1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736863 inlägg · 7967 ämnen
« · 81782 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Marko Tuuolola och min uppfattning!!
gordo: Profil var ordet.

jonka:
Precis...
För mycket engagemang kan det aldrig bli!

gordo: jo, det har du nog faktiskt rätt i..han verkar ju gå in för det han gör iaf.

jonka:
Man kan tycka vad man vill om "Tor", men en profil är han.
Det är mer än man kan säga om många av spelarna i Brynäs trupp!
Forza Tor!

Jag måste hålla med om att Tor's lååååånga inlägg var en smärre katastrof. Usch och fy!

Tor Karlström skriver:
"därför är jag beredd att infrån gå principen ingen utländsk spelare i laget."
?? Nån som fattar något?

Karlström fortsätter:
"De är den ända utländska spelare som jag vill ha i laget.
Vilken ända pratar han om? Sin egen?

och slutligen:
"Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag var omtydlig i mitt budskap."
Tor du har varit både omtydlig, otydlig och en massa andra saker. Vad är det för budskap egentligen?
Svårt att ta dina, så kallade, budskap seriöst när det inte går att begripa eller förstå vilka dessa är.
Ska du fortsätta att breda ut dig här på gästboken så får du allt förtydliga dig, Tor!

Sv: Krönikan och Senaste Silly Season nytt
Att Tor kallar det där krönika är minst sagt falsk marknadsföring. Stavning och innehåll är inte mycket hurra över - mest nonsens.

Ford Prefect:

Tor är en ung kille som inte varit med i matchen så länge

Sv: Silly Season
Hallå!!!

Hv71 har en lång tradition av finska spelare
i klubben.Det har aldrig förekommit att
svenskarna sitter i ett hörn och finnarna i det andra.

Att det har funnits små grupper i truppen är väl
ingen nyhet i Brynäs IF.

Tor Karlström: Med andra ord accepterar vi bara utländska spelare som spelat för klubben tidigare? En stilla undran: Hur skulle Bissett och Tuulola ha hamnat i laget från första början om man resonerat så?

Sv: Jag vill ha en ny Davydov
Ford Prefect: Vad ska vi med Jonas "degliraren" Johnsson till? Han lönestrejkade senast han var i klubben. Samma sak med Christer Olsson, en riktig "deglirare". Jag vill inte ha tillbaka Jonas och inte behålla Christer. Tycker inte Olsson är särskilt konstruktiv med klubba och puck. Rätt bra i defensiven men det måste finnas mycket bättre backar att få tag på för de pengar Olsson begär.
Om inte en ny back värvas, så ge Adam Andersson en ordinarie plats. Han har kapacitet att bli riktigt bra.

Marko Tuuolola och min uppfattning!!
Marko Tuuolola har spelat i Brynäs förut . Men stor framgång därför är jag beredd att infrån gå principen ingen utländsk spelare i laget. De är den ända utländska spelare som jag vill ha i laget. Kan man inte göra undantag ???????? Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag var omtydlig i mitt budskap.

När de gäller ledningen så KAN faktiskt ALLT bli bättre. tycker du att Tom Bisset behandlagts bra???!!!!!!!!

jag tycker inte det!!!!!!!!! Tom Bisset platsar inte längre i Brynäs men om han var yngre så skulle han också få vara ett undantag som Marko.

Tor Karlström: Att Silly Season var över oss visste jag, men nu börjar undra om det inte också har blivit rötmånad. Har läst Din "krönika" flera gånger men förstår fortfarande inte vad Du far efter. Är det fel att ta in finska spelare i klubben? Först verkar det om om det är det Du är ute efter, sen hyllar Du Tuulola. Är det fel med icke-svenska spelare? Jag skrev tidigare idag att vi inte kan ta ställning till Silly Season förrän den är över och det finns inget i det Du skriver som får mig att ändra uppfattning.
Jag hade gärna sett att Rudslätt stannade i klubben, men ibland kan inte klubben råda över sånt. Man måste gilla läget, Karlström, och det betyder bl a att man får hålla sig inom de ekonomiska ramar som finns och göra så gott man kan för att behålla de spelare man vill behålla. Men Du verkar tro att får vi bara en annan styrelse så löser alla de här problemen av sig själv.
När Du diskuterar "snacket om den mystiske tredjemålvakten" låter Du som en privat Palmespanare som ser konspirationer bakom varje hörn. Igen--vi kan inte ta ställning till något av detta förrän vi har facit på bordet.

Ford Prefect: Go Tor Go.

Tor Karlström: Tor for president i den nya styrelsen!!! :))

Tor Karlström:

Jag lär säga att dig blir man inte klok på. Du kan ju inte ens vara konsekvent i ditt stavande och ditt sätt att bygga meningar? Det finns ju ingenting som är seriöst med dig. Har du fått hjälp av mamma idag?

Skutskärsfjantvarning...

Krönikan och Senaste Silly Season nytt
Jag sitter här och funderar om vi Brynäs-fans inte har förstått att klubben har tappat fotfästet och inte längre är den förening som vi tror?

Denna slutsats baserar jag på att Brynäs bland annat har tappat forwarden Daniel Rudslätt 27 år till Djurgården,att back-klippan Christer Olsson är på väg till Tyskland,att Brynäs inte kan locka hem tränaren Niclas Wikegård som istället går till Djurgården.

Att Brynäs då i en desperat jakt på coacher anställer Finländaren Esko Nokilanien,man plockar Tommi Mietthien forward som är 27 år och finne. Man saknar en stabil förste målvakt man har förskingrat Johan Asplunds talang genom att varva Johan med Mattias Pettersson som jag defenitivft inte skulle ha i laget om jag fick bestämma. De Brynäs skulle ha gjort är att ge Johan Asplund 100 % förtroende och låtit Kristoffer Olsson bli andre-keeper. Nu är läget så här att dom målvakterna som jag vet är aktuella för brynäs så är läget så här att enligt internet-sajten gd.se. Så ska Atlantans General Mananger Don Waddell . så ska klubben överhuvudtaget inte ens diskuterrat att låta Pasi Nurminen lämmna klubben. En ganska anmärkningsvärd uppgift för då ska allt snack om Nurminen bara var grundlösa lösa ryckten så någon "idiot" hitta att på !!!

Snacket om den Mystiske "tredje målvakten" tror jag är en dimm-ridå av kanske media och klubben. De mest realistiska altentivet är kanske min egen ide om att ge Johan Asplund fullt förtroende och koppla in Ola Berggren som mental-coach till Johan och övriga laget. Som andre-keeper skulle antingen min favorit Joakim Lundström eller Kristoffer Olsson bli. Den ultimata målvakts-paret om man fick drömma skulle vara Johan"Honken"Holmqvist som förste-keeper och Joakim Lundström som andre-keeper. Men än är inte Silly Season är så mycket kan hända än. När de gäller Christer Olssons öde så finns de bara två altentiv ett är att man ser till att sponsorer skjuter till extra kapital så man kan match övriga klubbar som är intersserad av Olsson i sin laguppställning. Altenativ två att släppa Olsson för de kostar mer än de smakar och panik-värva en lika kampitent back som Christer är okej om ersättaren heter Marko Tuulola,Nicklas Wallin eller Per Löfström. Helst skulle man villa ha kvar Christer Olsson och värva alla tre killar som jag tycker är värdiga ersättaren till Olsson.

När de gäller Forwards sidan så är nyförvärvet Tommi Meitthien kanske en hysad spelare men det svider att man inte gjorde mer för att behålla Rudslätt. Att plocka upp Simon Östlund från J-20 är ett perfefkt drag. Brynäs behandling av " Mr Mål" Tom Bisset är en ända skandal uttan motstyke!!!!!! När de gäller Markus Matthiasson och Christian Söderström så plocka hit grabbarna omedelbart!!!!!!!!!!

Att Kyösti Karjalanien fortfarande betänknas som aktuell är mycket konstigt. Låt han avsluta sin karriär i Valbo istället!!!!!

Om ni klickar på min profil som har jag skrivit upp min dröm om brynäs lag till säsongen 2002/2003.

När de gäller oss supportrar så skulle vi kunna gå med i klubb som medlemar och samlas och kanske på ett framtida årsmöte då
rösta bort Nuvarande styrelse och dom som sköter de löpande verksamhetet i föreningen. Tänk på vad fotbolls-klubben Hammarbys fans gjorde!!!!!!!!

Vi skulle också kunna sluta snacka så mycket och börja agera mot vanstryet av klubben i våra hjärtan!!!!!!! Vi måste se till att draget på matcherna måste bli MYCKET BÄTTRE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ni får gärna kommentera min krönika och skriva om ni inte håller med mig!!!!!!!!!!

Ursäkta att krönikan blev lite lång. Men har man farten uppe så är de svårt att sluta.

Glada Brynäs-hälsningar från Tor Karlström!!!!!!

Brynäs IF ROCKAR FETT,FETT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lyck:

Börje Salming? Nu börjar det likna något. Jag säger inte att de andra namnen är dåliga, men hur många backpar slår The Big Brothers - Börje och Stig Salming?

Skulle det inte vara härligt att åter få se motståndarna cirkla nervöst i mittzon, oroliga för att bli förnedrade av bröderna Salming? Var väl inte så många motståndare som hade lust att utmana stygge Stigge, och Börje behövde de alltid hålla koll på...

Sv: Löneutgifter i dom olika klubbarna!
6 Lundström:

Lägg gärna in uppgifterna för samtliga lag, om du har ork.

Löneutgifter i dom olika klubbarna!
I dagens pappersupplaga av Aftonbladet så har dom en intressant artikel om lönekostnaderna för dom olika elitserieklubbarna kommande säsong. Där stod det att Brynäs komer att betala 21 milj i löner nästa säsong, att jämföra med DIF 19 milj! Jag undrar givetvis hur det kommer sig att Brynäs har 2 miljoner mer än DIF i lönekostnader? Jag hoppas såklart att det beror på att det är några riktiga kanonlirare som är på väg in och som ska ha bra betalt. Är det någon som vet något mer om ovanstående?

Mycket tacksam för ev svar!

Kessler: Klubben är AÅ (Allmänhetens Åkning), klubbens storstjärna är Börje Salming (som hoppade med en lördag)

Johnson skrev ju dessutom nytt kontrakt med Frölunda på 4 år och sade att han ska sluta karriären där så det är inte ens någon idé att drömma....

HÅKAN23: Är jag den enda här som inte drömmer om att se Jonas Johnson i brynäsdräkt igen?

Kessler: lugn och fin, jag hänger med. Men nu till något annat!! Nog för att Davydov var duktig men jag ser nog hellre att vi får en ny ung pär Djoos och tillbaka Jonas Johnsson eller Dackell!!

Micke: Så man kan inte räkna med att se en smålänning i Brynäs elit trupp nästa år?? Synd!

SMURFKEDJAN
Är helt klart brynäs bästa kedja genom tiderna. Fixa tillbaks några av dem stjärnorna till kommande säsong!!!

HÅKAN23: Meddelandet var till Lyck. Följer du tråden: "Jag vill ha en ny Davydov" så kommer du att förstå.

Kessler: Vad menar du!? förklara dig!!

Lyck: Vågar man fråga vilken klubb och division?

Kessler: Inte värst, däremot brukar lammen tystna när jag glider förbi på innerlädret....

Sv: Gamla Brynäspelare
Kessler: Jo visst var han. Men glöm inte en annan rysk spelar Evgenij Davydov. Han var en stark profil när han besökte oss. Men tänk vad kul om vi kunde få tillbaka några spelare från den gamla goda tiden: SMURF KEDJAN!!! Peter Larsson, Andreas Dackell, Jonas Johnsson, Fredrik Modin, Anders Gozzi mfl. det var tider det!!

Sv: Finska klubbarnas övergångar
Olli:
Tror du inte att det har något med ägaren av jokerit och aik att göra.(det är ju samma ägare)
Skulle tro att lite av jokerits pengar även gått över till aik med tanke på aqtt inga pengar kommit in till aik.
Då tänker jag mest på förlorade pengar genom publik m.m
Inte vet jag men det var bara en tanke som slog mig.
Pengar brukar ju gå lite omvägar utanför pappret så att säga.

Lyck: Stort! Möts du av avundsjuka blickar?

Sv: Det sket sig ännu en gång
6 Lundström: Klart att de vet vad de håller på med. För en vecka sedan tyckte alla att et var jättebra att SK:n hade kontaktat Nurminen (åtminstone hans agent) men bara för att han kanske inte kommer så verkar det nu som att en del Hockeysnackare tyckte det var helt värdelöst agerat.
Klart att de sikta på toppmålvakter i först hand!!
Man kan ju inte räkna med att första bästa kommer, men då har man i alla fall försökt.

6 Lundström: Är det någon som vet vilken målvakt som är aktuell i nuläget??

När skulle Christer Olsson komma med besked om hans eventuella förlängning??

Vill bara rätta mig själv: om Pasi skulle vilja flytta å Atlanta vill ha honom kvar, så kommer han att stanna kvar, han har ju ett år kvar på kontraktet. Sen så har jag varit mycke skeptisk till hela den här historien, visst det skulle vara ett jätte bra förvärv men jag tror ändå han aldrig har varit den målvakt som ska ta över-det har varit ett täckmantel för den målis som är hemlig, de har inte vilja nämt han i tidningarna för att han inte har velat. Så tror jag att det har gått till. Att Nurminen bara var ett täckmantel för den "hemlige" målvakten.

Vad tror ni om saken?

Det bvar inte speciellt oväntat att det skulle skita sig med Nurminen. Visst det är inte klart än men om Pasi vill flytta å om inte Atlnata går med på det, då blir han kvar där borta i nordamerika- det är ju klubben som äger spelarna där borta.

Så vem är den tredje å hemliga målvakten som var nr 3 på listan? Nån som har en aning?

Wikegård klar för Skansen--var ska sleven vara om inte i grytan--och Roger Melin antas vara på väg till Luleå. Det rör på sig nu.

En viktig grej med Silly Season är att man aldrig får ta ut vare sig segrar eller nederlag i förskott. Hur klubben hanterar spelarförvärv och kontraktsförnyelser kan man egentligen inte avgöra förrän efter Stora Köp- och Säljdagen, när det nya laget är färdigt. Vi förstår väl alla att klubbledning och SK inte går ut i media eller medlemmar och berätta vilka förhandlngar man håller på med.

Jag skulle tro, att Jokerits omsättning ligger ganska nära det 55 miljoner kr, som nämndes här. Det finns helt klart mer pengar i svensk hockey. Kan dock inte förstå hur Färjestad kan omsätta typ 110-120 miljoner kr, med ett snitt på 8000. Jokerit snittar runt 10 000 i sina matcher. Jag skulle tro, att Elitseriens tv-kontrakt är bättre än SM-liigas.

jokeri:
kom visst fel sorry

6 Lundström: Inte ett dugg förvånad. Det är lätt att nämna tunga namn å dra till sig förhoppningar och förväntingar när det ändå alltid (nästan) är rent skitprat! Atlanta hade ju inte ens en aning om att Brynäs var intresserade, det säger väl en hel del..

Natten:
Ja det brukar vara så.
så fort man skriver något som man tycker låter bra,så brukar det alltid bli ett påhopp av någon,fast det är väl så.(fniss)

Jag undrar om dom verkligen vet vad dom håller på med? Nu ska det bli jävligt intressant och se vad som kommer istället för Nurminen!

Är det verkligen någon som är överaskad att det sket sig med Nurminen?

Kessler: Kör med samma galler som Davydov på min hockeyhjälm (skryt:)

Brynäsare i Dif
Ser att Dif tagit in ett backpar från Brynäs för att styra skutan. Räcker det inte med Kjösa (fd), Rudan, Lindström?

micke: Davydov blev ju rikskänd med sin tuffa spelstil och inte minst sitt tuffa gallar som var minst sagt annorlunda.
Bäst med Davydov var dock givetvis alla hans mål. De hjälpte oss verkligen i en svår situation.

Älskar när ni dryftar gamla spelare, både stjärnor och inte.

Sv: Gamla Brynäspelare
Ford Prefect: Davydkin var en idol på den tiden det bagav sig. Min kompis har fortfarande en gammal Brynäströja som är egenhändigt märkt med: 17 Davydkin.

Old time hockey, like Eddie Shore
Kul att se att Jocke Persson kan vara på väg mot en titel med veteranerna i Finland (färdig för Semi..) Måste vara en av mycket få Brynäsare som spelat så många säsonger i elitserien för Brynäs utan att lyckas ta SM-guld. Spelade 85 - 94, men gjorde ett uppehåll 93....Nån som har andra kandidater på denna "tough luck Hall-of-Fame"? Förmodligen ligger Peter 28 Eriksson i toppskiktet också.

Sv: SK, Skansen, Löfbergs och Gevalia
Ford Prefect: *haha* det var ju också ett sätt att se saken på.
Mina backpar:
Djoos - P3
Sjödin - Johansson
Crippa - Rehnberg
Adam A - Pekkala

« · 81782 · »