1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 759343 inlägg · 7967 ämnen
« · 2480919 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Japp, det är precis som jag vill att det ska vara

eltifoso: Det som både oroar och roar är väl att det nästan alla matcher betyder något hela tiden..Kamp om första platsen..Kamp om top 6...Kamp om att komma till play in..o kamp om att slippa kval..varje match betyder ngt för varje lag Tex ditt lag ..en felstuds o ni kan va utanför top 6...

eltifoso: Ja just det!!! Det kan bli magiskt

{8399}: Plats 12 ger show på torget också, bara en sådan sak

Bulten: så tänker jag också ..att det vore så skönt om den pressen ligger på HV..att de måste vinna...

JohnnyBotox: Visst borde vi kunna knäppa Luleå på näsan. Nyckeln blir att kliva in i matchen mot HV med ett försprång där vi har ”råd” att förlora. Tror nämligen att Hv vinner mot oss. Kliver de om oss efter den matchen tror jag det är kört.

Luleå har ett ganska tufft spelschema framöver. Skulle vi lyckas vinna på tisdag så är de mer eller mindre indragna i skiten. Vinner Luleå så kan de däremot blåsa ”faran över”.

Kan vi vinna en fjärde raka? Tror inte att det hänt sedan 2017… Så länge vi kan behålla ödmjukheten så finns chansen.

Olkinuora senaste fyra över 94% och 1,25 i GAA. Måtte han stå på tisdag…

Undrar hur Alcén resonerar om målvakterna. Lindbäck två år kvar på sitt kontrakt. Finns chans att behålla Olkinuora eller har han möjligen redan skrivit kontrakt med något Schweiziskt lag eller liknande? Är JJ redan signad?

Svensson_62: Idag mår man gott! Det är så härligt i Ingemansland 😊

Bra val av straffskytt

Tigerhjärta: Men med en bra målvakt har vi alltid chansen att vinna. 👍

Andy Tiger: spot on

Farsang: oceaner av tid sedan😬😬😂

{8399}: Tror du att Brynäs vinner om du inte kallar hv för hiv. 😂

Farsang: Du vet väl att reportrarna brukar sitta skriva och drickat ur flaskan och även tömma den.

Blå grottan: Lhf känner flåset och nerverna är i dallring så vi har en chans för en trepoängare.

BIF Kungen: oktober fick jag reda på via Facebook.

På 5 matcher tog vi följande poäng. 3-3-3-1-3

Många missar för Hans Abrahamsson i den artikeln 😮‍💨
Uppladdat:

500x0-cf818c29-d9aa-4e9c-8e0c-190e5cc61be6.jpeg

500x0-07bfb9e3-a457-4e7a-9d3a-04534c0cb635.jpeg

Lugna ner er för fan.. just Hiv-namnet är kanske lite väl, men varför är det så många härinne som blir förolämpade å andra lags vägnar?

Soffdomaren: Bara barnsligt och respektlöst tycker jag. Jag skulle till exempel inte kunna vara vän med någon som kallar HV för Hiv. HIV är ingenting att använda som öknamn, lite vett borde det finnas i knoppen hos folk kan man tycka.

J-S: För vem? Dig framför allt.

Gäller inte bara detta exempel finns flera som har öknamn för olika lag, frågan är egentligen vad de ?coola? öknamnen har för nytta, exakt vad är det som gör att du måste lägga till ett I?

AW-M89: Haha nä. Jag menade inte allvar. Lite kul däremot om nån kommer hit och har blivit tipsad om dom ställena :)

nittontolv: bilagan eller lion bar? Bor själv i Gävle och skulle aldrig rekommendera något av de ställen för någon ha ha!

Bulten: Jag vet det.
Det var ett skämt som landade lite platt.

Det är nog att vi inte alltid tycker samma om Brynäs.

Men jag ska skärpa mig..

Sv: Tabell 22-23
eltifoso: Jag är för jävla glad att vi slipper Färjestad Oskarshamn kvarvarande matcher.
Så låt showen börja.
;-))

Sv: Tabell 22-23
{8399}: det närmar sig show

J-S: Trodde du var Gävlebo men nu får du offra dig och komma till Gävle i all fall. Det löser sig med notan

J-S: Jag rekommenderar antingen Bilagan eller Lion bar!

lapad: Om vi klarar slutspel så kommer jag upp för att se någon match live.
Blir det kval så ska jag ( försöka ) komma upp och se någon match,
Så mat öl(ale) innan match eller efter.
;-)
Jag står för notan.

J-S: Jag håller med! Jag själv har alltid avskytt hv pga att man är en fiende mot alla religioner!

Du kommer inte bara undan badet, du får även bjuda på några öl

Treklövern1912: Luleå är ju indraget nu med, vi tar dom borta

mk: ”Nämen kul att du hade tid och möjlighet att kolla in här.
Förstår att det varit jobbigt denna veckan.
Men välkommen tillbaka👍”

Eh va? Har varit väldigt aktiv hela veckan. Märkligt inlägg

Soffdomaren: "Sluta skriv HIV, bara pinsamt"

För vem?
Jag skäms inte.
Om jag förorättat dig ber jag om ursäkt .
Jag har aldrig tyckt om frikyrkliga Hu och Ve och dom påminner mig om ett elakt virus så därav HIV.
Men om detta är utryck som du inte känner dig komfortabel med så kan jag alltid kalla dom för pingstkyrkan HC om det känns bättre.
HaHa
trevlig kväll må bra puss och kram

Tigerhjärta: Jaha! Kul! Inte en dag för sent :)

nittontolv: En ny tifogrupp vad det verkar!
Vår SLO nämnde att det troligtvis kommer mer info till veckan!

Kul med en ”tifo-vepa” under introt idag. Det har man inte sett sedan kk försvann. Såg att det stod Tifo39 i ena hörnet. Vet nån om det är något nytt?

J-S: Sluta skriv HIV, bara pinsamt

Svensson_62: Det stora felet är kommentatorn HaHa.
Annars är det SDHL matchen som syns i kuben.
;-))

Bulten: Nämen kul att du hade tid och möjlighet att kolla in här.
Förstår att det varit jobbigt denna veckan.
Men välkommen tillbaka👍

Forsberg 1978: Öik 5-2 mot dansbandet

Andra lördagen i rad och andra matchen jag inte ser på direktsändning på många år då övriga familjen hade andra planer igen...... men nu har jag tittat ikapp matchen och 3:e raka segern smakar mumma! Var har dessa insatser på isen varit tidigare, har spelarna/föreningen något skevt självskadebeteende som gör att man endast kan prestera om klubbens existens hänger på en skör tråd? Bra match!

lapad: Godkväll min vän,
Skön vinst i dag och jävligt viktig seger, så ett bad i gavleån känns lite längre bort,
Men då jag inte är en spådam, så vet man inte möjligen blir jag blöt eller Brynäs spelar slutspel.
😂😂😇

JohnnyBotox: som inflyttad Gävlebo sen 13 år tillbaka kan jag säga från botten av mitt hjärta, det hoppas jag också!
Nu när det är så få matcher kvar har jag börjat spelat på förlust för att inte gå ?lottlös? vid torsk samt att det gör inget om det kostar en 500hunka om det blir poäng. Det känns lite bättre, pröva!

Kommunisten fick inte vara kvar i cmore studion när grabben från Övertorneå kom.

X-Län: haha nä Luleå eller Rögle i så fall, Timrå eller LHC känns lite väl långt bort. Men tror ärligt talat att det blir Brynäs som åker dit. Men hoppas av hela mitt hjärta att det blir HV…

JohnnyBotox: eller Timrå.
Grattis till tre friska ikväll!

Bulten: ”Minns när man tyckte det va coolt att kalla HV för HIV. Någon gång i grundskolan, i de lägre årskurserna om jag ska vara ärlig.”

Minns när man gjorde bult på KalleAnka juice i hemkunskapen på högstadiet, 😂
Rolig kille (KalleAnka) tufft och jobbigt att vara en pissermisser och klaga på Brynäs när dom vinner,😇🙈🙉

Tydligen är du HIV supporter
En upplysning till dig detta är en HS sida för Brynäs supportrar
😂🤣🙈🙉💪🏻😎,

{8399}: 20.00 är ju så lång en period är...

Som sagt åker upp Torsdag
3 säkra poäng
Aldrig förlorat när frugan o jag är där

Svensson_62: Resultat plus fel lag, såklart

« · 2480919 · »