1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776087 inlägg · 7967 ämnen
3026853 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Peja:
Håller med.
Oavsett hur mycket jag hade önskat LC så är detta vägen att gå.
Brynäs måste ner i generell lönekostnad, annars så är det kört på sikt.
Är VJ så bra som man hoppas så kan man få ut mer än man betalat.
Nu är AJF en plump i protokollet ännu, hoppas på bättre nästa år (men tror det inte).
Det kommer att ta flera år att byta ut laget som måste bytas på sikt.
Kan man ändå vara topp-6 på det så får man vara nöjd.
Efter det så ska man kunna utmana.
Jag bryr mig inte om spetsen kommer från Gävle eller utanför Gävleborg.
Bara den vill spela i Brynäs och ger allt för Brynäs.
Lex Greg och LC.

Peja: "Hur vet du att Brynäs inte har tagit chansen att förbättra målvaktspositionen? Hur vet du att Chrona inte är bättre än Clara? Har du någonsin sett Chrona spela?"

Jag vet att vi inte värvat ett etablerat namn i alla fall trots den katastrofala målvaktssituationen med Källgren på kontrakt men utan kompetens.

Jag vet inte om Chrona är bättre än Clara men skall vi förbättra målvaktssidan märkbart så är det ju faktiskt Källgren han bör bänka för vi behöver en förstamålvakt.

Jag har aldrig sett Chrona spela och visst, han kan ju göra en resa som Ludde gjorde. Det känns dock som att Ludde var en lyckoträff mer än lyckat scoutingarbete av Brynäs.

Silfver: Tror nyckeln är att ha billiga breddspelare som är yngre och utvecklingsbara, det vill säga motsatsen till typ Witkowski och Vesel. Därför är det en positiv händelseutveckling att spelare som Victor Johansson och Charlie Forslund har värvats. Om man även lyckas värva Koblar eller dylik spelare, så borde det finnas relativt stort budgetutrymme till resterande värvningar.

Chrona och Olausson har en annan profil, men de borde egentligen inte heller vara svindyra, snarare mellanskiktet.

Peja: Inte bara det. Givet hur mycket pengar vi lägger på 3e/4e linjespelare så blir det mindre över till förstärkningar i topplinorna. Vi är väl redan bland de SHL lag som har högst spelarbudget. Knepigt.

Jugge: Vi vet egentligen inte vilken spelartyp den etablerade backen kommer att vara heller. Det skulle också kunna bli en tvåvägsback med en fysisk uppsida, som Friedman och de Han i Rögle.

Om Djoos inte kommer tillbaka blir situationen en annan, men Victor Johansson lär få rejäla chanser innan man tar in något annat. Alcén är ju också ganska tydlig med att man vill ha en spelskickligare backsida.

Det intressanta med Skellefteå och deras fysiska backar är ju att de finns där, men är få och väldigt billiga (typ Krogdahl). Det är i Brynäs man ska spela om man ska tjäna hundratusentals kronor i månaden som renodlad defensiv back, verkar det som.

bradberry: Om vi behöver en fysisk, defensiv back som Witkowski, vad f-n har vi Berra och Hägg till kan man då fråga? Inte är det för deras dansande på blålinjen iaf…

Hur många liknande backar har ZAIK i sin backuppsättning?… Eller Rögle för den delen… Den enbart fysiskt defensiva backen men begränsad förmåga med klubban är en utdöende spelartyp. Som tur är…

Peja: Witkowski ska vi nog inte skriva av helt. Men blir i så fall en oktoberlösning igen. Har hört han var väldigt uppskattad i truppen, tyvärr skadad när hans skills skulle komma som mest till pass. Trivdes dessutom själv i Brynäs… Enligt mig en underskattad spelare. En fysisk, defensiv back som trots sin tyngd var följsam i skridskoåkningen… Visst kan man känna att Brynäs behöver ha högre ambitioner men anser att vi är i behov av spelartypen i truppen…

Bengt Ramen: ”Synd att vi int tog chansen att göra det då.”

Hur vet du att Brynäs inte har tagit chansen att förbättra målvaktspositionen? Hur vet du att Chrona inte är bättre än Clara? Har du någonsin sett Chrona spela?

mattias - 74: Matchstraff men ingen avstängning (ej anmäld) för Nowick på Scott för en liknande situation.

Bengt Ramen:

vet inte, men det blev inget alls för denna vilket man får förklarat i videon men det hade iaf blivit avstängning i SHL eller HA

mattias - 74: Från noll till tre matchers avstängning tippar jag.
Vad tror du den gett i HA?

ellis:

Godmorgon kära Brynäsare

Från igår kväll

vad tror ni denna hade gett i SHL?

ellis: Ja, du hoppas ju på att den ska komma först i december och inte redan nu på vårkanten,
så du borde allt vara lite orolig i nuläget…
Tänk om Alcen presenterar ytterligare nåt konkret innan 1 maj?
Kommer du att missa den nyheten också och upptäcka den först nån gång i mitten av juni?
Troligtvis…

Huge: Jo, den julklappen kommer nog, som du skriver, först i december. Kanske...

Jugge: Det är en tråkig serie helt klart. Personligen så kunde jag inte bry mig mindre vem som nu vinner. Ärligt, vem orkar kolla.

3026853 · »