1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446820 inlägg · 7966 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Lira: Ser ju otroligt bra ut!
Luleås placering speglar väl kanske inte det man tänker om Bulanhockey.

Senaste grafen på hur det ser ut…
Uppladdat:

500x0-img2219.jpeg

Bra pepplåt när man ska på jobbintervju!
Uppladdat:

500x0-pxl20241030104733938.jpg

Framåtblick då, match torsdag. Chans på rekordsvit, tiger/teddytoss igen gav väl noll mål sist och anakondan Växjö står för motståndet.
Kan väl inte bli annat än 0-1?

Svensson_62: Är han inte skadad?

Gavve: Vesel-in.går alltså inte i truppen ikväll. Hoppas det går som smort ändå.

Dagens laguppställning!
Uppladdat:

500x0-uppstallning_0.jpg

Danne66: Lite kul är att vi fått en väldigt bra start. Kommer betyda mycket i det långa loppet även om det är sjukt tight i nästan hela ligan nu.

Efter 13 matcher:
Säsongen 11/12 hade vi 19p. 34 framåt och 32 bakåt.
Säsongen 16/17 hade vi 24p. 43 framåt och 33 bakåt
Säsongen 24/25 har vi 25p. 36 framåt och 25 bakåt.

Säsongen är lång och vårt poängsnitt nu skulle innebära att vi hamnar på 100p. 11/12 hade vi 92p (på 55 matcher måste vi komma ihåg) och 16/17 hade vi 93p (52 matcher). Tydligt att vi släpper in väldigt mycket färre mål än tidigare bra säsonger.

Guldtigern: Min känsla är att det varit några sådana matcher, fast lägstanivån inte är så katastrofalt usel som vi masochister till Brynäsanhängare har tvingats vänja oss vid. Leksand, HV är goda exempel på när det varit lite sisådär emellanåt. I år är vår sämsta prestation avsevärt högre än det varit, hävdar jag.

JohnnyBotox: Nej då. Maken till stabilitet har inte setts i laget sen-ja det vete tusan. Överträffar -12 och -17.

Gavve: Vore kul om Brynäs stannar i toppen hela säsongen. Och sedan går långt i slutspelet. Tycker föreningen behöver en bra säsong och åter bli topplag. Precis som RBK förra året. Hoppas även Timrå går långt i slutspelet. Play in för oss är ok.

Guldtigern: Hej forumet, efter att ha sett den första matchen på plats för denna säsong (prickade lägligt in matchen mot Timrå) så är det ett par saker som jag tar med mig:
1. Tempot och passningsskickligheten, särskilt ut från egen zon, ligger långt över vad vi presterat de senaste åren
2. Måste säga att Schroeders första 30 minuter var väldigt imponerande. Bra speed och mycket smartness. Han ligger rätt i banan nästan hela tiden. Jag har haft en hel del tvivel men tror nu att vi har en hel del sparkapital här.
3. Nästan exakt detsamma kan sägas om O Lindblom. Tyckte att han såg väldigt rapp ut på rören och börjar få tillbaka den pondus man förknippar med honom. Här har vi en del viktiga mål framöver tror jag.
4. Viktor Söderström är helt enkelt underbara att se. Förutom passningar och skridskoåkning i världsklass, alla smådetaljer, som att hämta upp pucken vid sargen och få puck och klubba på ena sidan och motståndaren på den andra. Så elegant!

Hoppas att laget landat i dubbel bemärkelse inför kvällens match. Jag svävar lite fortfarande... :)

Erat: Problemet ligger mest i att de som sprider mest dynga inte är inne på forumet förutom när det går dåligt, så oddsen att de ser detta är dåliga ;)

Guldtigern: vi får hoppas på det! Meeeeeeen….

Guldtigern: du begär för mycket nu 🤣 Vissa lever för att skriva skit

Vårt lag har gjort en fantastisk prestation så långt och på det sätt dom har genomfört matcherna och den styrka som har visats i sista delen av matcherna tex hur dom stängde ned Timrå senast.
Så Brynäsvänner, matchen att dom inte kommer upp i nivå närmar sig. Förhoppningsvis inte ikväll. Men när den kommer så kan vi väl försöka hålla tråden ifrån en massa gnäll och negativa kommentarer utan istället ta det som "shit happens" och vara tacksamma för den grymma start som vi har fått. Nu tar vi skåningarna ikväll!!!

För er som är nyfikna på det här med introt kopplat till mediakuben bör lyssna på senaste avsnittet av Uppe på Sätraåsen. Allt har inte gått smärtfritt och vissa förberedelser behövde göras om osv. De läser "allt" på Twitter om att man borde utnyttja sakerna mer och Brynäs förstår dem som tycker så men ber också om förståelse att det faktiskt inte är "klart" än även om den sitter på plats.

Så vi (även jag alltså) ska nog lugna oss lite gällande det här med att vi inte kommer ha något annat intro alls (det vi har nu är lite trött tycker vi nog alla).

Hur som helst kul att höra om sånt här. Gillar även det de pratar om gällande psykisk ohälsa (jag brukar dock säga psykisk hälsa själv) i En bra start då det är ett ämne som ligger mig nära.

Luktar micrad fisk i lunchrummet, tror det blir torsk till middag. Även rädd för bottennapp resten av veckan,

Jugge: Inte Alcén heller om vi pratar "ovanför" tränarteamet. Har för mig att det är han som använder uttrycket "Not too high, not too low" och i och med att det kommer "uppifrån" (mot tränarna och sen ned mot spelarna) finns det liksom hela vägen. Skulle bli väldigt förvånad om inte Svedman är likadan han också. Känner honom inte personligen men han känns inte som en person som svävar iväg bara för att det går bra här och nu.

Slutsåld sittplats på en torsdags match mot Växjö.

Måste väl vara första laget som har över 6000 i publiken som lyckas göra det på en grundserie?😂

Svensson_62: Tror inte att Gälla och övriga tränarteamet ”tillåter” någon hybris. ”Fuck that, that’s not us!”.

Mycket Brynäs i senaste Nedsläpp Hockeypuls-podden. Bara att hoppas att laget inte lyssnar - kan bli hybris.

Mrjsamme: tack!

Bra vecka =) 3 st matcher =) 😀

Svensson_62: ”Tycker vi kan prova L^2 + JS nån match till och se vart det bär iväg. Har inte kommittat mig till att de ska spela ihop långsiktigt.”

Jag har inte ens kommittat 100 % -igt kortsiktigt jag, vilket jag verkar vara ensam om.
Det är inte det att jag tycker det sett dåligt ut på något sätt, tvärt om. Men jag lever fortfarande kvar i att de bästa spelarna (med kemi) ska spela med varandra iom att det är där istiden ofta ligger.
Varför köra F1 genom att växla in en go-cart något varv för att undvika depåstopp liksom om varvningstiden är längre än ett ev depåstopp.
Men klart, kör mini L bara vart 2-3 av 3-4 byte med 2dra (då lever han lite på att han har orken kvar och är fräschare) och rödin går i extra då för mini L övrig tid, och sen höjer Rödin kvaliteten i 4de så har han sin istid.
Men går man ner på 3 linor först i sista perren och då ger rödin extra istiden där och då och mer eller mindre plockar bort mini Lså kommer rödin att belastas tungt då det smäller mer pga att spelare blir trötta och/eller vill ändra matchbilder mm och han själv blir trött och blir mer skadebenägen.
Då gillar jag hellre att ha en tillfällig sämre 4de som bara avlastar och håller defensiven än att de kan hävda sig offensivt - den ändå mindre tiden de är på isen.

Joppe: se bild, ståplatsen är den närmast isen och sittplats för bortalaget är A1/a2
Uppladdat:

500x0-img3349.jpeg

Tigerhjärta: ja jag tycker iallafall det är mer osköna vibbar i hur han berättar den på instagram inlägget.

Vi som känner Silfverberg och håller på Brynäs vet ju att han inte är en oskön Diva. Men tycker det blir fult/fel . När andra hockeyfans kanske läser något som är uppskruvat för ”effekt”.

Vilket det säkert är, dem reklamerar om podden på sociala medier med en uppskruvad story för att dra in lyssnare. Fult isåfall.

Farsang: Intressant minst sagt. Nästan en helt annan historia jämfört med podden?

Lades ju ut här innan idag hur svartvadet nämnde i TV4 hockeyproffsen att Silfverberg höjt rösten och nämnt att det är slutgnällt på domarna.
Lyssnade på podden innan idag och tycker det är fantastiska ledaregenskaper av Silfverberg.

Men reagerade nu på tv4 hockeys instagram story att där svartvadet berättar liknande historia i en ljudfil där, samtidigt som man hänvisar till podden.

Det jag kan störa mig på något enormt är hur han verkar ändra historien?

Spär på extra bara för att typ. Oseriöst i min mening. Men jag har heller aldrig gillat svartvadet. Så kanske bara stör mig i onödan p g a det såklart.

Men jag tycker det målar upp Silfverberg som en oskön typ i hur han berättade det på instagram..

Lägger in bilder på hur han berättar historien i Instagram story, för er som redan hört podden.
Uppladdat:

500x0-img8838.jpeg

500x0-img8839.jpeg

500x0-img8840.jpeg

500x0-img8841.jpeg

500x0-img8842.jpeg

500x0-img8843.jpeg

Joppe: Var i Malmö för några år sedan och hade då ?bortasitt för gästande lag? Den låg på sektion a1 vänster.

Alfons: 👍

Svensson_62: Nicklas

Alfons: Evert? Niklas?

Är där någon som vet hur det går för Bäckström?

Farsang: Tror inte vi behöver Vehviläinen för att förbättra stämningen i årets trupp.

Slaven82: ditskickad av Alcen för att laga relationen med Vehviläinen 😌

Joppe: Har en ide’. Om alla står på ett ben kan dom ta in dubbelt så många på ståplats 🙂
Sorry hittar ut själv.

Persson klar för Jyp i Liiga.
Uppladdat:

500x0-img4873.jpeg

Tjena! Försöker fixa ståplats till malmö matchen imorgon. Men jag hittar endast hemmastå biljetter. Är det någon som vet vilken sektion bortastå i Malmö arena är på?

Ove Myling: Förtydligande på förekommen anledning: Tycker vi kan prova L^2 + JS nån match till och se vart det bär iväg. Har inte kommittat mig till att de ska spela ihop långsiktigt.
Tack för ordet.

"Källgren och Söderström uttagen i landslaget."

Kul samtidigt som grabbarna riskerar skador.

Brynäsgubbe: Hajade också till när han sa det. Så himla osant, haha!

Farsang: Så kan man också göra XD

JawKee: dem pratade med sarkasm.

Brynäsgubbe: Antingen så är dom inte pålästa alls eller så går dom efter xG i PP, där har vi säkert bra siffror. Jag tror det.

Brynäs har tackat nej till att vara bra i PP
Brynäs har tackat ja till att skjuta i målramen.

"Vad ska man göra mot Brynäs?"
"Hålla sig på banan, de har ett bra PP."

🤣

Gavve: "Sen blir det ju lite missvisande i statistiken (som jag presenterade) när de bara spelade ihop ungefär 50% (55.56%) av tiden. Nästan halva matchen spelade de alltså inte ihop av någon anledning. Vet någon varför?"

L Lindblom spelade inte pp eller bp och brynäs gick ned på 3 kedjor i slutet av 3:e. Borde vara det.

Slaven82: Ja, det är väl så. För några år sedan hade SHL knappt en spelare i Finlands trupper, då spelade de flesta i KHL, men det har uppenbarligen förändrats igen nu. Rent objektivt är nog SHL bättre än på länge.

SuneMangs: Sägs att Persson har många anbud både från Sverige och utlandet. Skulle vara intressant att se honom i ett bra allsvenskt lag.

Ove Myling: Ah! Då är jag med. Jag upplevdes absolut som positiv till den kedjan. Det betyder dock inte att kedjan (med Rödin där istället) inte är bättre för det. Var lite otydlig där, sorry för det!

Sen blir det ju lite missvisande i statistiken (som jag presenterade) när de bara spelade ihop ungefär 50% (55.56%) av tiden. Nästan halva matchen spelade de alltså inte ihop av någon anledning. Vet någon varför?

Det är ju också lite av ett lyxproblem när vi sitter och pratar om vem som är minst bra (inte dålig) av våra spelare och vem som ska spela i fjärdekedjan istället för andrakedjan tycker jag! :)

« · 2762070 · »