1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739239 inlägg · 7967 ämnen
2888694 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Jugge: Jag tror säkert att det kan bli bra med Murphy, om det landar i det till slut. Ett frågetecken för Play Off. Han har i praktiken ingen erfarenhet av slutspel alls.

Peja: ”Imponerande att få kontrakt med Calgary Flames som odraftad. Omöjligt att säga mycket annat innan man har sett grabben spela.”

Firma Alcén/Hansson siktar alltså på att göra en Ludde Persson igen. Efter sista 2 åren har jag fullt förtroende för dessa herrar man att spela 2/3 av serien med Murphy/Clara som målvaktspar känns riskabelt.

Sen står vi där i januari och Murphy är seriens bästa målvakt…

Svensson_62: Det är just den frågan som en journalist måste ställa till någon av Pitlickarna om någon av de hamnar i Sverige så småningom. Det är att kul namn och av allt att döma bra hockeyspelare.

Lulessss: Imponerande att få kontrakt med Calgary Flames som odraftad. Omöjligt att säga mycket annat innan man har sett grabben spela.

Peja: Vad är det som slickas? 🙂

DIFFEN: Jag förstod och är likadan själv 🙂

Svensson_62:
Jag tror inte han är särskilt bra så för den delen håller nog teorin.

Vad jag menade är att det finns en del supporters som vill se så bra hockey som möjligt, medan andra bara vill se sitt eget lag vinna. De som tillhör den sista kategorin ser nog inte det som en fördel om Bäckström spelar i motståndarlaget.

ME88x: Att de vill ha barnen i privatskola istället för Stigslund typ

Peja:
"Hade det verkligen varit känsligt att offentliggöra en sådan sak innan juli?"

Regelverket i NHL är inte att leka med.

Den hetaste frågan är om Bäckis gör en Salming och spelar i Stockholm för att acklimatisera sig? 😀

Bakersfield har signat bröderna Rem & Rhett Pitlick över 2025-26.

Nur bara en av Pitlickarna kvar på marknaden - brödernas kusin Tyler, som har flyttat runt mycket bland NHL-organisationerna, men bland annat spelat med Lindblom och Hägg i Philly.

Lulessss: Definitivt inte en målvakt från den lönemässigt övre hyllan. Tråkigt.

Första målvakten ni jagar enligt HockeyNews:
www.eliteprospects.com/player/251995/connor-murphy

lapad: "Fast Bäckis har alltid varit lojal mot journalister och sällan sagt ifrån en intervju"

Ja, och nu hade han sagt ifrån. Det var min poäng.

DIFFEN: Jag skulle gärna se Håkan Södergren i DIF kommande säsong så din teori stämmer inte.

lapad:
Jag är tämligen övertygad om att du har fel. Det finns rätt många supporters som inte vill se bra spelare i motståndarlagen.

honken21: Fast Bäckis har alltid varit lojal mot journalister och sällan sagt ifrån en intervjun. Vi vet heller inte om och hur länge och om Bäckis kropp håller att spela i huvudtaget. Även han behöver speltid och träning, det är inte bara att sätta på sig skridskor och dominera. Spelar han är jag övertygad om att det blir många tunga kroppsdueeler.
Blir kul att följa fortsättningen på Bäckis sagan men självklart vill väl alla hockeysupportrar oavsett på vilken klubb man håller se Bäckis lira I SHL.

Jugge: Jag väljer att inta en mer försiktigt positiv förhoppning om att vi får se Bäckis dominera isen i SHL. Med dom problem som han har haft med höften både innan och efter operationen så tror jag varken Bäckis själv eller Alcén vet till vilken nivå han skulle kunna nå igen.

Sen har ju Alcén sagt att han är välkommen om han vill spela i Brynäs igen och jag tror att det mer är där nånstans vi befinner oss just nu. Alcén ser Bäckström som en bonus och jag har svårt att se att han räknar in honom som den center som man söker nu. Kommer Bäckström igång och tränar på allvar så känns det som att det kommer ta ett tag innan vi ser honom i fullt matchspel och vi vet nog inte förrän då hur kroppen svarar på hård kontinuerlig belastning.

Nu kanske jag är pessimistisk istället och stämmer det att han hade kunnat spela i Washington men att man valde att ha kvar honom på skadelistan av andra orsaker så är naturligtvis chansen större. Det har ändå gått lång tid sen han spelade ishockey kontinuerligt och han blir inte yngre.

Sen hoppas jag för både Brynäs, alla supportrar och inte minst Bäckis själv att han kommer tillbaka på en nivå där han verkligen gör skillnad för det skulle naturligtvis vara helt fantastiskt.

ME88x: Kommer inte frugan från södra Sverige?

2888694 · »