1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755194 inlägg · 7967 ämnen
« · 2473635 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Det var sköönt slå er förförra helgen (3-0) på Molineux!

mattias - 74: härligt;)
Såg alla matcher på 90-talet när min favoritspelare lirade i Spurs Teddy Sheringham.
Vann skytteligan -93

mattias - 74: Edbergs serv/volleyspel var inte att leka med.

MANCHESTER UNITED

Lunkz:

Samma här. Sedan är jag ett stort fan av Tennis, spelade mycket när jag var yngre och har ett otroligt intresse för sporten, ser nästan alla GS finaler. Sampras och Federer är favoriterna genom åren. Såg denna matchen live, endast 17 år

www.youtube.com/watch?v=I-kqtBScgK8

mattias - 74: Jodå. Jag håller på Liverpool. Allt annat är ju korkat😃

mattias - 74: är lika nörd på fotboll som hockey

Lunkz:

Har också varit över 3 gånger, träffade Jamie Carragher på hans restaurang när vi var där och käkade efter att ha sett Liverpool slå ut united i FA cupen 2012

Zappaholic: 2-1 Villa😬😬😬😬😱

mattias - 74: japp,3 gånger på gamla White hart lane.
Du då?

Lunkz:

Kul med PL, världens bästa liga. Har du varit över och kollat?

Tur att man håller på Spurs.
Säger man Spurs så vet alla vad man menar;)

Zappaholic:

Ja skulle du hålla på dom skulle jag bli överraskad, dessutom tror jag du nämnt förut att du håller på Liverpool. Som jag ;)

{7981}: vad är det för trams?

Här har du vår nästa introlåt!

mattias - 74: Du utgår från att jag inte håller på Blackpool?

Zappaholic:

Bara sa det, finns många Liverpoolsupporters som säger pool då det egentligen är Blackpool som åsyftas, bara sa det. Inget illa menat

Zappaholic:
Ja, han menar väl att vi har inte lika stor chans att förlora....
Men lite visste Mattias att LIF skulle kunna ha halva laget i sjukstugan o ändå vinna mot oss...

mattias - 74: Kommer ändå dominera från läktaren. Skulle vara matchens spelare i Brynäs. Så dåliga är vi.

mattias - 74: Ja? Vad är din poäng???

Har hittat nya introlåten
youtu.be/VAuhJt5TQb0. ;-)

Over and out!

Zappaholic:

För oss som håller på Liverpool så är det viktigt att poängtera att pool är Blackpool och att The Reds är Liverpool ;)

Snygg kvittering av Arsenal nyss..

BIF Kungen: Gör inget. Själv håller man självklart på Pool

Chanzone:

Hrivik är skadad

Ska man ens orka engagera sig och kolla idag. Man vet ju redan utgången - total överkörning från Leksand sida där Hrivik och Cehlarik kommer få spelet att lossna. Odds på det 1,05.

Zappaholic: börjar bra 1-0 till Villa efter 5, Brynäs-start

Huge: Du menar att de ska sluta i den forechecking som spelarna kom överens om att spela mot OIK?

Scott spelar alltså inte pga sjukdom. Rapporterades det inte att han var sjuk redan i torsdags? Spelade vi honom då trots det alltså? Låter sjukt märkligt om ni frågar mig.

Zappaholic: Bort med dom enkla misstagen i första hand, bättre avvägningar mellan checkning och backa hem, lite mer styrspel överlag och man får oftast fler spelvändningar och lika många chanser som vid hård (tok)checkning högt upp i banan.
Dags att börja vinna igen, jag är iaf optimistisk (av naturen..) ;-)

Zappaholic: Leif Boork 😂

Peja: För en gammal brynäs fan hur f-n kan man ha det så visste inte jag

mattias - 74: Köper ut Palve 😀

Huge: Det ska ju vara rejäla förbättringar i både spelet och inspelade poäng i så fall. Och då kör vi med största säkerhet undvika kval. Finns inte så mycket som pekar på det för tillfället…

Zappaholic: Inget är uteslutet i såna här lägen, men mkt hänger väl isf på hur laget presterar fr.om nu och fram till ett ev kval.
Om det blir ett jämnt race med HV via förbättrat spel och resultat men ändå kvalspel så lär det inte finnas nån anledning att byta tränare.

Zappaholic: sant kompis👍

Men som jag skrev: husfriden, kompis, husfriden😬😬😂😂🇩🇪🇩🇪

mattias - 74: Jag misstror dig inte👍 Anledningen kan vara en annan.

Zappaholic:

Stod så på en FB sida om Brynäs som jag följer. Följer typ alla lag

Stod iaf så

" Beskedet: Stjärnorna saknas - här är Brynäs lag idag

Greg Scott är sjuk och Anders Lindbäck saknas pga en överkroppsskada "

mattias - 74: fel kan jag tycka.

Sänk hans stressnivå genom att ge honom förtroende, även idag.

mk: Vad är det för kultur i laget som tillåter sådant och vem sätter den kulturen? Det är iofs bra med engagerade spelare men varför tar man inte den diskussionen i omgång 15? Det har sett lika illa ut hela säsongen.
Det där med att se sig själva i spegeln är helt rätt men med en tränare som vill bygga förtroendet och en konkurrensfri trupp så kan de som inte har den insikten strunta fullständigt i det.

mattias - 74: Överkroppsskada tror jag inte ett dugg på.

Zappaholic:

Lindbäck saknas pga överkroppsskada samt att scott är sjuk,

Hos Leksand är det Ashton som är borta vad jag vet samt Hrivik sedan tidigare

BIF Kungen: Är inte Arsenals match slut ca 15.15?

Så du hinner se det mesta. Grattis.

Bulten: Honken? Extra ledigt från Padeln☝️

Vem står ikväll? Olkinuora eller Håkansson?

SaggeBoy: Hej alla Brynäsare!

Idag har ni tur, ni slipper mig under dagens match. Brynäs brukar dessutom vinna då.

Väljer för husfridens skull Arsenals match idag (som på senaste tiden smittats av Brynäs resultat)

Kanske hoppar in här och ställer dumma frågor (som vanligt alltså😂) om korta matchuppdateringar, hoppas det är OK😬😬🇩🇪🇩🇪?

mattias - 74: Så tänkte man också förra året när Olofsson och Rosdahl lämnade.. men de verkar lyckas ganska bra där.

mk: Inför ett eventuellt kval behöver vi få in ett ledarskap som dels kan sänka axlarna på grabbarna, dels dra upp tydliga riktlinjer för laget:

”Ni kan lita på mig. Jag vet hur vi ska slå Malmö. Det gör vi på det här viset”.

Ett ledarskap att ta rygg på, som man genast vill spela för.

Vem?

mattias - 74: Helt rätt tycker jag. Kinnvall har inte gått att känna igen sedan matchen mot Timrå borta innan uppehållet i början på november.

Efter uppehållet gjorde laget en bra match där man vann med 4-0 hemma mot Malmö, sedan har det bara gått utför.

När man läser artikeln på GD verkar Kinnvall ha ett psyke som en 11-årig pojklagsspelare, då jag får känslan att han blir blockerad/nervös i sitt spel för att han inte bidrar med poäng. Då är det inte mer än rätt att han blir sjundeback och inte får spela PP.

Jag gillar dock Kinnvall och är säker på att han kommer komma igen nästa säsong (om vi är kvar i SHL). Annars går han väl tillbaka till HV misstänker jag, eftersom hans tjej är från Jönköping och han hade trots allt en bra säsong där innan han drog över till Calgary.

Vinst idag ett måste ju!

mk: Snälla mk.
Det jag skriver är inte mer förminskande mot andra än vad det är som andra skriver mot mig spelare och ledare.
Komiskt att du gnäller om att jag skriver samma sak i varje inlägg när andra gör likadant: samma gnäll om hur dålig Alcen, spelarna och ledarna är en varje inlägg.
Men det är förstås nåt helt annat…

Jag tycker inte att allt är bra, bara för att jag inte gnäller och grinar över läget 7 dar i veckan härinne…

« · 2473635 · »