1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 759341 inlägg · 7967 ämnen
« · 2481082 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Depression: Har för mig det också. Men tror det är 12.5% av lönen per match. Och han blir ju avstängd fem matcher. Så bötesbeloppet per match är 8407 / 5 = 1681 kr. 1681 / 0.125 = 13 451 kr.

Och det är såklart en helt orimlig lön. Någon som vet var jag räknat fel?

Auchinleck: ”Om vi har fokus på Kvist-spelare längst ner i hierarkin så har vi inga problem?”

Förstår inte riktigt frågan faktiskt.

Mickesgolf: Du har ju haft fel förr Pettis.

Skrubben: Om jag kommer ihåg det rätt brukar väl bötesbeloppet vara 12.5% av lönen, någon får rätta mig om jag har fel.

Men, 8407 / 0.125 = 67256

Kan vara så att procentsatsen är högre nu då det är rätt många matcher

{8399}: Det hade han nog inte gjort i dagens SHL. Han hade inte hängt med alls.

Är otroligt glad över att inte ha honom i laget

Mickesgolf:
Första perioden var ju den klart bästa perioden Brynäs har spelat sedan borta vinstens sista period mot Färjestad i november .
Nu hoppas man att killarna är ödmjuka och åker till Luleå med rätt inställning för om vi vinner där då kommer Luleå verkligen vara med i bottenracet. Hade ju varit riktigt gött.
Olkinuora kommer fortsätta göra skillnad för vårt lag och om man slutar med onödiga utvisningar i offensiv zon så ska kontraktet lösas.
Men det som säger emot är ju att det måste vara många års sedan Brynäs vann fyra i rad.
Men gårdagens insats ger hopp

Mickesgolf: Exskt! Han som gjorde 17 poäng för oss förra säsongen.

{8399}: Danielsson? Du syftar på gamlingen som är så seg i skridskoåkningen?

{8399}: Jag önskar jag någon gång kommer hitta någon som har det förtroendet för mig som du har för Danielsson.

{8399}:
Om vi har fokus på Kvist-spelare längst ner i hierarkin så har vi inga problem?

Peja: ser ut som en krock där båda spelare stirrar puck. Visst, tar det i huvudet så är väl straffet rätt kanske även om det är en krock.
Vi skulle ha värvat Danielsson och haft Kvist som reserv då hade detta inte hänt.

Peja: Tacklingen är möjligtvis bara klantig, men det är ju fortfarande ett problem. Vi måste ha bättre beslutsfattande. Så sjukt många utvisningar i offensiv zon.

Ölunds i första gjorde mig också förbannad.

Zappaholic: Ett normalt straff sett till vad som brukar utdelas i antal matcher och att tacklingen de facto träffar huvudet.
Inte första gången en spelare (som jag tolkar situationen) är fokuserad på nåt annat än att tackla men istället pga olyckliga omständigheter träffar huvudet istf nån annan kroppsdel.
Tycker inte det är en ful tackling mer än i så måtto att den ser ful ut, då den samtidigt som inte är medveten.
Uppfattar heller inte Kvist som nån ful spelare som gjort sig känd för sånt här, men straffet känns som sagt befogat och inte mkt att säga om.

Frågan är om det gynnar laget eller inte att tappa en fysiskt tung pjäs som är bra att ha i de återstående matcherna där det säkert inte kommer att bli så mycket skönspel?

Davey85: Inte säkert att det var meningen av Kvist. Han säger själv att han var fokuserad på pucken. Det kan faktiskt vara så att hans split-vision är så pass dålig att han inte såg motståndaren, men då förtjänar han ändå en avstängning i och med att hans uselhet äventyrade motståndarens säkerhet, kan jag tycka.

Zappaholic: Reagerade inte så mycket i erpen igår. Men nu när man såg reprisen är det ju en riktigt ful träff mot huvudet.

Peja: Tycker också det är ett befogat straff. Förstår Rogers ilska och de bommade ett matchstraff och fem min PP för Frölunda som iofs borde varit tre min då de tydligt hade sju man på isen

Bulten: Lägger min röst där med, hoppas han finner Brynäs som en klubb han vill stanna i och spela nästa säsong i oxå ☺️

Grym match igår och härlig leverans från våra finnar. Men vad fan tänker Kvist på? Han äventyrar hela matchen med sin klantiga tackling.

Varför kan vi inte hitta disciplin i laget? Manners tyglar är för slappa

Spacebb: Någon som vet hur man räknar ut vad Kvist tjänar baserat på bötessumman?

Svensson_62: Det hade jag förträngt. Då röstar jag på Olkinuora.

En sak som BIF ska ha högt betyg för är publiksiffrorna. Bottenlag + traditionellt sett kräsen hemmapublik - ändå ett enormt fint snitt!

SaggeBoy: PJs son

JJ ? Vem är det ? Ny målvakt? Dela med lindbäck?

Spacebb: Bara hoppas det är slutspelat för säsongen för honom då

Peja: JJ vem är det?

Peja: blir Alcén eller hans efterträdares uppgift att sälja Lindbäck. Kanske kan hänvisa till att han hade 92% efter jul som vissa här körde med. Olkinuora är värd sina pengar. Men JJ är såklart väldigt intressant också :)

{10060}: ja vi får väl nästan tacka Rönnberg för den anmälan. :)

Peja: Exakt! Årets säsong är ett sportsligt fiasko oavsett utgången. Det är väl snarare nivån på fiaskot som kommer att variera. Hänger vi kvar kan man lugnt räkna med att Manner och Alcén hyllas och får vara kvar i orubbat bo.
För mig är det helt obegripligt att en mångmiljonverksamhet som Brynäs IF med ett flertal kompetenta näringslivspersoner i ledningen, till den kanske enskilt viktigaste tjänsten som sportsligt ansvarig för herrlaget anställer en helt okvalificerad person från A-lagets avbytarbänk. Det betalar vi för nu.

Som man bäddar får man ligga!

Tigerhjärta: Han vore en bra lösning i SHL. Vid degradering tror jag det vore ett absolut måste att få in någon som kan allsvenskans spelarpol och marknad. Ser en stor risk i att Brynäs slåss på nedre halvan av Allsvenskan om man inte får in den typen av kunskap vid degradering. Gefle gjorde det misstaget när man åkte ur superettan, det krävs någon som kan serien vid rodret.

Nu kan de spela Ljungkrantz istället!

Depression: Håller med. Väldigt fult och farligt. Helt rätt med fem matchers avstängning.

Spacebb: Väntat, otroligt fult och onödigt

Spacebb: 5 matchers vila för Kvist..

Peja: Oh well, om vi bortser från hur vi TROR att Brynäs kommer agera.
Vore inte Liljander en bra lösning?

JohnnyBotox: Tvivlar på att Brynäs kommer ha råd att signa Olkinuora över nästa år om man lyckas stanna i SHL. Han kommer ha många bra anbud. Desto troligare med JJ, men det skulle uppstå en intressant intern maktkamp om både Olkinuora och JJ vill signa, samtidigt som Lindbäck blir kvar.

Tigerhjärta: Jag tror att Alcéns position kommer att förstärkas internt om Brynäs klarar sig kvar och att en fet kontraktsförlängning i så fall kommer ligga närmare till hands än en ny sportchef.

Brynäs och många supportrar verkar försöka skapa, förstärka och acceptera ett narrativ där Manner och Alcén har gjort det bra om Brynäs undviker kvalspel.

Det handlar delvis om att många inte verkar analysera vad som skett och sker i Brynäs utan bara konstaterar att man behöver kontinuitet för att lyckas. Det leder till ett resonemang där personer minsann ska vara kvar för att skapa kontinuitet snarare än att de har gjort sig förtjänta av att behålla sina jobb.

Har en liten spaning/fundering.
OM det är så att Malmö ryker, vore det inte intressant om Brynäs då nyper Björn Liljander som ersättare till Alcén?
Hyllades inför säsongen som en riktigt imponerande värvning. Har däremot suttit fast med många kontrakt vilket gjort det svårt för honom.
Tankar?

Depression: 5 blev det tydligen

nittontolv: Rönnbäret snackade om att det missades 2st huvudtacklingar, vilken var den andra?

Tror ni att det finns risk för att Lindbäck får stå någon mer match innan omgång 52?

Depression: Ja det skulle inte förvåna mig om det blir så, men vi klarar nog oss bra ändå.

{8399}: Tre matcher lär han få, om inte mer

nittontolv: Han lär inte fällas.

Kvist anmäld till disciplinnämnden för huvudtackling.

{8399}: RBK kan nog plocka poäng på tisdag.

{8399}: Ska också bli intressant att se hur vi hanterar att släppa in första målet nu på slutet, i de tre senaste har vi gjort det första och sluppit jaga. HV har släppt in första i både de två senaste, men vinner ändå.

eltifoso: Det kan även knuta sig på grund av nerver också som för Luleå och Brynäs nyligen, speciellt på hemmaplan. Vi får se hur HV hanterar detta nä när de gått om oss och sedan körts om igen, pressen är tillbaka på dem igen.

{8399}: Man kan börja som utgångstips att tippa det laget som ligger lägst i tabellen i detta skede.
De spelar som vanligt i slutet med högst frenesi och glöd

Igår var bara Lule undantaget

Stefan R 63: Därför är det omöjligt närmast att tippa matcherna, nu betyder tabellplacering inte mycket.

Svensson_62: inget fel. Sdhl började efter Shl

« · 2481082 · »