1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741928 inlägg · 7967 ämnen
« · 2894455 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2025-26
ELFBIF: Nu mest avslaget, spelar av matchen känns det som. Att Brynäs har en högre växel är tydligt men Timrå är inte dåliga, vinner en del närkamper.

ELFBIF: Asså vad är det för utvisningar dom tar, inte en chans att det där var slashing.

Brynäsgubbe: LP, ser faktiskt ut o platsa. Han ser bra ut!
Sedan tycker jag Delia ser rätt stabil ut. No jinx

Skalman13: De vill ge Timrå en chans, som vanligt.

Domarjävel.

rafalski: Bellows behöver nog acklimatisera sig till den stora isen men jag gillar att han är i de heta ytorna framför och runt kassen. Brynäs saknade den typen mot Luleå.

Peja: Det går undan när AJF sätter fart!

Erat: Andra perioden tyvärr helt förstörd av domarna. Får se om domarna låter Brynäs spela i tredje.

Monno: Fimpen sa det i podd i vintras att Rödin fick ta han på axlarna till cirkeln och så kunde han vara stå där😀😀

Förövrigt första gången man skriker rätt ut för ett PP mål i första träningsmatchen.
Seriöst ståpäls på den.

Lindström: Bara sett highlighten på Silverbergs mål, men endast baserat på den kan man konstatera att ni nog inte behöver vara oroliga för att Bäckis går poänglös i vinter...
Med det där spelsinne han har behöver han inte ens kunna åka skridskor.

Erat: Min son på 10 år frågade varför dom vita hängde på Brynäs spelarna utan att bli utvisade. Ska tilläggas att han tittade 5 min..

Zappaholic: Bellows har nog någon växel till men ihop med Bäckström så är det svårt att misslyckas.

Labanlasse: Lugn nu!

Helt otroligt hur domarna låter tikarna slå och haka

Cardigan Daffipoff: Rätt bra period dock med 3 BP på raken.

Sitter och strökollar på några av matcherna ikväll, Grattis Brynäs är klart bäst av alla åtta lagen, Bäckström med sina assist och Silverberg med mål. Oj oj det blir nog final våren -26, grattis.

MrCarla: Ja motståndarna verkar fortfarande få haka och hänga som en klase apor på våra spelare…

Cardigan Daffipoff: Ny säsong och domarna har bestämt att dom kommer vara hårdare i bedömningarna. När det sen har gått några omgångar så kommer allt vara som vanligt igen:)

Cardigan Daffipoff: Bellows-Bäckström-Rödin kan bli skapliga i vinter…

Den där abuseregeln är ju bara ett löjligt jävla påhitt för att föra in ishockeyn i den lättkränkta världen. Domarna tål lika lite som alla förbannade byråkrater som numera kan anmäla kritik som kränkningar. Skyddad verkstad.

Cardigan Daffipoff: Känns som att det är som vanligt när det kommer till oss?

Erat: Ny bedömningsnivå?? Har suttit som ett frågetecken på samtliga utvisningar hittills…

SPOODI: Vad vet du om det?

SPOODI: Så för att man är en vinnarskalle ut i fingerspetsarna så ses man inte som trevlig utåt?

Johan Larsson spelar varje match, varje byte för att vinna. Som kapten ska han dessutom kunna prata med domarna utan att dom tar en abuse

Lägg därtill att det är i en träningsmatch som flertalet innan mig påpekat

Nä löjligt om du frågar mig…

Nu hemma o kollar .. är dom bra bif?

Haha känsliga domare

Huss888: Är någon ens förvånad? Han är ju inte direkt känd för va en 100% gubbe utåt.

Johan Larsson lagkapten åker ut för Abuse. Nä det är jäkligt dåligt gjort.

Axelsson: Domaren tar alltså en abuse på lagkaptenen i en träningsmatch. Suck.

Han tar en abuse på en träningsmatch...

SuneMangs: dåligt prioriterat

Skalman13: Jo. Inte på Kopacka, däremot på en Brynässpelare på väg ut ur zon på andra sidan.

Det där var ingen offside.

SuneMangs: Undrar jag med! Prioriterade bad med barn.

Silfver: En skillnad mot föregående försäsonger är att man inte rullar på alla i powerplay. Kanske för att man snart har tävlingsmatcher.

SuneMangs: Alltför bra

SuneMangs Bäckström show.

Har skrivit kvällstenta tills nu. Hur ser det ut?!

SaggeBoy: Jupp, TV4 sport

Kan man se dagens match ?

Haha domarna kommer aldrig våga ge oss pp den här säsongen. Kommer bli för orättvist

Sitter i Spanien och kollar matchen. Får också rysningar Bäckis till Silfver och detta i 33 grader varmt❤️🖤💛

MrCarla: Aftonbladet tycker tydligen inte matchen är nå viktig de har med de andra 3 träningsmatcherna i målservice...

Degenerate: Det borde väl ni veta som alltid snackar och aldrig lyckas med ett skit.

Degenerate: Men Juel som ju är så bra, han gör väl inga tabbar…

Degenerate: Vi är ju utspelade haha. Klasskillnad deluxe.

Jag vet att det är en träningsmatch. Men ja. Ta emot puck. Backa bort. Skaffa yta. Slå flipp. Fruktansvärt öga. Klassiskt ala Bäckström. Jag ryser hela jag. Är så glad och nöjd att man får vara vid liv att se detta.

Jugge: 2 målvaktstabbar och ett mål i pp, säljs hybris på flaska numera?

🍆🍆🍆🍆🍆

Nu ska man ju inte dra några slutsatser efter en period i den första träningsmatchen. Men vi kan ju trots allt konstatera att det var en grym klasskillnad i den perioden. Timrå ser ut som ett HA lag…

Bäckis flippmacka till Jacke i PP, hockeygodis!

« · 2894455 · »