1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738745 inlägg · 7967 ämnen
2887403 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2025-26
Gunders son: Ducks kan inte ”teckna utlåning” innan 1/7 vad jag förstått

Gunders son: Källgren var väl i princip den ende som enligt mig underpresterade förra säsongen.
Lägg till att det finns frågetecken kring hans fysiska status inför nästa säsong.
Önskvärt vore en ny förstemålvakt.

Hur kommer det sig att man inte presenterar Clara om han nu skulle vara klar? Är han inte det så hoppas jag att man går på en stabilare etta. Kommer dock välkomna Clara med öppna armar om det blir så. Har fortsatt hög utvecklingspotential.

Peja: Ganska många Alcen har kvar att värva.
När minst en målvakt ska in i laget också.

Peja: I valet mellan gnälliga finnar tar jag hellre vilsna amerikaner iallafall 😀 Nä men som du säger, vore kanske bra om någon av dessa gått via Europa.

Peja: Kan ju vara spelare som spelat college i USA där ett gäng av rinkarna är större än i AHL/NHL. Om en spelare har haft en sån hemmaplan i 4 år bör acklimatiseringen förenklas.

Gunders son: Brynäs har aldrig varit i den situationen där att man har haft 4 spelare som aldrig spelat på stor is. Inför förra säsongen var Bobby den enda som saknade erfarenheten. Det blir lätt att blinda leder blinda under acklimatiseringsperioden om det är för många som är vilse samtidigt.

Peja: Möjligen i så fall någon som gått via Schweiz/Finland. Men upplever att vi inte haft jätteproblem med det på de amerikaner vi plockat genom åren. Är det snabbskrinnare är det ju nästan bara en fördel för dom tyckte komma hit. Men visst, en tanke att ha med sig!

Gunders son: Det är en intressant tanke att Brynäs kanske ska värva 4 till utespelare (2 backar, 1 ytterforward, 1 center) och att alla kanske kommer från den nordamerikanska marknaden. Rimligtvis bör man inte vilja fylla på med 4 spelare som aldrig har spelat i Europa förut. Gissar att man gärna vill att åtminstone 2 ska vara europeer eller nordamerikaner som har spelat i Europa tidigare.

Gunders son:

Lassi Thomson är klar för Ottawa, blir en tuff uppgift för Alsenfeldt att ersätta honom

Edit: Sorry såg att någon redan skrivit om det ;)

Tuff uppgift att ersätta Söderström och det kommer krävas absolut fullträff på den positionen. För att hålla oss kvar i toppen. Samtidigt har vi nog sällan haft ett bättre läge än nu att locka hit folk. Hoppas att vi väljer Amerika-spåret.

Peja:
Rätt imponerande siffra, speciellt med tanke på att de missade final.

Malmö tappade Lassi Thomson precis innan deadline.

Svensson_62: Där haver du så rätt i ditt tänk Undrar om det händer nåt i midsommarveckan nu då? Egentligen borde en Söderström-ersättare stå klar i pipeline att presentera redan i morgon, när man nu i ledningen säger sig ha varit beredd länge på det Victor gick på.

Har ni hört uttrycket ”vi lär oss aldrig av historien”?

Dags för Alcén att öppna plånboken.

Lemp: Bear känns ju klockrent som en Schweiz- värvning, känns som många i bra ålder hamnar där före SHL, tänker tex på Erik Brännström nu senast. Ni får förmodligen hitta ett guldkorn i AHL

Lemp: Håller med. Helt klart ett bra namn och helt klart bättre att ta en riktigt bra leftare än en halvdan rightare, om man ställs inför det valet.

Frölunda gick förresten med 17 miljoner vinst enligt GP, kan bli svårt för Brynäs att bräcka.

mk: Jag hade fullt fokus på en student förra veckan så det avsnittet hade jag inte tagit del av.
Nu har jag lyssnat igenom det och det var en väldigt bra intervju med Holmström som verkar ha bra koll på hur träningen ska läggas upp och han har ju en lång erfarenhet som han drar nytta av.

Kul att höra att en junior som Svrcek verkar ligga långt framme trots sin unga ålder. Holmström jämförde honom med Larsson och Rödin som båda har en stark och jämn fysisk nivå i alla delar. Han nämnde att Svrcek är väldigt noggrann i allt han gör.

Det är ju även ett bra kvitto att man gjorde mycket rätt förra säsongen med tanke på dom få skador som vi drabbades av.

Peja: Går igång mycket på Maxime Lajoie, känns som en ruggigt bra tvävägsback som man kan lasta många minuter på varje match.

2887403 · »