1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750831 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Erat: SVEDMAN JA

hanelugn_112: Och du gled omkring i fluffig tigerdräkt och dominerande isen?! Kudos!

Charles: Tycker Larsson var bäst av alla idag. Bäckis och Lindblom hade också många bra sekvenser, förutom de du nämner.

Treklövern1912:

Rangers - Tampa på TV nu med D'Astous

Tampa tog nyss ledningen. Bra form just nu

Utebliven omark-effekt för Luleå.

Erat: Konstigt. Skulle ju bli kross framöver enligt luuuless eller vad han har för nick.

mattias - 74: D’Astous-effekten även för Tampa.

Peja: Ja, tänkte också på det. Lindbloms bästa kanske? Han har INTE levererat förutom idag.

nittontolv:

Han har gjort det riktigt bra

Kul för er som haft honom i Brynäs

Själv gläds jag åt Heinemans framgångar i Islanders, han har varit riktigt bra hittills denna säsongen

mattias - 74: Ja, har noterat att det går bra för Heineman också :)

Danne66: Numera helt realistiskt har vi chansen att komma på plats 4-5 i serien med Clara och Delia i mål och utan Bertilsson, Källgren,Scott och Djos. 😂

nittontolv:

Noterbart är att Rangers är totalt värdelösa hemma denna säsongen men är ligans bästa bortalag

3:e perioden; husfriden - Brynäs, 3-0 typ…

Svågern fyller år. Såg den sporadiskt via telefonen.

Bra 3;e period från ca minut 5 och framåt.

Bra vändning, grattis till oss vänner 🇩🇪🇩🇪🇩🇪

Jonjo:att hägg går in i landslaget är ju totalt obegripligt.
Vilken besvikelse, glider runt på isen och kan ju knappt passa.
Vet inte hur många icing puckar killen har slått.

Huge: Wow, grattis, du hittade någon som är nere efter ett 2-0-underläge när Molin nu säger i pressen att första kan varit lagets sämsta på hela säsongen. Märkligt!

Man kan nog hitta spaltmeter av dig från året vi åkte ur om att "kunnigt yrkesfolk" vet vad de håller på med. Att du ska sitta och gotta dig åt någon som haft fel en gång, är så jävla rikt alltså. Snacka om sten i glashus.

Bisset: Blir en annan typ av spel i landslaget. I stort sett inga i de stora landslagen är samspelta, blir lägre tempo och ett enklare spel. Passar förmodligen Hägg bättre än SHL-spelet. Många tror att landslaget blir en högre nivå, men så är det inte i de här turneringarna som spelas under säsongen. VM är givetvis högre nivå när man möter de bästa lagen, men minst hälften av VM-matcherna brukar ju vara mot landslag som knappast håller SHL-klass.

Ett samspelt SHL-lag hade fullständigt kört över landslag som Italien och Frankrike. Anledningen till att de mindre landslagen brukar kunna streta emot relativt bra är att de är mycket mer samspelta än Sverige och andra där spelarna nästan inte eller aldrig har spelat tillsammans innan VM-turneringarna. Typ Danmark, Norge etc har en samspelt kärna i varje VM, det har inte Sverige.

Glappkäften Friedman åkte på säsongens bästa smäll så långt. Fint att se.

Brynäsgubbe: Jag hittade bara ett bra exempel på hur äkta gamnackar som ger upp efter en sämre förstaperiod, brukar agera.
Du vet, ett sånt där losersnack från dig och många andra som man hittar spaltmeter av härinne vid minsta motgång under en match…

Brynäsgubbe: Det var kul att Brynäs kunde rycka upp sig inför andra perioden och vinna. Nödvändig seger för att inte bli inblandade i kvalstriden…

… MEN det här spelet kommer aldrig räcka till poäng mot någon annan motståndare än lagen som befinner sig i den absoluta botten. Det var ingen toppenprestation i andra och tredje heller, men det var tillräckligt bra för att spöa ett bottenlag som HV.

HV såg små ut och blev ännu mindre när Larsson reducerade. Hade högre tankar om deras lag inför säsongen, men det känns som att HV och Leksand är ligans svagaste lag, kanske med en viss marginal. Linköping och Örebro är inte heller bra, men de har ändå spetsspelare som kliver fram och avgör en del matcher.

Bisset: håller med, Hägg i Tre Kronor är ju ett skämt. En kille som Erilk Gustafsson i Luleå var inte med om jag minns rätt, mycket bättre, bara ett exempel.

Vet inte om EG tackade nej eller föll för ”åldersstrecket” iofs …?

{2.0}: fy fan...vilken tqckling. Klockren

nittontolv: jonas johansson hade en lugn och stabil kväll också

{2.0}:
Och du jobbar på Samhall eller??
Jag var reserv tiger maskot för x antal år sen. Men inte när Gunnar P var tränare. Då var jag matris ihop med Lurken, Lelle, P och Jensa.

{2.0}: Som det tog stopp. Mycket prydlig tackling.

Precis hemkommen från en bjudning som bestod av 80 % Hv fans. Det var en riktigt trivsam kväll. 😁

BIF Kungen: helt obegripligt att man kan sitta i detta forum o nedvärdera 1 av våra spelare i inlägg efter inlägg..
Vi har vunnit 5 av 6 matcher...o ja alla är inte dastous eller silverberg men de bidrar, de kämpar för laget för poängen...
Det går inte att vinna 5 av 6 om inte hela laget är med....
Clara har måbga gnällt på .. men han gjorde ett par viktiga räddningar idag och han gav laget chans att ta poäng mot Linköing...
Vi har som lag många saker att jobba på och det är som lag vi ska göra,det....

blandsaft: Rögle har 1 seger på 5 matcher ...En back gör inte skillnad på ett helt lag....

Det här med Richards Bukarts, vad är det?
Är det ett namn Alcen kikar på och som är på g in?

Stefan R 63: Och trots det så ligger dom 2:a i tabellen!

Stefan R 63: I övrigt, mycket som la grunden till Brynäs framgång offensivt, var ju just spelskickliga backar, och att man kände förtroende bakåt! Jag tror absolut att en stark defensiv 2vägs back alternativt en shut-down back, kan påverka en heltrupp, mentalt, istället för att optimera mot bottom 6 spelare!

blandsaft: De ligger trea om vi ska va helt noga;)
O närmare 4 än 2a

blandsaft: klart att alla lag vill ha spelskickliga backar likt Dastous o Soda men nu har vi inte det o måste spela annorlunda.
I början av serien så gjorde vi inte det...våra fw blåste på ohejdat offensivt o det blev vi straffade för.Vår s.k trea låg alldeles för högt.
Sen kom hela laget fel in i Bp...o vi blev väldigt hårt straffade.
Nu spelar alla mer efter det lag vi har och också efter det hur Gälla vill att vi ska spela...vilket ger oss chansen till poäng.
Vi har blivit bortskämda i två år med vinst på vinst och även under dessa två år så vann vi matcher vi egentlugen inte borde ha vunnit.

Stefan R 63: Kollar du lag statistik, så ligger dom 2:a i tabellen trots 1 av 5 matcher på senaste tiden! men det stämmer, tabellmässigt så ligger dom 3:a efter gårdagen!

Stefan R 63: Jag kan bara instämma här! En intressant faktor dock ifrån gårdagen,
är att man lyckades väcka laget, inför 2:a perioden, då man vågade vara kreativ i kedje uppsättningarna. Jag tycker att vi tenderar att köra på med samma system/laguppstälning trots att vi inte får utdelning, alldeles för mycket!

Sedan så tar det såklart ett tag att få ihop gubbarna, men det börjar bli en tröttsam ursäkt, med tanke på att alla lag mer eller mindre har samma utmaning. Med undantag för en del lag i toppen som fick behålla många av sina fjolårsspelare.

Glad att se att man lyckades optimera och vända matchbilden igår. Sedan ska man kanske inte ta det med för stor lycka, då vi trots allt spelar emot ett formsvagt HV71, där vi tidigare tagit 5 av 6 matcher.

Men det är viktigt att se att vi kan optimera även med den truppen vi sitter på.

Silfverberg toppar gamescoren. Oh ah Silfverberg!
Uppladdat:

500x0-skarmbild-2025-11-30-084500.png

Treklövern1912:
"Råkat hamna framför målet"?
Hur har han "råkat hamna framför målet" ?

Kom det en kraftig vind asom blåste dit honom?

ELLER var det så att han faktiskt självmant valde att åka in framför mål & på så sätt gjorde han mål?

"Jätteflyt" ........ jizzez

Erat:

Han hade 28,8% i utdelning säsongen 24/25 & ligger hittills på 28,5% under pågående. men sätt till poäng per match: Så ligger han faktiskt högre denna säsong kontra säsongen 24/25. med: 0,86% per match hittills, kontra 0,67% säsongen 24/25.

Men som sagt, det är mycket kvar att spela för!

Honken72:
Ja för oss Brynäsare i Småland (VI är ju många) så är det den skönaste seger man kan få..
Man går på moln efter en seger mot HV.
Inte alis detsamma med Växjö.
De har ingen hockeykultur och inte ett fans utanför Växjö..

Treklövern1912: så lustigt att när han gjort ngn miss då ska det gnällas men när han är på rätt plats då har han bara tur.
Han har skapat lägen förut också men då har de inte studsat rätt....
Med såna kommenterar är det som man ändå ibte tycjer det är bra att spelaren lyckas o VI får mål...
Sorgligt!

Stefan R 63: Det som Clara gjorde bra mot HV var att han såg till att se pucken ”igenom trafiken”. Vore dock intressant att höra målvaktstränarens analys av målen.

Erat: Vesel med mest speltid? Mer än alla ordinarie backar?

Stefan R 63: Bellows har kämpat på trots motgång , men nu börjar det lossna han ska ju vara den målgöraren och var på rätt plats vid rätt tid . Å det var han . Så ser det bara positivt . Sen gläds han som få när andra gör mål .

Jan Grismöbel: Men knappt en min när han själv kvitterar till 2-2 i en match som står och väger... Man kan inte låta bli att gilla karln :)

Stefan R 63: hmmm, om tolkar dig rätt så ifrågasätter du inte själva kritiken mot Hägg i sak utan att jag kritiserar honom öht…

Jag antar att du du inte heller tycker Hägg har imponerat?

Att utvärdera/kritisera/berömma, det är väl det vi alla gör här hela tiden…? Styrelsen, Alcen, coach-teamet, laget, beslut, prestationer, ALLT ifrågasätts ju här.

Om man inte tål det i ett forum kanske man
Inte ska vara här.

Du säger ”nedvärdera”, det tycker jag inte att jag gör.

Utifrån förväntningar, historik (flera år
I NHL) , spel i Tre Kronor mm relativt hans prestation så här långt så är differensen väldigt stor för mig.

Tycker hans agerande ser märkligt ut många gånger…, adjektiven har du redan läst.

Förstår att du inte håller med mig men försöker bara förklara.

Peja: menar du då att Clara borde ha tagit ngt av de målen?

BIF Kungen: Om du skriver att Hägg är ett skämt..som kan vara med i Tre kronor
Tre kronor vann 3 matcher när gjorde de senast?

BIF Kungen: "Att utvärdera/kritisera/berömma, det är väl det vi alla gör här hela tiden…"

Precis.
Med fördelningen i procent så blir det så här:

Utvärdering: 2%
Gnäll och klagande: 97%
Beröm: 1%

Stefan R 63: Jag menar att det vore intressant att ha del av målvaktstränarens analys. Vilka detaljer de snöar in sig på vid de målen. Deras analyser brukar sällan stanna vid ”det var otagbart”.

Mattson: Ja. Vesel lirade 24:21 i går.
Luke spelade 22:12.
Axel 20:27
Hägg 20:12
Norlinder 19:06
Raftheim 9:51
Dahlqvist 0:00

Stefan R 63: vi kan nog inte ”skylla” Hägg för Trw Kronors vinster…

« · 2945518 · »