Brynäs IF

713960 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 2072243 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Jaedon har haft Corona och måste testa nedativt två ggr innan han får flyga, kolla GD
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Kring scoutingen är jag mer nyfiken på vad Sundlöv kan göra tillsammans med det statistiskt input som den nya statistikern kommer att kunna tillgodose honom med. Kombinationen av den avancerade, moderna statistiken och en sportchefsräv som Sundlöv känns spännande, borde kunna komplettera varandra bra. Frågan är väl också om Dackell ska gräva fram nya spelare eller bara vara "två till ögon" när Sundlöv scoutar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Förmodligen för att Dacke sitter på ett avtal som inte är lätt att komma ur men jag kan hålla med, någonting som inte sticker i ögonen borde de ha valt ädå.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben:
Sitter på ett kontrakt?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Campese har tyvärr inte lyckats styra upp denna förening. Kompismentaliteten gäller fortfarande tyvärr. Kan någon ge ett enda rationellt argument varför Dackell ska scouta spelare när det visade sig att han var usel på just det, under den korta tid han var sportdirektör?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Fast Kevin säger ju att Desch kommer att flyga när han kan och det skulle han ju inte säga om inte det var tänkt att Desch skulle komma så jag tror på Kevin här. Sen hade han ju kunnat utveckla lite mer för att slippa spekulationer men GD lär ju ställa vassa frågor under dagen 😉
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hong Kong:
Kanske är den ryska modellen i Brynästappning?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mats77: Absolut inte. Det är, enligt mig, ett helt fel bildval man gör som en första "välkommen tillbaka" presentation. Jag hade velat se bilder på glada spelare/tränare som tex kommer in genom dörren. Leende spelare som "hälsar" på varandra osv.

Sen kan man komma till allvaret. Små små detaljer, men ack så viktigt vilka signaler man vill skicka ut.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Soffdomaren:
Nä håller med, skakigt är det absolut i sandlådan på Sätraåsen, ffa när värvningar var något Dackell bevisligen var riktigt off på,
Men ” Klubbdirektören Michael Campese har i tidigare intervjuer sagt att Brynäs vill behålla Dackell inom klubben i någon form – och nu har man alltså hittat det uppdraget.”
Jupp, nu har han hittat rollen åt honom..
” vad Andreas Dackell ska göra i Brynäs framöver. Han får uppdraget som spelarutvecklade, det som från början var avsett för Ove Molin.”
Var det inte det Ove var så jävla bra på så han absolut behövdes värvas istället för spelare till laget i fjol. Är det inte rätt man för jobbet man värvar in från början?
” – Det blir en perfekt lösning för mig att jobba med spelarutveckling. Jag ska hjälpa till med det då Ove Molin ska träna J20-laget, så jag stöttar honom, säger Dackell.”
Sen det här med scoutingen..
” Andreas Dackell kommer utöver jobbet som spelarutvecklare även att scouta spelare till Brynäs.
– Jag kommer vara ett stöd till Micke Sundlöv och åka runt och se matcher och titta på spelare.
Enligt vad Sporten erfar kommer även Inge Hammarström att fortsätta hjälpa till med scouting av spelare till Brynäs.”

På det ska Glaas arbeta som ungdomsansvarig (tillsammans med Dackell) men också ha huvudansvaret för damlaget.

Det handlar inte på något om rätt man på rätt plats utan bara vem man vill ha runt sig och mellan dem dela det ansvar som önskas. Det är ju övertydligt nu.

Nä Campese anses ff av en majoritet som ett stort positivt bidrag till BIF, något jag inte förstår då det är övertydligt att han saknar kompetensen att leda Bif utifrån vad han säger och hur han agerar.
Det blir jävligt intressant att se hur han ser på 3årsplanen och 10årsplanen framöver nu när Peter tydligt sagt vad hans mål är.
Ja så har vi Sjödda tillbaka också.
Klart spelare kostar pengar, men det gör denna sandlåda också.
Bedrövligt att detta får ske. Så jävla bedrövligt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hong Kong: Ska de skratta när Peter har genomgång? Fokus är en bra signal tycker jag
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Absolut, om Jaedon är krasslig är det ju konstigt att Kevin inte bara nämner det som en anledning. Med tanke på att Jaedon var dåligt tränad förra säsongen borde han vara först på plats på försäsongsträningen, bara exceptionella omständigheter kan göra något annat acceptabelt.

Makita: Haha ja jag menade tvärtom.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hong Kong: kanske är bilden av att dem är seriösa och laddade inför säsongen. Är nog ingen idé att dra några växlar över spelares ansiktsuttryck när de sitter och lyssnar på huvudtränarens första ord efter semestern.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hong Kong: Anpassning till de ökade kraven?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Är det bara jag som funderar vad man vill skicka för signaler med bilderna man lagt ut på sociala medier idag. Är det så jobbigt eller tråkigt att vara tillbaka efter semestern?

Jag hade gärna sett lite glädje i dom första bilderna som läggs ut.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Eller tvärtom😉
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Soffdomaren: Värt att tillägga att Dacke blir spelarutvecklare oxå och ska hjälpa Molin.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Konstigt att Kevin inte skriver anledningen, bara att ”han kommer så fort han kan flyga”. Man brukar ju åtminstone säga ett preliminärt datum i alla fall. Nu verkar inte ens ett flyg vara bokat. Nej jag är mer och mer övertygad om att det inte var ett misstag att han gillade den där tweeten.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Står i GD att det är Dacke och Inge som skall åka runt och scouta spelare även i fortsättningen. Känns lite skakigt eller vad tycker ni?

Edit: Länkar inte då den artikeln redan är pluslåst.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Antingen lämnar Desch eller så har han blivit smittad av covid-19 (eller annan sjukdom) som gör att han inte får flyga hit. Har svårt att utläsa det på annat sätt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Varför skulle det vara svårare för Sigalet och Scott än för Desch att flyga till Sverige?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Vad exakt i tweeten du länkar till indikerar att Descheneau skall lämna?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hur lång tid dröjer det tills Descheneau officiellt lämnar?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Makita: Första träningen är på onsdag, idag är det test av utrustning och känna på isen för de som vill.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charles: den röda har jag velat haft länge som en tredjetröja. Bör ju inte vara så svårt att skaffa. Den skulle säkert sälja väldigt bra också i shoppen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Är hela laget samlade idag?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
dempa: siffror och text kan de gärna få fixa till.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
dempa: efter presskonferensen om värvningarna Bertilsson Berglund så tweetade brynäs om att det var träningströjorna som de höll upp, och att årets tröjor skulle visas närmare säsongsstart.
Så känns som att något kommer ändras eftersom de påpeka det.

sen har de kört den röda några speciella matcher. synd att SHL inte kör lite oftare som NHL
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charles: ändras hur isåfall, enligt rykte? vore kul o se en röd tredje men det kanske man hade häromåret om jag inte minns fel?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
imorgon eller idag om man ska vara petig. så är det slut på Brynäs semester! hockeyabstinensen är hög nu. Kul att se om tröjorna ändras något som det teasades om.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Självklart snackar vi hockey men man kan ju vara lite trevlig ändå eller är det för mycket begärt?
Jag brukar lyssna på podden men har aldrig tänkt i banorna att jag stöttar den utan tänkte att du syftade på att det nu fanns ett sätt att ekonomiskt stötta podden.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Ibland undrar jag..
Nä, finns ingen podd nu. Men tänkte tipsa inför hösten.
Man kan göra det vettu. Vi pratar ju hockey här, fast det inte är säsong nu..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg: ok, jag förstår fast det finns ingen nu pod ute, sommarlov
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: lyssna såklart. Alla poddar är beroende av att de har lyssnare. Det är så de växer.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Jag undrar bara vad man kan stödja, jag har lyssnat på podden och även varit inne och läst på sidan på Facebook men det står ingenting om att stödja där
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Svenska Fans har en podd som heter Brynäspodden.
Den finns att lyssna på där poddar finns. Nu finns även Brynäspodden på Facebook.
Lyssna och läs.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Du skriver inte vad det gäller, länkar inte och svarar inte på frågor, va ! Jag hittar inte
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Klicka och läs. Även lyssna, typ
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Känns som många klubbar värvar okända namn. Förmodligen unga. Morgondagens stjärnor.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: hur stöder man?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Nu finns Brynäspodden på Facebook . In och stöd.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: han får väl en blänkare när hans namn nämns på Twitter och tryckte på gilla 👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Kanske , eller så sökte han bara på sitt namn och tryckte like på måfå. Skulle inte dra så stora växlar av det där, men att Brynäs inte skulle ha någonting emot att låta någon annan ta över hans kontrakt känns väl ganska självklart.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Descheneau har gillat detta inlägg på twitter. Vore väl märkligt att göra så om han inte är påväg bort?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San:
Ja man är ju inte skit ovan med att en nyckelspelare blir tvungen att operera precis innan seriestart liksom.... har väl aldrig hänt hos Brynäs va?? 😉
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Makita: lite oroväckande att de försökte med skridskon även förra säsongen men misslyckades
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Det låter bra man blir ju lite orolig har ju hänt tidigare att man inför säsongen kommer på att en skada behöver opereras.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Makita: Verkar möjligtvis inte finnas något att fixa till. Skridskorna skapar ett tryck på en sena där han tidigare hade en inflammation, de hoppas att slippa det trycket med nya specialdesignerade skridskor. Och så hoppas de att han har kunnat vila bort grundproblemet under detta uppehåll.
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Axle San: Görs inga försök att fixa till foten?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bif4life: lite problems, gick på sprutor förra sässen, ont, bedövad fot då , svårt att gå fullt och träna osv.
Nu görs försök att fixa till grillorna så att det inte trycker mot senan, optimistiska, Bauer hjälper till, 3d modell osv.
Positiva!
Kommentera

« · 2072243 · »