1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750505 inlägg · 7967 ämnen
« · 108579 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Måste ju skaffa...
Vad kostar säsongskorten i år?

Sv: Elitseriestart snart-gud va Gött!
Hong Kong: Givetvis iförd Brynäs matchtröja!

Sv: Elitseriestart snart-gud va Gött!
LotharHsand: Du lär inte vara den enda "fulla" personen på ståplats den dan. #70 Tony och hans gäng kommer från Sthlm, BSKV kommer med en buss från södra sverige. Så det blir nog bra drag i hallen. Jag lovar att jag ska tänka på er när jag försöker ta mig dom 3 milen runt Lidingö.

Sv: Janne Larsson-Kung Hockey
Lilljanne:

Inte för att förringa Larssons bedrifter, men det har ju tagit honom cirka 250 fler matcher än Loob att komma upp i samma poängskörd.

Elitseriestart snart-gud va Gött!
Snart börjar ju Elitserien- fan va gött!
Går å tänker på den hela dagarna, bara väntar till den börjar.
Har för ett tag sen flyttat till en lägenhet å där så har man nyss fått Canal + paketet, å de e så Gött!
Nu kommer det bli många å åter många matcher som man kommer se på tv:n.
Om ja inte åker ner till Gävle förstås som man ska göra när Brynäs tar imot Djurgården, har lagt undan pengar så at ja kan åka till minst5 matcher till Gavlerinken i år.
Tänk er att stå i en fullsatt Gavlerinken, låten live is life spelas i högtalarna å man står där å hoppar å sjunger med resterande fans-det är Kärlek det!

Alla som har tänkt göra ett besök tiill Gavlerinken när de möter Dif å ser en fullt galen person på ståplatsläktaren så kan der vara jag?!

Hane nu så Gött så synes vi när SES starten börjar/nere i Gävle å Gavlerinken!

MVH//Lothar

Sen så anser jag att som du Tor å många andra här att Janne ska få nånting av föreningen/fansen när han lägger skridskorna på hyllan.
Janne går nu in på sin 16 säsong- flest genom tiderna i Brynäs historia. SÅ han s töja ska självklart upp i taket å han ska även anser jag få en plats i sportkommiten.

#38 Jan Larsson e den kung som förtjänar att älskas av både Brynäsfans å resterande fans i Sverige...

Tor Karlström: Hej Tor. Först av allt vill ja ta tillbaks lite av mina spydigheter mot deig men ja anser att du skriver lite konstiga å fel saker ibland men detta är ju ett forum å mna får ju skriva nästan vad som helst här.

Men jag vill även påpeka att ja tycker det blir tjatigt i längden när du skriver " Brynäs IF är kluubben i mitt hjärta".

Vi vet det nu (har vetat det jäkligt länge) och så tror jag nästan alla här på forumet har Brynäs i sitt hjärta men de påpekar det inte hela tiden som du gör.

Så om du är snäll så skriv inte det citatet hela tiden, utan ägna din tid åt som du görnu analyser och krönikörer om Brynäs istället.

Annars så har du rätt faighing spirit.

MVH//Lothar

Tor Karlström: Dags att överraska Tor: Jag håller med till fullo!!

Sv: Tommi Miettinen
Tågny: Nu är ju visserligen matchen slut, men annars så har ju www.swehockey.se bevakning på de flesta matcherna, vilket även var fallet med kvällens landskamp.

Sv: Karjalainen - Varför inte?
Hörde ett vääldigt svagt rykte idag att BIF letar efter Mårtenssons ersättare i tyska ligan (DEL).
Skulle vara lite av ödets ironi om det är Pat Mikesch. En kille som Bissett rekommenderade en gång i tiden och som f.ö spelat många säsonger ihop med Ram. Först kickar vi Bissett å istället värvar vi killen som Tom rekommenderade. Nu har visserligen Pat kontrakt med Kassel och är center så det är helt fel kille. :)

Som sagt, ett svaagt rykte...

Tågny: Sverige vann med 2-0

Brynäs sopar banan med alla lag i årets
I år tror jag att Brynäs kommer att bli fantastiskt bra eller vad tror ni ? Kolla bara på försäsongen !!! Härligt alltså....

Någon som vet hur det går för Sverige? kan man följa matchen någon stans?

Janne Larsson är en av dom bästa och största spelarna genom tiderna i Brynäs . Denna säsong som kanske är Jannes sista i Brynäs då hoppas jag att Janne får en kul säsong . Vi måste hylla Janne på något sätt för de allt de bra och roliga han gjort för oss .

Brynäs IF är klubben i mitt hjärta .
M.H.V Tor !

wesleyjah: Verkar som att Miettinen fått ett nylyft här i Brynäs.. Förra året var han inte ens med i VM, men nu är han alltså dominant!?

Att Rudslätt också skulle få ett lyft iochmed flytten till DIF var väl ingen överraskning för mig, men det unnar man han.. Han har gjort oss mycket gott i Gävle också! =)

Tommi Miettinen
Jag sitter och glor på Sverige - Finland på finsk tv och jag säger bara fan va bra Tommi Miettinen är, han dominerar matchen.
Det mesta som finland skapar ligger han bakom.

Anger har inte varit så synlig tyvärr.
Rudslätt vågar ta för sig mer en vanligt, han skulle vi haft kvar.

Men Man of the Match är just nu Tommi Miettinen.

Sv: Greg Parks hyllningsforum
gripen66: Ha det har du säkert rätt i..

Någon annan som förundras och imponeras av www.swehockey.se´s nya statistikdatabas, det finns ju verkligen ALLT!!

Plantskolan Brynäs
Saxat från hockeymagasinet om den senaste J20-truppen:

"Annars är det mest anmärkningsvärda att Brynäs, som kommit starkt på talangmarknaden de senaste åren, dominerar laget med sina fyra spelare"

Det måste vara rätt längesen som Brynäs hade fyra i J20. Alla fyra är dessutom från Gävle!

KentaK: Nej, Greg Parks har aldrig spelat i Rögle. Du tänker nog på Greg Brown. ;-)

Men i Brynäs har han spelat, så gå dit och skriv. Svensk hockey förlorar en stor liten spelare... :-(

Lilljanne: He he. Gissa om man blir kvar på den där sidan i många timmar nu :)

micke: Oumbärlig info som att Micke Sundlöv ligger på en ohotad andraplats bland utvisade målvakter. Vem som leder i total överlägsenhet behöver knappast sägas?

Sylf: :) Vet inte, men det var låååångt tillbaka i tiden.

micke: Ha ha,Taif verkar ha koll på läget,när värvades Hellman ? 1931 ?

Lilljanne: Vilken suverän databas dom har fått till på swehockey.se. Rekommenderar alla som inte sett den att besöka genast. Mumma för statistikbitare :)

gripen66: Jag har säkert fått för mig detta, men spelade inte Parks en sväng i Rögle också?? En vild gissning bara..

Janne Larsson-Kung Hockey
Janne kommer att ta över förstaplatsen som bäste poängörare genom tiderna i Elitserien redan efter ett par omgångar i år. Han petar ned Loob och Masken. Janne är störst!!!!

Huge: Taif.nu:s övergångssida ska man nog ta med en nypa salt. Jag skämtade med dom en gång och skrev att Brynäs hade värvat en lovande back från Kiruna vid namn Breit Hellman. Vips så stod det på sidan :) Dom har säkert läst rubriken i Aftonbladet och fått för sig att Kösa är klar...

Greg Parks hyllningsforum
Ni känner kanske till att Greg Parks bryter sitt kontrakt med Björklöven pga familjeskäl - alltså hans dotters cancer.

Föreslår att alla ni brynäsare förenar er med oss Leksingar och Björklövare och skriver en hälsning till Greg på det forum som Löven satt upp (address i länktipset)

Vi, ni och Löven är de tre klubbar han spelat för här i landet (rätta mig om jag har fel) så det vore en god gärning.

Sv: Tre Kronor - Leijonat
33 Laitinen: Isåfall kommer Miettinen och Tuulola att göra era mål. Då kan jag nästa ta en förlust... :-)

Har för övrigt varit i Tavastehus och sett Brynäs spela en träningsmatch mot HPK. Då spelade dock Marko i Brynäs och inte i HPK.

Sv: Försäsongen så långt...
claesw:
Jag säger så här; Soling hade tagit oss till guld redan FÖRRA säsongen om han hade haft sällskap av samma gäng som han har i år.. SÅ bra va han redan då!

Huge: Jaha, Karjalainen klar. Kör för det i så fall, jag har inget emot han. Men låt oss nu hoppas att inte BIF-ledningen försöker få det till att Kösa ska ses som Tony Mårtenssons ersättare. Karjalainen motsvarar inga 1,5 miljoner, som tydligen Mårten var värd.

Tre Kronor - Leijonat
Sorry guys but we will rock you tonight! =) The result is going to be 4-2 to us and Anger makes your goals! Juha Ylönen is on fire tonight! =)

Brynäs-Djurgården den 28/9!
Självklart så ska jag upp till Gävle den 28/9 när vi möter Djurgården.Vi är ett gäng från Brooklyn tigers som tänker festa till både före och efter match, så alla ni som är intresserade att hänga på är välkomna att ansluta Brynässhopen och pub Jackpot vid 12-tiden matchdagen.Ju fler vi blir desto roligare, eller hur? Om det är några fler Brynäsare från Stockholm som ska upp så skulle det vara kul med sällskap på tåget som lämnar T-Centralen 08:25 på lördagsmorgonen, vi är framme i Gävle ungefär vid 09:45! Hör gärna av er till mig om ni är intresserade!

Tar inte NHL Soling så lär väl Djurgården göra det!

claesw:
NHL är inte överdrivet sugen på spelare med trasiga knän innan de spelat en endaste match i ligan. Soling kan med andra ord bli kvar i Elitserien ett tag med litet flyt (för Brynäs).

Bright: Brynäs borde fått drygt 1,5 mille för Mårtensson. Lägg därtill Mårtenssons lönepost i BIF så borde väl laget tjänat över 2 mille på att han sticker till NHL. Försöket att värva Witehall visar att man är beredd att satsa större delen av den summan på ett nyförvärv anser jag...

Sv: Pengar i klubben
65 Selander: Inte bara MIF råkar illa ut av denna soppa. Percys PNB som var ihopkopplat med Utfors sponsrade även SSK i en bredbandssatsning i 08-området. Risken är att SSK går back oxå...

Försäsongen så långt...
...har ju utan tvekan gått över förväntan. Kanske får hela laget en nytändning av Esko, eller så är våra nyförvärv helt enkelt över förväntan. Troligen en mix av båda dessa saker.

Eftersom inte "de gamle" verkligen inte kommit igång än, har vi dessutom ett REJÄLT sparkapital i dessa.

Min STORA oro inför säsongen är dock Solings knän, i Soling har vi en kommande storspelare (tyvärr plockas han ju av NHL redan efter denna säsong?). Om Soling får vara frisk är han den som kan leda oss till guld, SÅ bra kan han vara redan denna säsong om nu dessa förb knän håller.

Detta eventuella guld kräver också att Ram spikar igen, vilket han verkar vara inställd på...

Sv: Kyösti NEJ TACK! ..och småt & gott..
Huge:
Ääääh.. erkänn att du är sugen??
du passar precis in som en Lallande Fåne..
gå genast in på deras sida o lämna en ansöken
så får du säkert vara med...;0)

Huge:
De enda som ni får kalla för lallande fånar här på HS är de som är med i de lallande fånarnas klubb! Klubben bildades den 1/1-2002 här på HS och har sedan dess expanderat kraftigt.

Om man i övrigt kallar någon för lallande fåne här på HS så bör man bli avstängd på livstid!

Pengar i klubben
Ang pengar i klubben så har MIF gått på en rejäl mina eftersom Utfors både sponsrar MIF samt att MIF hade aktier i Utfors och som bekant så är Utfors KK mässiga. Samt att Percy Bygg har fodringar på Utfors.

Så det verkar som det är fler och fler i ES som kommer att sitta med tiggarkorgen i näven om något år.

computersweden.idg.se/ArticlePages/200209/04/20020904135027_CS401/20020904135027_CS401.dbp.asp

Tor Karlström: Det är härligt att någon på denna sida kan erkänna sina misstag.Bra gjort, du är förlåten

Huge: Inget länktips?

Tor Karlström:

Även om jag tycker att du ibland har lite "udda" förslag så är du i alla fall en frisk fläkt här på sidan. Du skall även ha en stor eloge
för att du "geistar" på Brynäs i alla lägen. Ditt s.k klavertramp på LHC:s sida tycker jag inte heller var så farligt, värre saker har man hört som släppts igenom. Tycker isf att det är värre att kalla ngn
för "lallande fåne" eller "fjortis", om man nu skall gradera.....

Enligt taif.nu så skulle Karjalainen vara klar för Brynäs......

Tja alla likasinade!
Inlägget på LHCs gästbok som jag skrev var dumt och onödigt .
Men man måste väl få retas lite med motståndarfansen ibland ...
Men för Brynäs och denna gästboks bästa , så lovar jag att inte göra såna klavertramp mer .

Jag ser de som en skyldighet gentemot Brynäs att köpa ett säsongskort till hemmamatcherna . Jag vill stödja klubben så mycket som går och då är ett säsongskort inte en stor sak .

Brynäs IF är klubben i mitt hjärta .
M.V.H Tor!

En sak man ganska lätt frågar sig när det gäller dribblandet och långbänken med vem som egentligen ska komma till för att ersätta Tony Mårtensson är hur mycket pengar Brynäs konkret fick för Mårten? Med den summan som utgångspunkt tycker åtminstone jag att det skulle va´ ganska enkelt att leta ersättare och inte hålla på och tveka och vela så här. Man tar helt enkelt och söker efter en spelare i samma prisklass som Tony. Då lär man ju få nån som motsvarar hans standard och kapacitet.

micke:
Jobs och Floberg är inne på sin tredje säsong med a-laget. Mårs den andra. Östlund var med och prövade redan förra året både på träning och match. Då är man inte helt utan rutin. Men det säger sig självt att man inte har tio års rutin och samtdigt är 19 år.
Har de inte kapaciteten att spela i Elitserien skall de inte heller ingå i truppen. Alltså utgår man ifrån att de har i Elitserien att göra i samma utsträckning som andra lags juniorer med A-lagskontrakt och är under tillväxt. Att driva skutan kan man inte ställa som krav på någon junior i något lag i Elitserien. Det är upp till de äldre med erfarenhet (di gamle) att sköta det.

Hoppas som du att allt fler juniorer får chansen att spela in sig i Brynäs framöver utan att truppen upplevs som tunn...

Ford Prefect: Nej men, Undrar skall det väl ändå vara..

« · 108579 · »