1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753493 inlägg · 7967 ämnen
« · 2467433 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Peja: CZ implementerade dock den överlägset tråkigaste hockeyn man har sett Brynäs spela. Minns att man skämdes ibland. Vet att många inte bryr sig, men jag gör det. Hockey är inte bara resultat.

Kärleksbrev kan nu väl ta i bubbla?

J-S: Härskarteknik kommer du inte långt med, speciellt inte när du särskriver så jag får skavsår i ögonen.

J-S: Snälla Lars-Göran! När du citerar andra skribenter: Sätt citationstecken runt dess rader tack! Det är för jävla rörigt å läsa dina alster annars… (I all välmening!)

😇

Peja: Jag syftade på Grönborg och Garpenlöv. På vilka grunder blev de förbundskaptener?

Grönborg tog VM guld med junior kronorna VM guld med tre kronor,
Så jag har inget klaga på utan mer vad du bygger dina klagomål på,
Garpenlöv ingen höjdare men annars har vi haft bra förbundskaptener,
🤔🤔🤔🤣😂

Bulten: Så god ton = att man tror att Brynäs går till slutspel trots att absolut ingenting tyder på det?

Men lilla vännen god ton = är anständighet folkvett ordning hyfs osv,

Att tycka olika är ok ,

Så länge man håller det på en anständig nivå,

Du tror att Brynäs får kvala jag tror på slutspel,

Vi lämnar det där så får vi se som har rätt när säsongen är över
.
🤔🤔😇😎❤️

J-S: Jag syftade på Grönborg och Garpenlöv. På vilka grunder blev de förbundskaptener?

Gällande Czarnecki, så har jag ingenting emot honom. Hade säsongskort även under alla hans år i Brynäs och tycker som sagt att han levererade bra resultat i relation till spelarmaterialet. Han hade riktiga lågbudgetlag. Den defensiva hockeyn var nödvändig. Tycker att Czarnecki implementerade sitt spelsystem mycket bättre än vad Manner lyckats göra.

Det var väl BZ som en gång i tiden hjälpte fram Hallam medans båda var i Karlskoga! 🤔

J-S: Så god ton = att man tror att Brynäs går till slutspel trots att absolut ingenting tyder på det?

Bulten: Ja inte gör jag det för att sitta här och läsa dina oseriösa inlägg iallafall, helt verklighetsförankrade

Men nu var det mycket bla bla, oseriöst är inte verklighetsförankrande,

Det är motsatser till varandra,

Sen är det någon här på HS som är seriös så är det Jugge bra konstruktiv kritik mot både Sportchef och tränare när dom förtjänar det,

Trots detta en supporter som vill det bästa för Brynäs och ser både pluss och negativt,

Och ingen tvingar dig att läsa något här på HS utan det är ett val du tagit,

För min del får du tycka och tänka vad vill,

Vilket alla andra här på HS kan göra så länge man håller god ton.
🤔😇🤔😎

Jugge: Ja inte gör jag det för att sitta här och läsa dina oseriösa inlägg iallafall, helt verklighetsförankrade

J-S: Det syntes så väl när han stod bredvid Molin igår.
Molin är inte lång, men han såg ut som typ huvudet kortare..
Då förstår man vilken bedrift det var att på den tiden lyckas i NHL.
Som dessutom den första icke nordamerikan💪.
Var väl typ bara Mats och Fleury som lyckades?

Mats Näslund på TV4 och minns en replik från när han kom till Montreal från Brynäs. En reporter frågade om inte Mats var i kortaste laget för att lyckas i NHL.
– Jag vet inte, svarade han. Jag har aldrig varit lång.
Uppladdat:

500x0-83dcc87e-396d-43b7-8998-88905de3c841.jpeg

Malmö verkar ge upp att hitta spelare att förstärka med

Bulten: ” Haha, lycka till med det”

Jag har sagt det förr och säger det igen.. Varför ”håller” du på Brynäs ens?? Eller är det en leksing i kamouflage här inne? Det ska gnällas och spys galla på precis allt och alla hela tiden. Byt lag för fan, det kan inte vara hälsosamt att vara så bitter hela tiden..

Peja:
"Varför skulle Brynäs helt plötsligt börja blicka bortom rikets gränser när man inte ens kollat utanför Gavlerinkens korridorer tidigare? Vi kommer nog att få dras med denna sportsliga ledning tills klubben åker ur och eventuellt börjar tillämpa självkritik."

Hoppet är det sista som överger en...?

mattias - 74: Precis, han är ganska känd i Sverige pga det. Han gjorde det ganska bra där.

Peja: Hockeyförbundet gjorde rätt som tog in Hallam. Egentligen är det förbluffande att de inte tänkte på det tidigare, dvs att göra en bra hockeytränare till förbundskapten istället för att ta en polare som redan fanns på förbundets lönelista. Kompisrekryteringarna har kostat många medaljer. Både för Brynäs och Tre Kronor.

Men kära nån Bengt Åke, Ankan, Mårts osv osv var inte dessa bra hockeytränare,😎💪🏻

Många SM guld💪🏻💪🏻

Eller var dom bara polare ???😎😂

Till vem i så fall ???🤔

Ha ha ha ha🍺🙈🙉

J-S: Haha, lycka till med det

lapad: All heder till dig men var ser du ljusglimtar i dagens Brynäs? Vad i det spelet Brynäs presterar på isen ser du något som talar för ett eventuellt slutspel? Om vi vänder, vad är det i dagens Brynäs som talar för ett kvalspel? Jo, väldigt mycket..... tyvärr

Oj Oj

Jag ser många ljusglimtar.
Målvaktsspelet har sätt mycket bättre ut,
Vi hämtar upp underlägen med ett två tre mål,

Jag har absolut inte gett upp,

Sen är det frustrerande med uddamåls förluster i slutet av matcher,

Men det bygger karaktär.

Vi går fortfarande för slutspel,

Gaska upp dig och börja tänka positivt så går vi för slutspel.
💪🏻💪🏻😎😎🤔😇

{8399}:

Spelade inte han i MoDo förut?

Mogel: Brynäs har såklart koll på Heponiemi, inget snack om saken.

Peja: Czarnecki byggde inte upp ungdomsverksamheten. När han började som A-lagstränare skördade han frukterna av att andra hade byggt upp den flera år tidigare. Det i kombination med några fantastiska årskullar gjorde att han hade bra juniorer att slussa in i A-laget.

Däremot lyckades Czarneckis Brynäs behålla elitserieplatsen trots några jobbiga ekonomiska år. Brynäs hade ett riktigt lågbudgetlag under hans år och hans defensiva hockey fick till bra resultat i relation till materialet.

Ok jag ska förtydliga mig han var med och tog fram dessa juniorer gav dom chansen i A-laget och slussade in dessa spelare vilket kräver fingertoppskänsla ,

Och med framtidens Brynäsare som satsningen såg ut då så såg framtiden ljus ut,

Han vände en nedåtgående trend och var precis vad Brynäs behövde då,

Sen om du inte gillade hans spelsystem får stå för dig,🤔😂

Sen frukterna av hans arbete skördade Tommy Jonsson och SM guldet 2012 ,

Om så inte var fallet så skulle framgången med SM guldet fortsatt med flera framgångar för Tommy men så är inte fallet,

Alla tränar uppdrag Tommy Jonsson haft efter åren i Brynäs har varit minst sagt svajiga och resulterat i uppsägning.
🤔😇😎❤️

Pasman: Det kan jag mycket väl tänka mig. Även HV lär varit med då Nubben hugger på allt som blir tillgängligt.

Jugge: Står att bottenlagen var med i kampen om Hjalmarsson, brynäs ett av dem eller ? Hur svårt ska det vara och värva en forward ?

J-S: Håller helt med Dig om Czarnecki som basen till guldet 2012 och jag tror att Manner delvis kunde leva på motsvarande svallvågor efter sin företrädare i Kärpät. Håller också med Dig om Bulan vilket var orsaken till att jag skrev ”kontinuerligt”.

Jugge: okej tack för hjälpen! 😊
Det här är en spelare jag tycker Brynäs borde ha koll på inför nästa säsong. Såg en match med honom i Florida den här säsongen och han såg jäkligt kvick ut. Med de här statsen borde han inte heller få något superkontrakt i NA heller så kanske finns chans att han blickar mot Europa och med koppling till Manner kanske vi har chans. Eller vad säger ni?🙂

Peja: Tror att både Brynäs och 3 kronor tänkt lika där, det är enkelt.. Folk är jävligt bekväma helt enkelt och ”orkar” inte göra jobbet som en bra rekrytering kräver.

Jag rekryterar själv folk väldigt ofta då företaget jag jobbar för växer. Det är ett otroligt tidskrävande jobb med läsande av CV’n, intervjuer (flera) och referenstagningar och tester..

Sen är ju felrekryteringar förödande som vi sett flera fall av i Brynäs dom senaste 5 åren.

3 kronor nådde ju botten med Garpenlöv så skönt att man lärt sig av det.

Tgl: Hockeyförbundet gjorde rätt som tog in Hallam. Egentligen är det förbluffande att de inte tänkte på det tidigare, dvs att göra en bra hockeytränare till förbundskapten istället för att ta en polare som redan fanns på förbundets lönelista. Kompisrekryteringarna har kostat många medaljer. Både för Brynäs och Tre Kronor.

Mogel: När du väljer att skriva en svarskommentar så kan du lägga in länkar under det.

J-S: All heder till dig men var ser du ljusglimtar i dagens Brynäs? Vad i det spelet Brynäs presterar på isen ser du något som talar för ett eventuellt slutspel? Om vi vänder, vad är det i dagens Brynäs som talar för ett kvalspel? Jo, väldigt mycket..... tyvärr

Jugge: Är det någon som har koll på hur man länkar en spelare? Jag har inte riktigt lärt mig det än😬

J-S: Czarnecki byggde inte upp ungdomsverksamheten. När han började som A-lagstränare skördade han frukterna av att andra hade byggt upp den flera år tidigare. Det i kombination med några fantastiska årskullar gjorde att han hade bra juniorer att slussa in i A-laget.

Däremot lyckades Czarneckis Brynäs behålla elitserieplatsen trots några jobbiga ekonomiska år. Brynäs hade ett riktigt lågbudgetlag under hans år och hans defensiva hockey fick till bra resultat i relation till materialet.

spolaisen: det tror jag säkert frågan är om alla 22 som är på isen kan det?

Sitter och tittar på Sverige-Finland. Hyfsat imponerande att Växjö har med 3 backar i Sveriges lag.. Jag har inte sett några andra matcher med Växjö än mot Brynäs, men jäklar vad bra Lukas Bengtsson är. Alcén missade honom när han utnämnde Berra till Europas bästa back… 😉

Tgl: Att ha bra folk på ledande poster, vilket vår förening inte har just nu och inte haft kontinuerligt på ett bra tag!

Bulan var bra dom tog steg varje säsong ,

Sen Tommy Jonssons SM guld talar för själv,
Men han tog över ett välmående Brynäs med bra junior verksamhet som Niklas Czarncki varit med och byggt upp,

Så jag håller Czarnecki som en av dom som var med och byggde laget för SM guldet 2012,

Annars misslyckande efter misslyckande med dåliga tränare dåliga överbetalda värvningar , kortsiktighet lyser igenom och en Vision för framtiden saknas,

Trots detta så hoppas jag varje säsong för ett mirakel slutspel osv

Har fortfarande inte gett upp den här säsongen utan tror och hoppas för en bra avslutning och slutspel även denna säsong,
Jag är den typiska supportern som aldrig ger upp utan alltid försöker se ljusglimtarna.
💪🏻😎😇🤔❤️❤️

{8399}: Nu var ju Alcén redan satt på sitt 4-års kontrakt innan dessa herrar klev in i klubben. Med tanke på det väntande underskottet och dom tidigare -23 miljonerna, så tror jag man avvaktar både en och två gånger innan man bryter kontrakt.
Skulle Brynäs hamna i kvalserien så tror och hoppas jag dock att man gör sig av med Alcén.

Sen kanske det är politiskt inkorrekt att säga det men Brynäs borde gör en tydlig uppdelning på sportcheferna. Jag tror att Grahm, om något, har en marginell påverkan på herrlaget.

Jugge: Fast de kanske borde se till att det finns kompetent folk som ansvarar för herrlaglaget och till exempel en scoutingverksamhet. Det blir svårt att dra slutsatsen att Bosse och Svedman är kompetenta då de inte sett till att det finns tillräcklig kompetens på nyckelpositioner i föreningen.

Tgl: Förra säsongen tog Manner oss till playin efter en kaossäsong året innan dess. Den här säsongen är inte slut än så vi kan väl vänta med att utvärdera den tills dess?

Fjuppen: Sorgligt

Tgl: Där håller jag med, Hallam är Sveriges bästa matchcoach, lätt!

Tgl: Imorgon kan ju Manner börja jobba hårt för Brynäs igen!! Han hinner ju vara med en hel träning innan nästa match.

Jugge: Sen tycker jag nog att Hallam/ Mitell är bland de bästa vi haft i Sverige sedan Sandlin/Eversson

Jugge:

Inte alls förvånad. Killen är äckligt snabb

Jugge: Vad gäller Bosse/Svedman vet jag inte men Svedman behåller Alcen vilket jag tycker är ett minus. Manner håller jag inte med Dig om, även om han säkerligen jobbar hårt tycker jag bristen på resultat under snart två säsonger talar sitt tydliga språk!

mattias - 74: Jag tror han slog McDavid i någon intern Oilers tävling

pjåtor:

Undrar hur Nygård skulle stå sig mot McDavid i en skridskoduell?

Tgl: Jag tycker att Bosse känns som en kompetent ordförande och Svedman som KD. Manner tycker jag dessutom är en bra tränare för Brynäs. Problemet är att han måste agera SC och scout också… Dessutom tar han i stort sätt all media för Brynäs räkning. Lär vara den hårdast jobbande HC’n i SHL…

Tgl: mikko blir utklassad!

Auchinleck: Vilken skillnad sedan Hallam tog över Tre Kronor efter Garpen! På motsvarande sätt som hände med Färjestad tog in Mitell istället för Pennerborn! Gäller att ha bra folk på ledande poster, vilket vår förening inte har just nu och inte haft kontinuerligt på ett bra tag!

« · 2467433 · »