1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446827 inlägg · 7967 ämnen
« · 2605721 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
blackredberry: Förstår du hur moral i lagsport öht fungerar?

Dessutom vet nog både du, jag, Gälla och våra målvakter att dom inte var bra ikväll. Nu njuter vi av segern och ältar målvakter igen i morgon.

dabif: i detta fall så gjorde Clara det dåligt och blev utbytt. Hade han sagt något dåligt om det så hade han hängt ut en person.

Säger man att backarna inte hjälper målvakten(vilket dem heller inte gjort så bra i vissa matcher under säsongen) så handlar det om 6-8 stycken spelare.

Så det handlar ju såklart att man inte ska hänga ut en enskild spelare, vilket är bra!

Hade sett sjukt ut om Gälla stått och sagt massa negativt om enbart Anton Johannesson till exempel

Peja: 100%. Det kan nog vara helt andra tongångar mellan honom och Alcén kring vad som behövs. Det bör ju skötas internt mellan dem och inte rakt ut i etern. Det är klart att Gälla förstår och pratar om det också, han är ju inte blind. Sen är det ju knappast så att han står där och säger att de (målvakterna) gjorde en bra match heller.

+ Scott!
+ Kopacka
+ Lindstein
+ Vesel
+ Bertilsson (alltid)
+ Larsson är klass, måste bara ställa väckarklockan 5 min tidigare i fortsättningen

Billins tycker jag spelade upp sig. Rödin kan passa. Kinnvall stabil. Nordhs kamper med Rahimi, gillart!

Nu har vi en riktigt fin andrakedja!

- mv

Spelar ingen roll vad Gällstedt säger i tv. Tycker att han pratar runt det.

Att IFB gjorde fyra mål var som många skriver vårt eget fel, inte deras skicklighet. Men lär se annorlunda ut i ett slutspel.

Zappaholic: Varför inte? De har väl en skaplig lön eller?

blackredberry: ”han måste väl säga det” i media.

Vill hoppas och tro att han ”egentligen” ser det vi ser.

blackredberry: Vad vill du han ska stå och säga? Hänga ut våra målisar?

SuneMangs: Ja, givetvis måste Gällstedt parera de frågorna och inte hänga ut målvakterna.

Gälla undviker att säga något negativt om målvakterna trots direkta frågor från båda kommentatorerna. Däremot kritiserar han gärna de andra på isen. Nästan så man tror att han tycker vi har bra målvakter, men det är naturligtvis så att han inte vill sparka på liggande spelare.

Någon som kan få fram tid i offensiv zon och defensiv zon i den här matchen. Skulle vara skoj att se skillnaden.

Snacka om att de ställde Gällstedt mot väggen angående vår TYDLIGA akilleshäl. Men det är Alcén som ska stå till svars i första hand.

Hjälper våra målvakter mer säger Gällstedt? Kommentarer på det? Fyfan säger jag.

Gavve: Riktigt proffsig intervju av Gälla. Undviker målvaktsfrågan på ett oerhört utmärkt sätt.

Kul att de ställer frågor till tränarna angående målvakterna. Men det är klart som fan att han kommer stå och försvara målvakterna och försöka gjuta mod till dem. Kommer aldrig någonsin hända att en tränare står och säger att "Målvakterna är helt enkelt för dåliga.". Men det är klart som fan Gälla förstår att det är ett problem.

xxx BIF xxx: säsongens bästa match exkl första 3.

Bra spel och rörlighet, många skott på mål, vinner närkamper över hela banan.

Toppar:
Scott
Lindstein
Benn
Kopacka

Scott, fy fan vad han lyfte laget💪💪💯

Fin intervju nu. Vi hade tydligen 86 skottförsök i dag? Det är jäkligt mycket.

Scott är ju både kung och presidenten jihuu.

Älskar greg Scott.....Brynäs legend.

Förutom målvaktspelet av clara, så var gubbarna riktigt bra idag. Kul att se

Jockster : Gillar Tärnström. SPM idag? Ojojoj..

Härlig vändning av Brynäs, visar på moral.
Brynäs är klasser bättre än Björklöven tycker jag om det nu inte vore för den "lilla" lagdelen som målvakten står för.
Får Brynäs tag i en kompetent keeper så blir vi svårstoppade

Zappaholic:
Det syns så väl att när Brynäs spelare bestämmer sig för att spela hockey så är det helt överlägsna alla andra lagens spelare.

Ikväll var faktiskt 3 e kedjan och då ffa Tärnström riktigt bra.

Ny målis på detta så .....

Danne66: Grymt skönt och äntligen en rättvis seger, vi är mycket bättre idag, precis som i hemmamatchen.

havre: ja men typ så ... skön seger och vi är seriens bästa lag på pappret som sagt.. men jag ser fortfarande inge grund ide i själva spelet.. det är den stora spelskickligheten som gör vi vinner merparten av matcherna.. gällstedt tränargärning önskar jag mig mer av..

Anders Berg: 3 mm från ännu en tavla. Otroligt att vi lyckas vinna idag trots så uruselt målvaktsspel. Starkt

Otroligt fint vid glädjen på Scott-Benns mål! Hoppas på fler sådana

Fan vilken kämparseger.

Det hade aldrig behövt varit en så jämn match målmässigt om vi haft bra målvakter.
En så onödig press att spela under hela matchen.

Skitskönt att vi tog tillbaka andra matchen. Så jävla skönt.

Scott visar hur viktig han är.
Scott vesel alpacka var en bra lina. Och Rödin har fått igång Miks med Larsson. Det är bra, så jävla bra!!

havre: Hur rättvist som helst, vi var minst två nummer för stora för Björklöven. Med ett målvaktsspel så hade vi lekt hem den här matchen.
Scott kung direkt.

Jag gillar den nya första och andra-linan dock. Nytändning för alla. Scott kommer in och driver på och lyfter hela laget.

Peja: tänkte på det med äntligen spelade han som han gjorde i hans första match.

Kan det vara att han fick spela med Benn mån tro?

Peja:

Fantastiskt bra is...
Stort grattis till is-makarna

lapad: spot on, obegripligt, bedrövligt.

Blir så jävla förbannad.

Målvakterna och ”Team-valium” kan dra inkl Alcen.

Kom ihåg var ni läste det först.

Horace76c: Missade första och andra och slår på tvn och 4-3 till Björklöven. Snabbspolar lite för att se målvaktsingripandena och blir helt matt. Inte igen tänker man!

Sen när man börjar följa tredje är det bara ett lag på banan och man visar tom upp något som ser ut som ett spelsystem! Fan vad kul!

Finns väl inte en sportchef i världen som kan missa vårt huvudproblem, vi måste ha in en ny målvakt! Viktigt och kul att Scott ser så fräsch ut efter skadan.

Forza Brynäs!

Gavve: Var inte många positiva toner härinne efter 0-2. Men Greg Scott visar idag vilken klasslirarare han fortfarande är. Jack Kopacka likaså, ett monster på isen. Vi vinner, TROTS uselt målvaktsspel.

Vad tar vi med oss?

- Greg är oerhört viktig.
- Kopacka kan vara bra utan att han är med i målprotokollet.
- Alcén måste göra klart med en målvakt pronto.
- Benn och Scott gör mål, tillsammans.
- Vi vinner, rättvist. Trots en usel start.
- Löven är ett luftslott.
- Vi leder serien, med (hur många är det nu? Tabellen haltar ihjäl mig) matcher till godo på Löven.

Väl mött kamrater! Mot tre nya poäng!

Peja: Klart bästa insatsen i år!

Lindbäck tre meter lång släpper ändå första krysset…
Ja, ja. Nu ska vi inte tjata mer om våra dåliga målvakter, de har inte värvat sig själva till laget.
Det ser bra ut när vi möter Björklöven. Vad har vi nu? 90 skott mot dem på två matcher?

Weigel med härliga piruetter i mittzon! Speglar lövens nivå ganska fint, 3 pissenkla idag🤫

Han har inte gjort en bra säsong och kritiken har varit rättmätig, men ikväll tycker jag att Billins steppar upp i spelet utan puck. Vann många närkamper och löste svåra situationer, som till exempel 1mot1-situationer mot Fortier när denne kom i fart.

Rent allmänt gör Brynäs en bra insats. Det är målvaktsspelet som gör att det här är en resultatmässigt jämn match.

Stiligt Brynäs. Vi gör det aldrig lätt för oss. 😂

Nu tänker Alcén "Oj titta en vinst på statistiken för Lindbäck. Vilken toppmålis vi har!"

Andy Tiger: Äntligen serieledare igen med två matcher tillgodo.

Dags för lite stjärnor.

Greg Scott ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Theo Lindstein⭐️⭐️⭐️⭐️
Jack Kopacka ⭐️⭐️⭐️⭐️+
Miks Indrasis ⭐️⭐️⭐️
Johan Larsson ⭐️⭐️+
Anton Rödin ⭐️⭐️-
Tyler Vesel ⭐️⭐️⭐️⭐️
Jacob Blomqvist ⭐️⭐️⭐️+
Oskar Kvist ⭐️+
Tärnström ⭐️⭐️
Noel Nordh ⭐️⭐️+
Linus Lindblom ⭐️⭐️
Anton Ohlsson⭐️⭐️
Karlis Cukste ⭐️⭐️⭐️+
Chans Billins⭐️⭐️⭐️
Jordie Benn ⭐️⭐️⭐️
Johannes Kinnvall ⭐️⭐️⭐️⭐️
Simon Bertilsson⭐️⭐️⭐️+
Anton Johannesson ⭐️-

Damian Clara ⭐️
Anders Lindbäck⭐️⭐️⭐️(han var faktiskt bra efter tabben)

Gällas Tidiga timeout ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Domarna ⭐️⭐️⭐️⭐️

Att det var målrikt ⭐️⭐️⭐️

Scotts passion för Hockey och Brynäs ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Otroligt sköna och viktiga poäng MEN prio 1 är nya målisar och det NU!

Gavve: Rättvist också. Vi är klassen bättre.

Andy Tiger:
Styrkebesked.

Fy satan vad skön vinst i dag. Det trodde jag inte efter de första 4 minuterna. Verkligen starkt att komma igen och inte ge upp. 5 mål på Joona trodde jag verkligen inte heller att vi skulle göra.

DoNaka: icing var det väl

Andy Tiger: såååå skönt boys, grattis till laget och oss.

Nu Arsenal

BIF Kungen: Som jag skrev tidigare, vad i helvete håller coacherna på med?

Väldigt starkt att slå Löven borta utan målvakter..
Spelmässigt en mycket fin insats i 55 minuter och tabellen ser trevlig ut 😊

Gavve: Jo, alla har gjort sitt jobb, även Johannesson efter att han fick värma bänken, men Lindstein har varit ganska medioker under säsongen, så det är kul att se honom riktigt bra.

« · 2605721 · »