1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 752982 inlägg · 7967 ämnen
« · 2545646 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Peja: Brynäs har väl minst 10 spelare från fjolåret, det är dem som behöver avprogrammeras från dåliga vanor. Jag tror nyförvärven har större chans att lyckas än förlängningarna.

Ticko :

Skulle ni lösa honom blir jag imponerad, mitt tips är dock att han hamnar i SHL eller Schweiz. Jag sticker ut hakan och säga Hv eller LHC.

Ruohomaa lämnar Leksand... Kan det vara något för Bif... Visserligen har vi redan ett gäng centrar och så är väl hans åldern lite för hög. Dock en spelare som jag har fastnat för...

xxx BIF xxx: Tycker nog att Löven har en bra backsida. Kim Johansson uppges ha nobbat SHL, Nörserbö är bra i HA och framförallt blir Lindgren en jätteförstärkning om han får vara skadefri. Lindgrens långtidsskada var ett stort avbräck för Löven 22/23.

Det som Löven har - och som Brynäs inte har - är kontinuitet och ett samspelt lag. Tror de kommer vara klart bättre än Brynäs första 5-10 omgångarna, det borde ta ett tag för Brynäs att lyckas synka allt med alla nya spelare. Men säsongen avgörs som bekant inte så tidigt på säsongen, så det gäller att hålla huvudet kallt om allt inte klaffar direkt.

xxx BIF xxx: Äre Biggest Losertävling? 🙂

xxx BIF xxx:

Det här vore väl något för er ? :-)

Peja:
Ja AIK ser intressant ut.
Hedberg kan nog få en fin roll där.

Men tänk Södertälje mot Löven i bästa av..
Löven har en ganska lätt backsidan (trots Rahimi) med Södertälje har ganska tung forwardsida.
Det borde påvisa viktens betydelse.

{10299}:
Avstånd till andra lag bör man ju tvingas acceptera utifrån vilka som lirar i serien.
Hur man delar in hur många serier det ska vara 4 med 10 lag eller 5 med 8 lag måste man ju oxå accepteras (även ändringar om det skötts snyggt innan)
Ja det kan slå olika hårt mot olika lag men det måste ju finnas geografisk indelning och den måste ju delas in utifrån var lag lirar på sin hemmaplan.

Lider med Strömsbro men det är det sura äpplet som gäller.

{10299}: Hur tänker man egentligen? Det kostar ju skjorta men även tid att resa. Det är inte direkt så att laget lirar i den högsta serien.

Aaaa: tycker han var riktigt bra hos oss coronasäsongen när vi blev länsade på hela truppen pga coronagnäll från tjomme i Leksand. Garanterat en toppback I HA

Strömsbro hotar att dra sig ur hockeyettan,

www.gd.se/2023-05-31/stromsbro-kan-tvingas-dra-sig-ur-hockeyettan

Aaaa: Mycket stark värvning på allsvensk nivå. Om Ingman också kommer in, som det ryktas om, så kommer deras lag se väldigt spännande ut.

{9233}: tom Hedberg till aik alltså, vad tror vi om den?

Samsung: Tollefsen lekte bara tuff tills han träffade på en riktig fighter i Brashear. Mycket snack och ingen verkstad på den karln. Lite lik huvudtacklarn Fanny Lindström.

willyyoung : Med tanke på hur många spelare som gjort 5-15p i SHL för att säsongen därpå göra 35-45 i allsvenskan så tror jag Viksten absolut är god för 40-50p i allsvenskan. Gjorde ju ändå 48p på 51 matcher för tre säsonger sedan. Viksten hade varit en extremt bra värvning, men hur stor chans är det att den slår in?

Edit: såg att han skrivit på för Graz..?

TheEngulf:
Tror att Viksten hade varit en grym värvning för oss.
Ölund-Viksten hade varit en bra grund till en riktigt bra kedja.

Jugge: Tyckte det lät på Alcén på privatpartnermötet igår att det är lite av förhoppningarna kring Larsen. Att även om han i grunden är en tvåvägsback vill man att han ska kunna utnyttja sin storlek och bli en sån där back som är riktigt jobbig att möta, likt Rahimi. Ska bli spännande om han bli en sådan pjäs.

xxx BIF xxx: Fyfan vad man hatade Tollefsen när han var som bäst i FBK! Snacka om viktig karaktär att ha i laget :-)

Jugge:
” En yngre variant av Rahimi vore klockrent”

Jag hatar att jag skulle älska Rahimi i BIF, men det gör jag. En sådan spelare är lika viktig i egen zon som en poänggörare är i offensiv zon.
Sen får han vara tvåvägsback eller tom anses vara offensiv back, men det fysiska spelet på gränsen till fult (men inte tills det blir fult) älskar jag.
Vi behöver en bjässe till hos backarna som kan ta BP.-rollen och göra den ett snäpp bättre - åldern kvittar för mig!

Brynäs forever 1912: När Viksten hamnade lägre i ner bland våra kedjor så blev han ett defensivt monster istället för att göra mycket poäng. Jag skulle säga att +/- statistik är intresantare än högst poäng, men där bestämmer ju lagen själva hur dom vill ha det

Viksten är ju en sån som verkligen behöver rätt omgivning för att göra poäng.
Skulle lätt kunna göra 20 baljor i HA om han fick spela med Larsson/Rödin eller liknande.

TheEngulf: då ser jag helre att brynäs värvar viksten
Än johansson, var viksten nå bra förra säsongen hos er

Davey85:
Det här är ju inga backar, men solid två-vägs-spelare och massor av rutin.
www.eliteprospects.com/player/7219/daniel-viksten

www.eliteprospects.com/player/2047/martin-johansson

Davey85: Med tanke på hur försvarsspelet såg ut förra säsongen så ser jag gärna att man får in etablerad ”defense first” riktig försvarsgeneral. Berra skulle kunna vara den spelaren, men där ligger alltid skadehistoriken och lurar runt hörnet..

Oliver Bohm, som det talats om tidigare här, är inte tillräckligt hög nivå i min bok. En yngre variant av Rahimi vore klockrent. Någon som motståndarna måste ha koll på när han är på isen.

Silfverkroken: Undra vad man lägger in i begreppet "etablerad". Jag hoppas på två etablerade, inte nån mer ung/lovande helst, utan nån som bevisat sig på seniornivå.

{8225}: Eller så här:
Uppladdat:

500x0-7d7c381e-7bf7-4ab0-9895-bd66b63c1e51.png

JohnnyBotox: ok det visste jag inte, synd han hade jag velat se I brynäs

mk: är hockeykunnadet obefintligt, bör man ha en oerhört hög befattning inom något , annars blir det bara en flugskit på ens CV

Silfverkroken: Ah, andrahandsinformationen stämde inte på den punkten då.

Brynäs forever 1912: Kemp har skrivit nytt NHL kontrakt tidigare idag så han blir det inte

Peja: kemp hoppas jag på

Lemp: Att den sista forwarden ska in i 3e tror jag inte Alcén sa faktiskt.
(2a på den bollen)

Lemp: Är på mötet och minst en av de kvarvarande backarna ska vara en etablerad. Att sista forwarden ska in i tredje kan jag inte komma ihåg att Alcén sagt.

Lemp: Spännande. Hoppas man kan fynda en billig defensiv back och lägger pengar på en riktigt bra offensiv toppback.

Lemp: ok spännande att se vilka spelare det blir, ska kopacka spela I andrakedjan isåfall

Mickis: Jag bor i Uddevalla. Har inte en blekaste om vad du pratar om😀😀😉. Mao vet inget om hennes företagande.

Det man ska bedöma henne på, är hur hon skötte sitt uppdrag förra gången.
Sen är det problematiskt med hennes partitillhörighet, så är det.
Men det hade nog inte varit lättare med någon från MP eller V heller. Ytterkanter har den promlematiken..

Peja: Enligt rapporter från personer som är med på ett privatpartnermöte så ska det in en toppback, en billigare och den sista forwarden ska in i 3e.

xxx BIF xxx: Det är ingen vild gissning att man rådfrågade Janne Larsson om Tärnström innan man kontrakterade grabben. Det ska bli väldigt intressant att se Brynäs sista pusselbitar och inte minst åldern på dom. Nu har man faktiskt 8 spelare som är 21 år eller yngre. Man har ingen spelare ålder 22-24 år.

Jag var lite rädd för att Brynäs skulle få en för gammal trupp, men det är inte längre någon risk att man får det. Däremot kan man rentav få en trupp med för många ungtuppar om man fortsätter att värva ungt.

3 av 5 kontrakterade backar är 21 år eller yngre. Där föreslår jag att man värvar äldre spelare nu till de sista 2 platserna, om man inte får tag på en exceptionellt bra ung back, men det kanske inte är så sannolikt. Med äldre menar jag inte nödvändigtvis 30+are utan spelare som har spelat minst 3-4 år på motsvarande hockeyallsvensk nivå. Dvs är de inte längre pojkar utan har blivit män.

mk: Minns alla skriverier om hur hon behandlade sina anställda back in the day. Lr att det var gävlebornas fel att Bryggan konkade!

xxx BIF xxx: Ja jag hade nog oxå räknat med lite mer om nya spelare.
Men det är väl detta som är i stort fokus nu.

Frågan är om det kommer att bli ett lika kaosmöte som -21.
Problemet med Camilla är väl att hon vill styra själv, operativt.
Nu vet jag vad du tycker om Svedman😉
Men vill hon styra själv, med vad det kan innebära för ffa En Bra Start som många sponsorer trots allt stödjer. Så kan det vara farligt för Brynäs som förening/ företag med profilen som Camilla trots allt har inom politiken.

Det kan skrämma fler än det lockar. Ska inte göra det egentligen. Vi har fria val i Sverige. Men nu är verkligheten som den är.

SuneMangs:
Han är tyvärr lika uddlös som Kvist. Dock kan Birger i alla fall tacklas bra. Vilket inte Kvist kan. Förstår fortfarande inte mig på varför Kvist är kvar.. vad hade han i år? 0+2 på typ 60 matcher plus alla försäsongsmatcher... ruskigt trubbigt.

xxx BIF xxx: Äntligen är det bekräftat att Birgersson lämnar! Önskar honom all lycka, men någon spelare för Brynäs A-lag är det inte.

Oj oj oj - nedsläpp brynäs-podden.
Hur har man fyllt ett program som pågår så länge med så lite?
Har ju hänt lite mer än att valberedningens ordf vill bli klubbordförande å en tveksam kandidat har namngivits.
Kul att Janne Larsson ändå såg uppsida på Dickens grabb.

Någon som har någon koll på Daniel Nordvall, junioransvarig i Strömsbo och Johan Forsström?
Johan Forsström tror jag har lirat fotboll i SIF och tränat Gästrike Hammarby.

Tigerhjärta: Ser också gärna Bryggman i BIF. Han är stark och duktig på att ta kampen framför mål.

Har ingen större koll på Bryggmans bakgrund egentligen, mer än tiden i Malmö. Enligt EP är han född i Umeå men spelade sin juniorhockey i Skellefteå. Med tanke på att han är född i Umeå, borde inte Löven ligga bättre till för att få hans signatur, om han nu ska ner och spela i HA menar jag?

Visst, Brynäs satsar ju lite hårdare kanske, men Löven och Brynäs är väl bägge troliga topplag kommande säsong och med tanke på bakgrunden känns det mer logiskt med Löven. Eller hyser han inga större känslor för Löven? Någon som har koll?

Davey85:

Tror ni har alla möjligheter att locka till er spelare utifrån som egentligen anser sig tillhöra SHL-klass/nivå.

Vet att en spelare som Netterberg ansåg sig vara "färdig" med hockeyallsvenskan men när HV var där och viftade med fallskärmspengarna så var det inga problem att ta klivet ner...

Kan man inte vinna SM-guld är det ändå en ganska fin merit att ha spelat upp ett lag och dessutom få en SHL-mässig lön för besväret.

Tigerhjärta: Ja, smäll in Bryggman. Känns klockren för oss i dagens läge.

Peja: Lars Bryggman vore helt klart intressant.
Kan ha nämnt detta tidigare, men Bryggman var dessutom kedjekamrat med Kelleher föregående säsong i Pelicans.
Lite kemi skadar ju inte..
Uppladdat:

500x0-8427e1de-9f84-4807-b395-16fe89a65cc2.jpeg

Jugge: Samtidigt är vi lite väl tunna i 3/4:e kedjan. Alvarez kan spela högt upp men även längre ner i kedjorna. Kanske för dyr, eller för gammal med tanke på vad vi redan har.

Peja: Jag ser gärna något lite spetsigare till den/dom sista platserna högt upp i laget. Gärna något yngre också, Alvarez hinner fylla 36 innan säsongen börjar.

« · 2545646 · »