1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741928 inlägg · 7967 ämnen
« · 2589972 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Danne66: Så är det. Styrelsen, sportchefen och tränaren drar laget DIF närmare och närmare avgrunden och när dom faller så kommer dom aldrig att komma upp igen. Blir BIF och Löven i final.

Huge: Nähe! Så du tycker inte vi behöver vara skarpare i avsluten tex? Det är betydligt svårare att analysera än vad du antyder.

Huge: Nu tror alla att det var ett olycksfall i arbetet idag. Men så är det ju inte. Undrar om det inte finns kverulanter i år som förra året. F.d. kaptenen började bra men har spårat ur numera.

Zappaholic: Studion har fel , å vill bara ha kvar Brynäs I allsvenskan nästa år , för då har dom fler tittare mer publik på matcherna . Mot normalt ..❤💛🖤

Huge: och att vi inte gör mål såklart

Nils Norin1912: Verkar vara yngre folk. Gävlegrabbarna kallar de sig. Hoppas de håller igång och stöttar laget på ett bra sätt!

Zzz: Vi driver spelet och dom gör ett mål i PP, efter att primadonnan Weigel filmat till sig en tvåa.
Deras målvakt står på huvet, dom två sakerna avgör idag.
Mer än så behöver man inte säga i analysväg.

Man går ju aldrig ifrån en förlust med en bra känsla men det här är nästan det närmaste man kommer. Såg man inte klasskillnad mellan lagen idag stirrar man sig blind på resultatet.

Danne66: Tacka vet jag Jan Carlo Bodini i Bofors som

Tror Benn kommer bli riktigt nyttig för oss..Det jag såg var att han levererade bra snabba uppspel på bladet och förvånansvärt rörlig trots den stora isen.

Zappaholic: Kanske för att dom är experter som jag och har rätt. Haha.

Zappaholic: Satt precis och tänkte på det, låter som Rahimi är en blandning av Lidas & Chara

Zappaholic: Så är det ju då inte Manner är kvar 👍

Zappaholic: Lätt att pissa på Brynäs och gulla med underdogs. Vi täpper till käften i Play-in finalen.

Gunderson: Håller lite med dig. Blir inte lätt detta. Känns som 50/50 mot löven. Dif har inget med toppen att göra.

Jan Grismöbel: Studion verkar ha bestämt sig för att Björklöven är bättre på det mesta…

Zappaholic: Tror vi får se ett annat Brynäs i returmötet. Mer folk på kasse och fokus på returer.

tourz:Benn kommer bli bra. Rejält spel och riktigt bra första pass. Bara han håller sig till att spela enkelt, han gav sig iväg på lite utflykter offensivt med blandat resultat. Men inget bra beslut på utvisningen så klart.

Brynäs passningspel är riktigt riktigt bra.

Fantastisk match mellan Brynäs å joonas V . Brynäs är klasser bättre än Löven . 38 skott på mål . Skillnaden var deras målvakt . Känner mig nu trygg vilket lag som kommer toppa denna säsong . Å det är inte löven . Tack för underhållningen . Detta var en läropeng å ett fartgupp på resan . .

Zappaholic: Ni var klart bättre och borde vinna 60% av matcherna, men ni kan inte bara ta oskymda skott. Voutalainen är oerhört bra när han ser pucken.

Erat: Exakt. Det var stor skillnad - vi borde vinna 80% av matcherna mot dem. Blev lite förvånad faktiskt av skillnaden i skicklighet. I det avseendet var det inget snack. För en gångs skull en förlust som ger grym mersmak.

tourz: Om det var en idiot utv så borde löven haft 10 till. Fjanten såg ut som en svan

tourz: väldigt billig utvisning dock. Sen kände väl domarna tvungna att ta den, eftersom Brynäs har inte fått någon utvisning.

Gunderson: Nu väntar vi ju in Scott och Ölund och då är vår bredd minst lika bra som Björklöven. Benn kommer bli oerhört nyttig för oss. Syntes tydligt idag.

Tycker inte Björklöven imponerade speciellt mycket.

Silfver: Det är väl ganska tydligt att Johanesson och några av de yngre spelarna måste utvecklas mycket under säsongen för att kunna ha någonting att hämta i ett slutspel, även om Johanesson inte spelade idag. De kan få till ett bra lir mot sämre lag, men Alcén kommer antagligen behöva bredda forwardssidan under säsongen. Nordh är den av de yngre som har mest att hämta i fysiska matcher.

Gunderson: Fast det MÅSTE in en bättre målis som är minst lika bra som Björklövens. Clara helt ok men känns ändå darrig

{5647}: Ja mer trafik in på mål är en nödvändighet.

Vuotilainen är väl inte som bäst när det gäller kanske…

Bockensdricka: Några sköna tacklingar i början, sen en idiot utvisning som kosta matchen.

Danne66: Alltså, lär ju bli lynchad här inne men jag håller inte med om slutsatsen att Brynäs slår Björklöven över 7 matcher med detta spelet. Tycker Björklöven är minst lika bra som oss. Man spelar en otroligt bra bortamatch!

Vi har ett problem i denna match och jag var inne på det tidigare. Vi har två topplinor och två mediokra kedjor. Där tycker jag Björklöven är bredare.

Benn effekten kom av sig , såg inte mycket av stjärnan

Peja: Clara bra idag. Men köp in en målvakt som pallar för en kvalserie 😀

Peja: kan komma att bli en obehaglig överraskning. Clara gör det bra men Voutilainen ger ett helt annat säkert intryck. Nämner inte ens Lindbäck för det kommer inte vara aktuellt i en eventuell final.

Erat: Håller med dig, tror andra lag är större hot mot oss än Löven i ett slutspel. DIF tex. Om de vaknar till.

rafalski: Det återstår att se. Slutspel är en helt annan sak när nerverna börjar spela in. I en serie över 7 matcher så krävs också en bred trupp, där är Löven starkare idag.
Brynäs kommer skadefritt få en bra tredjelina också men Löven har även en stark fjärdelina. En kedja är inte starkare än sin svagaste länk.
Juniorerna framstod verkligen som just det idag och det gjorde att 1a och 2a inte kunde avlastas på samma sätt.

Zappaholic: Han hade inget bra slutspel, samt att DIF verkligen skymde honom som fan. Ni sköt väldigt få skymda skott.

Forsberg 1978: Du får gärna utveckla detta. Jag är seriöst nyfiken.

Forsberg 1978: Jaha?

Axelsson: Jo tjena......

Anders Berg: ja det är väl tydligt nu och kanske det bästa ”nyförvärvet” vi kan få i detta läget. Clara tar det han ska och lite till, om 10 matcher kanske han vinner en och annan match åt oss också och i sluspelet, vem vet

Kom igen nu... 52 matcher.. man kan inte vinna 52 st... dom spelade grymt bra idag.. dom lärde sig nog en sak.. detta blir inte lätt speciellt i finalen mot björklöven... 3 matcher kvar mot dom ...

Jag har nog aldrig känt mig så här lugn efter en förlust. Känns konstigt 🤣.

Tror inte löven har någon som helst chans mot oss i bäst av 7. Man trodde att lövenspelarna skulle spela med mer tyngd och fart, men deras spel var en väldigt tunn laktosfri lättfil.

Zappaholic: Voutilainen är klart bättre än båda Brynäs målvakter och i motsats till Clara & Lindbäck är han inne i sina bästa år som hockeymålvakt. Större chans att 26-åring orkar en hel säsong än att en tonåring eller en 35-åring gör det, tror jag.

Danne66: Larsson är åt helvete överskattad, en stor jävla besvikelse är bara förnamnet!

Vi har definitivt hittat en förstemålvakt, försvaret är ljusår bättre än tidigare, Björklöven som lag är inte direkt imponerande. En bra kväll trots allt.

{5647}: Hade han spelat så här bra hade väl Björklöven gått upp till SHL.

Zappaholic: Vi hade inte inte en enda skymning, det stör mig.

Lindström: En liten tröst HV71 förlorade med 2-7 hemma mot Björklöven samt 2-3 efter ÖT. Så, torka tårarna gubbar, lär er sätta chanserna. Men framförallt i powerplay måste det bli mål.

Alvin : Vart tog kverulanten från förra säsongen vägen? Missade givna chanser. Bänka. Kverulanten orsakade att vi inte är med i högsta serien längre😂😂😂

Rip Kirby: Du vet exakt vad jag menar.
Rulla tillbaka.

HitTheLights: Larsson ser inte alls taggad ut. Vad är problemet??

« · 2589972 · »