1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736893 inlägg · 7967 ämnen
« · 2465275 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Davey85: Lööke…
Ambitionsnivån och revanschlusten från årets fiaskosäsong uteblev helt kan man konstatera.
Men det är ju som sagt ”Ny på jobbets” läroperiod, som kommer ta några år, så man får väl ha överseende…

Ska vi gissa på Larsson, Rödin, Scott, Clark, Ljungkrantz och Lööke som topp-6 nästa säsong?
Känns hett!

Loomis666: Det är inte bra om vi tillåts påverka det sportsliga skulle jag säga.

Loomis666: Har mailat några ggr å ställt konkreta frågor på ett lugnt sätt utan några otrevlig ord . Mer som en bekymrad Brynäsare sedan 40 år tillbaka. Men svar uteblir alltid ..

Inget om Lööke, han kanske har utvecklats. Men har Brynäs gått efter bästa spelaren? Har man skannat AHL, Allsvenskan, DEL, Liiga m.m och landat i att man ska ha in Ljungkrantz och Lööke till nästa säsong?

Jag vet inte, kan ha fel som sagt, men det känns lite bekvämt av Brynäs.

Tigerhjärta: Lööke har ett bra skott och bra känsla för var han ska befinna sig i anfallszon. Duktig i PP. Men han är alldeles för vek rent allmänt och framför allt i sargspelet. Defensivt bidrar han inte med mycket. Han skulle absolut inte platsa på fyra kedjor i Timrå. Inte topp tvåkedjorna och inte heller de två andra med mer brunkarprofil. Som framgår så är han raka motsatsen till brunkare.

{8399}: Kan så vara, men då har man iaf försökt påverka

Jan Grismöbel: En annan sida av det kan ju vara att man är tvungen att gå efter gamla brynäsare och finländare genom Manner för att, to be honest, vem fan vill välja att spela i Brynäs? Det sjunkande skeppet. Spelare som är heta blir det dragkamp om. Vad kan brynäs ge? Som inte andra kan?

Loomis666: Alltså jag tror inte att mail från soffcoacher påverkar det hela.

En enkel men seriös fråga, alla ni som spyr på JA, lagbygget, spelsätt osv, gör ni bara er röst hörd här på HS eller tar ni verkligen tag i saken och försöker påverka på riktigt.
T ex maila Alcén eller Grahm? Är ni med på onlinemöten och ställer konkreta frågor?

Jag menar att ni kan ju skrika er harmynta här i all evinnerlig tid men det kommer ju inte att göra nån skillnad....

Nu säger inte jag att jag är nöjd alls med situationen som är och har varit, men jag har iaf mailat JA ett par gånger med mina åsikter.

SuneMangs: Är ju en av anl att Brynäs står still i utvecklingen. Alcén har fan ingen aning hur han ska finna spelare som inte har anknytning till Brynäs eller Manner . Kommer inte ändras föränn det ändras i toppen till någon utifrån

Tigerhjärta: Fullkomligt älskade Lööke i HA. Även om symbiosen med Dahlén och Lundin var total så visade han otroligt mycket individuell skicklighet i både prickskytte och teknik.
Var som en annan spelare i SHL. Med all respekt för att det är en mycket svårare liga. Flera av hans kvaliteter försvann och det var först i slutet av säsongen han egentligen visade något. Tex Hartmann som jag tyckte var sämre i HA, tog ett mycket större kliv förra säsongen.

Sedan är Lööke en profil stundtals, retas och tjafsar. Sånt gillar man. Får han till det i SHL kan han mycket väl bli en spelare runt 30-40p framåt. Det defensiva kommer nog aldrig vara hans styrka dock. Väger på tok för lätt och kan som bäst bistå lite i markeringsspel. Jag hoppas han hittar en SHL-identitet, men just nu känns det som en värvning som måste få ett par säsonger innan det kommer bli något bra.

Hoppas nästan jag har fel då jag som sagt gillar honom skarpt.

Samsung: Vet inte om du såg mitt svar till dig om det du såg på natthimlen så jag skriver det igen:

Förmodligen var det Elon Musks Starlink du såg. Rör sig på det sättet du beskrev...

SuneMangs:
Kan vi lyfta blicken lite och tänka på vilken kvalitet det krävs för att färga i ett topplag så kanske Lööke-spelare till en tredjefemma kan avskrivas? Eller är Skellefteå och Växjö sugen på honom?

bradberry: ”Nä det är han ju inte. Han är klassen bättre. Men om han är en top 6-forward i SHL? - Tveksamt”

Håller med, lööke känns som en ny brodecki spontant..

lapad: Alcén letar spets och hans första tanke är "Vilka gamla Brynäsare har vi ute i världen som vi kan ta till klubben?". Är så himla trött på att det inte letas efter kvalité eller potential istället för spelare man klippt navelsträngen med för x år sedan. Visst, Lööke skulle säkert göra det dugligt i en tredjekedja, eventuellt också en andralina med en bra center, men jag tycker klubben bör vara mer ambitiös än att leta hemvändare eftersom det väldigt sällan blir bra.

bradberry: Säger ganska mycket om Alcéns kontaktnät

Tigerhjärta: Lööke är ingen spelare som ska spela i en brunkarkedja! Men med duktiga kompisar blir det riktigt bra!

bradberry: Ännu en spelare som spelat med Alcen 😂😂

Tigerhjärta: Helt rätt ang Dahléns påvedrkan på Löökes poängproduktion i HA, han är inte en spelare som ensam kan dra en kedja själv. Men som backup till en bra center och en tredjespelare känns han given på SHL-nivå i mitt tycke.

Peja: ”Lööke spelar i "Manners klubb" Vasa Sport”

Överraskande

Auchinleck: Nä det är han ju inte. Han är klassen bättre. Men om han är en top 6-forward i SHL? - Tveksamt… Jag ser honom i en tredje eller fjärde… (till skillnad från Kvist/Birger som jag inte ser i SHL överhuvudtaget…)

Förmodligen erbjuds han alldeles för hög lön. The Brynäs way…

Någon som har en bra mailadress att komma i kontakt med Brynäs?
Hemsidan fungerar sådär, verkar bygga om hemsidan.

Auchinleck: Lööke är helt klart bättre än dessa herrar. Däremot är det ingen spelare för topp6.
Hans 62poäng för Timrå i HA kan man nog tillskriva Dahlén, men där har Timråiterna bättre koll än en själv.

bradberry:
Lööke är på Kvist/Birgersson-nivå?

bradberry: Rolig kuriosa är att Lööke spelar i "Manners klubb" Vasa Sport och bildar en helsvensk succékedja med Axel Holmström och Simon Hjalmarsson. Holmström är faktiskt bara 26 år, han tappade ju mycket efter sina skador, men verkar vara tillbaka i gammalt gott slag nu.

bradberry: Och om Hedberg:
Backen Tom Hedberg, 23, har de senaste månaderna varit helt utanför Brynäs laguppställning, enligt uppgifter till silly-surr ska huvudorsaken vara disciplinära skäl.

Brynäs tar hem Lööke nästa säsong verkar det som…

Rör inte hockey men kan nån av er som har gd plus dma mig de 20 mest skuldsatta i Gävle kommun som gd.se har?
Kan inte använda mitt kort till att prenumerera längre av nån konstig anledning.
Anledningen till att jag undrar är en gammal arbetsgivare som jag tror kan vara med som är skyldig mig några kronor. :)

Jugge: De kan förstås att försöka få till en lösning som inte innebär att någon tar över kontrakten.

Jugge: absolut, med tanke på hans utveckling och att han sitter på läktaren så är han för dyr oavsett. Men tycker ändå att det är en ganska stor skillnad om han faktiskt har 80k, 100k eller 150k där 150k inte nämnts tidigare och troligtvis inte är korrekt.

Är bara lite allergisk mot viskleken och att nya "sanningar" skapas som bara ger massa frustration.

Sedan vet vi ju inte hur mycket sanning det är i Mr. Madhawks lönelistor heller. Det ger troligtvis en hint, men tvivlar på att fått alla löner på alla spelare i SHL helt rätt.

{8399}: ”Kanske Brynäs borde försöka bli av med Palve och Hedberg redan nu och spara en slant?”

Det tror jag att man har försökt under ganska lång tid. Nog väldigt begränsat med klubbar som vill ta över dom kontrakten.

Om någon fortfarande har lönen kvar!

bradberry: SHL är för hög nivå för Hedberg. Det går för snabbt och han har det väldigt jobbigt när han blir satt under press. Hoppas det ligger någon sanning i att han är på gång till Djurgården, tror han behöver omstart i HA för att få tillbaka lite självförtroende.

Jugge: Kom ihåg att Hedberg spåddes en lysande utvecklingskurva. Han gjorde 25 poäng i Modo som 20-årig back i HA. Förra året hyggliga 16 poäng ändå… Jag sållar mig till de som trott på honom och väntat på ett lyft som inte verkar komma. Inte i Brynäs i alla fall…

Verkar dessutom ha en tveksam karaktär. Behöver defenitivt miljöombyte…

JohnnyBotox: Jag vill minnas att det var 120-150K på Hedberg enligt Hökens lista. Men jag kan minnas fel och har inte Premium längre för att dubbelkolla. Oavsett exakt belopp är poängen att det skrivits en massa dåliga kontraktsförlängningar.

Stefan R 63: Brynäs kanske kan leda utvecklingen och lägga upp lönerna på hemsidan.

Stefan R 63: Japp, det borde vara offentliga löner. Men det lär inte ske i Jante Sverige.

JohnnyBotox: Kanske ska göra som i NHL där ser man lönerna...

Jugge:
Börjar inte lönerna som cirkulerar här bli lite löjliga? De ökar varje vecka.
Hedberg har väl någonstans 80-120k enligt Mr. Madhawk, nu är vi tydligen uppe i 150k... Rödin 425k osv. (jag vet att det var en överdrift, men som sagt, det tenderar att bli sanning här när det cirkulerat ett tag).

Lite samma med Honkens tjänst, nu har 50% anställning cirkulerat så länge så att det har blivit någon slags sanning.

Lite syjunta/visklek över detta...

Huge: Om du skulle skylla mindre på otur felstudsar domarna skulle man ju inte behöva raljera om det eller hur?

Jugge: Kanske Brynäs borde försöka bli av med Palve och Hedberg redan nu och spara en slant?

xxx BIF xxx: Palve var en hemsk förlängning redan från början tyckte jag, inte med facit i hand. Hade man vetat om att han gav Hedberg 150K så är ju den lika hemsk.

Vad gäller förlängningar så upplever jag Alcen lite känslostyrd istället för neutral och objektiv. Jag kan tänka mig att i Palve såg han en spelare som räddade oss i kvalet och som säsongen efter vann interna poängligan.

Men grävde man lite djupare i poängen så såg man att väldigt mycket var i PP och det var i ligans sämsta PP. Palve är helt enkelt en för begränsad spelare för att kunna räknas som topp2 center och längre ner gör han inte nytta. Tror han skulle må bra i en sämre liga än SHL där han kan få ut mer av sitt spel.

Jugge: "Som vanligt från dig och ditt strutsbeteende då.. Det är otur och domarnas fel att Brynäs är ett bottenlag år efter år… Måste vila en förbannelse över Sätraåsen…."

Nu var ju iofs mitt inlägg om procentfördelning mellan felstudsar och felbeslut av domarna bara ett raljerande/ironiserande svar till Stefan R 63, eftersom han på samma sätt hade raljerat/ironiserat och påstått att jag skyller allting på just otur eller domarmissar.
Men det verkar alla ha förstått, utom du då och 8 andra som gillat ditt inlägg...

Farsang: Lol, så sant. Dock anfaller de hårt och tar ut målvakten i 3 mot 3. Sen visst, avgörandet kommer i 4 mot 3. Annat än de som bara avser hålla i pucken i 5 minuter.

Jugge: Här kommer en annan procentfördelning:

Antalet inlägg från Huge sen 2000:
1. Som innehållit välgrundade argument: 0%
2. Som innehållit; översitteri, "kunniga yrkesmän", dåliga domare, ifrågasättande av läsförståelse och/eller total nonsens: 100%

{8399}: då är det ju inte 3 mot 3 dock ;)

munkas: Klart att Rödin inte har 425000:- sista året. Då hade han varit bäst betald i ligan vilket han absolut inte är.

xxx BIF xxx: mycket kloka tankar och klart det är lätt med facit i hand.Men jag undrar om det är något annat som gör att ett lag fungerar eller inte inte bara vackra namn på en tröja
Kontinuitet lagkänsla glädje...är något jag tycker Brynäs saknar...
Lagbygget hur spelare passar ihop med varandra osv ..
Speliden? Ser inget mönster hur vi vill spela osv..
Alla dessa saker tankar ...tycker jag är Manner o Alcens ansvar och här är jag osäker på hur bra det har lyckats...

eltifoso: du får nog halvera det där! 30-50/mån

« · 2465275 · »