1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750216 inlägg · 7967 ämnen
« · 101606 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs-Färjestad
Skotten blev 13-8 till FBK.

Brynas.se´s man på plats rapporterar om en fartfylld match där FBK leder med 2-0 efter första perioden.

FBK startade urstarkt och kunde göra 1-0 efter bara 16 sekunder. Sedan fick BIF en utvisning och FBK var nära att utöka ytterligare. Efter fem minuter jobbar sig Brynäs in i matchen och spelet blir jämnare. Tyvärr går fjärdelinen bort sig rejält i egen zon och FBK kunde utöka till 2-0 i slutet av perioden.

Bäst i Brynäs har varit kedjan med Molin, Larsson och Jobs. Även Miettinen-femman har skapat en hel del målchanser.

Vi återkommer med ytterligare rapporter efter andra perioden och hoppas på Brynäs-mål!

6 Lundström: Strålande!

numspa: Inte för tillfället! Får jag info om det så skriver jag det!

6 Lundström: Vet du något om assisterna? Skottstatistik? Forza Lila Gult!

0-2 Paus! Brynäs jämnade ut spelaet något efter 15 min, Dom har dock inte kunnat förvalta 3 st powerplay.Färjestads 1:a mål var en tavla av Lundström!

Tha Bear: Jo, det verkar så. Tur för oss resultatsugna här.

6 Lundström: okej. synd, men tack ändå.

Tha Bear: Jag vet ej MoDos målskyttar! Jag är tyvärr inte på plats, utan får sms under matchens gång!

micke: Nä, men uppenbarligen har han kontakt med någon som ÄR på plats.

Tha Bear: Läser ni inte längre ned än vad skärmen räcker? Lundström skrev "Hej alla! Jag kommer att få direktrapporter från Norrtälje ikväll och om det finns intresse så kan jag vidarebefodra rapporterna, om ni vill som sagt?"

Verkar det som han är på plats?

6 Lundström: Om du är på plats, vet du vilka som gjorde Modos mål i den tidigare matchen?

0-2 Artursson efter 14 min!

6 Lundström: Beskrivningen av matchbilden. Man kan föreställa sig hönsgården i Brynäs zon. Virriga försvarare som backar ned i knäna på målvakten och som är oförmögna att skjuta sarg-ut :)

micke: ?

6 Lundström: Ahh. Nu känner man igen sig :)

Efter 7 min spel så är det bara ett lag på isen, Färjestad dominerar och kör Brynäs sönder och samman,Brynäs uppträder som ett juniorgäng!

6 Lundström: Vad gör du där ? :-))

laila: Lundström!

6 Lundström: Nej nej nej... vem står i mål ?

0-1 efter 16 sek Jönsson!

Sv: MästarCupen
Lilljanne:
det är helt rätt
finns inte
dåligt som bara den

Lilljanne: Nej

Förra året hade Mästarcupen en egen hemsida. År det nå´n som hittat den i år?

Tågny: En väldigt väldigt liten då va?? Dom att säga att om DIF slår Färjestad i turneringen längre fram här på försäsongen så är förra säsongens slutspel förlåtet :) Njae .. nog tycker jag du ska kräva lite mer allt...men hoppas det går bra iaf.

Vad gött det skulle vara med en vinnst i kväll. det skulle kännas som en liten revangepå Färjestad efter förra säsongen.

6 Lundström: Någonstans mellan plats 4-9 kanske. Ser det ganska onödigt/omöjligt att tippa en precis tabell då man får köpa och sälja spelare fram till 31:a januari och allt möjligt kan hända därimellan...

micke:Hallå micke! Var någonstans tror du att brynäs hamnar i en sluttabell?

Leksand vann den första matchen mot MoDo med 4-2. Det är två lag som jag tror kan få det svårt den här säsongen...

Igor: Anger, efter passning från Miettinen!

6 Lundström: Självklart vill man ha det....

6 Lundström: a det är lysande, vem stänker in den första tror du? Miettinen borde väl ligga bra till.

Igor: Då ordnar vi det! Jag återkommer vid 20:03 när Brynäs har gjort 1 av sina 5 mål i matchen, stackars FBK dom kommer endast att mäkta med 2 mål!

6 Lundström: Det vore kanon Lundström!

Brynäs-Färjestad
Hej alla! Jag kommer att få direktrapporter från Norrtälje ikväll och om det finns intresse så kan jag vidarebefodra rapporterna, om ni vill som sagt?

MästarCupen
Någon som tror sig kunna tippa på hur kvällens match blir ? En repris på slutspelet eller en vinst för Brynäs ?! Jag hoppas Färjestad får stordäng .... :-))

Sv: Ohh, denna Keb.
Tor Karlström: Klart att jag stödjer Brynäs, men jag blev så förbannade irriterad förra gången när du bara skrev en massa skit och retade upp allt och alla.. När man sen försökte få ett svar så ignorerade du bara alla kritik, och kom med ett nytt idiotiskt inlägg!

Jag vet inte vad det är, om du har blivit nån månad äldre och mognare, eller om du bara håller tillbaka på barnsligheterna..

Tor Karlström: Du blev så tyst efter det att du i ett dussin inlägg tjatat att alla skulle till Sandviken och Valbo och stödja Brynäs. Jag som missade matcherna hade ju räknat med djuplodande analyser om spelet från dig Tor. Hur såg matchbilden ut och hur var Esko i båset?

KentaK de var dig jag syftade på.

Jag tänker inte sänka mig till din nivå . Så sluta klaga och stöd Brynäs IF istället!

Tor Karlström: E du tillbaka med ditt tjat nu...

Tja! Med Henrik Petre knäskadad , Jonas Soling vilar på grund av överansträning , Johan Asplund tränar ikapp på grund av ryggskadan och Jamie Ram som "kanske" står på lördag mot Modo . Så är mina förväntningar på matchen Brynäs - Färjestad minmala . Jag tippar en hyfsad säker seger med 5-3 till FBK .

Ny skade säsong ...
Jonas Soling känner av den gamla skadan och Henrik Petre har opererat knäet igen. Minns ni förra säsongen...
Har inte tyvärr kunnat åka på Mästarecupen men kan inte ni som är på plats ge oss andra senaste nytt så fort som möjligt , skyssta...

Ford Prefect: Så rätt så, fel tråd...Sorry för det, jag tippar 2-3, FBK är lömska. MC kan kanske ge en indikation på hur bra laget är (den brukar göra det, förra året förstördes ju av skador), så därför är cupen faktiskt intressant.

claesw: Tja, tråden heter ju "Ohh, denna Keb" så... Men mästarkuppen ja. Brynäs brukar ju gå bra där så varför inte i år? En flygande start med seger mot Färjestad skulle sitta fint så jag tippar 5-3. :)

Ford Prefect:

Kom med din känsla inför Mästarcupen nu, skit i Keb. Vilka vinner?

Ford Prefect: Nej, nu gjorde jag sådär igen!

Lunkan: *ASG* Ja, komikern Keb går ju inte av för hackor. :D

Sv: Vinst på onsdag mot färjestad i mästarcu
makavrelli:
Hoppas du har rätt. Jag tror det bli ganska snällt spel tyvärr...

Vinst på onsdag mot färjestad i mästarcu
jag tippar att det blir 4-3 till brynäs,det kommer bli en särkligen spännande match me mycke gruff o bråk,båda lagen vill ju vinna..

själv ska ja dit den 14 onde..kom igen nu gävle åk till norrtälje o heja fram ert lag till seger:)

Gustav

Den bedrövliga publiken
Den bedrövliga publiken

Inför denna säsong hoppas jag verkligen att den omåttligt bortsskämda Gavlerinkspubliken skärper till sig och vågar visa att man hejar på sitt lag. Kan inte vimplar/små flaggor säljas billigt vid entre'n? Det kan sätta en oerhörd färg på läktaren med enkla medel.

I år kommer vi att ha ett lag som är värt att applåderas åt, de senaste årens snålspel (med få skott) kommer att ersättas av ett fränare spel med mer skott och kroppskontakt, utan att förlora lagets fina elegans; med Ove, Jonas m fl KAN laget helt enkelt inte spela stereotypt. I kväll åker jag till Norrtälje för att se grabbarna mot Sveriges klart bästa gäng-spännande!

« · 101606 · »