1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 759343 inlägg · 7967 ämnen
« · 2481306 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
munkas:
Finns det nåt alternativt recept till "avgå alla" för att klättra i SHL-hierarkin?
"Avgå alla" verkar ha begränsad effekt.

Söderström jagas av AIK som sportchef. Vore ju superintressant för oss istället för Alcén.

JawKee: ” Har man förhoppningen att Brynäs ska gå från kvalplats till guld på en säsong, ja då kanske man ska tänka om lite.”

Hmm, kval -21, 10:e plats -22 och nu åter indragen i kvalstriden.
Är det en utveckling vi ska vara nöjda med???
Mycket märkligt tankesätt.
Säsongen är ju givetvis inget annat än ett stort fett fiasko. Hur man än vrider och vänder på det.

JawKee: "Tror inte många här inne tycker att plats 10 är en framgång. Men man lär ju tänka på det ur ett realistisk perspektiv. Det beror ju på vad man jämför med.
Brynäs de senaste åren?
Ja, då blir man nog glad om vi hamnar på #10 och man kan andas ut. Man måste ju börja någonstans. Har man förhoppningen att Brynäs ska gå från kvalplats till guld på en säsong, ja då kanske man ska tänka om lite.
Ser inga problem med att man blir glad eller "nöjd" med en 10:e placering den här säsongen t.ex. En säsong efter så kanske man blir glad om man är topp 8. säsong efter kanske topp 6. Förväntningarna och förhoppningarna är ju beroende på var man kommer ifrån."

Brynäs kommer ju från en tiondeplats förra säsongen. Alla positioner bättre än det hade jag sett som en framgång. Är ganska krass sådär. Med det sagt hade jag inte förväntat mig topp sex inför säsongen. Jag hade varit så nöjd om Brynäs i det skede vi är nu hade säkrat en åttondelsfinalplats.

Tia förra året och sämre lag då. Årets säsong är en besvikelse.

Jag tycker att Manner ska gå efter säsongen. Har en liten brasklapp dock. Om Manner lyckas lura Olki att stanna kan jag tänka mig att behålla Manner. Dock är ju Olki den viktiga i ekvationen här och man kanske kan lösa den ekvationen utan Manner.

JawKee:

Att Brynäs kommer hamna 10 är ungefär lika troligt som att HV skulle kunna vinna sm-guld 2021. Det kommer inte hända och fokus borde vara på nuläget och inte sväva iväg.

Vi är alltså 8-9 poäng bakom slutspel. Vi måste gå rent för att ens ha en chans. När fan vann Brynäs 8 matcher i rad senaste? Den kapaciteten finns inte.

J-S:

""Därför fastnar dom i utvecklingen.
För att utvecklas behöver du speltid och en bra coach som tror på dig och hjälper dig att ta nästa steg""

Lööke, Westfält, fick inte någon ärlig chans i Brynäs!!
Ljungkrantz nästa exempel på spelare som inte får chansen?

JawKee: ja, det var så jag skrev. Men hur många talanger som spelat t.ex. JVM eller regelbundet i juniorlandslaget har Brynäs lockat till sig de senaste 5 åren? Hedberg och sen? Min poäng är stt Brynäs inte är förstavalet hos dessa, ens när vi lockar med speltid. T.ex. Strömgren valde ju en annan SHL klubb för det var där han trodde på båst utveckling. Så det vi kan få är rejects, spelare med sargat självförtroende men som Manner förhoppningsvis kan bygga upp igen.

JawKee: En tiondeplats denna säsong skulle jag fira rejält.

BIF Kungen: Tror inte många här inne tycker att plats 10 är en framgång. Men man lär ju tänka på det ur ett realistisk perspektiv. Det beror ju på vad man jämför med.
Brynäs de senaste åren?
Ja, då blir man nog glad om vi hamnar på #10 och man kan andas ut. Man måste ju börja någonstans. Har man förhoppningen att Brynäs ska gå från kvalplats till guld på en säsong, ja då kanske man ska tänka om lite.
Ser inga problem med att man blir glad eller "nöjd" med en 10:e placering den här säsongen t.ex. En säsong efter så kanske man blir glad om man är topp 8. säsong efter kanske topp 6. Förväntningarna och förhoppningarna är ju beroende på var man kommer ifrån.

Guldtigern: risk finns alltid, vi är Brynäs och då ingår obegripliga spelarval.

Hoppas dock att Lindbäck är kvar i båset resten av säsongen.

JanT: spot on. Vet att det finns delade meningar om detta.

En del tycker plats 10 är en framgång.

Brynäs har sköts/sköts katastrofalt av personer som ska ha kunskap, insyn ”och fan & och hans moster ”.

De som lever i förnekelse tycker att föreningen sköts prima och är nöjda med ett cementerat bottengäng.

Bratwursten : Scandic CH?

Silfver:” De valde oss för att de fastnat i utvecklingen hos sina SHL lag. Hur många av de talangfulla juniorerna går direkt till oss?”

Precis och varför har dom fastnat i utvecklingen för att dom inte får tillräckligt med speltid och förtroende av tränarna, att slå sig in i topplag där alla positioner redan är fyllda av etablerade spelare som junior eller första årssenior är så gott som omöjligt, Därför fastnar dom i utvecklingen.
För att utvecklas behöver du speltid och en bra coach som tror på dig och hjälper dig att ta nästa steg.
Vilket Mikko har varit bra på.
Pga detta så kan vi bygga med yngre lovande spelare för vi kan erbjuda dom speltid vilket hjälper dom att utvecklas.
🤔🤔😇

Svensson_62: sant, tyst som i kyrkan bara… tyvärr.

Silfver: De gick till oss för att de inte fick speltid i sina lag :) Inte svårare än så

JawKee: De valde oss för att de fastnat i utvecklingen hos sina SHL lag. Hur många av de talangfulla juniorerna går direkt till oss?

nittontolv: Den med höga murar och taggtråd samt kameraövervakning. 😂

Bratwursten : Vilket hotell?

JohnnyBotox: Hemma från Gävle! Med tre poäng i säcken! Skymtade både Olkinoura och Björninen på hotellfrukosten som verkade vara på fint humör!

{8399}: Din pojkvän 😁?

JawKee: Jag håller med fullständigt,
Attraktivt har inget med saken att göra,

Att gå till Frölunda och andra topplag för en junis första årssenior och få begränsad speltid eller ingen speltid alls är absolut inte lockande,

Vilket vi sett vid flertalet tillfällen,
Pga detta har vi lockat till oss Strömgren Johannesson (Gunler) för vi kan erbjuda dom speltid och därmed ta steg och slutligen ett NHL (AHL) kontrakt,

Sen en annan sak är att Mikko är bra på att utveckla unga spelare vilket också spelar in,

Annars är det pengar som styr och en Sportchef som har fingertoppskänsla och plockar upp utvecklingsbara spelare till en billig peng,

Där en bra scouting verksamhet ingår vilket vi verkar sakna helt och där håller jag med Peja och flera andra som påtalat detta problem,

Möjligen behövs det en bantning av kansliet och anställa ett par riktigt bra hockeyscouter istället?
🤔😎

Silfver: Beror väl på hur man ser det. Tror ändå Brynäs är attraktivt för juniorer. Strömgren och Johannesson valde ju oss för dom får mer speltid. Men annars håller jag med om att Brynäs inte är särskilt attraktivt längre. Men nog kan vi värva spelare så vi hamnar top10 iallafall.

JawKee: principen håller jag med om men frågan är hur lätt det blir i praktiken? Brynäs är knappast ett attraktivt val, inte ens för juniorer som söker speltid i SHL.

{8399}: Nja helst inte, ta in nya lovande spelare istället. Om man inte vill fortsätta kvala dvs.

mk: Precis så. Alla förslag på att få in spelare nu är per definition oseriösa eftersom transferfönstret är stängt och alla vet att det därför inte kan hända. Därmed blir det helt meningslöst att diskutera och alla vet om det. Däremot kan det ju vara intressant att diskutera eventuella nyförvärv till nästa säsong.

{8399}: Läs det peja skrev igen.
Du kan inte få Nicky till detta laget.
Men du kan försöka till nästa silly.

Men till 22/23är det omöjligt.

Därav allas inlägg..

JohnnyBotox: 😂😂😂

Treklövern1912:

Jag är livrädd för torsdagen, Leksand brukar ha svårt att knyta till säcken när det gäller men har gärna fel, Hv är inte dåliga trots tabelläget, de kommer förmodligen att göra en bra insats.

Jag skall fö upp till Leksand och kolla så jag hoppas vi vinner såklart

{10065}: äh, jag loggar ur för kvällen.

Peja: Stäng av honom från forumet en stund, så kanske han lugnar ner sig.

Peja: lägg ned för i helvete. Jag slutar skriva om honom ok men kalla det inte trollande. Jävligt onödigt..

Peja: Trollande? Be om ursäkt nu.
Jag skriver om Danielsson om jag vill.

Treklövern1912: taget! :D av bara farten smiskar vi HV på lördag med 7-2, kontraktet klart. Luleå och LHC säckar ihop helt, förlorar alla sina matcher medan vi tar ytterligare två segrar och sista åttondelsplatsen. Väl där kan vad som helst hända (dvs 14 raka segrar och SM-guld). Olkinuora får tröjan i taket.

{8399}: Lägg ner trollandet någon gång. Alla förstår att du bara driver, särskilt nu när transferfönstret är stängt. Det var nästan roligt de första 150 gångerna.

JawKee: Sallinen skulle kunna centra i fjärde och Danielsson gå kant med Olesen kanske?

På tisdag HV-RBK kommer att bli en vinst för RBK. Dags för HV att komma ner på jorden igen. RBK har möjligheten att hamna bland de 6 bästa och i andra hand få 2 stycken hemma vid åttondelen.

LHF har ju inte spelat bra de senaste matcherna bara 3 poäng på de 3 senaste. Kanske LHF börjar bli lite nervösa också.
Brynäs med uppåtgående form har fått ihop 8 på de 3 senaste. Dags för fjärde raka med Olkinuoras dirigering av försvaret.

På torsdag vinner LIF mot HV för att de vill vara bland de sex bästa.
Brynäs möter ÖIK hemma och har möjligheten att dra ifrån HV i bottenstriden. ÖIK har ju inte lätt mot Brynäs. Minst 2 poäng kammas hem.

Wesel: Skulle ta Sallinen före Danielsson alla dagar i veckan. Danielsson nej tack. Men han kanske kan bli sportchef

{8399}: Känns som du har hakat upp dig helt på Danielsson, vilket du nog är rätt ensam om. Sanny har ju dömt ut han och sagt att han borde bänkas. Nä, släpp det. Påminner lite om när du helt ensam ville ha in Andrén i kvalet.

Jugge: Jag tycker att han var riktigt bra mot Gnaget och han har ju gjort lite av succé på backen i DIF. Bättre än Kvist alla dar i veckan.

{8399}: ” Hur mycket skulle Danielsson ha kostat tro?”.

Alldeles för mycket. Danielsson var överbetald hela tiden i Brynäs om man tittar på hans avtryck. Jag såg Djurgården-AIK senast och det finns inte en chans att han håller på SHL nivå längre.

Så du kan sluta tjata om honom nu…

Peja: Det har du nog rätt i.

”Har spelaren ett avtal, med högre lön än miniminivåerna, som gäller i SHL, skall detta avtal följas och ingen bonusbilaga ska läggas till. När avtalet löper ut, och spelaren fortfarande är 21 år, skall ett nytt rookieavtal skrivas med tillhörande bonusbilaga.”

Kvist var väl 21 år när hans nuvarande avtal skrevs. I sådana fall tjänar han 25 tkr/månad denna säsong.

Skrubben: Sida 6 i kollektivavtalet. Kvist har väl fortfarande rookieavtal.

Skrubben: Hur mycket skulle Danielsson ha kostat tro?

Signature: Då gissar jag att han ligger runt 30-33 tkr. Dvs. ganska exakt vad medianlönen är i Sverige som helhet. Ungefär 10 gånger mindre än vad de bäst betalda har i laget😬

Signature: I madhawks resonemang så brukar böter på 6 matchers avstängning beräknas på 2-3 matcher. Om inte Kvist är återfallare så kanske han tjänar 22-33 Ksek. Kan det vara rimligt!?

Här är Ullmarks mål från i natt om någon är intresserad ;)

Skrubben: Kolla länken. Några parametrar att ta hänsyn till är hur många matcher som böterna representerar och om han är att betraktas som återfallsförbrytare.
www.expressen.se/kvallsposten/sport/blogg/mrmadhawk/2018/09/26/sa-har-raknar-man-ut-botern/

Skrubben: Kanske blir en annan kalkyl när spelare med rookiekontrakt bötfälls?

Spacebb: helt riktigt tycker jag.
Sedan gör det iof inte så mkt att han är borta. Kändes som att spela med en man mindre när han var inne.

Skrubben: 13500 känns rimligt.

« · 2481306 · »