1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741250 inlägg · 7967 ämnen
« · 2586232 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
nittontolv: 😴

Brynäsgubbe: sista chansen 2:a… förstärkte med

Bockensdricka: Fruktansvärd fredagsunderhållning.

Hahaha så uppenbar sista chans domaren ger. Fan vad desperat dömt.

KulaShaker: Enligt Alcén har FBK ingen möjlighet att avbryta lånet, vill jag minnas. Om någon har källa får dom gärna länka. Men jag vill minnas att jag oroade mig för samma sak innan säsongen när någon lugnade mig med en länk där Alcén sade att Clara kommer spela i Brynäs hela säsongen oavsett vad som händer i FBK.

KulaShaker: Ja? Han kommer nog inte bli skadad?

Huss888: Håller med, tror på en stabil 1a keeper istället för växla varje match.

{10299}: SHL-lagen brukar kalla hem utlånade spelare vid skador tex.

Huss888: Det tror vi här i Karlstad också, kämpa

{11936}: haha. Mmm ger dig den.

Jag skrev ett inlägg på svenska fans forum om Clara.

Jag skrev något liknande som: Jag är ju en av få här på forumet som tror på Clara. Visst han har släppt in en del enkla puckar. Men i dagens intervju i gd så visar han hur mogen han ändå är.

Så Clara kommer bli riktigt bra framöver!

Bockensdricka: Skiter i vilket, så länge det renderar i tre poäng.

Danne66: kan man få mer än 3 poäng? Östersund skapar ingenting...

Viken värdelös match . Underhållsvärde lika med noll.

SaggeBoy: Skulle säga att matchen har ganska lågt se-om-värde. Brynäs gör sin överlägset bästa defensiva match än så länge på säsongen, en coachmatch kan man säga. Underhållsvärdet är sådär men det är lite vad man föredrar, vinna med 7-5 eller 3-0.

Jag föredrar nog det förstnämnda. Detta känns lite mer som en vanlig hockeymatch med två mer disciplinerade lag.

Kul med Clara! Larsen ska spela före Johannesson som jag tycker är livsfarlig i egen zon. Vesel är väldigt nyttig.

Farsang: Ska vi ta det lite lugnt. Matchen är inte klar än. Jag är inte säker på 3p än.

Blå grottan: Tippade dom 6:a (eventuellt 7:a) vill jag minnas, av just den här anledningen.

Farsang: lite herrarnas fria åkning nu

Roliga är att offensiven inte behöver vara bättre än såhär om defensiven är såhär

SaggeBoy: Clara har varit stabil. Tycker även att Bertilsson gör ett bra jobb, syns inte minst på +- statistiken. Det syns ganska tydligt vilka som har shl-potential i laget

KulaShaker: Det har de väll inte rätt att göra?

Honken72: säg att Clara går som tåget och vi kör honom som förste, kan då FBK kalla hem honom som tredjemålvakt inför slutspelet?

Huss888: men visst är han bara på lån va? Hur behåller vi honom i klubben?

Hur ser det ut? Värt o se på matchen ikväll ? Clara godkända?

SuneMangs: Almtuna är årets överraskning i HA.

Jag skrev ett inlägg på svenska fans forum om Clara.

Jag skrev något liknande som: Jag är ju en av få här på forumet som tror på Clara. Visst han har släppt in en del enkla puckar. Men i dagens intervju i gd så visar han hur mogen han ändå är.

Så Clara kommer bli riktigt bra framöver!

JohnnyBotox: ärligt talat så tycker jag att lindbäck fått sin chans nu, känns som att bäst före datumet gått ut. Hoppas att jag har fel men med hans cv borde det se bättre ut..

Som så många andra redan skrivit, Larsen och Clara!
Verkligen jättekul och viktigt att Clara får en sån här match, kan bli hans vändning. Vågar inte jinxa mer än så…

Jäv-a fredakvällar, inte vant mig med hockey än. Försöka få ihop hockeyn med matlagning.
Fördelen är att efter ett par öl o en whisky så tycker jag att det sett stabilt ut…
Känns i alla fall som vi fått en ny första målvakt,

Blomgrens: Jo men lite så, men håller med kroken, lätt bästa defensiva insatsen hittils iaf. Håller dom på utsidan, känns nästan aldrig farligt och när det gjort det har Clara varit grym idag.

Men visst, lite mer eget spel o långa anfall önskas.

Blomgrens: dags att få upp gubbrövarna på hemmaplan också, -60 och -70 talet är historia. Det ska vara jobbigt för motståndarna att komma till Gävle!

Silfverkroken: Kul att höra! Och jag måste säga, vilket jobb i boxplay av Larsen och Clara!

Thellen: "lätt våran bästa match hittills IMO". Kollar vi på samma match? Vi leder men inte mycket mer positivt än så kan man säga. Vi möter inte Björklöven utan Östersund. Förväntade mig att vi skulle ha mycket mer spel, framförallt någon form av spel. Tur att vi har spelare som kan göra bra individuella prestationer.

Blomgrens: Ni hörs mest i TV också kan jag meddela

Gunderson: Stod 3-2 på flashscore :(

Blå grottan: Tänkte säga det samma men ville inte jinxa.

nittontolv: stöd bofors, bli kanon

{11936}: Jag är LIVRÄDD för Almtuna. Oerhört stabilt lag! Mårtensson och Kimby vet vad dom håller på med.

SuneMangs: Är på plats, jag ser helt ärlig mer Brynäströjor än Östersundströjor. Det känns även som att vi totalt dominerar med klacken!

gwl: intresseklubben antecknar...

Men fortsätt jinxa du. :)

nittontolv: 2-2?!

Blå grottan: Kan vi inte starta en podcast-kommentatorstjänst här på HS? Huge och Munkas kör livekommentarer i ett rum tillsammans. Samt tar en shot för varje mål åt varje håll. 🙂

Erat: Bara att hoppas på att Bofors håller ledningen med.
Edit: blev lurad av flashscore.

Erat: men almtuna ångar på med gamla brynäs-kändisar

Erat: Det var ju bara en tidsfråga om man ska vara cynisk. Jag tippade Nybro tia av en anledning.

Erat: älskar att Björklöven ligger under med! Hoppas Karlskoga kan ro den matchen i hamn

Edit: mål bortdömt Karlskoga…

Blå grottan: lite tålamod så blir det bra

Clara gör en kanonmatch

gwl: Tärnström är strålande i defensiven!

Smekmånaden verkar vara över för Nybro iaf

« · 2586232 · »