig haft? Ni som varit med ett tag minns att det var annorlunda på Fagerlunds tid

Gunderson: ÅKSTILEN…? Då har du inte sett porr-muschen…, ”speciell” är kanske är att göra den orättvisa, ….eeeh, mustig är ordet😂😂

brynäs08: Behöver man ens lägga någon energi på att hoppas? Antar att det klokaste är att vara inställd på att han aldrig återvänder.

Khall92: Trevlig kväll , stava vad ?

Nä fy fan vilken jävla skit-dag!

Imorgon vill man vakna till ett mail från Brynäs IF med texten ”Johan Larsson klar, kontrakt till 25/26” en kaffe senare ett nytt mail ”Vill ni ha mer?” Och slutligen ett aftonbladet-pling där Garpen ber nationen om ursäkt.

{9873}: Så uppfattade jag (och säkert de flesta andra) inte dina tidigare inlägg. Då verkade det som att Larsson var stjärnan och Järnkrok någon som spelar mot de bästa spelarna. Järnkrok och Larsson är olika spelare, ja. Men omständigheterna och vilket lag man spelar i har stor påverkan på hur rollen blir. Om man inte är en supertalang förstås.

Tittar vi tillbaka på guldsäsongen 2012 så är poängproduktionen likvärdig. Sen var även Larsson kapten i det lag som vann JVM guld..

Jag vet inte riktigt vad jag ville med det här inlägget mer än att jag skulle bli oerhört glad om någon av dom kom tillbaka till Brynäs i närtid.

Peja: Björninens åkstil är lite ”speciell” kan man väl påstå?!

Peja: Trots allt så hade han sitt genombrott i Brynäs ,så hoppet är det sista som överger en , hoppas att Alcen kan övertala honom att komma hem och jag ser honom som en Gävle kille efter SM guldet .

{9873}: Nja, går inte att diskutera med en vägg!

{9873}: Om du ska klaga på någons läsförståelse så kan du lära dig stava istället. :)

{9873}: Okej. Det är nog ingen som tycker/tror att Järnkrok ligger närmare till hands för en hemflytt än Larsson.

Däremot ska man inte glömma att Larsson inte är en Gävlekille i grund och botten. Det är inte säkert att det blir Brynäs den dagen han flyttar hem till Sverige.

JawKee: Lilla gubben nu är du bara oförskämd sänker mig inte på den nivån , så öva på din ödmjukhet så möjligen kan vi ha en diskussion i framtiden , trevlig helg .

Peja: Håller med dig jag argumenterar inte om det säger bara att Larsson är närmare Brynäs än Järnkrok , varför går att läsa i föregående inlägg, älskar Brynäs och vill bara det bästa , trevlig helg .

Rödin1912: Det är alltid spännande att se hur spelarna utvecklas i Nordamerika.

Järnkrok har utvecklat sitt defensiva spel rejält där borta. Larsson har alltid varit bra defensivt men saknar den offensiva spetsen som krävs för att få en topproll 'over there'.

När de spelade i Brynäs var Larsson mycket bättre än Järnkrok defensivt, nu är det svårare att säga vem av de som är bäst defensivt. Många skulle nog rent av säga att Järnkrok är den bättre defensivt.

Det är bra gjort av båda att ha spelat 10+ år i NHL. Jag minns när Järnkrok var ungdomsspelare i många menade att han skulle bil söndertacklad i A-laget och än mindre kunna spela i NHL. Hans talang var alltid enorm även i unga år. Det är ganska sällan som såna spelare går hela vägen till att bli etablerade NHL-spelare.

Larsson var också en tidig supertalang. I princip alla hockeygym ville ha honom men han valde Brynäs. De senaste åren har de eftertraktade talangerna valt andra klubbar, där måste Brynäs komma tillbaka.

{9873}: På NHL nivå tycker jag definitivt inte att han räknas som kreativ och kommer aldrig göra. Han är en spelare för de nedre kedjorna och matchas mot de bästa spelarna i motståndarlagen för att stänga ned dem, hans jobb har i NHL alltid varit att ”spela 0-0”.

Detta är saxat från en artikel på Nhl.com:
”Kanske står Johan Larsson för sin poängmässigt bästa säsong under 2017-18. Kanske gör han det inte. Det var inte för poängen Sabres ville ha kvar honom. Det var det andra han har i sig.

Hårdheten. Kämpaglöden. Arbetsmoralen.”

JawKee: Finns nått som heter dyslektiker, och enligt mig så är dom ursäktad om dom inte får ihop det.

{9873}: Det är inte ovanligt att spelare som varit poängstarka tvåvägsspelare i SHL blir mer av defensiva rollspelare i NHL. Det var samma sak med Andreas Dackell. Det är naturligt när man steppar upp i nivå. Det är egentligen samma sak i SHL, de som spelar långt ner i hierarkin där hade givetvis haft mer framträdande roller på lägre nivå.

Larsson gör det bra som 3/4-linespelare i NHL. Det är därför som han har 'överlevt' där i 10 år. Om han hade varit tillräckligt bra för att spela högre upp hade han nog bevisat det för oss vid det här laget. Han har trots allt haft chansen att visa det för massa NHL-tränare de senaste 10 åren, så chansen har han definitivt haft.

Men jag ser ingen anledning att se ner på Larssons NHL-karriär. Det är en fantastisk prestation att spela 10 år i NHL och gissningsvis kommer det bli ännu fler år där borta för honom.

{9873}: Spendera din tid på att träna på meningsuppbyggnad istället så ska du se att fler förstår dig.

Jugge: Friman assist. 😁👍

Jugge: Smile varför argumenterar du med mig håller med dig Järnkrok är en bättre tvåvägs spelare än Larsson och Larsson har inte fått chansen i en topp två lina i NHL vilket han behöver för att få användning för kreativitet , älskar alla Brynäs fans !!!

Treklövern1912: Björnen inne och kör 1:a BP i vanlig ordning. Finland har alltså 100% i BP!

Vino: :) låter som en vino tinto bättre druvor bättre vin , tydligen dåliga druvor i år mycket gas . : )

Tigerhjärta: Jag tror inte han är svensktalande utan använder sig av Google translate, kan ju ha fel men det skulle iallafall förklara varför texten ser ut som intorkad skit på en ko.

Forsberg 1978: Det vet redan alla i Svedala 😂

Tigerhjärta: Skärpning nu är du bara oförskämd trevlig helg :)

Kom igen nu Finland, visa Sverige hur hockey ska spelas.

{9873}: Komiken i att du ber någon att öva upp läsförståelsen när du själv stavar som en 5åring...

JawKee: God kväll mannen Förstår alla inlägg min fråga är förstår du dem ? Tydligen inte för annars skulle vi inte ha den här diskussionen, läsförståelse skulle hjälpa, Ok tar det en gång till Järnkrok är en bättre två vägs spelare en Larsson , älskar alla Brynäsare även om dom är obstinata , ha en trevlig kväll.

{9873}: Vad är det du inte förstår?? Både Järnkrok och Larsson är bra spelare som lär bli erbjudna nya kontrakt i NHL. Men medan Järnkrok är en uppskattad 2-vägs center som kan spela i alla situationer och snittar drygt 0,5p/match så har Larsson hela sin SHL karriär hamnat i brunkar facket, även om dom också är väldigt uppskattade i NHL.

Jag har sagt det förr, titta på Tampas 4:e Lina.. Perry, Bellemare och Maroon. Det är så man vinner titlar.. Den kedjan skulle dominera fullständigt i SHL och sätta nytt poängrekord..

Lost in translation? Pratar förbi varandra?

Tror ROCKS menar att JL är en spelartyp som naturligt passar för en top-2 lina.
Inte att han i NHL därmed automatiskt går in i en top-2 lina.
JL liksom tidigare Dackell har dock anpassat sig mycket, mycket bra till en mer defensiv spelstil.

/slut på medlingsförsöket 🤪

{9873}: Förstod du inte de inläggen han skrev? För mig var det iallafall tydligt. Hans poäng är att Larsson inte alls är en "toppspelare" i NHL. Det betyder inte att han är en dålig spelare, utan det betyder ju snarare att han tar en annan roll och spelar i tredje/fjärde, medans Järnkrok tar en annan roll i sina matcher.

JawKee: Vad är fakta gubben förklaring tack ?
Att Larsson är bättre defensivt än Järnkrok ? Eller vad en riktigt bra förklaring tack .

{9873}: Hans "åsikter" är ju ren fakta. Men du vet inte vad du pratar om som vanligt. att "Larsson är nära ett kontrakt med Brynäs" snackar man ju om varje år.

Peja: God kväll gubben nu har du blandat i hop allt möjligt vad är det du vill säga ? Vilken spelare är bäst offensivt defensivt vilken spelare signar Brynäs? Jag har sagt hela tiden att Larsson är nära ett kontrakt med Brynäs varför kan du läsa i föregående inlägg , sen får du gärna ha dina åsikter vilket alla kan ha och ha en trevlig helg GO BRYNÄS .

Peja: spot on. Man/jag/du vill ju se artister till prislappen av ”enkla misstag, chansningar och tappade puckar”…

Fy fan vad jag är deppig 😞

Jag måste vara dum i huvudet som bryr mig så mycket…

Den stora anledningen till att Sverige inte går längre tycker jag är den direkt svaga centersidan. F-n, uppställningen Johannes Hedberg hade för Brynäs kommande säsong är ju starkare. Sverige hade alltså Wallmark, Kellman, Peterson och Bengtsson i nämnd ordning, den överlägset svagaste lagdelen.

När Sverige vinner guld brukar centrarna heta Bäckis, Zetterberg och Sedin… Sverige hade varit i oerhört stort behov av Elias Pettersson. Men det var ju en oändlig massa ”nej tack” inför det här VM:et och det ser jag ingen annan anledning till än just Garpenlöv…

BIF Kungen: Ja, Nylander är ju verkligen en spelare med skicklighet, och som blandar och ger.

Lite det som jag var inne på fast hos Brynäs häromdagen. Rödin, Timashov och Palve är också väldigt skickliga spelare som chansspelar mycket. De kan spela chanser ur ingenting, men de kan också tappa puckar på känsliga ställen. Du kan få ut mycket framåt, men på bekostnad av stabilitet i spelet. Frågan är om man vill ha en fjärde sån spelare i Brynäs uppställning eller om man vill ha in andra spelartyper nu?

Typ Saku Mäenalanen är ju en helt annan forwardstyp än t.ex Timashov. Det skulle kunna var så att Manner tycker det räcker med chansspelande artister och hellre vill ha in rejälare, stabilare spelare som Mäenalanen etc. Jag tror att laget skulle göra fler "enkla mål" om man fick in några forwards som spelar mer på insidan och är bra avslutare.

{9873}: " Vad är statistiken för det påståendet ? om det vore sant varför har han inte ett nytt kontrakt ?"

Vilket påstående? Att han är en bra spelare för lägre kedjor i ett NHL-lag? Vad behöver du för bevis mer än att han har "överlevt" 10 år där i NHL?

Säsongen är inte över än. Att Larsson inte har skrivit på nåt NHL-kontrakt för nästa säsong betyder inte att han inte kommer att göra det.

...

"Johan är en ruskigt bra spelare men han är en topp spelare som ska gå i en topp två kedja med speltid för sin kreativitet?"

Nej, han är inte en toppspelare i NHL, vilket bokstavligen alla involverade i diskussionen är ense om. Det finns ett facit som visar just det.

...

"Ingen defensiv forward sen att med hans speed kan vara bra i boxplay är inget du vill ödsla i det han ska spela i motståndarnas zon "

Blandar du ihop Larsson med nån annan spelare?

BIF Kungen: Garpen tycker att Kanada hade gett upp in i tredje, 19-1 i andra…..hallå

lapad: Nylander bekräftade epitetet ”artist”..

Började lysande, osynlig i 2 perioder. Hög högsta-nivå, låg lägstanivå…

JawKee: in med Claes Åkesson i studion nu (lex mosa Hardy Nilsson i studion).

Ge Garpen ge han vad han tål, fy fan vad jag är besviken …

BIF Kungen: Hahaha

BIF Kungen: Aa bryr mig inte så mycket om Finland heller egentligen, det viktigaste är att inte kanada vinner

Rödin1912: skiter fullständigt i Finland, håller på nämnda namn i Brynäs-tröjan …

Jag drar på mig finska tröjan nu; forza Manner, Friman och Björnen!! 🦁🦁

Peja: Vad är statistiken för det påståendet ? om det vore sant varför har han inte ett nytt kontrakt ?
Johan är en ruskigt bra spelare men han är en topp spelare som ska gå i en topp två kedja med speltid för sin kreativitet? Ingen defensiv forward sen att med hans speed kan vara bra i boxplay är inget du vill ödsla i det han ska spela i motståndarnas zon .

« · 2348745 · »