1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741643 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
70 Rodrigues:
Lugn, 70, lugn. Det är bara 20 matcher kvar...

Blir jobbigt att behålla våran så eftertraktade slutspelsplats!!

Plc Lag M V O F GM-IM +/- P
1 HV71 30 20 8 2 103-55 +48 71
2 Frölunda 31 19 5 7 109-77 +32 64
3 Linköping 29 16 8 5 83-61 +22 58
4 Färjestad 30 15 5 10 75-62 +13 51
5 Luleå 30 15 3 12 84-71 +13 50
6 MODO 30 13 5 12 71-62 +9 44
7 Mora 30 10 6 14 66-79 -13 37
8 Brynäs 30 7 10 13 64-81 -17 33
----------------------------------------
9 Timrå 30 9 5 16 57-77 -20 33
10 Djurgården 30 6 10 14 68-89 -21 33
----------------------------------------
11 Södertälje 30 6 6 18 59-95 -36 24
12 Leksand 30 4 9 17 50-80 -30 23

Så här tränade Brynäs idag:

Målvakter: Holmqvist, Korhonen och Lundström

1:a Sjödin-Öhrstedt Felsner-Molin-Malmström

2:a Sundqvist-Kuparinen Månsson-B Danielsson-Dackell

3:e Casselståhl-Johansson Spets-Almtorp-Hermansson

4:e Morin-Storebror Bäckström Gellerstedt-Blomqvist-Aarnio

Lind är sjuk!!

65selander:
Skatterna? Drycken snarare...!
På emligt uppdrag?

wap.hockeysnack.com
Rackham: På B svarar jag "eich ein berline" Dvs jag är i irland nu. Resan billig men skatterna äter upp men

Huge: länk till intervju med Boork där både Rydmark och AA nämns.

Huge: Nej men lyssna på "Everybodys fool" med Evenecense. Schyssta guror!!!

aphac: "On the Hill, near the Watertower!!!! The rest is censured!"

Betyder det att din favoritlåt är "The fool on the hill"?? ;-))

aphac: Ja, dom la ut det på nätet först. Kommer ihåg hur man satt och var lite besviken eftersom man förväntade sej en firad NHL-stjärna men fick en okänd svensk NHL-spelare. Såhär i efterhand var det bra, men ändå.

rackham:Förra året fixade mormor Bommen i elfte timmen. Kom det ut på nätet innan nån såg det i blaskorna på morronen efter?

Det här håller inte, Mormor!
Vakta faxen!

Huge:On the Hill, near the Watertower!!!! The rest is censured!

aphac: Bor du också i Gävles Beverly Hills?
Var isf?

Huge:Jag har 500 m till Melker.Funderar på att gå över o fråga om han är på GGGGG??!

McClane:
Upplys en gammal sjörövare!

GävleLasse: Nej,i Bomhus är jag och där är inte mormor.Vi har väl koll på stan?
Nån som har koll på Arboga???

GävleLasse: Hahahaha.... *ASG*
Ja, man skulle vilja vara en fluga på väggen därute i Bomhus.
Kanske skulle be farsan att kika över och kolla läget?
För dom festar väl hos Melker?
Eller har han flyttat? :-)

rackham: Arnason, 24 pinnar på 30 matcher i årets NHL. SUCK!! Vad pysslade han med när han var i Sverige?

Tror jag vet svaret på den frågan.

aphac: Nä, och Adam hade definitivt inte skickats iväg om Boorken hade varit tränare. Det är jag övertygad om, då den informella spelarmaffian nog bestämde rätt mkt då det begav sig.
Tycker ändå att Adam kanske har stagnerat lite och inte utvecklats till den stabile ES-back som man kanske förväntade sig.
Iofs kan det ta ett par år innan man blir färdig sas, och det är nog bara undantagsfallen som nästan direkt ser färdiga ut (typ Lidas ex).
Undrar om Adam är intresserad av att återvända till Brynäs?
Har iaf inte sett eller hört ngt som skulle antyda att dörren är helt stängd...

rackham: Han fick inte plats mellan Custemo o Daniel o,tänk dej själv efter ex antal Brynäsmål på MAX:-)

Här snackar vi Supesize!!!

aphac: Men mormor är ju i bomhus... jag antar att han sitter å visar stegen till lambada med två halvätna grisfötter...brevid honom sitter Boork och sover med senap i skägget...

Bissett19:
Hade inte kunnat scoutat bättre själv. Jo, du glömde Arnason som smäller en in puck per match för närvarande :-)
Med smeknamn "Degen" har man ingen framtid som ES-spelare...
Inges "grillkvälls-test" hade då ingen klarat!

GävleLasse: Ja, han är nog en på 10 årskullar, skulle jag tro.
Minst.
Lite Foppavarning, faktiskt....

Huge:Upptaget hela tiden hos mormor:-)

Huge: "NÄR inga nya spelare dyker upp:"

OM menar du väl? tvivlare där ;)

wap.hockeysnack.com
1 1/2h kvar och kom inte å gnäll att vi inte värvar. Vi har bittenlagena som kammar noll. Och ändå så har LIF kosiing. Det som gäller är att man stöttar den besättning man har. Aantti fick säkerligen en del utav kosingen som Andrej skulle ha. Aantti, kitos

Huge:Jovisst, men om(hypoteser)man har lite längre tålamod så hade det kanske blivit annorlunda. Ang.AA så hade han definitivt tagit plats i BIF både förra året och iår.Genom att BIF varit i sin vanliga knipa under ett antal år så blir det inte riktigt lugn och ro för att ha tålamod med egna lovande killar förutom speciella fall typ Bäckström.

Huge: Ändå får man inte glömma att det är ganska ovanligt att spelare från J20 tar plats i ett ES lag direkt. Normalt så brukar de få nöta nån säsong i AS innan de tar plats. Frölunda undantaget så är det ju rättså ovanligt. Bäckström är ju den typ av spelare som är en på årskullen så att säga...

tur att han kläcktes i Gävle...

aphac: Gör inget dumt nu bara, som att faxa nå´t till mormor ikväll, när inga nya spelare dyker upp:

"Hörru Sschunnlöv, din djävla schpottsjef....

Typ... ;-))

aphac: Svårt att säga, men jag ser inget mönster i det hela eller ngt som tyder på att vi skulle vara speciellt dåliga på att ta hand om förmodade talanger.
Bäckis är väl isf ett lysande undantag, om man nu kan snacka om ngn regel.
Vi hade ju ett gäng junisar för ett tag sen (Mårs, Jobs och Floberg).
Där verkar vi iaf ha gjort en korrekt bedömning, då ingen av dom verkar figurera i några större sammanhang.
Det intressant blir ju nu att se hur vi tar hand om det gäng som just nu spelar i J20, iom att laget går så pass bra i serien.
Och därmed har större förväntningar på sig än vad Jobs & Co hade t.ex.

McClane: Den gatan kan jag uttala hur lätt som helst snart. Alla ev. förvärv kommer att heta nått med s.c.h schnart:-)))

McClane: Leder den dit då? eller är det bara falsk marknadsföring? Eller förresten...

Alla vägar bär till rom... då borde ju alla vägar heta Romvägen...

....Mer kaffe!

Huge: Uttala det på Linköpingsmål så blir det nog bra.

Huge: Helt klart össchötagatan! :-)

Huge: Kan lätt bli en ny Adam Andersson om man inte ser upp..
.
Är inte det lite av BIF-andan nuförtiden och inte bara spelarens fel?
Misshandlar talanger?!

McClane: :-)))

Apropå östgötska: På busslinje 66 här i Stockholm har vi en hållplats som heter "Östgötagatan".
Och det blir alltid diskussion om hur man ska uttala hållplatsnamnet:
össchötagatan eller bokstavligen som det stavas: östgötagatan.
Jag håller på det förstnämnda, då det låter trevligare... :-)

rackham:" Vill vi vinna pokal någon gång i framtiden skall vi nog hellre sukta efter Joakim Eriksson-typer, någon potentiell Bissett-kanon... och backar med klipp i det offensiva spelet"

Typ,Jeffrey Williams,Daniel Olsson,Andreas Custemo eller??

Huge: Tyvärr så tyder nästan allt på att det kommer att bli en ny A.A av N.A

Kupan åker runt i nån slags pepparkaksdvala och gör onytta med sitt ickefysiska spel...på bänken återfinner vi en hungrig junior...

Boork väljer att nöta på med pepparkaksgubben...

Peja: Nä, och det är så pass tufft i ES att det inte håller att ha en back som inte riktigt färgar in. Det har man inte råd med, helt enkelt, annat än kanske akut och för ngt enstaka tillfälle.
Sen gäller det att ha en bra relation och kommunikation mellan spelaren och tränaren, så att spelaren känner sig motiverad att fortsätta, trots utlåning.
Ingen lätt ekvation att få ihop, då det är många saker som spelar in.
Kan lätt bli en ny Adam Andersson om man inte ser upp....

MadDog: Jag tror nog att Aarnio var på väg bort... På gårdagens träning hade han gul tröja.. vilket innebär "inte med i laget" idag hade han grå...vilket brukar betyda att man är på bänken...

Huge: "Rätt och Riktigt Rune" (uttalas på östgötska med ett O istället för R). Men låter man Niklas växa in i elitseriekostymen tror jag det finns mycket ishockey i honom.

Huge: Håller med om att han inte har övertygat speciellt mycket. Men på juniornivå tycks han dominera och i Almtuna var han tydligen riktigt bra. Gjorde ett par mål också, vilket han inte har lyckats med i BIF trots många försök. Jag skulle nog helst vilja låna ut honom hela nästa säsong till ett allsvenskt lag - om det går bra där kan han få återvända till Brynäs.

GävleLasse:
Widing är en Duracell-spelare med trasiga handleder. Grinder som du brukar skriva.
Vill vi vinna pokal någon gång i framtiden skall vi nog hellre sukta efter Joakim Eriksson-typer, någon potentiell Bissett-kanon... och backar med klipp i det offensiva spelet!

McClane: Det var säkert så att man såg det som ett byte i så måtto att Skoog ansågs vara en klar förstärkning och att NA skulle får svårt att ta en plats.
När sedan Skoog floppade och skador plus avstängningar dök upp, så hade man väl inget större val än att kalla hem NA.
Olyckliga omständigheter är nog det som mest förklarar handlandet i detta fall, som jag ser det.
Och NA fick ju chansen efter det men har enligt min mening inter riktigt övertygat.

Undrar om inte den dära Arnio historian bara var en dimmridå? Man förstod att det inte skulle bli något mer värvat. Så man spred ut att Arnio skulle sticka, att han sedan "övertalades" att bli kvar skulle göra fansen så nöjda att dom glömde bort dom uteblivna toppvärvningarna......

Nu MÅSTE det ju in en center. Frågan är om det inte vore bättre att värva nån som kan ta det defensiva och spela lite tufft, än ingen alls. Jag tror det, centersidan måste åtminstone breddar, helst spetsas till. Romö i Växjö skulle inte göra bort sej, men nej, det är ingen som spetsar till heller.

rackham: Ironiskt nog så går det ju att korta av livet genom att hoppa....

aphac:
Vi får säga som HV: så länge det finns Liv, finns det hopp!

MadDog: Vill hon prata finska ska dom väl flytta till Forsbacka

« · 640977 · »