1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750724 inlägg · 7967 ämnen
« · 110835 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs IF-HV71
Smurfen:
Dagisfröken? Larsson?
Du har inte sett honom live förstår jag...
Han är värre än Staffan Westerberg!
Ger små barn mardrömmar och vuxna hockeyspelare fläskläpp över hela banan.
"Han skall vi ha!"

Sv: Soling
Hugin:
HV plockade Remstam från Div 1 för något år sedan och det gick bra det också. Har man SPELET så har man...
Men Brynäs skulle aldrig våga prova ens på träning trots ett tjog med skador...
Enligt min bestämda uppfattning finns det många spelare i ettan och allsvenskan som bara väntar på att få chansen i Elitserien. Men det är ju så mycket enklare att köpa in färdiga ytlänningar...
När det gäller Herr Larsson, Herr Orrsten och Herr Stöpfgeshoff så har alla potentialen att slå sig in i Elitserien, men då måste man ge dem lika mycket istid som Bolibompa fått i år annars är det ingen idé!
Fördel: Känner föreningen, känner för föreningen...
Try-out!? Det jobbar man ju hårt med i fotbollen, varför inte inom hockeyn?

Bright:

Det börjar likna förra året, banne mig!!

Skadelistan är larvigt lång. Finns det överhuvudtaget någon läkarundersökning med INNAN man skriver kontrakt i föreningen.
Svaret är ju givet - NEJ. Därför står man där med massor av skador. OTUR? Nej dålig handlingskraft.

Kvällens match är ju därför av mycket litet värde. Resultatet helt av underordnad betydelse.

På dessa sidor finns, tyvärr, alltför många personer som har journalisttendens i sitt agerande dvs antingen är laget av guldglans eller så är bottlöst dåligt. Det finns, som orientering, en hel skala däremellan. Lite mera nyanser vore på sin plats.

God morgon!!

Brynäs-HV 71 i Sala
Ja.. En anna bor ju i den stad
där Brynäs (ryser) ska komma och spela..
säger bara d.. fy fan...

Dysso: Japp. Ögonblicksanalyser kan vara kul.

OskarB:

Läge för en tråd här eller i HV's gästbok, där vi kan ojja oss/hurra över resultet (beroende på vilka som vinner, och vilket håll man nu råkar vara lagd åt, dårå)

65 Selander: Kul att det blir live-rapportering. En eloge till Brynäs för det. Nu har man en anledning att sitta framför datorn hela kvällen imorgon också...:-)

Det blir även liverapportering från matchen i morgon, inte helt illa!
mer på Brynäs hemsida.

Övrigt så är det bara att hoppas att Soling skada inte är så allvarlig som dom tror, svaret kommer på torsdag em.

Annars så läste jag att dom var i värvartaget isf Soling blir borta ett tag fast vad finns kvar nu att värva?

KentaK:

Kan Brynäs stå upp mot HV och undvika en storförlust tycker jag ni ska det som ett styrketecken, dels med tanke på era skador, och med tanke på att HV är ett lag som med största sannolikhet kommer hamna bland top 3 när serien är slutspelad...

Lyckas ni vinna matchen är det bara att börja fira direkt ;)

masker
tja....nån som vet var man kan hitta Rams och Asplunds nya masker??ja läste att han som har daveart.com har ritat maskerna i år,men dom finns ej med på hans hemsida.....typiskt....

Smurfen: Nja, det är ju ändå bara offensivt starka lirare vi har blivit av med under senare dar.. Tror att de kan bli en helt okej match, men man ska ju inte se för mycket till resultatet när man har så pass mycke spelare på skadelistan!!

Smurfen: Storförlust? Risken finns. Men vi ska väl tro och hoppas att våra decimerade Tigrar klöser hyfsat i alla fall.

Laguppställningen mot HV71 ser ut som ett kalhygge. Det enda som kan rädda Brynäs från en svidande förlust i morgondagens match är att Ram spikar igen kassen och att Nokelainen beordar den finska trojkan i HV71 att spela utan klubba...Och så en helt annan sak: Är det inte lite "dagisfröken" över Joakim Valbo Larssons uppsyn...

Jompe: Shoppingtur? På överskottsbolaget då, eller?

Jompe: Sant så sant, HV-matchen ska man inte se mycket till.. ska bli grymt intressant att se hur bolibompakedjan klarar att spela en tredjedels match mot elitseriemotstånd, men i övrigt känns matchen rätt meningslös!

Sv: Pengar
Hong Kong: Fattas bara att det blir bråk om kosingarna också, men då borde redan ha stått i Gävle Dagblad som älskar BIF så mycket *ironi*

Förresten håller du på BIF fortfarande eftersom du håller på med andra konstigheter när BIF spelar *ler*

Pengar
Många tycker vi har råd att ersätta Mårtensson och/eller Soling med pengar vi fick/får för Mårtensson. Men hur är det? Har det dykt upp några pengar än, vis av erfarenhet så brukar inte NHL vara så snabba på att göra rätt för sig. Eller ska vi handla för pengar vi förhoppningsvis kommer att få??

gordo: Kollade in länktipset och den här killen skulle man ju inte vilja skicka ut sin dotter med. Har Du stats på honom--har han säsongsbokning i utvisningsbåset?

Rätt rutet, Natten--här är det positiva tankar som gäller. Vi har ett kanonlag på papperet men en sjukstuga på isen, men som Du skriver är faktiskt flera av de skadade spelarna snart tillbaka. Dessutom ligger väl Bäckis och Esko i startgroparna för en bätre shoppingtur om det skulle visa sig att Solings knä är så illa som vi alla tror det är.

Matchen mot HV ska vi ta för vad den är. Jag är inte särskilt bekymrad--än.

En bra idé?
Kanske nåt att ta efter

Lilljanne: Håller med dig att laguppställningen inte sprider nån skräck. Varför inte prova Berqvist med Larsson och Molin?

Sv: Veli-Pekka Laitinen
65 Selander: Alltså ingen säkerhetsrisk bakåt då?
Känns skönt att Johansson visar vad han kan hoppas han forsätter med när det drar igång på allvar.

Natten: Det jag såg utav han i Lugano så var han iaf hyfsad, ingen man skrek sig hes på att han skulle byta eller ngt. Johansson var även han bra, mycket bättre än ifjol.

Men det är ju som ngn annan skrev, han kommer att synas mer när han blir lite mer varm i Brynäsdressen.

Brynäs laguppställning i morgon är knappast nå´t man skrämmer barn med. Inte ens AIK. Det är bara att hoppas att det inte blir fler skador. En säsong till som förra, då är växthuseffekten en skitsak. Tyvärr kommer Brynäs på lång sikt tappa en hel del eftersom man måste lappa ihop laget efterhand för dyra pengar.

han har inte kommit in i klubben än och han skulle vara skriskostark det är han men det är inte alltid lika lätt att komma in i en klubb som tex miettinen gjorde han måste ta för sig mer

nu är det kris eller
jag skrev förut vad som skulle förbättras och att brynäs skulle smälla på mer och en som verkligen gjorde det bra var soling och nu kan han missa hela säsongen och vem ska ersätta honom om det nu går att ersätta honom vem ska smälla på vem ska kämpa som han vem ska ta hans plats med janne och molin

och man har ännu mer skador brynäs är inte direkt världs bra ekonomiskt sätt och man ska värva ersättare det kommer inte va dyra spelare och så många skador på en gång det kan kosta en hel del och ekonomiskt sett kan det bli kris i klubben nu kan man börja undra hur bra spelare det finns kvar så här sent på året

jag tror det finns mest teknik i klubben och soling som hade i sej det kanadensiska spelet och smittade av andra vem ska ta hans roll nu är det kris

Natten: Det är ännu värre.........bara skit allting.

Allvarligt ok att skadorna inte är av så allvarlig karaktär (än) men det påverkar på andra sätt. Tex kan man ej spela ihop tilltänkta formationer, det sliter mer på de friska spelarna. En skada tex axel ur led sitter i psykiskt långt efter att den läkt fysiskt.

Ok vi har ingen akut centerbrist just nu iaf 5 centrar på 3 femmor ;) världsrekor`?

Veli-Pekka Laitinen
Man har hört mycket om Anger, Miettinen och Ram men nästan inget om Veli-Pekka Laitinen skulle vara kul att höra hur han skött sig i brynäsdressen klara han av att fylla luckan efter Olsson?

70 Rodrigues: För att ta fram lite positivt nu när allt verkar bara negativt (som det verkar om man läser den här gb) så är både Asplund och P3 tillbaka i laguppställningen efter skador fast bara som reserver då. Plus att Luovi är påväg tillbaka och Östlunds axel inte verkar vara nån fara med, så dom "riktiga" skadorna är alltså "bara" Danielsson och Soling. För att sammanfatta det hela så ser inte så mörkt ut som det verkar om man läser i den här gb.

70 Rodrigues: Skadehelvetet har börjat om möjligt ännu värre än i fjol (vid samma tidpunkt).

Det är så JÄVLA deprimerande. Någonting är allvarligt fel det kan inte vara rätt när så många gubbar redan är satta ur spel.

Brynäs IF-HV71
Följande spelare saknas i morgondagens match mot HV71:

1.Danielsson-Ny gipsad!

2.Djoos-Sjuk och äter antibiotika

3.Anger-Trött o sliten!

4.Soling-Det berömda knät!

5.Luovi-Knät

6.Östlund-Axel ur led!

gordo:

Det är en sak att klara Leksand, en annan att klara hela elitserien.

Nog kan väl Larsson klara en del, men nog överdriver du hans talanger något, om man säger så - annars spelade han förmodligen INTE i VALBO.

Smurfen:

LYSANDE! Du och Gordo in i sportkommittén

Jompe:
Säg så här, Jompe:
Följ länken och skapa dig en uppfattning om det här är en spelare du skulle vilja möta i närheten av en stenhård sarg...
Elak var ordet!
Leksingar till frukost!

Jompe:
Solings ev defensiva talanger skulle jag inte prata så där jättehögt om...
Om du letar efter en spelare som kämpar fram pucken i sarghörnen, krallig spelare, Godzilla i hörnen (kanske inte snabb som en avlöning, men vem är det?) och är totalt respektlös oavsett vem som står för motståndet så har du profilen på Valbo-Larsson. Tydligen spelar farmarlaget i morgon 19.00 i Toyotahallen, då kan du se med egna ögon om Larsson liknar Schwarzenegger (om han spelar vet jag icke)... ja, Larsson alltså!

Sv: SOLING BORTA HELA SÄSONGEN!!!???
Tor Karlström: Tjena Tor. Jag håller faktiskt med dig att man kan plocka in Harder igen.
Kille är hemma i nordamerika utan kontrakt å vi behöver en ersättare, vem är bättre lämpad än Mike?
Visst han är center i vanliga fall, men det kan inte vara så svårt att få han att bli ytter brevid Larrson å Molin + Harder har typ samma spelstil som Soling så ett gott råd till SK - Hör av er till Mike så är ni snäll!
Pengar har ni ju, både för Soling å för flyktade Mårtensson ¨å de kan inte vara nåt problem.

gordo, Smurfen, Hugin m fl: Jag tillhör dem som menar att Soling har stora både offensiva och defensiva talanger. Det låter som om Valbo-Larsson (som jag inte känner till) har främst defensiva talanger vilket förstås är bra, men frågan är om det räcker för att utgöra ett komplement till Larsson och Molin. Nu är ju varken Larsson eller Molin särskilt bra på att kämpa fram pucken ur sarghörnorna så vi ska ha tag i en hyfsat krallig typ. Krallig som Schwarzenegger, snabb som en avlöning och en Godzilla i hörnen--var hittar vi den spelaren?

Det som ger mig tröst mitt i allt eländet är att Esko och Bäckis har gjort några utmärkta rekryteringar och att det därför finns många skäl att tro att de hittar en bra lösning.

Leksingar låter inte som särskilt fiberrik frukost...

Smurfen:
Har du sett människan i fråga? Han inger respekt både utan och med utrustning. A born killer! Leksingar äter han till frukost...

gordo:
Ok, ring de ansvariga i Valbo och släng in den där Joakim Larsson i premiären. Låt honom mosa några leksingar. Fixar han det uppdraget kan vi alltid använda honom som killer...

Hugin:
Vad är vitsen att ha ett farmarlag i div 1 om man inte kan låna/testa/värva spelare därifrån?
Vill tvärtom hävda att den största skillnaden mellan div 1 och Eliterien är SPELET och inte tempot som du nämner. Det finns många div 1 spelare som åker lika fort som elitspelarna, men att åka rätt är inte lika lätt. Således är det SPELET och dess tempo som är viktigt inte hur fort man åker. Säger bara Djoos och Bissett och Janne Larsson för den delen...
Fortfarande är det så att den typen av spelare som herr Larsson representerar INTE finns i dagens Brynästrupp!

gordo:

Jag har aldrig påstått att hans prestanda är särskilt stor.
Ditt snack om Larsson - Molin delar jag helt och hållet.
Sen är det ju en viss skillnad på div. 1 spel och elitserien och herr larsson är ju precis ingen vinthund om man säger så. Tempot Herr Gordo, Tempot!

Hugin:
1. Jag beskrev Solings positiva egenskaper (något som är BRA): säljer biljetter och gör lite mål här och där. Det behövs för övrigt inte mycket för Gävlepubliken nuförtiden svältfödd på artisteri som den är sedan de "stora" dagarna.
Solings tafatta närkampsspel är inget att skriva hem om. Han ligger ju på isen efter varje tacklingsförsök...
Att sälja biljetter är således något bra, Hugin. Men överskatta i övrigt inte Solings prestanda...

2. Firma Larsson & Molin trivs alltid med spelare som inte åker ivägen för dem när de SPELAR Elitseriens bästa hockey, utan håller sig i närheten av mål och kan skjuta i mål om de får en passning på läppen... Till den kategorin spelare hör Bissett, flyktade Rudslätt, Soling, Berka och kanske någon till (tex Louvi och flyktade Mårtensson). Sedan finns det spelare som dels åker i vägen för den dynamiska duon, dels finns det spelare som inte förstår när/kan skjuta mål på smörpassen (övriga i truppen?).
Naturligtvis är det en gigantisk fördel för den dynamiska duon att ha en rightare till vänster i banan eftersom det är lättare att komma till avslut på passningarna då...
Således är personkemi i det här fallet en fråga om att hålla sig ur vägen vid rätt tidpunkt och att hålla sig framme vid rätt plats (målet) på rätt tid! Mer avgörande för den dynamiska duons framgång i vinter blir hur mycket istid de får i viktiga lägen i matcherna. Artister vill ha MYCKET utrymme (istid)!

3. Valboiten (Strömsbro-Larsson) ersätter inte Solings biljettsäljarkapacitet eller målskytte utan han tillför arbetskapacitet och tufft spel, något som Soling inte är kapabel till om hans kropp skall hålla...
Det gör ont att möta herr Larssom på isen. Hur många Brynäsare klarar det spelet i årets trupp?

Kämpa Soling!
Det som oroar är att en eventuell ersättare för Soling ska plockas upp bland överskott och vrakdelar. Någon som blivit över eller inte passar in. En förkrossande majoritet av de spelare som är någonting att ha har sitt på det torra så här års. Soling är VDN-märkt. Vi vet vad han kan. Ett nytt namn har massor att bevisa. Tänk er en ny Berry eller Williams...

Bright:
Inte ens med Soling i spel är slutspel givet, och det är det som är min poäng. Förblindas inte över en framgångsrik men betydelselös försäsong!
Sedan kan man ju fundera lite över skadebenägenheten hos Stockholmarna P3 och Soling. Har de överbelastats redan i ung ålder eftersom de är så slitna vid blott 25 års ålder?
P3 har ju varit skadad sedan han blev utsedd till bäste back i TV-pucken...
Om det är någon som är en nödvändighet för Brynäs är det Janne Larsson och Tommy Sjödin. Utan de två rasar laget ihop!

KentaK: Jo, men vi har nog mer pengar än så. Skulle Soling bli långtidsskadad kommer försäkringen att täcka hans lönekostnader efter de första tre månaderna. Så för en gångs skull är det nog OK att ha en vild diskussion om vem vi ska försöka få tag i. Problemet är förstås att de flesta spelare som är något att ha redan är kontraktsbundna.

Det skulle ju vara så grymt trist om det skulle visa sig att Soling är borta för en stor del av säsongen. Hade verkligen sett fram emot att se honom i aktion. Samtidigt frågar man sig (det var någon annan på GB:en som reste samma fråga för några dagar sedan) varför inte Soling gick under kniven direkt efter slutspelet. Han var visserligen hel då men tränare och läkare måste ha insett att Solings knä inte var att lita på och att han skulle ha opererats före sommaren. Hanteringen av Soling verkar rätt klantig.

Sv: Johan Lindström
Gust:

Tja ungefär lika begåvat, men det står väl mellan dessa virrhjärnor. Att ta den hederstiteln alltså.

gordo:

Du kan har rätt i sak, men ändå har du helt fel vad beträffar Soling.

1. Det är ju ingen dålig egenskap att sälja biljetter till "den trevliga och hejande" gävlepubliken. Det behövs. Kom ihåg en viss ryss som gjorde detsamma för några år sedan. Äntligen lite drag i den gamla ladan.

2. Det verkar som Soling passar in mycket väl tillsammans med Larsson - Molin. Personkemin tycks passa väl. I ett teambygge är det - som bekant?? - mycket viktigt. Dessutom är han accepterad av dessa herrar, inte nog viktigt. Så att det inte har någon betydelse att han försvinner är att ta i å det grövsta.

Sen att du tror att en viss valboit skall kunna ersätta honom får stå för dig. Det är skönt att läsa att även du befinner dig på brådjupt vatten ibland. Drunkna inte.

Världsklass: Mina pengar lägger jag på Forslund :)

Världsklass:

Tja, någon ska ju vinna den titeln också, men att han skulle vara nån sorts kung är väl att ta i även i den profillösa elitserien

70 Rodrigues: Jovisst är Karjalainen tänkt som ersättare för Tony, men om det blir så att vi behöver en ersättare för Soling så tror ja helt enkelt att Bäckström skippar det rakt av och låter Esko spela med Karjalainen bredvid Janne o Ove, mer pengar har vi inte tyvärr!!

« · 110835 · »