1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777485 inlägg · 7967 ämnen
3032437 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
slöhög322:
- Look very funny - 100 pesetas!
- Not so funny - 50 pesetas!
:-)

slöhög322: Håller med. Det enda stora frågetecknet för mig är hur deras förstakedja kommer att påverkas av Puistolas utträde. De har bättre bredd nu men om deras förstakedja inte drar laget på samma sätt kanske inte helheten framåt blir så mycket bättre.

Peja: Grym målvakt, två grymma målvakter, massa värvningar av skapligt hög klass. Fungerande powerplay och bra målskyttar. Ändå rätt mycket att gilla.

slöhög322: Örebro verkar gilla att värva spelare från andra SHL-lag. Brynäs är mer benägna att ta spelare direkt från AHL istället. De slipper ju acklimatiseringsperioden till ligan och spelarna blir mindre av chansningar, men frågan är om Dickinson, Ranta, Max V etc kommer ha höjden som krävs.

Peja: Känns som att Örebro byggt ihop något som borde slåss om topp sex också.

Brynäsgubbe:..assist till Hägg! 👍

....
Uppladdat:

500x0-samhallam.png

OH AH

Silfver till 4-0!

Svensson_62: Säkert en del av beslutet, men det var ovanligt gjort av Luleå att skriva tvåårskontrakt med någon som var på väg att fylla 36 år.

Peja: O’Neills fru kom väl från trakten? D v s norra Finland. Kan ju ha spelat in.

Örebro nyper Max V från Leksand. Spännande att se om han får en nytändning. Måste ha varit tufft mentalt att prestera för Leksands importer med alla problem och snack kring deras pay-offs.

Herre P: Samma med Larsson sägs det (LHC den gången). Fast han har ju mycket mer pengar inspelade än Rödda i o f s.

Svensson_62: Om LC hade velat gå till Schweiz, så hade han antagligen gått dit redan nu. Hans AHL-stats är tillräckligt bra för att få kontrakt där. Ser inte riktigt varför man ska vara konspiratorisk till att just LC ville ha ett långt kontrakt när många av ligans toppspelare (förslagsvis de som har en realistisk möjlighet att få det…) gör detsamma.

Jag hoppas att Brynäs hittar några bra spelare på flerårskontrakt. Luleås långa kontrakt med en åldrande O’Neill var imponerande skickligt sportcheferi. Det blir en annan trygghet för spelaren, och när det gäller äldre spelare en lägre årslön, om man ger skriver kontrakt.

Svensson_62: ..jag har för mig att Rödda nobbade ett bud från Luleå när han återvände till Brynäs..det budet var rejält mycket högre än vad Brynäs kunde erbjuda..då fällde jag faktiskt en liten tår, av glädje såklart.

3032437 · »