1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741122 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
JanT:

För en gångs skull tycks vi nästan vara överens. :-)

Jag tror också att 58-59 poäng räcker för att undvika kvalserien.

För att SSK eller LIF skall lyckas komma förbi oss då,
så måste de t.ex. ha samma poängsnitt som Mora haft
i de senaste 12 omgångarna, i de avslutande 20 omgångarna.

Mora har ju lyckats extremt bra de senaste tolv omgångarna,
så då måste SSK och LIF genomgå samma förvandling.
För att ytterligare göra en jämförelse så är det samma
poängsnitt som Luleå haft hittills under serien som SSK
och LIF måste kopiera under de avslutande 20 omgångarna.

Det är i och för sig inte omöjligt att SSK eller LIF lyckas med
detta, men det är mindre troligt. Det bör i alla fall bli svårt för
dem att överträffa 58-59 poäng.

Hur skall då Brynäs lyckas uppnå 59 poäng?
Jo, om man delar in resterande omgångar i fyra delar
så kommer man upp i 59 poäng om man lyckas ta
6, 7, 7 och 6 poäng i respektive grupp om fem matcher.

Jag tror däremot att det krävs minst 61-64 poäng för slutspel.

GävleLasse: 1-2 var inte vackert....

Jag tror SSK & LIF kommer att sprattla fram till omgång 40, varefter de sakta men säkert sjunker ned i KS-träsket.....

Det är aldrig lätt att spela bra i motgång.

Enaranger: Jag tror att 50-55 poäng räcker för att undvika KS i år. Tror ej (inte riktigt säker) att lag 11 snittat över 1,0 p/match någon gång så här långt i serien. Bottenlagen är som tidigare kontaterats riktig usla i år!

Vad gäller slutspel så tror jag att 60 poäng räcker, men det kan vara i minsta laget.

Hur som helst oerhört viktigt att vi lyckades få med oss 7 poäng på de 5 sista matcherna!

AD: Jag tycker inte att Lind har varit speciellt bra i år. OK i BP har han varit väldigt nyttig men han är för långsam i tanken offensivt. Det har varit allt för många missade lägen när han kunna lägga ett avgörande pass i PP men hållit i pucken istället för att i nästa moment göra antingen ett tamt försök att slå ett alltför svårt pass eller att helt enkelt bara "skicka problemet vidare" till en stillastående Dackell eller nån annan.

Så har det sett ut för många gånger. De ser pucken som ett problem och är tokskraja att göra bort sig, därför vill de inte ha puck. Men jag hoppas att du har rätt och att det vänder för Lind som har visat tendenser till uppåtgående form... Men än är det långt kvar till den Lind man är van att se.

GävleLasse: Enligt Pucken är Nikolishin nu klar för Avangard Omsk, blir man överraskad? Svar; Nej

JanT: Synd, men bra på ett sätt. Nu kan man lägga den förmodat stora summan på nån annan (om det finns några spelare tillgängliga).
Det värsta hade ju varit om Nikolishin hade begärt att fundera en vecka tills fönsterhelvetet hade stängt igen och sen skrivit på för Omsk (förkortning? ;)).
Nu VET vi att det finns pengar iaf.

JanT: Ja men Nikolishin var ju bara en våt dröm... Sundlöv sa ju att chanserna var mikroskopiska, och han är ju inte känd för att överdriva ;)

GävleLasse: "Hörde att den ryska klubben erbjöd 3 gånger så mycket. Och då gav jag honom ett kontrakt med den högsta månadslönen i Brynäs historia"

Mormor i samspråk med Ros....

Det är sannerligen inte lätt att vara sportchef i dagens läge. Det som är glädjande är att vi uppenbarligen har en hel del slantar att handla för.

Keep the faxmachine burning, mormor!

JanT: Vissa lag i Ryska hockeyn har gott om kosing eftersom det finns en del oljenissar och andra nyrika som behöver tvätta pengar ;-)

Funderar om dom som sköter om transfersidorna har gått i strejk för bättre tangentbord eller något... ;-)

SSK kallar till presskonferens i em. Spelarrådet har kräver att sportchefen Hallin skall ställa sig i båset med Taavola.

Undrar om Taavola blir näste som får gå.

konferensen skall berääta  vilka förändringar SSK gör inför slutspurten.
allt enl Aftonbladet

65selander: He he he, han gör således sin kollega Carlsson sällskap i båset. Vad vore ES utan dessa båda "fullblodsproffs" till sportchefer. (kling&klang) Sundlöv är ju rena rama drömmen i jämförelse.

Undrar vad Taavola skall göra? Coacha materialaren?

JanT: Så här bidde SSK's åtgärdspaket.

Från och med matchen mot Linköping den 20 december kommer Södertälje Sportklubb att ledas av tre coacher. Klubbens elitråd har beslutat att Mats Hallin, Ulf Taavola och Stefan Nyman ska leda laget tillsammans. Syftet med åtgärden är att bryta den negativa trenden som Södertälje Sportklubb är i.

Vår gamle backjätte Bommen blir "C" istället för Liimatainen.
För hela storyn se länk.

65selander: Har de byggt ett separat bås åt Taavola där han kan stå och tjura och råma alldeles för sig själv? Eller ska både Taavola och Hallin tjura i samma bås?

65selander: Undrar hur Liimatainen tar degraderingen.Han kan ta det på fel sätt och då drabbas SSK negativt.Och då positivt för oss.

svennis:
En spelare gör ingen sommar...

claesw: Timrå IK jagar den tyske centern Jan Benda!!

70 Rodrigues: Lavins har varit i farten med det Lettländska landslaget. Vinst mot slovakien med 4-3 i sudden!!! Översättningen av matchreferatet tycker jag vi lämnar till vår expert på slovakisk hokky; munkas

Vad tycker ni om Expressens fråga på nätet då?
Självklart så har Boork varit desperat... Pajastidning,

65selander: Tycker också att Boorken och Brynäs är desperata när man försöker vårva spelare som har lagt av, pinsamt!!! Som sagt, dom skulle sett till att ha haft på fötterna innan dom började sparka spelare!!!

70 Rodrigues: Han ringde visst Uffe Sterner igår.

sylf: När f-n ringer dom mig då?

Matchtröjor har jag redan, behöver ingen överväldigande lön. Två klubbor har jag också Björcks och Kuparinens :-))

65selander: Håll ut,klockan är inte 24.00 ännu.

sylf: Då gäller det att ha telefonen på.

Masken uttalar sig på Leksandshemsida och där har han kört huvudet i väggen ang värvningarna.

Märks att NHL är igång och att dom avvaktar hellre i AHL tills dom plockas upp istället för att dra över till överlevnadskursen Es

65selander: Har inte han haft huvet i väggen länge?

sylf: Det blir nog några som får kontraktsförslag i Skutskär ikväll!!!

www.arbetarbladet.se/GDsport/sports_local_1.php?id=352030&avdelning_1=102&avdelning_2=0

sylf: Ni som har mitt mobil kan väl skicka SMS om något händer. Nu drar jag på Dubliners. Har lovat mig själv att vara hemma 2200.

Tror nog att helvetet fryser till is före det eller att Brynäs värvar tre toppspelare från Detroit

65selander: Du lär väl knappast springa på ngn parisare i vemdalen....Möjligtvis en kebabrulle på tony´s kanske....Henkan säger att det är hockeybockey på juldagen, är du uppe kan du ju snöra på skrillorna(om du ej vuxit ur dom) Ta med Piggen oxå. Hälsning från Nicke Hallström, via Timrå freaket Sjödin!

wap.hockeysnack.com
Självklart är grillorna med. Samt punch och glögg. Berglund är också på

Gella klar för en fortsättning säsongen ut.JIPPIIIII......not

65selander: Äh, jag åker ändå åttor runt dig, så håll dig till det drickbara du!

wap.hockeysnack.com
DreamTeam: Du muckar med en gammal Bandyspelare nu :-)

65selander: Ligger betoningen på gammal eller på bandyspelare där? ;-)

Hockeybockey är väl det närmaste jag kommit bandy. Hockey, däremot, var ju ett måste i pappersbrukets skugga. Så speciellt gammal blev jag inte inom den sporten, tyvärr. Nu har man väl mest harvat runt och jagat folk längs sagerna i supportermatcher och lite annat kul.

Dream Team: Selander åker man inte runt... inte utan blåbärssoppa halvvägs.. det e en bit ;)

sylf: Ett tecken på att det säkerligen inte blir nåt ytterigare förvärv, som sä väl skulle behövas. Som vanligt anser tydligen Sundlöv o co att pengar gör större nytta liggande i kassakistan än att spendera dem på spelare...

Dream Team: Va Faan,Selander är ju Svensk mästare i bandy! (Sj-sm)

66Berglund: Det rullar på när Selander spelar bandy.

wap.hockeysnack.com
Frisco: Svårt att tro men dålig på grillor är jag inte. När vi vann på Tingvalla så jublade alla utom Örebroarna som tog ut segern redan före slutspelet. Alla lag fick ha spelare upp till Div1. Vi hade Härnösandsmålis som jobbade i Veda. Resten av gänget var gamla hockeyspelare varav en hade spelat i Mörrum

wap.hockeysnack.com
Dreamream: Stabil målis.... han kanske vantrivs när han får sin etta i Tallnäs samt hamnar i Nacksta efter första besöket på Espan. Tror inte det räcker Svobada men dygnet är inte slut ännu.

65selander: Hehe.. Tallnäs, har du varit där? ;-) Nejdå, nog hamnar han i Sundsvalls mer centrala delar allt. Men visst, närheten till Espan ökar ju iom det, så visst finns risken att han vaknar upp i en telefonkiosk i Stöde, eller nåt.. ;-)

65selander:
Men herreminje Patte - sitter inte du med dina vänner och dricker bira på Dubliners? Stäng av mobilen och var lite wild and crazy: Testa några minuter IRL, du vet som människorna levde på 1900-talet.

65selander: "Spelarmarknaden just nu är som att gå in i en sovjetisk affär på 70-talet, en massa tomma hyllor..."

"masken" uttalar sig om spelarmarknaden...........

Vi skall nog vara väldigt nöjda med Hermansson & Felsner.

JanT: Felsner är kanon, men jag är fan inte nöjd!! Tror nog att Boorken känner lite panik just nu!!

70 Rodrigues: Det är väl tydligt att det är lite panik med tanke på namn som Rydmark, Nilsson etc.

Men jag tror faan att paniken är ännu värre i Leksand. Inte ett namn ännu.

70 Rodrigues: Boorken? Panik?
Undrar om karln ens vet vad ordet betyder.
Lugnare och coolare tränare hittar du iaf inte i ES.....

Huge: Rydmark, Nilsson och Nöstebro eller va fan han nu heter säger väl allt, eller hade du tyckt att det varit bra värvningar??

70 Rodrigues:
Förmodligen har vi råd med alla tre, man får se det positiva...

rackham: Mmm, eller hur!!

70 Rodrigues:
Visst...

Lasse Pirjetä?
Känner Boork också väl...?

wap.hockeysnack.com
Tony, Tony du blir aldrig nöjd. :-) ps/här får du lite "!!!!!" att låna ;- )

rackham: Pirjetä har visst blivit nedkastad i farmarlaget Wilkes-Barre/Scranton Penguins i (AHL) enligt eurhockey.net.

« · 637705 · »