1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753489 inlägg · 7967 ämnen
« · 2466015 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Godnattsaga och sov gott , förstår inte vad medlem längre än dig har med inlägget att göra?
Du får gärna tycka vad du vill och jag unnar verkligen Leksand ett SM guld ni har jobbat hårt för det i många år.

😇🤣😂😎

{8399}: Skojar du? Det är exakt det veteranlag kan göra - till skillnad från ”tävlingslag”… Tänk efter i 5 sekunder - vad tror du dessa gentlemen helst gör på en fredagskväll boendes på hotell med en massa bekantingar i faggorna..,
(människokännare - yes)

Svensson_62: Jag vet inte om det är en kväll för vimmel, en kväll som detta.

Om jag vore i Gävle ikväll skulle jag definitivt ta en rekogniseringsrunda på stan ikväll (CH?).
Kryllar av f d hockeyvärldsstjärnor i stan ikväll…!!

Peja, Munkas, Pettis, Samsonite m fl - för fan ut med er i vimlet och ge oss en rapport! Inte förhandlingsbart att såsa runt hemma en sån här unik kväll. Berätta vilka ni ser o s v…. Darryl Sittler, Sudden, Lidström, Foppa mm är ute i Gävles nöjesliv ikväll. Rapport snälla!!!!!
TILLFÄLLET KOMMER ALDRIG ÅTER FÖR DETTA

(sitter låst med barn i Stockholm och biter på knogarna över att man inte kan åka upp)

Tigerhjärta: Anser du att Alcén har lika stort kontaktnät som exempelvis Sundlöv?

Som spelaragent har du ett ansvar gentemot din klient för att få ett så bra ekonomiskt erbjudande som möjligt därför har du kontakt med alla SC i SHL och andra ligor,

Det är kontaktnätet,

Så kontaktnätet är pretty mutch detsamma för alla SC i SHL och det är pengarna styr.

Dålig ekonomi är lika med billigare värvningar, och bättre fingertopps känsla så att du får valuta förr dina värvningar.
💪🏻😎🤔

Wasp77: Linus Högberg på G till SAIK, Patrik Zdráhal på G till Luleå, Robin Norell på G till Örebro! Och i Brynäs spekuleras det om lån av Lööke! Ja ja….

J-S:

Jag har varit medlem här längre än dig och de som känner mig vet att jag inte vill provocera, jag är inte den typen

Jag är en kul kille men vill inte provocera. Ingen ide att diskutera då du redan tycker jag provocerar.

Åker ni ur " gud förbjuder " så kommer det finnas vissa skribenter här inne " brynäsare " som försvarar klubben för att de var för dåliga, domarnas fel, otur m.m.

Jag vet vad ni går igenom och jag hoppas hellre Malmö eller HV åker ur, matcherna mellan Leksand - Brynäs skall alltid få finnas kvar.

Trevlig kväll. Nu skall jag sova, jobb imorgon.

J-S:
Men… hallå?! Vad var det där för trist kommentar. Vem som helst kan väl se att Brynäs gör konstiga beslut heeela tiden. Det måste de väl få ha en åsikt om också. De=Leksingar, malmöit, Wikegård eller hinhåle själv.

Vore nog bra om Satan tog en och annan Brynäsare i ledande position i örat. Innan det är för sent.
Sen får Manner tro bäst han vill att Brynäs kommer klättra i tabellen. Det har han väl sagt mest hela tiden. När händer det då?

mattias - 74: Allt du skriver är något vi gamnackar å läktarcoacher har sagt i flera år . Så du behöver inte be om ursäkt .Som Utomstående klarar du å se det vi andra sett länge .

Anders Berg:
Per Löfström väldigt bra i LIF, en favorit!

Wasp77: = Byt ut Johan Alcen! It is as simple as that!

Jugge: Värvar ni Lööke så fortsätter ni på den inslagna vägen med dåliga nyförvärv.
Lööke är oerhört oteknisk och enkelspårig och lever på sitt snabba skott.
Skapar absolut ingenting på egen hand.
Levde i Timrå på passningar från Dahlen.

SuneMangs: som du skriver, om han vill till Europa lär hans agent höra med många klubbbar för maximal lön. Sedan har d väl 7,5M sek som lön i AHL. Svårt att konkurrera med det med.
Tror man måste över dit och få kontakt med yngre spelare längre ner som istället för HA där inte alla rycker i

mattias - 74: Ps. Vill inte provocera utan bara höra er åsikt om det.

Kul kille vill inte provocera,

Som jag skrivit till dig tidigare Leksand kan möjligen vinna SM guld den här säsongen
ni har verkligen ett bra lag, vilket ni kan tacka Per-Olof Ejendal för och alla pengar han proppar in i Leksand,

Det enda som kan sätta käppar i hjulet är mobbar Björn och hans ledarstil.

Påminner om Malmö och storsponsorn Percy Nilsson när Malmö vann SM guld,
Vilket gav kräk reflexer i hela hockey Sverige.

Men lycka till dig och Leksand, länge sen ni vann något .
😂🤣😎😁😇🍺🥂

mattias - 74:
Nånting i min spåkula säger mig att vi kan ta Lööke för att….trumvirvel…. Han har spelat i Brynäs tidigare! 😅
Kan inte se någon annan orsak - och den orsaken är verkligen inte ett skäl till att anställa någon. Om inte lönen är obscent låg.
SLUTA ta in medelmåttor eller föredettingar!!

Silfverkroken: håller med om att Alcen är den verkar sköta mycket. Men på hemsidan tills nu då den görs om var hon med i ledningen inte Alcen (nu finns inte den infon då sidan inte är klar). Sedan gick man ut med att hon var första kvinna som SC över ett herrlag i SHL och många tidningar gjorde intervju. Sedan har de skickat henne på SC träffar för SHL.

Mattson: ”Till skillnad från hur det varit de senaste 20 åren?”

Anser du att Alcén har lika stort kontaktnät som exempelvis Sundlöv?

Tigerhjärta: ”Detta minimala kontaktnät kan verkligen köra Brynäs i botten framöver.”

Till skillnad från hur det varit de senaste 20 åren?

{7981}: Absolut att han är dyr just nu, men som jag skrev har han ett utgående kontrakt så jag tänkte väl främst honom som en potentiell värvning till hösten, förutsatt att vi lirar SHL fortfarande förstås. Dock är det ju fullt möjligt att ett annat NHL-lag plockar honom på ett ettårskontrakt för bredd. Men vid 25 års ålder i sommar får han ändå ses som en bust i NHL-sammanhang med tanke på att han draftades i förstarundan och inte har någon produktion alls i NHL.

Men ska han ut på den europeiska marknaden blir han säkert högvilt bland både toppklubbar i SHL och Schweiz. Tyckte han kändes som en logisk transatlant att försöka prata med redan nu för att få in honom till hösten, om han vill till Europa. Men det är väl som någon sa här tidigare, dom scannar väl lönecheckarna när dom väljer klubb och då är väl Schweiz the way to go.

{7981}: Hur mycket gör Grahm för herrlaget egentligen? Är ju alltid Alcén som intervjuas angående värvningar för herrlaget etc. Känns lite som Grahm är sportchef för herrlaget mest på papperet för att det ser bra ut utåt.

EDIT: Tvåa på den pucken.

SuneMangs: waivers är väl för att skicka ner honom i AHL. Han tjänar 12M sek. Svårt att se att vi skall kunna konkurrera med det. Man får nog leta efter spelare under AHL som är yngre ist för HA. Lönerna börja bli så höga i AHL så det blir svårt att värva där.

{7981}: På pappret har vi två sportchefer, som utåt sett ser bra ut. Men ska man vara cynisk så har väl Grahm ungefär lika mycket med herrlagets lagbygge att göra som Alcén har med damernas att göra, dvs noll.

mattias - 74: Kan säga såhär. Jag tror inte vi Brynäsare är oroliga pga kvalitén på exempelvis Lööke i detta fallet.
Det vi Brynäsare främst är oroliga över är Alcéns begränsade kontaktnät (milt uttryckt). Detta minimala kontaktnät kan verkligen köra Brynäs i botten framöver.

mattias - 74: vi har två SC JA och EG så det borde var dubbelt så bra som alla andra 🥴🤔

Här har vi en kille i bra ålder som är för dålig för NHL men producerat (om än lite) i AHL som Alcén borde hugga på! Om han inte är alltför dyr vill säga. Utgående kontrakt och uppsatt på waivers nyligen. Hade gladeligen gett honom ett år i Brynäs för att se vad han kan hitta på. Gissar på bättre produktion än Lööke/Eklind/Rödin, osv.

Tittar på Löven-Modo. Mannberg Pettersson Nörstebö har alla ett förflutet i Brynäs. Mannberg och Pettersson är typiska Brynäsvärningar. Någon som kört fast och i BIF så lyfter det inte heller efter ett antal år för att sedan hamna i HA i mitten av hierarkin i det laget.
Scoutingen tanken och strategin med värvningar bör förbättras.
Känns som man måste leta i NA efter spelare som topplagen i SHL hugger efter såsom de bästa i HA.

Wasp77:

Hade jag varit Brynässupporter hade jag blivit orolig på riktigt om man värvar Lööke. Med tanke på hur de senaste säsongerna sett ut i BIF skulle jag bli orolig.

Borde man inte sikta lite högre? Jag vet ju såklart inte hur Brynäs lag ser ut kommande säsong men ni borde få in spets på både backsidan och forwardssidan

Det har tagit Leksand många år och bygga ihop ett stabilt SHL lag och jag vet vad ni går igenom, hoppas verkligen ni tar igenom detta för det är fan inte roligt alls och slåss med vånda och ångestkval.

Hoppas ni fixar detta

Verkar nog som om Alcen inte är rätt SC för er? Detta är bara min åsikt som " soffcoach "

Jag tror man tjänar på som förening att ta in människor i styrelsen som inte har alltför mycket anknytning till klubben sedan tidigare.

vad tror ni? Är inte det ett ganska sunt tänk?

Ps. Vill inte provocera utan bara höra er åsikt om det.

{7981}:
Nä vad ska vi ha lööke till egentligen? Möjligen för att täcka upp för ev skador.

Blipp62: Go läsning! 👍🍺

Hittade en intressant intervju om värvningen av Jussi. Vet inte om den postats tidigare idag men lägger den här nedanför.

Sv: SLO-tråden
J-S: Faktisk vi TV tittare som bidrar mest 😂

xxx BIF xxx: Brynäs existerar pga betalande medlemmar och förminskar man värdet av dessa grupper så vet i fan vad de tror de är som anställd

Brynäs existerar för alla supporters runt om i vårat avlånga land,

Men ekonomiskt är medlems avgiften absolut inte den största delen av Brynäs budget men ej att förakta den har ett stort symbol värde,

Det är utan tvekan (SHL) TV rättigheter sponsorer mm som drar in dom stora pengarna.
😇🤔😎🍺

Lemp: såg det! Nu hoppas jag att ett lån är det som kan vara aktuellt då Lööke inte är den spelaren som Brynäs behöver till nästa säsong. Då han inte är en brukbare och inte är tillräckligt bra för den spets som behövs få in. Han kanske skulle funka i en 3e med typ Ölund och Eklind/Olesen

{7981}: Aftonbladet menade att Lööke hade en out i kontraktet vilket gjorde honom aktuell till nästa säsong.

Lunkan: Per Löfström var ju grym men gjorde bort sig när han gick till Trottoarkantens IF. Jonas Löfström var medioker forward.

Tigerhjärta:
Brynäs existerar pga betalande medlemmar och förminskar man värdet av dessa grupper så vet i fan vad de tror de är som anställd - utan att här lägga värde i konflikten kk-BIF

I en bild ovanför en hockeyrubrik i Expressen är det en bild på Emil Molin, någon som läst något om Molin är på väg någonstans?

Bulten: om man lyssnar och gör som en polis uppmanar en till går det bra om man börjar tjafsa säga emot brukar det inte gå så bra. Var sig man har rätt eller fel. En hel del är så lätt kränkta och har så sjukt svårt att göra som någon annan säger

Bulten: Säger du ja.

Bulten: Nej jag ger nog upp. Det är ju ett heltidsjobb att få dig att förstå att det finns två sidor av ett mynt, någon annan får ta över.
Den enda som någonsin skulle gå ner på alla fyra framför KK är du Bulten, du och ingen annan…

{8399}: Dagens mest genomkorkade kommentar.

Tigerhjärta: Nej, men när det är företrädare för Brynäs som trampat i klaveret. Ja då är det Brynäs som ska gå ner på alla fyra. Eller du föredrar en utdöende läktarkultur? Snart kommer det vara mer liv när Zara Larsson går på bio än vad det är i arenan.

Bulten: Ingen vill ha KK i ERPen, fatta.

Bulten: ”Det är deras förbannade skyldighet att gå ner på alla fyra för att få en lösning.”

Nej. En supporterförening kommer aldrig vara större än föreningen i fråga.

Tigerhjärta: Fast jo det har dom, de har agerat i affekt och satt käppar i hjulet för KK, plus en uppblåst supporterpolis som man då väljer att hålla om ryggen. Jag hade agerat exakt likadant. Det är Brynäs ekonomi som blöder. Det är deras förbannade skyldighet att gå ner på alla fyra för att få en lösning.

Så här säg JA ang Lööke till GD

Skulle det bli aktuellt handlar det om ett lån, eftersom Jens Lööke har kontrakt med den finska klubben också nästa säsong.
– Ja, så är det i så fall, säger Alcén.

xxx BIF xxx: KK existerar inte utan Brynäs. Brynäs existerar utan KK.
You do the math :)

Tigerhjärta: absolut krävs det två, en som för och en som följer.. .. vem är bif o vem kk av de två?

Bulten: Det krävs två för att dansa tango.
KK är inte oskyldiga, även fast du verkar tro det.
Det krävs att båda partner kommer samman och finner en lösning som gör båda parter nöjda.
Brynäs har ingen anledning till att gå ner på alla fyra framför KK. Föreningen överlever med eller utan KK, trots sämre stämning på läktaren.

Lunkan: Politikersnack...

« · 2466015 · »