1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736620 inlägg · 7967 ämnen
2880911 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2025-26
Lunkz: tar tillbaka det jag skrev 😁

Vilken jävla vändning Tre kronor står för i slutet (även om det är en match man ska vinna på förhand).

Erat: Nu har vi mycket pengar, är attraktiva och har flow. Leta på spelare vi scoutat och tror på. Låt det kosta. NU
Alternativet att satsa på ett sämre lag har vi redan sett var det landar.
Vill aldrig någonsin höra frasen ”befintliga spelare täcker upp spelarförluster för dom utvecklas” igen. 🤮
Det är den mest destruktiva taktiken Brynäs någonsin kört.
Alla lag har spelare som förväntas utvecklas. Alla. Varje år. Man kan räkna bort den faktorn i SHL.
Om vi ska uppåt måste det värvas RÄTT spelare även om det kostar. Se till att ha kvalitetsspelare från start.

Gyllen22: Det stämmer. Det var årets coach han vann både förra och denna säsongen. Men det priset jag länkade till nu är årets tränare på SHL awards. Lite förvirrande men det är alltså "bara" resultatet i SHLs grundserie som bedöms där.

De 2 priserna han fått = Från Kamratföreningen Ishockeyjournalisterna.

Det han nominerats till nu = "en jury bestående av SHL:s alla huvudtränare och lagkaptener samt av lika många noga utvalda ishockeyprofiler och journalister från såväl riks- som lokalmedia."

zinebajad nya indrasis.
Totalt klappkass, fattar inte hur han är så upphaussad.

Svensson_62: Jag tror det blir svårt att ersätta Chucky och möjligtvis Söderström med samma utfall... Men absolut ska det in bättre spelare än Indrasis och Skröder tex.

Gavve: Vann inte Gällstedt årets coach redan? Eller är det här något annat pris?

Svensson_62: Håller till största del med dej. Sen vet inte jag hur stark ekonomin är, men inget snålande titt på andrahands-hyllan nu om vi vill vara starka även nästa säsong. En modestare strategi och vi snabbt kan vara 10-14 igen.

Svensson_62: jag förstår andemeningen men inte helt lätt att få lika mycket bang for the buck som D'Astous. Men håller med dig i princip.
Själv njuter jag av en Brooklyn Lager denna helgdag.

Med risk att betraktas som tjatig: Jag hoppas/vill inte se ett enda förvärv/ersättare - INTE EN - som inte är bättre den som ersätts.
Det är precis just nu vi har möjligheten att få till det. NU. Även om det kostar.
Inte om ett år efter en hedersam semi-förlust. Sedan sipprar vår attraktivitetsstatus och ekonomi sakta men säkert nedåt. Lär av historien.

Vad tror vi utöver Norlinder på backplats? Om vi ska ha åtta backar och om Söderström blir kvar har vi två lediga platser. Kan man tänka sig en "toppback" till (typ Lajoie, Luke Martin) samt förlängning med Bengtsson?
Även om Bertilsson blir borta ett tag skulle vi då ha en 6:a på Söderström, Djoos, ex. Lajoie, Kinnvall, Norlinder och Andersson. Ändå helt ok får man säga.

Vi bör ju vara mer attraktiva som klubb efter senaste säsongerna tycker man. Blir oerhört intressant att se om Djoos kommer kunna motsvara förväntningarna nästa säsong. Mycket står på spel där....

Jugge: Du har helt rätt där och det var något jag missade, trodde det gällde slutspelet också. Och det gör också att jag ändrar min kommentar. Gällstedt är solklar vinnare då!

Gavve: Priserna gäller enbart grundserien va? Om så är det solklart Gällstedt som ska ha priset. Brynäs säsong är historisk som knappast lär upprepas igen.

SuneMangs:
Ibland gör ju klubbar sjuka saker. Men det är ju om det är någon galen superrik ägare. Ingen aning om hur Boston har det ställt.

Förövrigt. Vad fan har de gjort med Tre Kronors tröjor? Dom är skitfula.

Gällstedt nominerad till årets tränare i SHL. Tillsammans med Kollar och Bulan. Även om jag tycker Kollar gjort ett jäkla jobb med Malmös budget har jag svårt att se att han utnämns till årets bästa tränare. Tycker själv Gällstedt är värd det (lite färgad säkert) men förstår också om Bulan får det.

Edit: Glömde länken så klart...
www.shl.se/article/5x3asvs-403dd/view

havre: Ett utköp av hans kontrakt skulle kosta Boston i 13-14 år framåt, så med andra ord inte aktuellt öht.

SuneMangs:
Konstigare saker har hänt. Typ som att man skrev 7 år med 8 mille om man inte skulle låta honom spela topp6. Alternativet är väl isåfall utköp för det funkar inte att betala sånna pengar på tredje och fjärde. Inte om man vill ha råd att vinna iaf.

SuneMangs: Sitter just nu på en pub i Köpenhamn och äter en andra Tuborg Classic till lunch. På TVn gjorde precis Bosse 1-0 till Kanada. Kul att se Crosby, Celibrini m fl. Högtidsstund. Hoppas på SWE-CAN i finalen.

Svensson_62: Det enda laget som kan erbjuda 8 år är laget han tillhör innan kontraktet går ut.

Sen blir ju sign and trade mer vanligt också. Canes signade ju Rantanen på ett åttaårskontrakt innan man trejdade honom till Dallas. Det gav ju lite mer i betalning såklart med det där extra året.

Eftersom jag håller på Boston är jag rätt glad att det inte blev en sign and trade i just Lindholms fall (sett till prestation i år).

SuneMangs: Hans lön per år är större än HVs totala spelarbudget 🤑

SuneMangs: Just det!
Kan det ha varit Vancouver som erbjudit 8 x 8 månne? Som han nobbade.

Svensson_62: 7x7.750M skrev Lindholm i somras.

havre: Lindholm har väl ett väldigt dyrt kontrakt - typ 8 år a 8 MUSD så han är inte lätttrejdad.
Tyvärr för honom verkar Boston gå in i en rebuild så det kan bli magert sportsligt framöver. Tycker jag det verkar.

havre: Är väl inte märkligare än att han inte presterade? Både Zacha och Coyle var ju faktiskt bättre där ett tag. Han fick ju däremot komma upp i värmen igen när man sprängde laget vid deadline och trejdade iväg en massa folk.

Lindholm var bra i slutspelet med Nucks förra säsongen, men så bra som han var när han lirade med Gaudreau (RIP) i Flames säsongen 21-22, så bra kommer vi nog aldrig få se honom igen. Hans produktion har faktiskt sjunkit efter den säsongen, vilket är en tråkig utveckling, för så jäkla gammal är han inte än.

Bostons management är ju övertygade om att man har ett bra lag, samtidigt som resten av hockeyvärlden ser att dom borde bygga nytt. Återstår att se om Lindholm han studsa tillbaka nästa säsong i ett (förmodat) bottenlag.

Sen det där du skriver om att Boston borde trejda, det håller inte. Finns inte en GM i ligan som skulle ta sig and Lindholms kontrakt i dagsläget med tanke på längd och cap hit.

Scerban: Karlin var bara tvungen att spela Norlinder med Berglund, två offensiva tvåvägsbackar som var dåliga defensivt, bara för att dom båda spelade J20 tillsammans.
Vi hade ett riktigt dåligt försvarsspel i hela laget, med centrar som inte tog 3e gubben osv

Så ta Norlinders insläppta mål med en stor näve salt. Han är bättre än statsen.

SuneMangs:
Märkligt ändå. Isåfall borde väl Boston tradea om de har så jävla gott ställt. Lindholm är en fruktansvärt bra spelare.

aplusb:
Bara att acceptera.. Jag är nog bara dålig förlorare.
Bra sammanfattat av dig 👍🏻

Joppe: "är du medveten om att Elias spelar i en topp6 forward roll?"

Han spelar då inte top 6 i Boston iaf. Blev under säsongen känd som ligans dyraste tredjecenter sedan han misslyckats med att etablera sig i både första och andrakedjan. Men med tanke på kontraktslängden och hur Bostons lag i övrigt ser ut lär han få både en och två chanser till att klara av en plats högre upp.

Joppe: "är du medveten om att Elias spelar i en topp6 forward roll?"

???

Norlinder var inne på flest mål bakåt i hela SHL. Och det kanske också har sina förklaringar, till exempel att han hade mest speltid i ett av de sämsta lagen. Norlinder har spelat i landslaget och i NHL men han är knappast någon etablerad toppback i SHL utan snarare ett råämne med otroligt hög potential. Hoppas han blommar ut i BIF:

aplusb: Verkligen. Brynäs var en bit ifrån och det var än tydligare att en rolig offensiv vinner hjärtan men en bra defensiv vinner titlar.

nittontolv:
Plus/minus brukar vara en lite vansklig statistik, men
han hade väl sämst plus/minus i MoDo så jag kan förstå oron.
Det kan förstås ha sina förklaringar som mycket speltid, många defensiva zonstarter etc.

Qvarre: Äh, lägg av, Luleå spelade precis som de behövde för att vinna. De vann helt rättvist, de spelade ett spel som Brynäs inte pallade att hantera. Jag hade inte haft något emot att Brynäs spelat på motsvarande sätt.
En sak om de vunnit match 7 på övertid pga en filmning eller något, då hade jag kunnat köpa resonemanget, men inte nu.

Bisset: I ett uselt MoDo iofs. Man ska väl inte stirra sig blind på den statistiken tänker jag!

nittontolv: norlinder har -22 i plus/ minus statistik. Känns sådär, någon som har koll på honom...

Mattson:
Denna final var den smutsigaste någonsin.. Fake och fusk lönade sig.
Tidigare så var det en tävling mellan de som var de som presterade bäst.
Denna final var det seger som gällde, inte heder, bara seger.

Joppe: fel. Spelar i 3:e kedjan i tre kronor. Alltså minst 7:e forward.

Minst top5 om du av någon anledning inte skulle räkna med centrarna.

Du verkar dock väldigt negativ över lag för stunden. Enda du bidrar med i forumet är att verka nedlåtande och prata om att allt är ointressant.

Alternativ 1.sluta läsa forumet om allt är skit.

Alternativ 2. Börja se positivt på saker istället för negativt. Allt blir roligare då.

Ingenting blir bra av att man surar över ett silver. TIME TO GO FOR GOLD nästa säsong 💪🏼🥰

Mattson: är du medveten om att Elias spelar i en topp6 forward roll?

Lugn nu grabbar sitt ner i båten. Dom övergångarna ni kastar hit o dit är.ju rena rama drö0mmar.

Skalman13: Lindholm borde vara mallen för Brynäs nästa centerrekrytering. Snacka om att äga pucken.

Kittlar till lite när man läser ”på återseende” i D’astous inlägg 🥰

Edit: också lite skillnad på hans ”tack inlägg” från Kookoo
Uppladdat:

500x0-img0196_uVNj7z6EmdHQ8kW.jpeg

500x0-img0197_XKkVG4IkR0AzfY5.jpeg

Skalman13: Tre Kronor kan bli svårstoppade när de blir lite samspelta. Truppen är tung i år, även om man saknar några namn.

Markström håller nollan och Lindholm 1+1 i 5-0 vinsten mot Slovakien.

2880911 · »