1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736625 inlägg · 7967 ämnen
2880946 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2025-26
Berge: Norlinder och Hägg skulle nog inte vara en försvagning, sammantaget, mot D’Astous och Lindstein.

Givetvis är D’Astous bättre än Norlinder, men Hägg är bättre än Lindstein.

Om Söderström drar måste han ersättas av en högkalibrig spelskicklig back - helst en rightare. Där finns en viss öppning för Galvas även om man helst vill ha någon ännu bättre och som sagt en rightare.

Bengtsson föreslår jag att man ersätter med en allsvensk back alternativt en stor talang.

Peja:

Om det är Hägg som kommer så behöver vi verkligen be till gudarna att Söderström stannar kvar.

Skulle vi tappa både D’Astous och Söderström kan dessa inte ersättas med Hägg och Norlinder. Vi får väl hoppas att Djoos har ett bättre spel i sig nästa säsong samt att Norlinder är god för 25 pinnar. Andersson är en duktig tvåbägsback men är ofarlig i PP.

Om Söderström försvinner så behöver vi få in en back som Martin eller Lajoie (stavning)

Galvas duger inte.

Om Söderström sticker (vilket vi nog får utgå ifrån) så är ju drömmen att backparet ser ut så här:

Djoos - Hägg
Martin/Lajoie - Andersson
Norlinder - Kinnvall

Dock är det betydligt mer troligt att backparen kommer se ut så här;

Djoos - Hägg
Norlinder - Andersson
Kinnvall - Bengtsson/allsvensk back.

Då har vi skitit i det blå skåpet.

Catodenäldresspöke13: Att få in Norlinder och Hägg skulle helhetsmässigt kunna bli bättre än D'Astous och Lindstein. Att ersätta Söderström blir nog nästa utmaning - där kommer man att behöva få in en spelskicklig rightare av hög kaliber.

Skulle hellre ta en välscoutad allsvensk breddback än Bengtsson. Det kanske inte är världens mest tacksamma roll och den blir än mindre när Bertilsson är tillbaka, men truppen behöver vara bred med spel i Europa och så vidare.

Svensson_62: i sak håller jag med dig men inte trodde väl vi att dastous skulle vara vår bästa back
Svårt att ersätta en sån pjäs..
Vi ska givetvis rida på att vi är attraktiva o det kan kosta men..bara för att månadslönen är 250000 kr så innebär inte det att man presterar på topp.
Tycker det verkar på svedman o alcen att karaktären på spelaren är en huvudfaktor som spelar dtor roll och det gillar jag.
Vi har haft nog av dyra spelare som.åker omkring på en skridsko...

Svensson_62: Du har givetvis rätt. Man bör bara komma ihåg att antalet tillgängliga kvalitetsspelare är begränsat och att det finns rikare SHL-lag som jagar samma spelare. Som en brasklapp för sportchefens dilemma.

Lunkz: tar tillbaka det jag skrev 😁

Vilken jävla vändning Tre kronor står för i slutet (även om det är en match man ska vinna på förhand).

Erat: Nu har vi mycket pengar, är attraktiva och har flow. Leta på spelare vi scoutat och tror på. Låt det kosta. NU
Alternativet att satsa på ett sämre lag har vi redan sett var det landar.
Vill aldrig någonsin höra frasen ”befintliga spelare täcker upp spelarförluster för dom utvecklas” igen. 🤮
Det är den mest destruktiva taktiken Brynäs någonsin kört.
Alla lag har spelare som förväntas utvecklas. Alla. Varje år. Man kan räkna bort den faktorn i SHL.
Om vi ska uppåt måste det värvas RÄTT spelare även om det kostar. Se till att ha kvalitetsspelare från start.

Gyllen22: Det stämmer. Det var årets coach han vann både förra och denna säsongen. Men det priset jag länkade till nu är årets tränare på SHL awards. Lite förvirrande men det är alltså "bara" resultatet i SHLs grundserie som bedöms där.

De 2 priserna han fått = Från Kamratföreningen Ishockeyjournalisterna.

Det han nominerats till nu = "en jury bestående av SHL:s alla huvudtränare och lagkaptener samt av lika många noga utvalda ishockeyprofiler och journalister från såväl riks- som lokalmedia."

zinebajad nya indrasis.
Totalt klappkass, fattar inte hur han är så upphaussad.

Svensson_62: Jag tror det blir svårt att ersätta Chucky och möjligtvis Söderström med samma utfall... Men absolut ska det in bättre spelare än Indrasis och Skröder tex.

Gavve: Vann inte Gällstedt årets coach redan? Eller är det här något annat pris?

Svensson_62: Håller till största del med dej. Sen vet inte jag hur stark ekonomin är, men inget snålande titt på andrahands-hyllan nu om vi vill vara starka även nästa säsong. En modestare strategi och vi snabbt kan vara 10-14 igen.

Svensson_62: jag förstår andemeningen men inte helt lätt att få lika mycket bang for the buck som D'Astous. Men håller med dig i princip.
Själv njuter jag av en Brooklyn Lager denna helgdag.

2880946 · »