1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750741 inlägg · 7967 ämnen
« · 114956 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dreamteam
Det börjar forma sig en liga nu..

Men vi vill ju ha fler hockeysnackande brynäsare i ligan Brynäs IF..

Så skapa er ett lag och hoppa med i ligan nu!!

Tågny: ja det är de

Sv: Kösa och Lill-Nyllet
micke:
om han har tänkt sig ett år som att spela till sig ett nhl kontrakt i europa är han så dyr att Brynäs ska ha råd
De behöver inte bet Solings lön
De har fått pengar för Tony M
Självklart en av Brynäs dyraste spelare
men de fattar att de tjänar inte så bra här
Sen slog du till rätt med att nhl gallringen inte är klar
ändå värvar de föredettingen Nylle
ursäkta uttrycket men han fick inte spela mycket i Brynäs
inte spela så mycket i VIK
framför allt
han är sämre än tony M
min logiska förklaring är att borde inte laget bli sämre då

kennholt: Undrar bara om jag kommit till rätt liga?

Sv: Dreamteam för brynäsare!!
kennholt: Är det du som är Jörgen på dream team?

dapietro: NHL-gallringen för spelare är väl inte klar. Den har för många lag knappt börjat. Schaefer inte dyr?!? I vilken värld då?

Tror ingen här går med i en "FBK liga" för vi har ju våran egna liga "Brynäs IF" enda kravet e att du håller på brynäs.

LotharHsand: Från och med idag kan man anmäla lag till Aftonbladets Dream team. Jag har skapat en liga som heter Elit League där alla( även de som mot förmodan inte håller på FBK) är välkomna att anmäla sina lag till.

Hugin:
Tack hugin
Undrar hur länge Bäckis ska få vara kvar
läste precis om finska ligan på hockeymagasinet.
vilka namn
de har ju väntat till efter nhl gallringen
denna Schafer verkar ju inte ha varit dyr heller
sådana spelare har pengar
de vill spela till sig ett nhl kontrakt
jag vet jag vet
inget långsiktigt beslut, men det är ju spelare vi ska ersätta
ett år räcker
pratade med Micke Wahlberg i somras
han sade att mán ska ta jänkare på ett år
inget mer
då ska de spela till sig kontrakt
skärpning

brynäsmörten:
"dina lag"
På höger sida av dina lagnamn står det liga tryck där sen får du söka efter "Brynäs IF"

KentaK: dum fråga, men hur ansluter man sig till en liga på DT? jag har redan gjort två lag....

Sv: Nokelainen
TORDAN100: raderat vadå?

Sv: En succé och en flopp!
Samen: Nja.. Miettinen, Anger och Ram har väl funkat hyfsat iaf!?

Vi behöver iaf inte gå o handla gamla ärkefiender..
*host* Christer Olsson, Niklas Gällstedt, Per Löfström.. *host host*

Dreamteam för brynäsare!!
Alla som skapar sig ett DreamTeam, kan väl ansluta ett av sina lag till ligan som vi kallar för Brynäs IF kort & gott..

De vore extremt skoj om vi kunde få med ett litet gäng med hockeysnackare, och ett stort gäng brynäsare!?
Moderator är "kennholt" här på hockeysnack!

Antas utmaningen???

P J Davydjoos: Jag blir riktigt imponerad av era starka nyförvärv:)

Nu har Kyösti och Nylander iallafall skrivit på... Enligt GävleDala...

Sv: Nokelainen
passbie:

Eskos utalande är antagligen gjort före matchen mot Leksand.
Eller så har han gjort som en sann Brynäsare,dvs raderat den ur minnet

Nokelainen
"Vi har bara förlorat en match på försäsongen..." säger Nokelainen till Expressen. Han måste ha sämre minne än vad jag har, och det säger banne mig inte lite det...

DreamTeam
Alla sanna Brynäsare ansluter givitvis till denna liga med ett dreamteam lag :-) Se Länktips här nere.

KentaK: men han va bra i brynäs. han kanske e som bissett, (kan bara lyckas i brynäs) ...men de e sant. de e en ganska rejäl chansning...

Blev kanske lite otydligt, men statistiken är som vanligt
matcher-mål-assist-poäng - utvisningsminuter!

brynäsmörten: Skojar du eller? Här är davydovs statistik sen brynästiden:
Ak Bars Kazan, Russian Hockey League 98/99 - 14 2 2 4 - 45
EV Zug, Nationalliga A 98/99 - 11 4 3 7 - 4
EHC Olten Nationalliga B 99/00 - 36 26 30 56 - 70
EHC Olten Nationalliga B 00/01 - 40 31 48 79 - 18
Kärpät Oulu SM-Liiga 01/02 - 7 2 1 3 -1 4
Berlin Capitals DEL 01/02 - 37 6 9 15 -12 14

Visst jag håller med, han HADE sina ljusa stunder.. men någon höjdarvärvning skulle han inte att vara nu!
Han dominerade visserligen rejält i tyska andraserien, men det duger ju inte till i elitserien..

bradberry: håller helt med nedanstående skribent. nylander håller verkligen inte brynäsklass. varför inte värva tillbaka davydov igen. han hade sina ljusa stunder...

Sv: Elitserien 2002 / 2003
gordo:

Tja, du brukar väl inte banga för att sätta ut hakan.

Jag är inte rädd för att få fel. Jag utgår från att huvuddelen av
spelarna i lagen är hela, så brukar ju det också vara.

Att "mosa masen" blir en huvuduppgift för Brynäs enligt nedan:

Lördag 09-21 Brynäs J 20 - Mora J 20 ( Gavlerinken kl. 1400 )
Söndag 09-22 Brynäs J18 - Falu IF J 18 ( Gavlerinken kl. 1330 )
Måndag 09-23 Leksands IF - Brynäs IF ( Ishallen i Leksand )

Ställ upp och heja lite du också Gordo

En succé och en flopp!
Jag tror Kösa kan bli en fullträff om han används på rätt sätt dvs. i första-kedjan som direkt ersättare till Soling. 25-30 mål kanske? Får han däremot spela med sämre omgivning tror jag han floppar.

Fråga:

Va fan ska vi med Nylander till? En fruktansvärt onödig värvning. Bättre i så fall med ytterligare en junior. "Lill-Nyllet" håller inte elitserieklass enligt mig.

Sv: Elitserien 2002 / 2003
Hugin:
Ja du, Hugin...
Det här med att tippa utgången av serien. En ganska omöjlig uppgift eftersom förutsättningarna kan ändras över en natt.
En frisk Janne Larsson eller skadad Janne Larrson gör lite skillnad om man säger så...
Annars har du väl rätt i nivåplaceringarna på ett ungefär.
Det visar sig!
Det gäller att piska Knätofsarna 23/9 till att börja med!

Brynäsare att ha med:

Målvakt: Jamie Ram - Kommer att vara den som kommer att överaska oss mest av alla, tror jag

Back: Adam Andersson - billig back som kommer att få sitt genombrott i år

Forward: Tommi Miettinen - Titta bara på försäsongen

Niklas Anger - Se ovan

MAStermind:

Dom har väl kommit på att det skulle bli alldeles för enkelt att sopa hem det hela om Brynäs deltar.
Det är ju bara att plocka ut 5 st brynäsare slumpmässigt så är man i hamn.....

MAStermind: Upptäckte det jag med, tänkte slänga med Ram-killen som målis men där gick man bet :)

PAZ: Enligt Dream Team:s tävlingssida på nätet, är ingen Brynäsare prisvärd.

Laget finns helt enkelt inte med.

Muahahaha...

Dreamteam
Så var Deramteam igång.
Synd att inte Soling är skadefri (endast 1000000:-) känns som ett kap om han vore skadefri (eller är det därför han är skadad som han inte är dyrare?)

Jämförelse: Jonas Johnsson kostar 1900000:-

Elitserien 2002 / 2003
Go´vänner!!

Nu är det en vecka kvar innan ALLVARET början. Nu kan vi lägga försäsongen åt sidan, även om BIF spelar mot SSK imorgon.
I grunden ändrar den matchen absolut ingenting.

Det som jag tycker är oroande är skadeläget - om inte lika som ifjol, så inte långt ifrån. Det värsta är att det är samma människor som ifjol som drabbas, Luovi, Soling, Petré m fl. Jag blir dessutom oerhört orolig när jag läser att Djoos och Johansson är sjuka. Man kommer ju ihåg fjolåret då dessa spelare var mera utanför laget än i. De senaste dagarnas nyförvärv ökar väl inte statusen på laget.

Platserna 1 - 4:
Frölunda, Färjestad, HV 71 och Södertälje.
Jag tror att SSK blir livsfarliga med sina mycket kloka nyförvärv. De övriga lagen finns inte så mycket att orda om. Jag skulle bli oerhört förvånad om inte svenska mästarna finns bland dessa lag.

Platserna 5 - 6:
Djurgården och Malmö.
I ett mellanskikt. Behöver inte oroa sig för det nedre strecket, men räcker heller inte till för att slåss om SM-tecknet.

Platserna 7 - 9:
Brynäs, MODO och Linköping.
Dessa lag får försöka ta sig till slutspel i första hand. Jag stirrar mig inte blind på försäsongsresultat eftersom man vet att bedömingsnivåerna blir andra då serien sätter igång. Skulle BIF bli lika bra som på försäsongen är ju det ett bonus, men jag är rädd för att laget är för beroende av vissa spelare. LHC är det mest överskattade laget i elitserien på år och dag. Med en dålig start kan dessa lag hamna i den nedre regionen.

Platserna 10 - 12:
Leksand, Luleå och Timrå.
Låt er inte luras av Leksands förra säsong - det var allsvenskan.
Överlag ser dessa lag oerhört tunna ut - man får väl på tafsen för LIF´s 8-1 på BIF. Helt betydelselöst!!!!!

Det här är alltså resultatet i mars 2003. Vissa lag börjar bra och andra sämre, men i långa loppet tar kunnande och breda trupper över framför entusiasm och vilja. Vilja slår klass bara i enstaka matcher, inte i längden.

dapietro:

Du har, tyvärr, helt rätt!! Din liknelse med IFK Göteborg är helt riktig - samma filosofi. HELLRE BILLIGT ÄN BRA!!!

Dom som, till äventyrs, tror att BIF höjsa av Karjalainen och Nylander är, milt sagt, rätt okunniga.

Sv: Värvningar
BORÅSINDIAN: sorry

dapietro: Jag är helt säker på att sportkommitén är nöjda nu, och det kommer antagligen INTE att bli någon bortgallrad nhlspelare..

Men det tror jag bara är bra med tanke på lagmoralen tex..

Lunkan:
håller med de flesta av er.
Börjar tröttna lite nu. Först hyllar man juniorerna. Esko sa på radion en gång att han funderar på att satsa lite i alla fall på juniorerna. Kanske inte alla i samma kedja men de ska få spela.
Sedan väntar de sig en toppspelare efter nhl gallringarna vilket jag skrivit här förut. Finska ligan bra exempel. De väntar ofta på nhl gallringen och får bra spelare till bra priser.
VAD GÖR BRYNÄS???????
DE värvar Peter Nylandeer, som de haft i laget, stack för att han inte fick spela mycket.
Köysti ställer jag mig helet bakom. men nylander.
Ska någon förklara för mig hur i helv....... Nyllet ska ersätta Tony M
Långt i från samma spelstil
Tycker tyvärr att Brynäs börjar påminna om Blåvitt. Marino Ramberg.
jisses
Skärp er Brynäs

Huge: Har också en känsla av att Kösa kan göra en kanonsäsong. Mer tveksam till Nylander men jag förväntar mig att bli positivt överraskad.

Tror nog att Esko har klart för sig vilka spelartyper han vill ha.
Nyllet kan nog passa ganska bra, är ju en rivig fysisk fw a lá
Lindström fast kanske något mer polerad, något vi väl saknar i dagens lag. Kyösti tror jag kan bli ett nygammalt fynd bredvid Larsson och Molin. Vi får väl också båda spelarna till en ganska rimlig kostnad, något man också måste ta med i beräkningarna....

KentaK:

Vad är det som händer egentligen, har Brynäs erbjudit Nylander kontrakt? Nu måste det ha brunnit rejält någonstans! Är det någon som kan berätta, jag har varit i Wales i 5 dgr?

KentaK: Nej iofs, har det gått hyffsat ja förutom bakslaget mot leksingarna. Men jag får väl tro på dej då kenta :)

Lugna dig Mange!
Det har ju inte gått helt dumt på försäsongen UTAN ersättare för nån av dom skadade och Mårtensson, så än ska vi inte vara "oroliga som fan".. =)

ALLA BRYNÄSARE: Jag tycker det börjar bli jobbigt det här med skador (soling) o annan skit. Det drar i hop sig och jag tycker varken karjalainen eller lill-nyllet duger som ersättare åt oss det är min mening. Både mårten o soling e fan topp-spelare!!!

*Orolig som fan*

Mvh: Mange

Vet inte om jag håller med er här, visst är det dumt att signa både Kyösti och Nyllet!
Nylander hade inte mycket att bidra med 99 och jag tvivlar på att han har det nu heller!!
Karjalainen däremot tror jag kan bidra med mycket mycket mer..
Jag tror att han kommer få sig en rejäl nytändning om han hoppar in med Molin o Larsson, helt klart!
Karjalainen berättade för arbetarbladet vad han tror han ger brynäs:
-"Lite mål, lite rutin. Lite straffar, de är roliga att slå."

Jag tror att de kan bli helt okej ändå de här.. Men aldrig att Karjalainen väger upp förlusten av Soling! Än mindre Nylander-Mårtensson!!

Lilljanne: Håller med om att det blir ett nedköp, men va fan man måste försöka se lite ljust på tillvaron, jag hoppas verkligen inte att man nöjer sej med "Kurre" och "Lill-Nyllet" !!!

Sv: Värvningar
brynäsmörten: Tryck bort caps lock, det är jobbigt när du "skriker"

Samen: Va fan, är'e inte Jerry Seinfeld som loggar in?

Lilljanne: Alla är lika värdelösa så det spelar väl ingen roll

Bissett: Peter Nylander och Kyösti Karjalainen mot Tony Mårtensson och Jonas Soling! Är det nå´n som tror att Brynäs blir ett bättre lag?

En sak kan man ju säga om Kyösti, att vi får en grym straffskytt, han är ju väldigt kall en mot en,kanske är det han som kommer rädda många bonuspoäng i vinter.Vem vet???

« · 114956 · »