1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747401 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Foldron: AIK 1536 matcher spelade och av dom är 6720 segrar inte illa ;)

eltifoso:
Så pass!

eltifoso: Det är väl bara två lag som aldrig varit ur högsta serien. Brynäs och Färjestad. Lite osäker är jag dock om inte även DIF tillhör denna exlusiva skara lag :)

rackham: Nä, fick kolla själv på Brynäs hemsida, sedan säsongen 1960/61

eltifoso:

1912...?

Pelle Borås: Hur lång svit har Brynäs då?

Pelle Borås: Det kan nog stämma att vi är det lag med längst tid?!

Vi får innerligt hoppas att Spets inte läser detta forum. Det lär ju inte höja hans självförtroende direkt…………………

För övrigt…
Finns det någon annan klubb i landet som har lika lång svit i högsta serien som vi har. Då menar jag fram till dagens datum, dvs de lag som är uppe nu.

I fotboll eller ishockey finns det inget, men övriga lekar (handboll, basket osv) har jag ingen koll på. Är det någon annan som har?

lillovechkin: Tja, Brynässupportrarna ligger nog i vissa fall väldigt bra till för att nå SM-final i hybris.

Altså,jag har stora,VÄLDIGT STORA,förhoppningar på det här laget!.
Jag har tippat final mot FBK:)

lillovechkin:
Ja, tankarna går till Lars-Göran Nilsson...

GävleLasse: Jag tycker iaf att han är riktig snabb på rören,men du har helt rätt i det andra du skriver!

rackham: Detta "syndrom" kännetecknar väl mest ett par av våra backar...

GävleLasse:

Han har ett "alibi-spelsinne" som jag ser det.
Jag var nästan där... typ.
Finns en del att jobba med...

lillovechkin: Snabb vet jag inte...Hans skridskoåkning och rörelsemönster är lite för fladdrig för att kunna ses som bra. Men blicken för spelet har han. Bra placeringsförmåga, han är ofta på rätt ställe framför målet. Dessvärre så blir det inte mycket av det hela då han inte har balans på rören eller bra klubbteknik/styrka att få iväg ett bra avslut.

GävleLasse:ja verkligen,Han är Ruskigt snabb på Rören också!
jag tror väldigt mkt på honom den här säsongen!

rackham: Det är lite synd att han inte är lite stadigare på rören och har lite mer kropp att sätta emot för han har ju verkligen blick för spelet och skulle vara väldigt bra om inte...

GävleLasse: jaa,han är En spelare av ABSOLUT värdlsklass på avbytarbänken!..
Och nu när han har lagt på sej några kilon så kommr han nog bli den bäste av dom alla.

hahaXD.

Så vi får hoppas på: fler brynäs-mål på MAX för Lars-erik:D:P.
Vi behöver ha ngn som kan ta upp 3 platser om vi får några Skador!
haha:d....;);)...FORZA SPETS:D

GävleLasse:
Heffaklump på norska...

lillovechkin: "Hull"konen...fan du har ju humor grabben.. *ASG*

Nej Spets kommer att tillföra en hel del, han kan ju t ex värma två platser åt gången på bänken ;)

GävleLasse: Heffalump

GävleLasse: haha,ja det låter bra:D....Kanske ska vi ta åh flytta ner han på Backen då?D:...han med Hullkonen kan juh bli ngt isåfall om det stämmer det du säger;);):D...haha *asg*

rackham: Vad heter "Heffaklump" på Norska?

lillovechkin:
Ja, han blir säkert stabilare och rörligare då...

lillovechkin: At lägga på sig några kilo under en sommar brukar inte vara rätt sorts kilon. I alla fall inte med tillåtna medel om man säger. Men jag tyckte att jag såg honom "joggandes" i drive throu'n på MAX här i Gävle. Ett Brynäsmål vartannat varv var tydligen receptet. Han kommer helt klart att väga 90 pannor till säsongstarten ;)

GävleLasse: Sen kommer nog Spets att lägga på sig några kilon under sommaren!...

Bissett19: ja dessa två var starkt bidragande till att Brynäs låg i toppen av ES när det gällde penaltykilling.

GävleLasse: Absolut,Dacke o Lind är nog ett av elitserins absolut bästa boxplaypar,knappt efter Jönson/Nordström.......

65selander: det var precis det jag syftade på. Dackell är en av ES bästa defensiva forwards. Något många verkar glömma.

BFG: Nädu,tror knappt det finns en enda spelare i elitserien nu när Walle har lagt rören på hyllan  som har ett sånt löfte inskrivet i sitt kontrakt.......

GävleLasse: Förra säsongen så visade han upp en grym defensiv som han får fortsätta med.

BFG: Han hade den klausulen första året när han kom tillbaka. Men den gäller inte numera.

Mediokra förresten? Vad hade du väntat dig, en målspruta?

Någon mera än jag som hört ett rykte gällande att Andreas Dackell har
inskrivet i sitt kontrakt att han inte behöver vara med och försäsongsträna!?
Jag kan mycket väl tänka mej att det är sant..Det kunde ju vara en förklaring till hans mediokra återkomst till Brynäs....

Bissett19: jo det har påvisats några gånger lite överallt..Vi får se om det blir bättre när väl säsongen drar igång. Just nu så verkar det ligga på halvfart...

GävleLasse: Tror Hr Selander påvisade detta problem för Markus i Tekniska boken i vintrad ngn gång men inget tycks göras,lite irriterande är det dock......men som Brynäsare är man ju rätt luttrad:)

Gaber Glavic är kontraktslös

AD: Det är inget vi moderatorer kan göra åt detta. Felet ligger någonstans i scriptet för sidan och därför lär det ligga på "högre nivå". Problemet är i alla fall påvisat för "bossarna" här.

Ingen aning hur de där nyheterna funkar i högra hörnet men antar att den använder en sökfunktion på utvalda sidor. Om så skulle vara fallet kan inte någon moderator eller liknande ta bort Gävletidningarnas nyheter?

"Wahlberg får bonus för slutspelsplatsen" är överst på listan, "With these words I rest my case"

65selander:

Har också läst nånstans att han skulle vara klar för nån tjeckisk klubb men detta är ju ett bra nyförvärv till skillnad mot Sperrle och Slovenen =)

Jiri Eltiseriens poäng kung????!!! Maybe.;)

GävleLasse: Jaa.. men man vet aldrig hehe. Hoppas Bicek lyckas i BIF med, kanske blir det en poängkungfight mellan honom och Bäckis ;)

90Steen_: Jag skulle bli väldigt förvånad om det kom in fler spelare i det här laget.

HF:
Han kan kanske tom göra fler än de 28 (16+12) poäng han skrapade ihop 05-06 och då ersätter han BÅDE Widing (1+1 på 11 matcher) och Almtorp (6+6 på 50 matcher!) med råge eller "i kvadrat" om man får säga så med risk för en reprimand från Björkö...!

Jahapp Jiri Bicek klar, poängkungen från Leksand ifjol. Ingen dålig värvning det, synd bara att det är på artistkontrakt men aja ;P Nu var väl truppen klar men vi får väl se om det inte blir nå fler värvningar?! ;P

65selander: Nu har dem vaknat på hemsidan oxå.......

Falken: Härligt!!

Är väl helt klart om Sundlöv kommentarer affären:

– Vi har egentligen inte ekonomi för en sån här värvning, men när Bicek var ledig och vi kunde ta honom på ”artistkontrakt” så ordnade vi det ändå. Vi har fått mycket goda vitsord från Leksand om Bicek, säger Brynäs sportchef Michael Sundlöv till sportbladet.se.

65selander: Snackades ju om att frugan ville hem till Kosice men att Jiri trivdes bra i Sverige.

Han brevid Bäckis kan nog bli riktigt bra ....som sagt han var en av dom få som gjorde någolunda i från sig i Leksand i fjol.

« · 730484 · »