1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736844 inlägg · 7967 ämnen
« · 79804 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: HV har koll på läget!
OskarB:

En skaplig månadslön, inte att förglömma...... ;-)

Vi ska inte glömma alla fina finnar som HV71 har dragit i land..

Men alla har inte varit alls särskilt lyckade..

6 Lundström: HV har ett ruggigt bra rykte i finland, och det ligger långt tillbaka i tiden.

Kari Eloranta (som f.ö. redan nu ryktas som tränare till HV till 2003) tränade ju Pelicans säsongen som var och lär ju vara den största anledningen till att Niskanen kom.

Att Loponen kom tillbaka till HV för en andra sejour säger väl en hel del. Och att vi har stora spelare som Esa Keskinen, Kari Takko och Kari Eloranta som talar väl för klubben och som scoutar spelare åt oss betyder naturligtvis väldigt mycket.

Dessutom så har vi ju Arto Routanen som assisterande coach, så det är väldigt mycket som kan locka finnarna till HV.

6 Lundström: fan så surt att inte toulala o teppo e kvar.....

Brynäsfan:
Tänk på att vi har Nokelainen,Pekkala,Luovi,Miettinen och förhoppningsvis Nurminen, och ett par finska ytterforwards när allt är värvat och klart, och då är nog Brynäs det lag som har mest finnar.
HV71 har Loponen,Sahlstedt,Määttänen och Niskanen just nu!

OskarB: Min far håller på HV71 han följer typ alla matcher via p4 sporten så det var inte roligt 1995 :(

Hv71 verkar ha himla röta med sina duktiga finnar år efter år, namn som esa keskinen kai nurminen marko palo får en annan att rysa SM 95 bla....

Brynäsfan: Så när det gäller utlänningar, så bör man sprida ut dem så mycket som möjligt då eller? Enligt Färjestadsmodell? Är allt annat fult?

Jasecko kommer lämna HV, och med största sannolikhet även Rastislav Pavlikovsky. Just nu har vi alltså samma antal utlänningar, bara några fler finnar och några färre slovaker. Kommer Hassinen har vi en mer än förra säsongen, fast inte om man räknar totalt sett. Belov stack ju mitt under säsongen, fast det var ju innan Jasecko kom.

OskarB:
Jag är avundsjuk som fan på att ni har lyckats värva Niskanen,Määttänen och kanske Hassinen, skulle gärna se alla 3 i Brynäs.Måste säga att ni är jävligt bra på att knyta till er bra finnar år efter år!

OskarB: Nej men nån stans får man dra gränsen.

Brynäsfan: Avundsjuk??

Hv71 kan ju snart byta namn till: SUOMI

Stackars Fredrik Modin!
Himla fånig osis han har fredrik modin, bli skadad innan WM han hade ju skjutit sönder allt annars :)

HV har koll på läget!
Enligt Tammerforstidningen Aamulehti så är Jani Hassinen klar för HV71.Förhandlingar pågår även med Musse Håkansson. Nu får det fan hända nåt när det gäller Brynäs också! Skulle inte vara helt fel med två spelare av den kalibern!

Sv: Målvaktsfrågan?
Bissett: Nej det är ju sant. Men det pågår väl ett slutspel i farmarlag och dylikt också. Sen vet jag inte vad NHL har för policy, men det är väl inte omöjligt att alla förhandlingar är stängda tills säsongen är helt över...

Nej just ja, Bissett! Atlanta är väl inget slutspels-lag. Så det är dax att jobba hårt för Bäckström och hans kompanjoner! Eller vad tycker du, prosten?

Ska Chirster Olsson var kvar i Brynäs ?
Christer Olsson hans framtid i klubben den verkar vara mycket osäker. Jag har funnit att Christer "bara" tänker på pengarna. Dom tycker jag som stort Brynäs fans att de är bara att flytta upp en junior-back till A-laget som får de svår uppdraget att fylla Olssons plats men bättre än att betala för mycket för en spelare som saknar klubb-känsla!!!!!!!!

så Christer antingen godtar du Brynäs bud utan omskrivningar eller så blir du en av raden spelare som skiter i oss fans!!!!!!!!!

ÄR MYCKET MYCKET BESVIKEN PÅ HONOM MEN VI BRYR OSS INTE LÄNGRE FÖR EN SPELARE FÅR ALDRIG BLI "större" ÄN KLUBBEN OM NI FÖRSTÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ford Prefect: Nurminen lirar väl inte slutspel ialla fall för att Atlanta kom ju sist i sin Conference, så det är nog bara för "Bäckis" att ta fram sin skolengelska och förhandla!!!

Sv: Olsson
Gavlerinken: Håller också med er, eftersom det ter sig allt tydligare att Crippa inte har det rätta intresset att stanna i Brynäs. I så fall skulle han ju ha godtagit något av klubbens bud, tycker man. Synd är det, för Olsson är en bra, meriterad back med spelintelligens och värdefull rutin. Men lojaliteten med Brynäs verkar svikta och då finns det ingen anledning att behålla honom utan skaffa en fullgod, eller helst bättre, ersättare.

Ford Prefect: Pasi Nurminen som förste-målvakt i Brynäs IF ?

Jag tror att då som alla andra vill att Brynäs ska ha en bra målvakt . Men att tror att PasI Nurminen ska skriva på för föreningen är något "för" optimisktiskt . Dels så har han ett år kvar på sitt kontrakt och stor-klubbar som Jokerit och andra finska hård-satsande klubbar. Att inte ge Johan Asplund fullt förtroende som uttaland förste-keeper och låta han stå alla matcher för utom om skador och slitage hindra honom. Johan fick efter varje "skit-match" sitta på bänken och se Pettersson i kassen tror då att någon växer som idrotts-man efter sådan behanling?!!!!

De som gäller är att sätta i gång kampanjen "Johan Asplund SKA VARA Brynäs FÖRSTA Målvakt NU!!!!!" Jag tror att man ska knyta till sig den mentale-rådgivaren Ola Berggren och låta han bygga ut Johans självförtroende succissivt under försäsongen . Så han lagom till premiären av Elitserien kan känna fullt förtroende för Esko Nokilanien och övrig lagledning. Att flytta upp Joakim Lundström som andre-keeper tycker jag skulle vara SUPER!!!!!!!!!!!

Tänk vad Johan"Honken"Holmqvist gjorde när han fick bli andre-keeper!!!!!! De här förslaget kan ses som mycket kontraversielt
men tänk om man slipper betalla ungerfär runt tre-hundra tusen i månaden för en finländare. När man kan använda befinligt matrial!

Att Kyösti Karjalanien fortfarande rättnas som aktuell för klubben är mycket mycket konstigt!!!!!! Jag tycker att Valbo skulle vara bättre för både Kyösti och Brynäs!!!!!

Att back-jätten Christer Olsson är på väg till Tyskland är mycket tråkit att höra!!!! MEN VAD SKA MAN GÖRA OM SPELARNA ÄR MER INTRESSERANDE AV HUR STOR PLÅNBOK MAN HAR!! ÄN ATT STANNA I EN KLUBB SOM BRYNÄS IF SOM ÄR I BEHOV AV EN BACK AV Olssons kaliber!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skulle hellre se en forward med dom meriterna istället för en målis.
Värva en psykolog som fixar Aspens självförtroende så har vi seriens vassaste keeper...

passbie:
Exakt, tycker att han för längesen förverkat rätten att spela för klubben. Och honom ska vi signa för fem år...
Spelare som bara tänker på plånboken passar inte in i laget!

Jag tycker det känns rätt klart att Olsson inte har någon större önskan att spela mer för Brynäs. Sluta fjäska för honom. Vill han inte ha kontrakt så låt honom gå.

Sv: Markus Matthiasson
westerlind: Han har ju öst in mål i kvalserien också. Dessutom verkar det vara en spelare med hög lägsta nivå. Vill ha!

Markus Matthiasson
Är det inte dags att på nytt ta upp ett gammalt favoritämne? Nu är ju Timrå snart klara, så det ska bli spännande att se om Brynäs förhandlar med Matthiasson. Om jag minns rätt var han målspruta i både Huddinge och Almtuna innan han hamnade i Timrå. Där har det väl inte blivit lika många mål, men i en annan omgivning kan han tydligen vara högklassig poängplockare.

Tror det finns ett visst intresse från TIK att värva Tom Bissett, så en bytesaffär är väl inte omöjlig? Om de lägger till Z, så kan vi väl byta jämnt...?:-)

Som redan sagts lirar Nurminen slutspel och då kommer ingenting att hända med nhl-spelarna. Nurminen har ett år kvar på kontraktet men trivs inte där borta. Jag tror nog att det finns gott hopp om att man löser honom från kontraktet då Atlanta själva knappast har någon glädje av en spelare som vantrivs. Vad gäller det ekonomiska så ska visst Pasi själv ha sagt att pengar är inte allt, man ska trivas också. Och trivs gör han uppenbarligen med Brynäs nya tränare.
Nu är jag positiv i överkant, men det borde väl vara dags för Brynäs att ha lite flyt också. Kanske kanske får vi ändå se Pasi Nurminen i kassen nästa år.

Nåra rättningar som gäller min krönika
Tord Lundström har tagit sju SM-Guld med "brooklyn Tigers" . Michael Sundlöv har anställts som målvakts-tränare för A-laget. Michael har spelat i A-laget. Ber om ursäkt för mitt missöde!!!!

prosten: Hoppas bara Brynäs-ledningen inte är drabbade av tunnelseende i målvaktsfrågan. Vad jag förstår har inte heller du nåt större hopp om Nurminen, så då håller du väl med mej om att det nu gäller att ha fullvärdiga alternativ ifall det går som vi befarar beträffamde Pasi och Brynäs?

Sv: Fråga Tor
Lyck: Tja Lyck Fråga 1 Svaret : Är plats 9-10 för Dalmasarna. Fråga 2 Svaret : Är SJÄLVKLART!!!!!!!! Vi får derbyn mot dom och JAG KRÄVER ATT NÄR Leksand besöker Gavlerinken så ska de vara ett sånt liv på oss BiF-fans så dom ska inte höra vad säger till varandra!!!!!!

Bright: Jajamensan, helt rätt.

prosten: Ja,ja. Men det där du nämner är väl en grej till som försvårar möjligheten ytterligare, att han faktiskt har ett år kvar på Atlanta-kontraktet.

Bright: Pasi lirar just nu slutspel samt han har kontrakt ytterligare
ett år med Atlanta så hans underskrift på ett kontrakt tar det säkert
ett tag att ordna. Ta det lungt Brynäsbroder, han kommer säkert
om han kommer ur kontraktet. Tålamod......

Brynäsfan: "Vem vet, inte du. Vem vet, inte jag"... Keb Eriksson på GD tror inte att Brynäs har råd att värva Nurminen. Tyvärr tror inte jag det heller. Det har gått en vecka nu sen nyheten om Atlanta-målvakten kom. Sen har man inte hört ett knyst. Hoppet börjar blekna...

Målvaktsfrågan?
Hejsan!

Undrar hur det går med passi nurminen nån som vet nåt?

Sv: Tors-måndags krönika
Tor: Som äkta Brynäsare så borde du hålla bättre koll på fakta. Tord Lundström har 9 sm-guld med Brynäs inte 7.

micke: New York Islanders publik skrek om att Mike Milbury borde få sparken förra säsongen. I år är laget i slutspel och då är det andra tongångar. Milbury verkade inte sur för det ut sa nåt i stil med
- Kul att de är intresserade.
Och det är det som det handlar om. Även om det klagas här ibland så är det innerst inne för att folk vill klubben väl och brinner för den.
Så jag säger till er alla:
"Kul att ni är intresserade"

Sv: Förutspår
Ford Prefect: Sorry...

Huss: Skvallerbytta! :)

Lyck: Tror den gode Ford "tjuvkikade"...

Tor Karlström:
Förutom dom ledare med rutin från Brynäs a-lag du räknade upp. Jajjen, Anders Dahlin, Tomas Jernberg och Krubbe Lundberg scoutar ju för sportkommittén och Pär Malmström är väl också anställd i BIF? Det är samtliga f.d brynässpelare. Sedan vet jag iofs inte om det automatik innebär att man är bra ledare, juniortränare e.dyl bara för att man själv har spelat i BIF. Men visst vore det att föredra och de flesta håller säkert med ditt inlägg, det är ganska självskrivet.

Fråga Tor
En fråga till Tor; skulle vilja höra din syn på hur du tror det går för Leksand nästa säsong,och om du är nöjd att de gick upp?

Lyck: Tänk sen när jag börjar förutse hur nästa säsong slutar...

Tor Karlström: Ta det lugnt kompis, jag latchar ju bara lite. Och jag råkade tycka att knäppkorv var ett riktigt kul smeknamn, jag ber om ursäkt om du inte uppskattade det.

Tor Karlström: Skriv av dig bara! Heja Tor!

Ford Prefect: Är det du som är Saida? Anar ugglor i mossen med dina förutsägelser.....

Ford Prefect: Jag är ingen knäpp-korv jag bara har åsikter och tankar om Brynäs IF!!!!!!!! Om du läste inläggen som jag skrev i på Fredags-lunch så vad de bara lite hedelig rycktes-spriding som hör till "Silly_Season"!!!!!!! Jag lovar och har på detta forum bett om ursäkt till dom som inte uppskatar sånt. Jag har också LOVAT ATT ALDRIG SKRIVA OSANNA RYCKTEN HÄR!!!!!!

Tors-måndags krönika
Vad är klubben är det fansen som intresserar sig för ishockey och Brynäs IF blir klubben i deras hjärtan? Eller spelarna och ledarna som kommer och går i en strid ström?

Jag tror och tycker att de ÄR fansen som älskar klubben över allt annat!! De är och MÅSTE vara dom som personifierar klubben och styr!!!!!!!!!!

Dom som tycker att spelare som Jan"Janne"Larsson,Pär Djoos och Ove Molin hör till klubben så har de rätt på så viss att när de "lirar" i klubben så är dom klubbens ansikte utåt. Men nån gång så lägger dom av och Brynäs IF har inte på något godtagbart viss låtit spelarna fortsätta att verka i förening. Tänk en spelare som Tord Lunström nr.6 7 Sm-Guld för Brynäs IF han har behandlats rent ut sagt "för j-vligt" av klubben!! Förlåt ord-valet men de är nödvändit!!!!!!! Man har när val han fått komma med i styrelsen och börjat verka. Då har man börjat bråka och inte låtit Tords lugna kiruna hjärna fått vad med och tagit avgörande beslut!!!!!!! De som har hänt är att Tord självmant lämmnat styrelsen efter sånt behandlade!!!!! Tord Lunström nr.6 och Anders Huss nr.26 deras tröjor hänger i Gavlerinkens tak de är de ända dom har gjort för dessa kämpar som jag Vet är ett verkligt Brynäs-hjärta!!!!! Anders Huss visste ni faktiskt att han är junior-tränare i Timrå IK !!!!!!!!!!!!! JAG FATTAR INTE ATT MAN LÅTIT EN SÅN BRA RESURS SOM Anders INTE HAR ANSTÄLLTS I ORGANISTATIONEN DE ÄR SÅ SYND!!!!!!

LEDARNA: Hur många mer för utom Anders Bäckström,Jan Kock,Jan Asplund,William Löfgvist och Gunnar Persson har lirat i Brynäs A-lag och sen nu är ledare inte en ända till förutom dom här 5 !!!!!!!

Klubbens fader som jag tycker att Thure Wickberg är han måste virda sig i sin grav ÖVER VAD MAN GJORT MED HANS LIVS-VERK!!!!!!!!!

Kommer ni på nån som har Brynäs som moderklubb dels spelat i klubben inann 15 års ålder och nu lirar i Brynäs IFs A-lag???!!

INTE EN ÄNDA SPELARE I A-LAGET HAR Brynäs som moderklubb!!!!!!!
En skrämmande tanke men tyvärr SANN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OBS!! Ni får gärna kommentera min krönika och argumentera i mot om ni inte håller med mig!!!!!! Hälsingar Tor Karlström!!!!!!

Brynäs IF ÄR LAGET I MITT HJÄRTA TROTS ATT JAG RIKTAR KRITIKT MOT DEN!!!!!!!!! Dom riktiga fansen är dom som BRYR sig om den och inser problem den har men vill lösa dom!!! DE VILL JAG GÖRA AV HELA MITT HJÄRTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Förutspår
Jag förutspår att vi får en ny tråd från allas vår knäppkorv Tor. :))

micke:

Men men - så länge inte något är skrivet, så är det inte.

Sv: Publikfester till vintern?
westerlind:

Ja, den där förbannade vågen! Men glöm inte han som sköter texten på klockan - där har ni boven i dramat. Det måste gå att
få lite fart i Gavlerinken utan vågen.

« · 79804 · »