1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737032 inlägg · 7967 ämnen
« · 88703 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: VM FIASKO FY FAN
Sylf: Om det bara är i OS man visar sin klass undrar jag verkligen om Kanada kan plocka ihop 20 lag som slår Sverige, de senaste två spelen har man slutat 2:a resp. 4:a, vilken klass man visade. Tjeckerna skulle isånafall kunna samla ihop 40-50 lag som slår hela världen då?

aphac: Klart svensk hockey är ett fiasko.Nån sa att Sverige är bland de tre främsta nationerna i världen,eehh.Canada kan plocka ihop 20 lag som slår slår sverige när som helst bara på vilja.Finland har gått förbi oss och nu Slovakien,Bulgarien nästa ?
VM är helt klart en Kalle Anka turnering,det var OS som gällde och där visade man sin klass.Vet inte om jag kan hålla med om att Hardy överlevt sig själv,han har ju aldrig levt upp ??!! TV 3 däremot har gjort det,värdelösa kommentatorer,ring och lek och tävla och vinn en påse dumlekola,reklam i varje spelavbrott.Tur dom bara sänder landslagshockey,den är ju ändå knappt värd att titta på.

Sv: hur många nya?
Upps! glömde länken..... :) SÅJA!

Sv: hur många nya?
shad: Om du är lite vaken så kanske du märker att såna frågor du ställer är sånt vi diskturerar hela tiden typ! men bara för det e fredag så har du fått en fin länk av mig som du kan trycka på, så så du alla transfers för brynäs + alla andra lag

hur många nya?
hur många nya spelare är tillgängliga för Brynäs nästa år?

samt hur många ska lämna klubben till säsongen börjar?

Sv: Juniorer
Kahn:

Eftersom du talar om "avsiktlig feltolkning" får jag nog be dig att
ta stenen med dig och komma ut ur glashuset.
Att få det till att jag påstår att spelsystemet inte spelar NÅGON roll
var väl ändå att avsiktligt misstolka saken en smula.
Vad jag menar är att Tierp, så vitt jag vet, inte har något speciellt
revolutionerande spelsystem som juniorerna skulle ha så väldigt
svårt för att passa in i. Dagens juniorer är nog så pass bra skolade
att de klarar av spelet på den nivån. Ibland kan det vara svårt att
se skogen för alla träd, dvs förklaringen kan ligga betydligt närmare. Man räcker helt enkelt inte till.
Naturligtvis hade Melin inverkan på Hermanssons, Rudans samt
senare Mårtenssons spel. Han skulle väl inte ha tagit dom med sig
om han inte trodde att de passade in i Brynäs spelstil. Detta är väl iofs självklarheter som knappast behöver nämnas.
Vet inte om du begick en felskrivning ang FBK, men nog får man
väl anse att Wallin hör till de mer rutinerade om man nu jämför
honom med Bäcker och Sundin.
Beträffande den "politiska skalan" så vet jag ärligt talat inte hur
du har tolkat det hela, knappast från den lättsamma sidan i alla
fall. Eftersom du började med att kalla micke för konservativ pga
hans förmodade ngt högre ålder så borde ju logiskt sett ditt
resonemang betyda att en yngre förmåga skulle vara mer liberal.
Överförandet till en politisk skala var väl endast ett vitsigt sätt
att symbolisera det hela, inget annat.
Tror knappast att ledningen skulle vilja ha Djoos kvar om de inte
ansåg att han vore en viktig spelare för laget. Förstår heller inte
resonemanget om att han spelar som om han vore 45-50 år.
För det första så är det kvalificerat BS, för det andra så har han ju
ALLTID haft samma spelstil. Möjligtvis är han ngt långsammare
numer men det är nog endast marginellt.
Ser man till spelet och chanserna mot Slovakien så tycker jag nog att Sverige spelade nog så attraktivt. En storspelande mv samt
svensk oförmåga att sätta dit pucken kombinerat med några
sedvanliga "tjeckfilmningar" och tur i lotteriet gjorde att man
kunde vinna denna gång.
Man behöver ju inte vara bättre för att man vunnit matchen.
I så fall var väl ryssarna också bättre än finnarna, eller......?

Huge:
Befriande att höra att tränarens spelsystem inte har någon betydelse för hur spelare presterar ute på isen. Sålunda behöver ingen klubb ha några tränare, det räcker med en SK och sedan så sköter det sig själv. Själv är jag av den övertygelsen att Melin hade ett avgörande inflytande över hur orutinerade spelare (då) som Rudslätt, Hermansson och Nylander spelade under guldåret t ex. Rutin kommer endast efter att man blivit testad i alla de olika matchmoment som kan uppkomma. FBK är en förebild där man matchade Bäcker, Wallin och Sundin med rutinerade kedjekamrater. Vill se att Jobs, Östlund och Mårs får en liknande chans av Esko.

Man kan vara konservativ utan att ta ut det på en politisk skala. Det borde du veta (men feltolkar det hela avsiktligt) med din rutin.

Problemet med Djoos är att han spelar som han vore 45 - 50 år gammal. Om han ändå tog efter "Sjödda" och spelade som han vore i 28 -29 års åldern.

Slovakien spelar i 9 fall av 10 en mer attraktiv anfallshockey än den "Big Icehockey" som HH och MW förespråkar. Tycker att Slovakien var bättre och hoppas att de spöar "Trök-Ryssarna" i finalen. Synd att inte Finland gick till finalen då hade vi fått se Vm:s bästa match.

Power81: jaja fy faen....jaja nu e d dax för jobb......C ya all Later....

aphac: Klockren analys.....Hårde Hardy......hahaha

Power81: Fy fan va skönt att VM är över. Nationens revanch, jo jag tackar.TV3:s hockeykoncept har överlevt sig själv, liksom Hardy Nilsson.Men vem bryr sig om det, det var längsen denna turnering varit så ointressant!!! Svensk hockey suger, den är säkert sämre än på länge även om man inte skulle räkna med dessa mindre lyckade landslagsmästerskap.

Natten: Ska vara det då...men i vissa fall så är jue elitseriespelarna bättre på grund av rinkstorleken å jag tycker väl ändå att det e viktigasst att vinna matcherna inte vara fruktad....

Power81: Skillnaden med att ha en NHL-spelare istället för en från elitserien om dom spelar lika bra är väll att NHL-spelaren är mer fruktad av motståndarna.

Måste väl lägga in en kommentar till om detta "Fiasko"!!
Jag ser som micke säger inte slovakien som ett dåligt lag MEN sverige hade matchen...Kunde avgjort vid ett flertal tillfällen samt klantade till det i enkla situationer!!
Iofs skulle domaren åxå blåst av strax före 2-2 målet då pucken blev skjuten på Tommy Salos mask vilket automatiskt ska resultera i avblåsning! Men vad kan man kalla det om inte ett fiasko år för svensk ishockey? Iofs e slovakien ett bättre lag än vitryssland å den förlusten sved 10 gnger mer men jag tycker ändå att nåt måste göras!! Varför ta in nhl spelare hela tiden?(iofs inte så många denna gång) Dem spelar inte mycket bättre än vad elitserie spelarna skulle gjort(tror jag iaf) jaja nu börjar det bli enformigt att skriva om det här å ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte ett skit om Tre Kronor....Endast brynäs å jag har inte sett nån spelare därifrån i Tre kronor på länge!!! (Nu när C.O skrivit på för Leksand kanske han hamnar i landslaget igen,Dem hatar jue Brynäs Landslagsledningen verkar det som)

Nu får d vara nog....Haj

micke: Helt rätt..

Att Sveriges VM blir kallat för fiasko, trots en möjlig bronsmedalj är ju snarare ett jäkligt bra betyg på svensk hockey.. Sen kan man ju betänka att Slovakien hade i stort sett sitt bästa lag som de kan få ihop, bra mycket bättre på pappret än vad deras OS-lag var tex..

Visst resultat är viktigt, men spelet är inte mycket mindre viktigt, och Sverige dominerade ju i stort sett hela matchen..

Tycker att vi inte ska vara allt för missnöjda, även om vi var klart värda en VM-final på hemma plan.. Personligen tycker jag att det var VM-finalen som spelades igår kväll, det var de två lag som spelat den klart bästa hockeyn och som dessutom haft bäst resultat genom hela turneringen..

micke: Fiasko, hur fan kan man förlora en jämn match mot ett stjärnspeckat slovakinen? sverige borde spela i B-VM högst. Och varför fick inte Salo lägga en straff istället för Jönsson?

Lilljanne: Även om du tycker internationell hockey är död så kan man väl inte kalla den svenska VM-insatsen för ett fiasko? Isånafall är det hockey som företeelse som är fiasko. Att svensk landslagshockey är bland dom tre främsta i världen trots att den är "stendöd" får väl trots allt räknas som godkänt ändå.

micke: Internationell hockey är död! Svensk hockey är stendöd! Men det kanske blir bättre när dagens juniorer tar över? Då förlorar vi "jämna och tuffa matcher" mot Ungern med hedern i behåll.

Jag skulle inte kallla det ett fiasko. Vi förlorade en jämn och tuff match mot ett bra Slovakien.

Den här artikeln på Hockeymagasinet instämmer jag till 110% med:
www.hockeymagasinet.com/hm/nyhet.asp?id=2755

Wallin matchhjälte hos Carolina
Före detta Brynäs-spelaren Niclas Wallin blev som sista och avgörande målskytt matchhjälte när Carolina bortabesegrade Montreal Canadiens med 4-3.Kul att det går bra för före detta Brynäs spelare i NHL!

Roger Melin
Tänkte bara tipsa om en intervju med Roger på Rögles hemsida
hoppas nu att han lyckas med Rögle för det är han värd.

Sv: Unibet
gordo: Så rätt, så rätt!

6 Lundström:
Tänkte på hur tyst SPORTCHEF Boustedt för en gångs skull var när programledare Åkesson passade på att grilla Mjuke Hardy efter matchen...
Sitta på två stolar samtidigt?
JÄÄÄÄÄV...
Med lite självinsikt borde Boustedt sluta vara TV 3-anställd när han samtidigt är högste ansvarig för utvecklingen av svensk hockey.
Välj TV3 eller välj Svenska Hockeyförbundet, Boustedt!
ILLA...

Boork, Bergqvist och Södergren?
Har klubbarna råd med att högsta hönsen jönsar sig som expertkommentatorer istället för att ta hand om utvecklingen av sina klubbar så må det väl vara...

Sv: Olsson
Citat från dagens nätupplaga av GD
>  Jag vet ju om rivaliteten mellan Brynäs och Leksand och lite konstigt kanske det känns. Jag hoppas att jag inte blir betraktad som en svikare.>

Jo tjenare!, fast lite plåster på såren är ju om han hade stuckit till Mûnchen så hade vi fått betydligt mindre pengar,

Resten av artikeln finns under länktips

gordo: Jag hoppas för allt i världen att han tar sitt förnuft tillfånga och avgår omedelbart, vilken annan coach som helst hade fått sparken för länge sedan.

Unibet
Någon som sett oddsen för att Hardy sitter kvar tom 2006?

Gavlerinken:
Ja, man kanske skulle kunna tänkt sig både Olsson o VPL genom att trycka upp P3 på köttarforwardsplats:

Sjödda
Olsson
VPL
Djoosen
Rehnberg
AA
Johansson
Pekkala

Sv: Ram
God natt alla Brynäsvänner, för mycket sprit och för lite sömn gör att jag måste gå och knoppa.God natt!

Känns rejält surt att han gick till Leksand av alla lag..
Det känns jäkligt onödigt, det var trots allt han och Sjödda som höll ihop försvaret i vinter.
Det lär bli tufft om inte Djoosens skadeproblem släpper...

Huge: VPL ska ju enligt egen utsago vara spinkig så nån sargdräpare lär han väl inte vara...

6 Lundström: "allt annat" i det här fallet betyder iaf för mej att dom är överens om kontraktets längd, lön osv....

Brynäskille:Allt annat är helt klart? Jag hoppas att signaturen skrivs ner snart.Vad är allt annat egentligen?

6 Lundström: när jag ringde till kansliet i förrgår så passade jag på att fråga om rambo.......han har inte skrivit på än, men allt annat är helt klart, det är bara namnet på kontraktet som fattas nu....

Jag frågar igen: Är det någon som vet hur det är med Jamie Ram och hans kontraktsskrivande med Brynäs?

Heja Slovakien! :)

är det nån mer än jag som vägrar förlåta Tre Kronor innan dom sparkat djurgårdarna Hardy och Waltin och vunnit os-guld?

Brynäskille: Ja det är då en jävla tur d iofs......

Jävla tur att det inte är nån Brynäsare med i Tre Fjollor och skämmer ut sig......

Big Ice Hockey=Big Ass Hockey!

Vad fan sysslar sverige med????? Iofs förståligt när det inte är en enda brynäsare med!!!!!!! Ner i B-VM för faen.......

VM FIASKO FY FAN
Åhhh vad illa!!

Sv: Intressanta nyförvärv!!!
Kristofer: Du verkar ha stenkoll på färska news du grabben :)

Kahn:

Att skylla Jobs och Mårs skrala poängproduktion på att man inte
skulle passa in i ett speciellt beordrat spelsystem är nog att göra
det lite väl enkelt för sig. Har iofs inte så bra koll på hur Tierp
spelat men att man skulle ha ngn form av spelsystem som kräver
utpräglade spelartyper a la Djurgården t.ex har jag svårt för att tro.
Sanningen är nog den att man helt enkelt inte räcker till ännu för
spel i ES. Visst finns det juniorer som spelar som om de redan var
rutinerade seniorer men dessa är undantag och Jobs och Mårs hör
nog inte till denna kategori.
Den enkla anledningen till att man litar till rutinerade och lite äldre
spelare (rött skynke för hr Kahn, eller...?) är ju just att man bättre
behärskar de olika typer av spel som kan tänkas uppkomma i
ett lag under en säsong, färdigheter som en junior helt naturligt
ännu inte hunnit skaffa sig.
Eftersom jag själv är äldre än Djoos och åldern tydligen verkar vara
ngn form av måttstock hos vissa på hur pass konservativ/liberal(?)
man skulle vara så får jag väl finna mig i att bli placerad längst
ut på högerkanten (extremhögern kanske... :) )
Tycker i så fall att som vissa skribenter (mest yngre?), i alla lägen propagera för fler juniorer oavsett spelstandard, är en betydligt allvarligare form av konservatism....

Apropå VM, visst spelade ryssarna en härlig anfallshockey mot
Finland.....
Straffarna slogs dessutom på olika planhalvor.
Underbart. Ryssarna hade så gott som nyspolat medan finnarna
förmodligen hade lyckats bättre med snöskor på fötterna....

Huge: Angående Olssons övergång till Leksand. "Brynäs får pengar", skriver du. Ja det är väl bra. Men då vore det bra om de användes till ytterligare nåt välbehövligt nyförvärv också. Liggande kvar i kassaapparaten lär de inte göra nån nytta.

aphac:

Brynäs har naturligtvis sett till att ersätta Olsson med en likvärdig
spelare, både vad gäller kvalitet samt spelstil. Om Laitinen
uppfyller dessa krav samt dessutom "sätter åt" lite mer än vad
Olsson gör så är jag inte orolig. Är dock lite ambivalent i denna
sak, vill både äta kakan och ha den kvar, dvs hade inte haft ngt
emot att Olsson stannat kvar men samtidigt också bra med
friskt blod.
Förmodligen kommer Leksand att bli en nytändning för Olsson,
en nytändning som tyvärr(?) kommer att göra honom till dominant
i masarnas försvar. Om jag inte missminner mig så dominerade
han väl Frölundas dito när han kom tillbaka från NHL.
Annars kan ju det här med långtidskontrakt vara ett tveeggat
svärd, dvs antingen känner man trygghet och kan spela avslappnat
eller så somnar man in och vaknar aldrig upp igen....

65 Selander:

Med dagens skridskor är nog risken inte så stor att ngn spelare
skulle bli dubbad till läderprins. Som du säger, Jofa skall det vara,
eller som i mitt fall, ett par ABC-skridskor modell "Uffe Rangers"
efter Ulf Sterner, inte Samuelsson. (överkurs för alla juniorer här
på sidan).

Sv: Intressanta nyförvärv!!!
Kristofer:
Har du legat nergrävd i ett år eller vad är det??

Huge: En ren förstärkning att inte BIF åkte på ett långtidskontrakt med Olsson. Det kommer man att upptäcka såsmåningom!!!
Som ni förstår är jag inte med i Olssons fanclub, med sitt oroliga spel tycker jag han har gjort sitt i BIF. Kanhända att det passar i LIF.En finsk back på gränsen till landslaget måste vara bättre än ovan nämnda.

Kahn: Nej, inte i närheten ens. Jag är å andra sidan inte under 15 heller...

Juniorer
Angående vissa debattörers tveksamheter över Jobs och Mårs kapacitet under "Flygis" i Tierp. Att de inte har presterat så suveränt poängmässigt kan ju bero på att tränaren beordrar ett visst spel, har en viss teori om hur hockey skall spelas och att detta sätt att spela inte passar vissa spelare. Hur otroligt det än kan låta så gäller det också elitseriespelare. Vissa spelartyper passar in i Melins sätt att se hockey, Bäckmans sätt och B-Å Gustafssons sätt att se hockey. Så är det bara.

Jag hoppas verkligen, och tror att Esko inte tar ut spelare pga deras gamla meriter utan ser bortom om spelaren har ett s.k "NAMN".

Det lilla jag har sett från hockey - vm har givit mig intrycket att Finland och Slovakien spelar den mest attraktiva hockeyn. Jag tror att Finlands anfallshockey kommer att ge ett nytt VM - guld.

Micke, du torde väl vara minst lika gammal som Djoos? Eftersom du är så konservativ.

Sv: Laguppställning 02/03!
Kahn: Vad svamlar du om nu då?

Huge: Läderprinsarna syftar du då på gamla hederliga Jofa eller?
Var själv lite sur på Crippa att han var tvungen att gå till Leksand utav alla lag men vi kan ju trösta oss med att det ger pengar samt att det skall bli kul att se Brynäs samtliga forwards snurra upp han på läktarn i höst, önsketänkande vem vet.

« · 88703 · »