1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736988 inlägg · 7967 ämnen
« · 86115 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Olsson
mgamill:
Micke P + Göran H...
En klok center och de har en energisk checkingline till förfogande!

Sv: Truppen komplett....
LotharHsand:
Nog kan man med rätt stor säkerhet säga att Östlund tar 12:e forwardsplatsen från säsongsstart med tanke på den avslutning han gjorde på säsongen med skytteligavinst och kandslagsspel.
Eller är Eskobar så listig att han tittar på alla för att skapa sig en egen uppfattning...?

Att utbilda grabbarna som står på gränsen till Elitserien i en korpklubb som Valbo torde vara utsiktslöst redan från start.
Vad är det de kan lära sig där som de skall använda i Elitserien!
Nada...

Det blir dessutom en jävligt konstig avvecklingsstege:
- inhopp i Elitserien
- spel i Allsvenskan
- div 1 spel i Valbo

...om det hade varit motsatt väg så skulle det finnas logik med i bilden

Mora, Arboga, Sundsvall låter mycket bättre än Valbo, Hille, Skutskär eller Tierp...

Sylf: Tydligen har Leksand dubblat Modos Micke Petterssons lön och risken är väl rätt stor att Leksand har en pengapåse klar för er C.Olsson också..........man blir lite less.

Truppen komplett....
Nu så efter värvningarna på Anger å Laitinen så har Brynäs värvningsansvariga "draftat" klart.
Så inför den här säsongen så¨har vi 2 målvakter, 8 backar å 15 forwards. Av de 15 forwards så har vi elva platser som är uppfyllda så en plats saknas där. Så inför säsongen 02/03 så kommer vi se minst en junior/senior spelare i laget, å nån av Östlund, Jobs , Floberg el. Mårs kommer att få spela med de "stora grabbarna".
Personligen så tror jag att Per Mprs kommer att lånas ut till Valbo den här säsongen, han är 5:e center å gåt in om nån skadar sig, Floberg kommer även att vara i Valbo men kommer att träna med Bif A-lag. Sen så tror jag attbåde Kristoffer Jobs å Simon Östlund kommer att ta en plats i A-laget å de kommer turas om i 4:e kedjan... Så tror jag nu iallafall, det kan ju komma å ändra sig jy närmare starten kommer men just nu så tror jag att det blir så här....
Min personliga åsikt säger att vi kanske inte har de bästa spelarna på papperat, men det hade vi ju inte -99 heller, jag tror att vi kan skrälla i år å för spelarna vara friska å krya så tror jag att vi går till minst semi....
Visst det e lite dumt å tror sånt här redan, serien har inte börjat än men jag tycker att vi har ett bra lag å en bra ledarstab....

Sv: Jamie Ram
KentaK: saxat ur dagens GD.se

"Sist att skriva på blir Jamie Ram. Hans agent åker från Finland till Sverige i dag.
- Rams kontrakt blir klart i samband med det, säkerligen i morgon, informerade Bäckström i går kväll."

Sylf: Göran Hermansson är näste fd BIF-are hos masarna. Går Crippe och Bissett dit också så har de en liten koloni där.

Sv: Johan "Honken" Holmqvist
Summiten: Lite info bara. Honken får just nu bara vakta båsdörren i Hartford Wolfpack i AHL:s slutspel Calder Cup. Laget är på väg att åka ut mot Hamilton Bulldogs.

Sv: Veli-Pekka Laitinen klar för Brynäs IF
Tackar, tackar. Då behöver man inte vara orolig längre då. det här måste ju vara en sådan förstärkning alla Brynäsfans drömt om på backsidan. En landslagsman till klubben och det är inte för Ungern, Österrike eller Polen han spelat.
Jag tror på VP!

Sv: ojoj
Fuckup: Nästan värre än att vara Modo fan hehe

Det sista jag hört om Ram-historien är att Bäckström skulle åka till Jönköping med kontraktet och Ram skulle ha skrivit på det när Kanada spelade mot Sverige i förra veckan..
Men sen har iaf inte jag hört något mer..

Han är ju inte inskriven i Kanadas trupp än, är det någon som vet att han ens är med i Sverige?

Sylf:

Ingenting har sagt från klubben om att något kontrakt med Ram är skrivet. Han finns inte heller upptagen i truppen på hemsidan där både Anger och Laitinen nu mera finns med.

ojoj
Nästan att man tycker synd om finnarna först kommer Nhl och sveper upp alla godbitarna sen kommer elitserien och suger upp resten av stjärnorna måste vara trist som fan

Brynäskille: Hur vet du det ?

Brynäskille: Hoppas att han gör det snart då! Har du hört nåt i fall om det är nåt att ha? Skulle va kul med en bra målis, som Honken t ex!=)

SM-Guld: Jamie Ram har inte skrivit på än för Brynäs.

Jamie Ram
Hur blir det målvakten Jamie Ram egentligen? Har han inte signat än eller? Brynäs skulle behöva en ny målvakt, varken Asplund eller Pettersson imponerade väl särskilt den här säsongen! Kul med Anger i alla fall!

Tydligen klart nu att Olsson lämnar klubben.Går han till Leksand måste han va ett pucko utan motsvarighet,trodde han va ute efter att göra sig ekonomiskt oberoende.

Sv: Johan "Honken" Holmqvist
Brynäsfan: Att Honken kommer hem efter dessa säsonger i NY Rangers verkar inte vara så troligt. Givetvis är Richter det första valet, och Blackburn är en lika given 2:a målvakt!
Men Richter har spelat några år, och blir knappast yngre. Så jag tror han stannar och gör en "Hedberg".

Har svårt att tro att Olsson sticker till Leksand, det räcker med att Löfström gjorde det!

Johan "Honken" Holmqvist
Hejsan!

Jag har inte hört nåt om att honken kan vara påväg till sverige, men det kanske stämmer? nån som vet nåt mer eller?
Trodde jamie ram var klar, men har inte han signat eller?

Johan "Honken" Holmqvist
Hejsan!

Jag har inte hört nåt om att honken kan vara påväg till sverige, men det kanske stämmer? nån som vet nåt mer eller?
Trodde jamie ram var klar, men har inte han signat eller?

Hyvvää soumen poikka
Nu har vi snart en Finsk landslagsfemma i BIF nästa år, det borgar
väl för framgång.

Sv: Veli-Pekka Laitinen klar för Brynäs IF
passbie: Välkommen velar-pekka!

Laitinen klar för Brynäs IF!
läste precis på Brynäs hemsida att Laitinen skrivit på för två år!
fan va gött! 24 poäng gjorde han förra säsongen....inte så dåligt för en back....

Veli-Pekka Laitinen klar för Brynäs IF
Så var det då klart med VPL... Var tror vi om det? Personligen tror jag nog allt att det inte blir något nedköp i alla fall...

Nyförvärv
Halloj !

Har inte varit inloggad på ett tag o troligen missat en del, men...
Jag tycker att de nyförvärv som det talas om känns helt ok. Anger och Miettinen känns som klasslirare och aktuelle Laitinen har ju färska landlagsmeriter. Vad som händer med Ram verkar ju osäkert, men ska väl ändå kunna ersätta MP :-) Om det nu är så att Honken är aktuell så har jag inget emot det.
Ny tränare kan innebära en rejäl kick. Blir intressant att se hur han satsar på de yngre och / eller mindre etablerade spelarna.

Sv: Roger Melin till AIK!
Silf:Jo jag vet det!Jag gillar inte dom "Så kallade experterna"kunnande om saker och ting!Om dom inte ens vet vad serien heter under Elitserien så måste dom gå i nån form av Sportskola.

aphac: Jag tycker nog att Olsson har kapacitet att vara en av Sveriges bättre backar. Frågan är väl bara var den kapaciteten bäst visar sig. Tror dock inte att det för Brynäs del behöver vara ett nedköp att byta honom mot den aktuelle finnen.

Nike89: Har för mig att AIK redan spelar i division 1.
Allt enligt TV4 sporten alltså.....:-)

Sparar pengar?
Nån som har tänkt på att Brynäs inte spenderar alla "nyförvärvs-pengar" inför säsongen. Dom kanske räknar med att förstärka med en spelare när det börjar gälla lite i serien.....

Lilljanne: Olsson en av Sveriges bästa backar???!!! Ursäkta men!!!

Sv: Ram
gordo: exakt samma sak som du skrev om ram och honken sa jag till farsan för fyra dar sen....men det var bara önsketänkande från min sida. tänk om det stämmer att honken kommer hem!

6 Lundström:Fast om nu Roger Melin skriver på för AIK så tror jag att det blir någon "Gaisform"för dom.Som typ att dom spelar i Division ett om två år.

Roger Melin till AIK!
Enligt Aftonbladet så kommer Roger Melin att skriva på för AIK inom den närmaste veckan.

Sv: Ram
gordo: Sista april ???

Lilljanne: Att Crippa var aktuell för LIF hörde jag i förrgår, det var därför jag insuinerade det i mitt inlägg 2002-04-29 18:37:39. Inte mig emot som sagt. Han får gärna gå till vilket ES-lag som helst, det innebär 700.000 spänn till Brynäs...

Sv: Jonas Floberg ?
Makkan:
Nog vore det lite slöseri med talang att spela Floberg i div 1?
Får väl fightas om en plats på fyra femmor tillsammans med de andra juniorerna!

Lilljanne:
Lite svårt att jämföra spelare för spelare eftersom det är olika speltyper, men utan tvekan hade det förstärkt laget om de nya spelarna kommit till istället för att ersätta flyktade spelare...

Anger-Miettinen-Rudslätt skulle kunna vara en trevlig checking-line...

Ram
Ryktet går på stan att Brynäs väntar ut RAM för att ev signa Honken, om det beror på att det är sista april låter jag vara osagt...

Olsson
Hockeymagasinet påstår att Christer Olsson är aktuell för Leksand. Är det taktik att dumpa en av Sveriges bästa backar till en konkurrent? Anger och Miettinen mot Bissett och Rudslätt. Laitinen mot Olsson. Laitinen och Miettinen måste vara jävligt bra om säsongen 02-03 ska bli bättre än 01-02.

Jonas Floberg ?
Är det någon som vet hur det går med Jonas Floberg ? Blir han kvar i Brynäs eller var hamnar han ? Enligt en av Gävletidningarna så ville ju Brynäs behålla Jonas eller ska han fortsätta i Tierp ?

Sv: Sent ute
micke:

Spel på fyra:

Bergqvist-Larsson-Molin
(Bergqvist sista chans i Brynäs, borde hyra in en finsk blåslampa på heltid för att plåga honom med fysen. Med mycket istid och bra fysik kliver han fram och trycker in 20+ pytsar i den här omgivningen)

Soling-Kyrö-Luovi
(Skadefri Kyrö avgör om det blir flipp eller flopp 02-03, sedan får vi ytterligen hoppas att Soling håller sig skadefri)

P3-Miettinen-Anger
(Med P3 blir det lite mer powerstuk över anrättningen, P3 skapar utrymmet för Miettinen och Anger, Anger gör målen eller P3 tar returerna)

Danielsson-Wågström-Mårtensson
(Tror mer än så på Mårten, vilket innebär att han bör flyttas upp till Miettinen-Anger vid spel på tre)

SAMMANFATTNING:
Några heta gubbar till behövs innan det är aktuellt med SM-guld...

Backarna:
Djoos-Rehnberg
Sjödda-Pekkala
AA-VPL
Johansson-junior

SAMMANFATTNING:
VPL skapar problem eftersom det också verkar vara en skridskoskicklig back a la Crippe, om han visar sig vara Melker (80 kg? - tveksamt, saknas 25 pannor!) skulle det fungera bättre tillsammans med AA)
En lovande back-junior fyller upp sista platsen.
Minst en "Melker" behövs för SM-guld...

micke:
Med tanke på 0-4, 0-4 så låter det mer som östfronten...

Forden:

Betraktas inte det som hets mot Smurfgrupp, Forden?
Eller räknar du med att de skall bli längre på kuppen...
En tacklingskurs a la Scott Stevens skulle man betala mycket pengar för att se!

Forden:
Nä, men har vassa armbågar på planen.
Om Eskobar lurar fram den hårt smällande Sjödin från yngre dagar så blir det en bra kombination:
Hånfullt tuggummi-tuggande och tillplattade motståndare a la Scott Stevens...

micke: Ja så länge han inte tuggar hubba bubba med hallonsmak och blåser bubblor så. :))

Ford Prefect: Men tuggummituggandet är väl rätt så skräckinjagande? :)

micke: Överlag måste brynäsarna bli mer skräckinjagande. Tommy Sjödin borde förbjudas stå som expertkommentator i rosa skjorta och läspa, det inger inte respekt!

Ford Prefect: Angående Soling har jag för mig att man skulle skippa operation. Ledband kan ju läka ihop av sig själv. Helt klart att det var något fel i träningsupplägget. Man har ju ändrat det totalt inför nästa säsong. Din träningsidé var det annars inget fel på. :)

micke: Apropå skador; är det nån som vet hur man gör med Soling och P3? Båda spelade väl med avslitna senor och specialskydd? Blir det operation nu och i så fall blir det i tid den här gången? Och Kyrös knä... Vojne vojne. Så här i efterhand måste man ju ändå undra om det inte var nåt som var fel i träningsupplägget. P3, Soling och Kyrö har alla tre knäproblem och både Rudslätt och Johansson hade problem med ljumskarna.

Annars har jag en träningsidé till försäsongen: Bind fast Molin och Danielsson i sarghörnen och låt de andra träna tacklingar på dem. De två härdas och de övriga lär sig att smälla på. :))

« · 86115 · »