1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750440 inlägg · 7967 ämnen
« · 107263 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nyförvärv! (?)
Hong Kong: Vore ännu härligare om Carl Philip tar med sig sin yngsta syster... Hon tål ju att ses på :)

Angers frilla!
Senaste modet inom hockeyfrillor ???
www.brynas.se/nyheter.asp?nyhet=534

Sv: UNIBET
Fatboy: Du skulle ha lirat hos Sportingbet istället. har ett riktigt kanonodds på Brynäs som SM-vinnare, 67 gånger pengarna..

Lunkan: Med tanke på Angers "kompisar" så kanske vi får hovbesök i Gavlerinken i vinter. Vore härligt att omvända Carl Philip till äkta hockeysuporter. Dvs Brynäsare!

micke: Där slog du huvudet på spiken.

Sv: Back in business
Martman: Välkommen tillbaka. Tänkte väl att det var dags att ruska liv i liket nu när elitseriepremiären närmar sig :)

Förutsatt att DIF släpper Kösa så kan det nog vara en billig försäkring iom att Danielsson och kanske Mikolovic blir borta ett tag. Att köra med en hel juniorkedja i ES tror jag inte går hem, även om dom lyckats OK under försäsongen. Skulle det krisa är det bara att värva den "riktiga" Mårtenssonersättaren på artistkontrakt i oktober/november men fram till dess tycker jag en billig nödlösning i Kösa vore perfekt...

Sv: Anger i Tre kronor
Äntligen en Brynäsare i Tre Kronor...

Anger
Niklas Anger uttagen till Tre Kronor. Ersätter knäskadade Jonas Johnson.

BrynäsBo:

Gå in på www.gd.se

Hugin: var har du hittat det någonstans?
Ge oss en länk är du snäll..

Hugin: Var ser du det nånstans???

Hugin: Läs om ett annat av våra nyförvärv se länktips

Bright:

Enligt GD idag så har man tagit kontakt Karjalainen. Man blir häpen. Va fan ska han tillföra. Jag hoppas innerligt att han INTE tar en plats för nån junior, det vore makabert.

Sv: J-18
spookyMulder:

Man slog AIK igen i kampen om 7:e plats. Sjua alltså.

Anger i Tre kronor
Enligt dagens Arbetarblad är Anger klar för Ceska Pojitovna cup i helgen. Även Soling var aktuell, men avstår pga av sitt knä,Han hänvisar till att klubblaget går i första hand, den typen av inställning är det svårt att inte gilla. Det tar sig sa mordbrännarn...

Bright: Det sas redan när Mårtensson gick att man skulle avvakta NHL-try outs, om inte nåt annat dök upp före förstås. Mig veterligt har inte dessa try outs varit än.

Back in business
Ojoj... Jag hade nästan glömt bort den här sidan över sommaren... Men Micke lyckades på ett makalöst sätt spåra upp mig när jag satt helt vilse mitt ute i ingenstans...

Så nu kanske man skulle återuppta lite hockeysnack igen...

Well well... It's good to be back...

Sv: Jerkan.
micke: *Ähum* Williams...

Jerkan.
Fick nyss höra att allas vår favorit Jeff Willimas skrivit på för skotska Ayr. Där blir han klubbkompis med en annan "favorit" Stefan Bergqvist och Johan Åström. Bäva månde skottarna...

Sv: Mobil-Logo
Tågny: Vet att det finns 3 olika brynäs loggor på www.mobilehits.com Under Loggos/Sport, kanske länka till dom på nåt vis.

Sv: Drabbas inte av hybris
Tor Karlström: Var det inte du som skrev för några dagar sedan, att Brynäs skulle vinna kvarten och sedan åka ur mot Leksand i semin.

Mobil-Logo
Vet att det finns många som skulle vilja ha en brynäslogga till mobilen och samtidigt stödja klubben med några kronor. Varför inte fixa detta på hemsidan. Ett tips, gå in på leksandstars.com och kolla hur dom har löst det. Se länktipset nedan.

Sv: Christer Olsson
men suck

Sv: J-18
spookyMulder:
Man slog i alla fall AIK i första matchen i Fredags med 4-2 efter ha gjort en bra match.

Christer Olsson
Christer Olsson har blivit utsedd till lagkapten för Leksand! Vad säger man om det?

Brynäsfan: Ingen utomstående vet väl hur det ligger till på nyförvärvssidan. För min del har jag alltsen Mårtensson försvann inte förstått vad man väntar på i BIF-ledningen. OK, nån ögonblicksaffär i panikens anda ville vi självklart inte ha - men nu är det många veckor sen Tony gick och intet har hänt än. Att invänta nåt nytt tills serien startar är jag helt motståndare till.

J-18
Är det någon som vet hur det gick för j-18 laget i Verner Persson cup???

Tor Karlström: Vad menar du "rycker efter 7 matcher" - i slutspelet kan man inte rycka - antingen går man vidare till semi eller så åker man ut (det sista går bort vad gäller BIF)

Sv: UNIBET
Puffen: Brynäs står i 40 ggr pengarna på unibet. Satte en tusenlapp. En god investering tycker jag.

YtseJam: Roligt med en person som också vill ha mycket publik.
Men kom ihåg 6-10 plats i serien och ut efter 7 matcher i kvarten , de är ett realistiskt mål . Men ingen blir mer glad jag om de blir bättre .
Men som sagt sänk ribban och dämpa förväntingarna så kommer de bli kul i vinter.

Brynäs IF laget i mitt hjärta.

M.H.V Tor!

Stabil Back. (om nån undrade)

Nyförvärv! (?)
Skit starkt av brynäs att ta hem finalen mot tps-åbo!!!
Men hoppas inte ledning slutar att leta ersättare till rudslätt + olsson för det här! visst var det en skit bra uppladdning inför premiären men jag tror ändå vi behöver bygga på med en forward + en stabil för att det ska gå hela vägen den kommande säsongen! Vet inte vad ni andra anser.....men finns det planer på ersättare eller ej nån som vet????

Sv: Fler poäng än Färjestad 01/02!
gordo:

Har han läst tråden "drabbas inte av hybris" ?

UNIBET
Brynäs hade 40 eller 80 gånger pengarna på UNIBET snacka om spelbart

Ser jävligt bra ut!
Ser ju jävligt bra ut inför kommande säsong det här! Inte minst Anger och Ram! Självklart är Almtuna laget i mitt hjärta, men det är Brynäs som ska vinna SM-guld!

Sv: Brynäs IF-TPS
Bright: Ja, det är bara att Gratta er !

Sund att det inte gick så bra för Djurgården :/
Bättre lyckats nästa gång.

Men Djurgården är ett starckt lag som inte ger upp ska ni veta, även om de kan spela jätte dåligt ibland.

www.difhockey.se

Stridh:
Det var en kreativ idé för att komma bort från försäsongslunken: SM i försäsong!
Du förstår vilka grenar det kan bli i hockeyns tiokamp.
Vem är hockeyns Klüft?
- Största biceps
- Minsta fettprocent
- Bästa bankettuppträdandet
- Senast att gå på is
- Bästa golfhcp
- Myrlöpning 800 m
- Bästa citat till media
- Flest autografer på tid
- Flest rätt på finska språktestet
- Snabbast på med utrustningen

Va!

gordo: Det brukar finnas att lira på hos Unibet, men som det är nu kan man än så länge bara lira på sm vinnare!

Ford Prefect:
Du kommer inte att se röken av pengarna Forden!
Anger och Miettinen blir etta och tvåa i Elitseriens poängliga. Anger på lika många mål som Loobs rekord och Miettinen blir Elitseriens assistkung genom alla tider. Janne Larsson god trea i poängligan, gammal man gör så gött en kan...
Ram ståtar med GAA på under 1. Släng dig i väggen Gerber!
SM-guld, SM-guld!

gordo: Lägg ner Elitserien, kör bara försäsong istället varje år, det är bättre för nerverna.

gordo: Du kan få slå vad med mig. Om jag vinner betalar du mina skulder. ;)

Fler poäng än Färjestad 01/02!
Är det någon som vet vart man kan spela på att Brynäs tar fler poäng än vad FBK gjorde i grundserien förra säsongen. Med den här starten på säsongen är det lätta pengar...

Sv: Kedjor??
Charging:

Inte särsklit svårt att gissa om man hänger med hur Esko och Gunnar har formerat laget hittills...

Tor Karlström: Hoppas innerligt jag med att riktigt mycket folk kommer till premiären! Viktigt att få en bra start på säsongen, och det finns kapacitet i årets lag!

Christian Wirén

KentaK:

Jag har aldrig sagt emot detta!!! Jag tycker att det är dj.....t stort att satsa på så många juniorer och att dessutom låta dem spela. Det gör att självförtroendet växer i stället för att få kliva åt sidan efter en mindre bra period.

Det gäller att passa på att få hybris nu när man äntligen får chansen., det gäller att ta vara på lägena

Hugin: Helt rätt Hugin!
Ödmjukhet vinner i längden . 6-10 plats är de som gäller inget annat . I slutspelet så rycker vi efter 7 matcher i kvarten .
Men får naturligtvis drömma om bättre resultat , men samtidigt observera att de BARA har spelats träningsmatcher . I serien så är tempot bra mycket högre och de är tuffare tag .
Men de är mycket kul att se att Esko har hittat fina intertioner till bra spel och lyckats para ihop Niklas Anger , Tommi Miettinen och Kenneth Bergqvist till en bra kedja .
Men en sak oroar är att jag vet inte vilken klass Jamie Ram har .

Skadeläget är mycket oroade tycker jag . Henrik Petre är på väg tillbaka från en knäskada , i november -december är han nog "fict for fight , Henrik Rehnberg har ljumsk problem , men ska väl vara 100 & till seriestart , Mikko Louvi har knäproblem och ska undersökas så fort laget har är tillbaka i Gävle , Björn Danielsson har ett brutet mellanhandsben , 4-6 veckor är han borta .

Vi måste visa laget och klubben att vi stödjer dom till 100 % , så till hemma premiären den 26 september mot Linköpings HC måste alla som verkligen vill kalla sig äkta Brynäsfans gå på matchen , men jag har förståelse om Brynäsare i andra delar i landet som ej kan komma loss , men kom då istället 28 September . OBS! 26 är en torsdag och 28 en lördag .
Ställ upp för klubben och laget!!!
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

Brynäs IF är klubben i mitt hjärta.
Hälsningar Tor Karlström !

Jag har sagt det förrut och ja säger det igen, Adam Andersson kommer att bli grym i år..

"Många av backarna har spelat bra, jag vill framhålla Adam Andersson, så pass ung men redan så pass klok. Det blir en storback av honom, säger Esko."
Saxat ur Arbetarbladet

Hugin: Visst kan man drabbas av hybris, dom flesta här har ju redan gjort det.. Men det ser ju onekligen ruskigt bra ut!!!

« · 107263 · »